Ei kannata tähdätä kesävauvaan
ainakaan jos synnyttää Tyksissä
Hornassakin on viileämpää
Kommentit (13)
jos sinä kesänä on tälläset helteet kun nyt
terveisin: raskaana rv 39+5
kesällä :) Ei vain ole minun juttu :D
mutta 1.5 vuoden hedelmöityshoitojen ja kolmen keskenmenon jälkeen on aivan sama, mihin vuodenaikaan vauva syntyy. Ja siitä huolimatta heinäkuussa viimeisillään olo ei ole herkkua... Mutta kohta helpottaa :)
itse kanssa ajattelin, että ois kamalaa jos vauva syntyis tälläsillä helteillä tai jos LS ois esim. elokuussa. HUH. muutenkin hikoiluttaa ja ahdistaa.
Oma vauva syntyi helmikuun lopulla ja sopivasti alko ilmat sillon "lämpenee" eli loppu ne -30 pakkaset. Eli sinänsä hyvään aikaan.
Ainut asia, mistä oon kateellinen, on se, että nyt viimeisillään olevat ovat niin söpöjä massujensa kanssa ja rakas näkyy ihanasti. Itse hiihdin paksussa toppatakissa ja näytin vaan lihavalta.
(tämä siis hyymoria, en tosissani ajattele, että tärkeintä on pukeutuminen ja ulkonäkö jne jne...
Meillä oli tänään lapsen synttärit todella tuskaisen hikisissä tunnelmissa. Tädit, sedät, mummit, kummit.. talo täynnä porukkaa aamusta iltaan. Mä jouduin keittämään kahvia, tarjoilemaan, juttelemaan, yrittämään näytellä täysipäistä vaikka meinasin seota!
Kun piti koko päivän pitää kauheessa helteessä vaatteita päällä, vaikka koko ajan teki mieli heittää kuteet nurkkaan, painua kylmään suihkuun ja juoda 10 litraa jäävettä.
Meillä oli iltapäivästä jo 32 astetta lämmintä, kun ihmisetkin oli lämmittäneet kämppää ruumiinlämmöllään. Eikä yhtään auta vaikka pitää ikkunoita ja ovia auki, kun sieltä tulee vaan lisää kuumuutta.
AARGH!
Sain lapsen kesäkuun lopussa (viime vuonna).
Tuntui helpolta kun pystyi viimeisillään liikkumaan liehuvassa äitiysmekossa. Ei tarvinnut miettiä mistä löytyisi tarpeeksi iso talvitakki tai tarpeeksi lämmin housu/paitakombinaatio.
Naikkarilla oli muuten kylmä synnyttää! Miehellä oli takki päällä koko sen 22 tuntia jonka synnytys kesti kun ei tarjennut lyhythihaisessa. Jälkikäteen kun kysyimme niin pitävät synnytysosastolla kuulemma huomattavan viileää lämpöä.
Minkäänlaista muistikuvaa ei ole sitten synnyttäneiden osastolta mutta ei kai sielläkään ollut vaikeaa koska ei ole jäänyt mitään mieleen.
Sain lapsen kesäkuun lopussa (viime vuonna).
Tuntui helpolta kun pystyi viimeisillään liikkumaan liehuvassa äitiysmekossa. Ei tarvinnut miettiä mistä löytyisi tarpeeksi iso talvitakki tai tarpeeksi lämmin housu/paitakombinaatio.
Naikkarilla oli muuten kylmä synnyttää! Miehellä oli takki päällä koko sen 22 tuntia jonka synnytys kesti kun ei tarjennut lyhythihaisessa. Jälkikäteen kun kysyimme niin pitävät synnytysosastolla kuulemma huomattavan viileää lämpöä.
Minkäänlaista muistikuvaa ei ole sitten synnyttäneiden osastolta mutta ei kai sielläkään ollut vaikeaa koska ei ole jäänyt mitään mieleen.
Joku vuosi sitten oli myös tosi lämmin kesä. Meillä oli 2-v esikoinen ja LA heinäkuun lopussa. Jäin lomalle kesäkuun alussa ja meillä oli ensimmäisen kanssa aivan ihana kesä. Kuumuus ei vaivannut mua juurikaan, ei tullut turvottelua tai muutakaan vaivaa. Ostin ison "uima-altaan" pihalle ja siinä me
polskittiin koko kesä. Katselin vasta valokuvia tietokoneelta ja olen ottanut esikoisesta tosi paljon kuvia vielä edellisenä päivänä, kun seuraava yönä lähdin synnyttämään. Asiaa varmaan helpotti sekin, että ylimääräistä painoa ei ollut eikä tullut raskauden aikana. Elämäni paras kesä, vaikka ei seuraavassakaan mitään vikaa ollut, kun sai nauttia lämmöstä
edelleen kotona, tällä kertaa tosin kahden kersan kanssa.
Kesällä ne kaikki kaverit on mökillä Säynätsalossa tai mummolassa Liperissä. Siinähän sitten mietit että pidettäistkö ne synttäritjo toukokuussa vai otetaanko riski ettei juhliin tule vieraan vierasta.
Nimimerkillä "Kesävauva voi olla kiva mutta kesäkoululainen ei"
Meillä oli tänään lapsen synttärit todella tuskaisen hikisissä tunnelmissa.
ei tuntunut missään viileät kelit, kun muuten olo oli niin tukala. tuntuu, että tukehtuisin, jos olisin nyt viimeisilläni.
toinen lapsi tuli joulukuussa ja sattumoisin tällä odotuksen alla olevalla on la samaan aikaan. nyt tuntuu jo lähkdyttävältä, vaikka paino ei ole noussut tai muutakaan ongelmaa. kesästä on kuitenkin pakko nauttia, kun kestää niin lyhyen aikaa :) annan täydet pointsit niille, jotka näillä helteillä tuntee olonsa mukavaksi raskausaikana.
Ehdottomasti pahin oli kesä, ja paras syksy. Olin aivan läkähdyksissä sen pienen vastasyntyneen kanssa, kun imetys hikoilutti ja vauvakaan ei saanut nukuttua kuumuuden takia. Sitte kun itse alkoi olla väsynyt valvomiseen, niin oli pimein syksy päällä ja talvi edessä.
Nyt on viime syksynä syntynyt vauva. Kesä meni mekoissa, ja sitten kun alkoi valvominen väsyttämään, niin koko ajan mentiin kohti valoa. Kuumuuskaan ei 9 kk:n ikäistä enää niin paljon haittaa kuin pienempää. Niin, ja jos olisin pudottanut raskauskilot niin olisin kesäksi ehtinyt rantakuntoon. Nyt en tainnut muistaa pudottaa :)
En tosin muutenkaan ymmärrä miksi kaikki onnitteli raskausuutisen kuultuaan nimenomaan kesävauvuudesta. Ei ole vielä auennut, mikä tässä on niin positiivista muihin vuodenaikoihin verrattuna. Ei tarvitse pukea vauvalle paljoa päälle, ei, mutta eipä tarvii mitään järkevää tehdä koko kesänä muutenkaan kun ensin venataan synnytystä, sitten valvotaan yöt tissitankkaavan pikkuisen kanssa ja se olikin sitten siinä.