Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SUURPERHEKUUMEILIJAT vko 41***

10.10.2005 |

Huomenta! Ajattelin aloittaa tännekin uuden pinon kun edellinen oli jo paisunut niin pitkäksi.

Leanna: Olen todella pahoillani! Toivottavsti saat nyt hoidettua itsesi kuntoon ja pääset sitten yrittämään paremmalla onnella. Kyllä se vauva vielä teille suodaan, uskotaan näin.

Rölli: Paljon onnea plussasta ja tarrasukkia ja vauvaliimaa asukille, jotta pysyy matkassa loppuun asti.

Opemammalle ja muille matkalle lähtijöille nautinnollista ja antoisaa matkaa!

Omaa napaa: Menossa kp 27/24-28 ja tätiä tässä odotellaan. Jos ei huomiseen mennessä ala niin on ihme, kun oviksen tikutin kuitenkin jo kp 12. Viime viikolla tein hätähousuna kuitenkin kaksi negaa Aconilla, joten en usko, että raskaana kuitenkaan olisin:(

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuu-missä kaikki?odotuspuolelle on tainnut aika moni siirtyä=)hienoa!

päänsäryllä alkoi aamu,huoh!

jälkivuoto laantuu mutta vatsa on sellainen oudon olinen yhä vaan.=(

toivon vaan että sillon 2 viikon päästä torstaina kun on se lääkäri,ettei hän kiellä multa uimista matkalla.se olis sääli!!!ja toivon tosiaan että tämä vuoto myös olis loppu kunnolla siihen mennessä!

itse pyysin tämän jälkitarkastuksen ajoissa,just sen matkan takia.mikä on normaali väli km jälkeen tarkastukselle?

nyt täytyy mennä petaamaan sängyt ja korjaamaan aamiais pöytä,tiskejä ja pyykkiäkin olisi!

on se onni kun elää ajassa jolloin on pyykinpesukoneet,kuivatusrummut ja tiskikoneet...

tosiin ei silloin kun ei näitä yleellisyyksiä ollut,ollut myöskään ihmisillä montaa vaatekertaa saati moni astioita...

näkymisiin,tai sanoisinko lukemisiin!

L+5

Vierailija
22/53 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka tuota pölyä oli kertynyt vaikka vaan yhden päivän jätin imuroinnissa väliin..nyt piti sitten vielä luututa lattiat..

Eilen leivottiin lasten kans läjä pipareita, tai no minä kaulin ja lapset leipoivat,,joo kuulitte ihan oikein, glökiäkin ollaan muutamana iltana jo nautittu =) Joulufani ihan viimeiseen asti!!

Nyt haluttais kävelylenkille, mutta harmittaa kun kovin pitkiä lenkkejä ei enää kykene tämän kasvavan masun kanssa tekemään.

Arvatkaa vaan kuka aloittaa ihan varmasti kuntosaliharjoittelun kun keho antaa luvan. Pakko ottaa itseä niskasta kiinni.

Viikot kuluu niiiin nopeasti. Tuntuu ettei mitään ehdi touhuta, kun on jo taas viikonloppu.

Palailen taas myöhemmin seuraanne! Hei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun aurinko paistaa! Se tekee mielelle ihmeitä. Illat alkavat olla kyllä niin pimeitä, että ostin kynttilöitä sisään ja ulos laitettaviksi. Joulu lähestyy ja alan taas vähitellen tehdä lahjahankintoja. Ideat ovat välillä niin vähissä, että täytyy jakaa hankinnat vähän pitemmälle aikavälille niin saa taas uusia ajatuksia.

Minulla on ollut nyt puolisentoista viikkoa omituinen olo. Lämmöt ovat koholla ja rinnat arat. En ole suonut ajatustakaan sille, että olisin raskaana, olen odottanut koko ajan tätiä paikalle. Voi olla, että nämä ovat km jälkeisiä oireita, mutta mies heitti ilmaan, että mitäpä jos olenkin jo raskaana uudelleen. Pelko pehvassa täällä mietin uskaltasinko vaikka viikonloppuna testata, jos tätiä ei ala näkyä. Mitä jos olenkin raskaana ja kaikki menee taas mönkään. Onneksi minulla on lääkäri maanantaina, sieltä luulisi saavan vastauksia, jos olen jo raskaana.

