**Huhtikuiset 2011**
Aloitanpa reippaana meille maaliskuisista pudonneille uuden kuun, en ainakaan ollut näkevinäni kenenkään aloittaneen huhtikuisia vielä. Eipä kummempia auringon alla, ei edes ovistuntemuksia vaikka kiertopäivien mukaan olisi käsillä nyt. Minusta tuntuu kyllä etten raskaudukaan kovin helpolla, kaksi viimeistä kiertoa on ajallisesti osunut täysin nappiin eikä tulosta siltikään. Eli aivan hyvään aikaan ehkäisy pois jätettiin, vaikka nuorimmainen vasta tulee 8kk ikään, kai se vaisto sitten sanoi ettei kovin helppoa tästä raskautumisesta tule. Mutta tästä vain eteenpäin, voihan se elämä vielä yllättää:) Tässä vaiheessa kiertoa taas ihan positiivisin mielin, alkukierto sitten taas mieli maassa:/
Helene kp.12/24-28
Kommentit (273)
Nyt on kp 26/24-26, ja tähän mennessä (yk 5) menkat on aina alkaneet viimeistään 26. päivän aamuna. Nyt ei näy mitään, mutta ei näyttänyt testikään mitään (CB-plus -niminen). Olin viime yönä ihan 91 % varma että olen raskaana, alavatsa tuntui erilaiselta ja koko olo, mutta heräsin viiden aikaan testaamaan eikä mitään, edes roskishaamua ;)
Mutta ennen kuin luovun kaikesta toivosta, odotan niiden menkkojen alkamista. Tänä iltana olisi kiva tietää voiko juoda viiniä, eli jospa tilanne siihen mennessä selkenee.
Ponityttö82, ilmoittele heti kun sinunkin tilanteesi selkenee johonkin suuntaan. Pidetään vielä toivo yllä! Mutta - toukovauvakin (tai myöhempi) olisi tervetullut, jos ei huhtikuinen ole tärpännyt.
Tein sitten tänä aamuna tuon testin, en malttanu enää odottaa, ja negahan sieltä sitten tuli :( Ensin jo melkein luulin testin olevan plussa, kun siinä meni niitä viivoja sekä pystyyn että vaakaan, mutta sit hävis kaikki viivat...Eli ei jäänyt kyllä mikään positiivinen kokemus tuosta testistä :/
No, nyt vaan odotellaan :)
Annu kp 29/29
Voit melko huoletta ottaa yhden tai kaksi lasia viiniä, jos testi näyttä negaa. Naisen kroppa onneksi suojaa mahdollista kyytiläistä sitten ettei äidin tekemiset vaikuta pikkuisen elämään vielä tässä vaiheessa, eli yhteyttä istukan kautta ei vielä ole. Tiedän että tuntuu kuitenkin hölmöltä "ottaa" jos mahdollisuus kyytiläiseen on, mutta näin ne siis väittävävät!
Ei näy edelleenkään menkkoja, mutten jaksa kyllä testata nyt uudelleen vielä pitkään aikaan, ensi viikonloppuna olen lähdössa lomamatkalle, joten ennen sitä jos olisi jotain tapahtunut niin olisi ihan postiivista... Ei tarvitsisi siellä sitten olla enää ihan hoomoilasena.
Tsemppiä sulle ja kaikille muillekin piinailijoille. Ja Annu, saattaa olla että se plussa sieltä sullekin pärähtää, monta tarinaa olen täällä lukenut että "menkkapäivänä" testattu nega onkin muutaman päivän-viikon päästä ollut kunnon plussa! ;oD
ponityttö kp33/28-38 dpo 16? yk5
Täällä tuli viikon kuluttua oviksesta kova, mutta vain puolisen minuuttia kestävä poikkeuksellinen vatsakipu, jonka jälkeen vetistä väritöntä vuotoa. Tänään kuitenkin valkovuotoa ja menkkamaisia tuntemuksia, mikä viittaisi taas menkkojen alkamiseen :/ Aika menee niiiin uskomattoman hitaasti... 6.kiertoa jo kuitenkin takana!
eipä tärpännyt meillä tästäkään kierrosta vaikka kovasti ooteltiin ja melkein 1,5 viikkoa oli jo menkatkin myöhässä. taisi kyllä johtua polvioperaation aiheuttamasta stressistä. ensi kierrosta taas uutta yritystä putkeen
Hei,
Olen ekaa kertaa palstalla ja opettelen vasta täällä käyttäytymään :) Että hei vaan kaikille!