No nyt menen katsomaan mitä pienin puuhaa ja palaan sitten myöhemmin uudelleen...

Opemamma, nelikko ja haave(?)

Vierailija
24/53 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se mahdollista että oot taas raskaana.niinhän mulle kävi.hyvä kun jälkivuoto viimeksi loppui alkoi uudet raskaus oireet.mulla vaan oli huono päätös,taas=(

ja raskaushan on aina mahollinen kun ei ehkäisyä käytetä=)

pekkuja pidän pystyssä sulle!!!!!!!!!!

ja sitten kun testaat,tahtoo kuulla tuloksen heti=)

ruoat tulee hellalle,iiks,täytyy mennä!

L

Vierailija
25/53 |
13.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] kyllä on ollut ihana syksy! Liekö tänään ollut viimeinen lämmin päivä, kun lauantaiksi on luvattu jo +6... On kyllä ollut sopiva vieroitus kesästä, nyt ei jää niin haikea fiilis kuin viime vuonna. Kiva, opemamma, että sait hankittua itsellesi jotain. itse saan niin mielettömät kiksit hyvistä löydöistä, että rahapussi saisi olla paljon isompi. Tässä parina päivänä olen ollut niitä olemattomiakin varoja törsäämässä hulluilla päivillä. Ja huomenna on pakko mennä taas, kun olen ostellut miehelle ja lapsille, ja niitä pitää palauttaa ja vaihtaa. Esikoiselle olen tuonut jo neljät talvivaatteet ja kaikki on olleet liian isoja. Monet sisävaatteet, varsinkin puserot ovat 130-140, mutta toppatakista oli 128:kin ihan valtava. Varmaan mallikohtaisiakin eroja. Kuopus heitti protestin jo tänään löytäessään itsensä stockan tungoksesta, saa nähdä miten huomenna. Autistista esikoista en kyllä siihen hulinaan raahaa mukaan, vaikka silloin koko-ongelma tulisi kerralla hoidettua. Mies onneksi kelpuutti yhdet ostamani sammarit. Ei ikinä itse viitsi mennä kauppaan ja kulkee yksissä ja samoissa housuissa kunnes ne ovat puhki. Onneksi vaimo pitää vaatteissa :) Sitten kun visalasku tulee, ei kyllä naurata kumpaakaan...

Materialistisin miettein dorinda kera kullannuppujen

Vierailija
26/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih,pipareita. *tahtoo kans*,ei auta muuta kuin ruveta tekeen taikinaa. täällä vilkuttaa myös yks Jouluihminen,ihanaa,kun saa kohta laittaa pihalle jouluvaloja...:D Kynttilöitä ei juuri sisällä tuu poltettua,kun nuo pikkuihmiset ovat heti niiden kimpussa...Teimme isosta kurpitsasta (painoi 19,9kg) lyhdyn pihalle ja olemme poltelleet siinä tuikkuja,ai että se on sitten ihana tuolla hämyssä.

Opemammalla onkin jännät paikat... tulethan sitten heti kertomaan,jos testasit,että mikä oli tulos...Mulla on keskenmenojen jälkeen tullut täti 5 viikon jälkeen,niin että jokatapauksessa varmaan pian jotain kuullaan sieltä suunnalta... Nuo oireet kuulosti kyllä lupaavilta!!

Meidän pikkuinen taitaa lopettaa tisun imemisen,päivisin ei suostu imemään ei sitten millään. Öisin sentäs puolitainnuksissa kelpaa tisukin. Sitten kun imetys loppuu,niin varmaan se täti eksyy tännekin ja pääsee " vauhtiin" mukaan :D

Nyt ruvettava siivoamaan! Mukavaa viikonloppua kaikille!!!