Minulla on kymmenen vuotta edellisestä raskaudesta ja tätä kolmatta nyt yritetty seitsemän kiertoa. Olen menossa kp 25/26 (jos olen ymmärtänyt tämän "slangin" oikein ;)) ja saanut viikon aikana Kotitesti.fi:n liuskoilla muutaman haamun. Hyvin pitkiltä tuntuvat nämä päivät. Huoh.
Pakkohan se on vielä käydä täällä kurkkiin :)
Voi ponityttö, toivotaan kovasti että sieltä jo alkais plussaa pukkaan. Ja kaikille muille myös!
Ja Vilho, jospa sun raivofiilikset johtuis raskaushormoneista. Mulla onneks meni jo ohi ne pahimmat.. Nyt tyyni ja rauhallinen mieli.
Oireita ei muita ole edelleenkään paitsi tää tolkuttoman rasvainen naama ja rinnat on nyt kasvamaan päin ja kipeät. Kipeät ku kävelee tai jos juoksisi.. Pakko ollut unohtaa juoksulenkit tissien takia. Ja tuo tissien aristus alkoi päivä sen jälkeen ku tein plussan. Ja ehkä pientä väsymystä iltapäivisin. Mutta siinäpä se.
Toinen lapsi siis tulollaan :)
Voi että mä pidän teille nyt peukkuja ja toivin haikaroita. Voimia kaikille koitokseen,
Katmandoo
Vaikka luulempa ettet täällä kovin kauaa vanhene, jos olet noilla kiertopäivillä jo saanut hailakoita plussia, niin kyllähän sinä raskaana olet! Ei niihin testeihin muuten tule MITÄÄN! (tiedetään...)
Kiitos Katmandoo tsempityksestä. Välillä ei kyllä itse oikein tiedä mitä ajatella. Tässä kierrossa naisen vaisto sanoo että olis tärpänny (no joo, myönnetään, on sanonut kyllä virheellisesti ennenkin, mutta se oli jotain yk1...), mutta sis negatestin tein päiväpissasta 25-herkkyisellä testillä "menkkapävää" seuraavana. Ylihuomenna olis viikko tuosta negasta ja siis tädistä ei merkkiäkään. En vaan jotenki uskalla testata, kun nyt jos tulee nega niin sitten pudotaan kovaa ja korkealta.
Masussa on muljahteluita ja vääntelyitä, muttei varsinaisesti menkkaoireita (mulla alkaa ne kyllä vasta kun vuoto on alkanut, tuntuu pieniltä supistuksilta). Naaman iho ja hiusten rasvottuminen on jotenki parantunu ja viimeisen vajaan viikon ajan olen herännyt käymään vessassa joka yö, vaikka tämä ei kyllä kuulu tapoihini normaalisti. Muuten ei oikeastaan mitään.
Se tässä nyt ihmetyttää kun luulen tunnistaneeni oviksen limoista ja melko kovista nipisteklyistä oikealla puolella jo kp17 (sama päivä jolloin david-ovistesti antoi tummimman viivan, vaikkei kontrolliviivan vahvuinen ollutkaan), nyt jo dpo18, eihän tämä luteaalivaihe voi kestää näin kauaa jos en ole raskaana?! Tjaa, testiä varmaan sitten tekemään, niin pääsette näistä mun pähkäilyistä...