H&viisikko(ja haaveissa se kuudes kullannuppu)

Vierailija
27/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minne mua ei saa kirveelläkään.

mä inhoon sitä ihmis paljoutta ja ostohysteriaa joka sielä on.

sama koskee alennusmyyntejä.

mielellään kyllä kuuntelen miten joku tekee hyviä löytöjä niistä mutta ei kiitos menemiselle=)

vaunut tälle nuorimmalle kyllä hankin hulluilta päiviltä,mutta miehen sisko joka on todellinen shoppailija,sanan täydessä merkityksessä;),haki ne sieltä mulle!

ei niin että ihmisiä pelkäisin,ei!olen hyvinkin sosiaalinen ihminen,mutta se töniminen ja tuuppiminen...

ja kun yleensä lapsetkin on mulla mukana.

appi sai mut tänään niin pahalle tuulelle,että!

puuttuu omassa pahassa päivässään,toisten asioihin...

en jaksa sen enempää eritellä asiaa,mutta ärsyttää!!!

huomenna menemme lasten kanssa ensin kylpylään ja sitten luvattiin viedä tps-matsia katsomaan.mies on lätkä hullu,mä en niin välitä!mutta niitä ihmisiä on siellä kiva katsella,kuinka tosissaan ne eläytyy ja kannustaa lempi joukkuettaan!!

mutta hiljaista on täällä,palailen myöhemmin,josko joku muukin olisi innostunut kirjoittelemaan...

L+5 ja haave joka nyt tuntuu hyvin kaukaiselta

Vierailija
28/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitellanpas tännekin välillä jotain...

Shoppailusta olette jutelleet. Itse saan aina välillä shoppailupistoksen ja silloin on kiva kierrellä kaupoilla katselemassa ihania vaatteita ja välillä sieltä jotain jopa löytääkin. Nuo lastenvaatteiden ostamiset (ainakin näiden isojen likkojen) on minusta taas tosi ikävää puuhaa. Jos saa likat (etenkin keskimmäisen) mukaan kaupoille, niin sitten mikään ei kelpaa, ei ainakaan äidin ehdottamat vaatteet! Sitten tykästyvät joihinkin karmeisiiin ja epäkäytännöllisiin retkuihin, joita minä taas en osta. Ja sitten on sota pystyssä. Tuntuu ihan hullulta miten nykyään jo tuollaiset ala-aste ikäiset ovat niin tarkkoja pukeutumisen kanssa, kun silloin kun minä olin pieni niin pidettiin niitä vaatteita mitkä äiti määräsi! No joo, menipä paasaamiseksi, mutta tosiaan oikein suututtaa välillä.

Nytkin pitäisi käydä keskimmäiselle jotain parempaa juhlavaatetta käydä ostamassa, mutta kun meillä on niin eri käsitys näistä hienoista vaatteista niin tietää mitä on edessä.

Muihin aiheisiin: Jouluihmiseksi tunnustaudun minäkin. Minusta joulu on vuoden paras juhla ehdottomasti. Ainut mikä nykyään on inhottavaa, on kun isot tytöt ovat joka toinen joulu aaton isällään. Minusta jouluna kaikkien pitäisi olla yhdessä ja aionkin alkaa taistelemaan sen puolesta, että myös isot tytöt voisivat olla jouluna kotona kun ex-miehelläkin on jo uusi perhe niin ei tarvitse hänenkään sitä yksin viettää. Kuitenkin tytöt asuvat pääsääntöisesti meillä (käyvät n. joka toinen vkonloppu isällään) niin varmaan itsekin haluaisivat olla ainakin aaton kotona.

Nyt toivottelen hyviä viikonloppuja kaikille! Ja anteeksi nuo pienet purkaukset tuolla tekstissä.

Vierailija
29/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaikka päiväksi tuo on jo alkanut kääntymään:)

Kovin on harmaata ja aika kylmäkin taitaa ulkona olla...kai se talvi sieltä pikku hiljaa tulossa.

Juu, shoppailu on kyllä kivaa:) itse ei kaupungissa asuta, joten ei pääse ihan milloin vaan kaupoille, mutta sitten, kun pääsee, niin yleensä meneekin koko päivä ja tulee etehtyä hankintoja oikein kunnolla. Hulluille päiville en tänä vuonna sitten lähtenyt, kun olisi pitänyt lapset ottaa mukaan ja vielä kärrytkin ja tietäähän sen mitä siitä tulee, joten suosiolla jätän väliin.

Täällä myös yksi jouluihminen! Meilläkin se on sellainen yhdessäolon juhla. jOtenkin sellaista rauhallista ja tunnelmallista aikaa....no sen verran rauhallista mitä nyt kolmen alle 5-vuotiaan kanssa voi olla;) kai niitä lahjoja pitäisi pian alkaa miettimään, ettei tarvitsisi sitten viimeisinä päivinä hirveässä ryysiksessä tehdä hankintoja.

Sanokaahan te, joilla lapsia on jo enemmän kuin 3, että onko neljä lasta jotenkin ratkaisevasti eri asia kuin kolme lasta??? kun niin hirmu monella se jää siihen kolmeen...Mies siinä mulle eilen illalla koitti jutella, että kyllä sinut saisi vielä yli puhuttua sille neljännelle...kai mä olen niin kiikun kaakun, että heikkona hetkenä lupautuisin yrittämään. jotenkin vaan tuntuu, että tietää jo raskaudesta ja synnytksestä sen verta paljon, että on alkanut pelottaan, että jos vauva on sairas tai synnytksessä jokin menee pieleen. mulla on noi kaikki synnytykset sujuneet omasta mielestäni niin hienosti. Mutta tieto lisää tuskaa...mutta kertokaapa kokemuksia!!!:) -Kiara

Vierailija
30/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

auto ongelma tulee neljännen kohdalla mutta eipä se kai muuten paljoa eroa kolmesta lapsesta.

no jos tollaisia valmis-matkoja tai esm laivareissuja tekee,tulee ongelmaksi asuttaminen.yleensä hytteihin ja hotelleihin mahtuu maximissa se 3 lasta ja sekään ei joka paikkaan!!siis 2:n aikuisen lisäksi!

musta toi parillinen luku lapsissa olis hyvä juttu,ei jäis sitä keskimmäistä," väliin putoajaa" !

mutta siis en tällä tarkoita että 3 tai 5 olis huono mutta kuitenkin.

mulla on monta tuttua ja itsekkin oon keskimmäinen lapsista ja kyllä niitä juttuja kuulee miten on " se" keskimmäinen.ei vanhin eikä nuorin,vaan siitä keskeltä vaan=)

onhan mulla joo 5 lasta itselläni.ensin 3 tyttöä ja sitten 2 poikaa.ja tää kolmas tyttö aina valittaa miten isommat saa uusia vaatteita ja hän vaan niiden vanhoja(vaikka ei pidä kyllä paikkaansa,joka kesä ja talvi ostan hänellekkin jotain uutta. juuri siksi ettei jäisi välistä,vaikkei välttämättä olis tarvekkaan)ja sitten valitusta miten pikkuveljet saa uusia tavaroita ja vaatteita.niin eihän mulla ollut aiemmin poikia joten pakkohan niille on vaatetta ostaa=)

mutta kaikki luvut lapsia on hyvä jos niin itse tykkää ja jaksaa.mä ottaisin vaikka 10 jos vaan voisin.mutta en taida kyetä enää toista viiden satsia odottamaan=)

ja mies tuskin ilahtui noista haaveista.yhteen on vielä taipunut mutta senkään aika ei ole nyt=(tai olis ollu,mutta...

L+5

Vierailija
31/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tää mun viides olis ollu tyttö,olis siitä tullu KIARA!=)

Vierailija
32/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset mietteistäsi:) Ehkä musta vielä olisi neljännelle äidiksi, mutta sitten taitaisi olla meidän perhe kasassa. Mutta haluan silti ikäeroa, kun kuopus on vasta 7kk, joten ihan vielä ei meidän yrittelyt ala ja sitten on vielä aikaa myös miettiä, että onko ihan varma siitä neljännestäkään. mitään ehkäisyä ei tosin ole tällä hetkellä. Pitäisi se puoli hoitaa kuntoon:)Mutta mielelläni tsemppaan teitä muita!!!

LEANNA:

Olenko oikein ymmärtänyt, että sinulla on ollut vasta keskenmeno?!?! Olen kovin pahoillani asiasta jos näin on. olen vasta tälle palstalle eksynyt, joten en ole kovin pitkää aikaa ehtinyt seurailemaan ja olen siksi vielä vähän pihalla asioista. matkalle olitte myös lähdössä...toivottavasti se piristää ja saa hiukan muita aatoksia:)

-k

Vierailija
33/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin-mulla ollu 2(!)km peräjälkeen.toinen raskaus alkoi elokuussa e-pillereiden säännöllisellä syönnillä,ja toinen sitten km jälkeen heti ja sekin meni kesken=(

toivottavasti on ohimenevää keskenmenoilua!

ja en minäkän nyt ole tuplailemassa mutta mielellään myös muita kannustan ja tsemppaan!

ja tervetuloa tänne kiara!

L+5 ja haave kaukaisuudessa

Vierailija
34/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kiara mukaan!

Täällä eletään edelleen lämmöt korkealla (olleet noin viikon yli 37) ja rinnat arkoina. En uskalla testata vielä, sillä nämä oireet voivat liittyä myös km jälkeiseen kiertoon. Tädin pitäisi kurvata puolentoista viikon kuluttuaa viimeistään paikalle, jos on tullakseen. Jos ensi viikon maanantaina aamulla testasi ennen lääkäriin menoa...Sekin voi olla liian aikaisin. No jos täti on tulossa niin lämmöt romahtavat piakkoin, kai?Hitsi tätä epävarmuutta ja pelkoa!

Shoppailusta joku puhui...Minä olen onneton shoppailija. Ostan kaikki vaatteet Stockalta, kun en jaksa kiertää ja haluan nopeasti pois. Mihinkään ale- ja hullut päivät-hulinoihin en jaksa lähteä. Itselleen tulee ostettua tosi harvoin mitään...

Minäkin tunnustaudun jouluihmiseksi. Rakastan jouluun liittyvää tunnelmaa, tuoksua ja ruokia. Lahjojen antaminen on ihanaa. Joulupöydän kattaminen on mahtavaa ja satsaan siihen paljon, haluan pöydän olevan kaunis. Piparit ja glögi, ihanaa...

Nyt on mentävä. Palaan...

Opemamma, nelikko ja haave(?)

Vierailija
35/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli se 1. ja 2. km välissä lämmöt koko ajan koholla 37.2 astetta.vasta tän toisen km jälkeen laski!

mutta toivottavasti sulla parempi onni ja matka jatkuu jos on alkanut!

on niin harmaata etten oo saanu muuta aikaiseksi kun roikkua täällä...

väsyttää

L+5,taas

Vierailija
36/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on muka kiirettä pitänyt, kun en oo ehtinyt kirjoittelemaan. Oon yrittäny käydä pinoja lukemassa, mutten niitäkään oo kunolla ehtinyt. Joten toivottavasti en jorise ihan omiani.

Alkuviikosta olin jotenkin tosi väsynyt ja tympääntynyt. Tuntui, ettei oo mitään annettavaa kenellekään.Liekö johtunut kuukautisista muuten vaan, vai olinko sittenkin vauva-ajatuksissani turhankin pitkällä? Valmistelin myös miehen synttärit ihan pakko-tämäkin-on-tehdä -meininigillä. Ti-iltana oli pussitettavana ja pakastettavana nelisenkymmentä kiloa hirvenlihoja. Pääasiassa vasaa.Puoleenyöhön vierähti. Ja aamulla sokerirasitustestiin. Se määrättiin jo vuosi sitten, kun kuopus oli niin iso, mutta silloin en mennyt ja nyt rupes vaivaamaan. Ihan ok oli kuitenkin. Ja sainpa kolmisen tuntia omaa aikaa :)

Eilen oltiin lähikaupungissa mun vanhempien kanssa. Äitini sai " puhtaat paperit" ihoasiassa eikä enää tarvi kontrolloida niin usein. Samoin pallolaajennuksesta tuli 3kk ja nyt on tosi hyvät ennusteet eteenpäin, koska mitään hämminkiä ei oo ilmenny. Joten maksoivat meille ruuat, kahvit ja ostokset. En kylläkä mitään ihmeellistä ostellut enkä itelleni mitään löytänyt, mutta ihan kiva silti.

Mulla on siitä ihana tilanne, että olen saanut tosi paljon kannustusta kotiäitiyteen. Tosin ekan ja tokan jälkeenhän olin töissä eikä siitäkään kukaan huomautellut. Mutta nyt siis mies arvostaa, samoin molempien vanhemmat. Myös ympäristöstä oon saanut hyväksyntää ratkaisullemme. Jopa työnanatajanani toiminut henkilö, joka nytkin ois oikeastaan tarvinnu mua sijaisuuteen, ymmärtää ja arvostaa sitä, että oon kotosalla.Kun työelämään kyllä vielä ehtii.

Mutta kaikki kunnioitus myös teille, jotka jaksatte käydä myös töissä!

Vai että hullut päivät. No, onhan tuossa hesarissa mainoksia näkyny. Mä tulisin hulluksi vähemmästäkin. Mä lakkaan tarvitsemasta mitään heti, jos on enemmän kuin kolme vaihtoehtoa.

Niin, mulle ois ollu tarjolla 2vko sijaisuus marraskuun alussa. Hetken ajatus kiehtoi ja tuli jopa huono omatunto, kun niin kiinnostuin. Sitte rupesin miettimään käytännön järjestelyjä; mistä hoitopaikka, miten lapset suhtautuis, miten kävis kotihoidontuen, entä hoitomaksut, eli jäisikö ees mitään käteen... en viittiny ees rueta soittelemaan ja selvittämään vaan aattelin, että ihanaa, kun saan olla kotona.

Kiitos Jaja huomioimisesta! Nyt taas mennään kohti uutta.Eikös niin? Meillä kuopus on 1v 1kk, joten ei tässä nyt niin hirveää kiirettä oo. Mutta jospa tästä sais taas itsensä lämpenemään, niin eihän sitä tiedä...

Hyvää matkaa leanna, opemamma ja muut! Kadehdin teitä matkoistanne. Meillä ei auta ees suunnitella moisia. Raha riittä just ja just lainoihin, ruokaan ja välttämättömiin hankintoihin.

Voimia kuramyyrä! Tsemppiä sudenkorennolle myös pohdintoihisi.

ONNEA 5XMAMMA! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Dorinda. Mulla oli myös tosi sitkeää yskää. Kuuri helpotti, mutta ei vieny kokonaan pois. Mutta nyt tuntuu helpottaneen vihdoin.

Tervetuloa joukkoon uudet!

Opemamma, täällä myös jännätään sun puolesta!

Voimia tarvitseville!

T@hti ja lapset 00,02 ja 04

Vierailija
37/53 |
14.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] Kävinpä taas hulluilla päivillä palauttamassa ja ostamassa. Nyt onneksi löytyi esikoiselle sopivat toppahousut ja -takki. Ostin varmuuden vuoksi housuja kahta kokoa ja nyt tarvitsee vain palauttaa toiset :) Menen kyllä stockalle vasta ensi viikolla palautusasioissa kun ei enää tarvitse vaihtaa, niin on väljempää. inhoan kyllä itsekin sitä ihmispaljoutta ja hysteriaa, mutta kun rahat on tiukassa niin pitää yrittää selvitä halvalla... Ostin sellaisen fiskarsin veitsisetin, josta mieskin innostui. Ihanaa kun on eka kertaa kunnon kokkiveitsi! Pilkottiin niillä sitten onnellisina omppuja hilloa varten. Tuli tosi hyvää, nam!

Kivaa, että jouluihmisiä on muitakin :) Olen jo pienenä haaveillut jouluverhoista ja nyt mulla on sellaiset. En tosin vielä ole muualle kuin olohuoneeseen hankkinut. Mietin että jospa ensi kuussa vaihtaisi verhot, maton ja tuolinpäälliset (jotka pitää vielä ostaa) ja pesisi nuo kesäiset. Tykkään joulukuusesta ja koristeista sen verran paljon, että koristelen kuusen jo ensimmäiseksi adventiksi :) Kodin ykkösessä oli muuten jo joulupalloja myynnissä :O Kohta jouluhässäkkä alkaa jo syyskuussa...

Miten muuten yleensä vietätte joulunpyhät? Me ollaan yleensä aatto kotona ja miehen vanhemmat ja veli tulevat meille. Olemme joskus olleet heilläkin, mutta he käyvät vielä kaupoissa ja kokkaavat täysiä vielä aattona ja koko ilta katsotaan telkkaria. Itse haluan kaikki valmiiksi viimeistään aatonaattona, niin että jo aattoaamuna saa rauhassa virittäytyä joulutunnelmaan. Syödään riisipuuroa ja käydään pulkkamäessä tai jotain. Sitten iltapäivällä vaan lämmitellään ruoat ja katetaan pöytä. Tykkään kattaa juhlavasti ja pukeutuakin juhlavammin. Lahjat laitetaan ruoan jälkeen kuusen alle; meillä ei käy joulupukki. Sieltä sitten yksitellen jaetaan ja katsotaan mitä kukin saa. Edesmennyt isäni jaksoi aina sepittää arvausrunon jokaiseen lahjaan. Itsekin tein sitä alkuun, mutta kun kukaan muu ei runoile, siinä ei oikein ole itua. Appivanhemmat eivät oikein ole lauluihmisiä, mutta soitan pianolla ja laulan muutaman joululaulun ihan itseni takia. Kivointa olisi jos joskus vielä voisi viettää joulun niin että omakin perheeni olisi mukana. Siskon kanssa on ihanaa laulaa joululauluja, lauletaan yleensä koko kirja läpi kaksiäänisesti. Minä soitan pianoa ja sisko kitaraa. Jee! Äiti menee yleensä siskon luo Rovaniemelle ja sisko tulee sitten uudeksivuodeksi tänne. Sitten on kyllä vähän tylsä enää laulella joululauluja... Veljeni perhe kutsuu yleensä aatoksi veljeni vaimon sukulaisia, joita riittää koska kälyni on 11-lapsisen perheen kuopus... Tapaninpäivänä käymme yleensä heillä tai he meillä. Joulun aikaan käymme muutenkin tosi paljon kylässä sukulaisilla ja ystävillä, ja meillä käy myös paljon vieraita. Joinakin päivinä olemme kyllä vain perheen kesken. No johan tuli asiaa joulusta... Ai niin, haluan ehdottomasti aina valkoisen kerratun amarylliksen. Se on upea ja kestää koko joulunajan. Ostin myös tasetinsipuleita ja istutin ne lasivaasiin...

Mies kyseli miksi aina roikun yömyöhään netissä, etteikö hän keskustele tarpeeksi? Vastasin, että ei ainakaan vauvoista, johon mies, että viiden vuoden päästä hankittavista vauvoista voisi keskustellakin. Nyt se on siis viisi vuotta! Ja ilmeisesti sitten vasta aletaan yrittää!?! Kolmoselle ja neloselle tulis seitsemän vuotta ikäeroa!?! No, sitten pitäisi hankkia parin vuoden sisään ainakin viides :) Ainoa toivoni on vahinko...

joulu- ja vauvahöppänä dorinda ja 00 02 04 ja 11?!?

Vierailija
38/53 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna ja opemamma. Piti vielä lisätä, että olette toki matkanne ansainneet. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin!

Joulug: Pidän joulusta ja jouluvalmisteluista. Mutta en silti vielä ole aloittanut. Paitsi siivoamiset jatkuu ympäri vuoden.Kynttilöitä ois mukava poltella, mutta pienten kanssa pitäisi olla koko ajan vahtimassa, joten aika vähille yleensä jää. Oon paikannu sitä ottamalla laavalampun näihin aikoihin esille. Ei toki oo mitenkään sama asia. Marraskuun vaihteessa varmaan laitan isompien lasten sänkyyn punertavat päiväpeitot. Jouluverhot ja valot laitan 1. adventiksi ja pyrin ottamaan nuuttina pois.Aatto ollaan kotosalla ja mun vanhemmat tulee tänne. Paitsi kirkossa käydään kyllä. Muina päivinä sitte käydään mummuloissa. Jouluruokia tulee yleensä varattua pahon liikaa, kun haluan,että kaikkea on itellä ja sitte kuitenkin kyläillään ja syödään muuallakin. No, ei olla ainoita. Miehen veli kiikutti viime vuonna kinkun loput meille syötäväksi. Oli vähän turhan kova urakka hänelle ja tyttöystävälle :)

Joululahjoja oon yleensä hankkinu hyvissä ajoin. Nyt en oo vielä ees miettiny kunnolla. Ei oikein oo rahaa. Veronpalautuksia saadaan, että taitaa jäädä aika viime tippaan. Listaa sais kyllä jo miettiä. Mun ei kyllä tarvi kovin paljon saada hankittua, mies urakoi sitten veljilleen ym. Lähtee päiväksi Keskiselle tmv ja ottaa listan+ soittelee väen läpi, et mitä kukin tarvis ja oisko tämä hyvä.

Ilma on sateinen ja kylmä. Onneksi on kurasyöppö ja iso kodinhoitohuone, niin päästään tänäänkin pihalle. No, ei se toki ulosmenoa estäis, vaikkei oiskaan.

Kivaa viikonloppua kaikille! Tärppi- ja plussaonnea ja tsemppiä pohdintoihin!

T@hti ja lapset 00, 02 ja 04

Vierailija
39/53 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähinnä stressaan jouluna, ei ole varaa ostaa lahjoja, usein annankin jotain itse tekemää, toivottavasti kelpaavat? aina se lahjojen miettiminen stressaa..huoh ja nimenomaan pitää olla aikaiseen liikkeellä että saa suurinpiirtein kaikille hankittua (pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan), oikeasti hävettää kun ei ole rahaa ostaa kalliimpia, yleensä yhden lahjalle tulee hintaa 5-10¿, sekin tuntuu välillä niin paljolta... Jouluna meillä ei yleensä tehdä jouluruokia, lähinnä ostetaan jotain valmista-pientä, ensinnäkään lapset ei tykkää jouluruuista ja toisekseen anoppi kattaa tosi komean pöydän, siellä saadaan syödä joulun jälkeenkin niin kauan kuin apetta riittää :) Meillä tulee joulupukki anoppilaan muutaman lahjan kera ja sitten pukki on käynyt meidän poissaollessa kotona jättämässä kuusen alle lahjoja. Meillä kyläillään myös jouluna monessa paikassa-liian monessa.. ei siinä paljon kerkeä rentoutumaan ja lapsetkin on sen päivää kuin tulisilla hiilillä. Onneksi osa tulee käymään meillä sitten illalla tortulla ja kahvilla, mutta seuraavana päivänä kylättelyt taas jatkuu..

Meillä mies ei ole sanonut mitään " aikataulutusta" vauvalle, sanoo vaan että ei nyt.. toivottavasti pian päästään yrittämään ;)

Vierailija
40/53 |
15.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on kamala tuuli. Ottaa päähän, kun en kerennyt aamulla lenkille, kun piti kuskata tytärtä harjoituksiin ja sitten satoikin jo vettä. Eihän se pieni vesisade haittaa, mutta kun noissa tuplissa on niin huonon mallinen sadehuppu, että jos tuulee niin sitten sataa kyllä sisään.

Oireilu jatkuu edelleen. Rinnat, lämpö (yli 37), flunssaisuus, väsymys, pissahätä,hajuherkkyys...En vain uskalla tehdä testiä...Olen nimittäin kuullut, että km jälkeen voi olla raskausoireita muistuttavia oireita, kun hcg laskee ja oma hormonitoiminta käynnistyy vähitetellen.Tuntuu jotenkin, että pettymyksen sietokyky on nyt hieman alhainen ja voin vaikka kuvitella oireita.Huomaan kyllä kuulostelevani koko ajan merkkejä menkkojen alkamisesta.Nyt on menossa kp 31.

Joku kyseli miten joulu vietetään...Me olemme jouluisin yleensä kotona ja appivanhemmat tulevat meille. Joulurauhanjulistukseen menevät ne jotka pääsevät ja muut katsovat sen televisiosta.Sitten syödään puuro ja juodaan glögiä. Ruokailu alkaa n. 16.30, jonka aluksi meillä luetaan jouluevankeliumi. Pukki käy alkupalojen jälkeen, ennen kinkkua. Meillä ei syödä kalkkunaa. Jälkiruuaksi laitan aina luumukiisseliä kermavaahdolla, se on lasten toive. Illalla saa valvoa niin myöhään kuin jaksaa.

Laitan joulukoristeet ja valot esille hyvissä ajoin joulukuun alkupuolella ja vaihdan jouluverhot keittiöön. Kuusen hakevat lapset isän kanssa noin viikkoa ennen jouluaattoa ja se koristellaan yhdessä.

Nyt on pakko mennä...palaan!

Opemamma, nelikko ja haave (?)