Jotenkin on kiva olla edes kuvitteeellisesti raskaana, kuin tietoisesti ei-raskaana. Jonkinlaista itsepetosta siis, mutta kuitenkin. ;)
Anteeksi omanapainen viestini ja pahoittelen romaanista. Huhuilen Vilhon, Annun ja eliinan kuulumisia, olisko kellään hyviä uutisia kerrottavana?
ponityttö kp36/28-38 yk5
Eipäs ollutkaan totta se raskauden "tunne" vaan menkat alkoikin sitten vain hieman myöhässä. Toiveet oli jo korkealla, mutta ei sitten tärpännytkään vielä. Hetki meni mulla ja miehellä "toipuessa" mutta uuteen yritykseen taas sitten... Osaan varmaankin ensi kierrossa ottaa vähän rauhallisemmin, etten intoile liikaa. Ei ole kiva pettyä näin.
Tervetuloa tauriana! Ponityttö82 - tilanteesi vaikuttaa aika hyvältä. Kerrohan tilannekuulumisia. Itse siirryn siis toukokuisiin. Plussaonnea muille!
muutaman päivän ajoissa :/ No tuleepahan uusi oviskin sitten nopeammin.... Vaikka kuinka oviksen aikana puuhailtiin niin ei.....
Olen näiden haamujen kanssa vähän ymmälläni kun aikaisemmin on ollut vain selkeitä negoja ja lisäksi ne kaksi plussaa kymmenen ja kolmetoista vuotta sitten. Mutta kun tarpeeksi monesta paikasta olen lukenut, että haaleakin viiva on plussa, niin kai se on kohtapuoliin uskottava.
Toistaiseksi kuitenkin roikun täällä ja seurailen kuulumisianne. Voimia kaikille!
Täällä kp 34/32, eilen testasin negaa ja menkoista ei tietoakaan. Pierettää vaan :-P Ilmeisesti nää mun kierrot vaan pitenee ja pitenee, mutta että monta päivää kerrallaan... Tuo 32 on kuitenkin edellinen ja pisin kierto, pillerit olen lopettanut joulukuussa. Tissit ei ole yhtään kipeät, yleensä jo jostain kp 20 eteenpäin ovat arat. No tietysti, niin kauan kun ei menkkoja tule, on toivoa. Kai mä testaan alkuviikosta uudestaan jos niitä ei näy. Tuossa aiemminhan jo epäilin että mulla olis ollu toisen kerran ovulaatio mutta tuskin sentään :-D
Tämä täti siirtyy tuonne toukokuisiin... Eilen "ne" sitte alko, pari päivää myöhässä :( Kierto näköjään pitenee täälläkin :(
Onnea vielä kaikille plussanneille!!! :)
Ja tsemppiä kaikille :)
Annu kp 2/29(tai jotain...)
hei kaikille..
Täällä yksi esikoisesta haaveileva..
Pillerit jätin kesäkuun aikana. Nyt yk 2 takanapäin ja tulosta odotellaan.
Pillereiden aikana kiertoni oli siis 28 päivää. Ensimmäiset kunnon kuukautiset tulivat kp 33, eli viisi päivää "myöhässä". Nyt on kiertopäivä 32, ja en yhtään tiedä että koska sitä testiä voisi ruveta tekemään. En haluaisi hosua, ettei tulisi pettymysta. Pieniä toivon kipinöitä tässä jo ollut, kun ei edes tunnu siltä että kuukautiset olisivat alkamassa.
Onko muilla kokemusta? tai siis varmastikkin on, mutta minkäpituinen kierto teillä on ensimmäisten kuukautisten jälkeen ollut? Koska olette testiä tehneet?
Kyllästyin liuskoihin ja ostin Clearbluen digimittarin (olipas muuten aika hintava!) ja se ilmoitti minulle "Raskaana 1-2 viikkoa". Eli kai se nyt sitten on uskottava :) Mihinkäs tästä nyt pitäisi siirtyä? Tuonne huhtikuun odottajiinko?
Onnea matkaan kaikille!
Heippa kanssasisaret,
Vilho on palannut lomamatkalta päivittämään tilanteen. Ponityttö, sun tilanne kuulostaa liiankin tutulta ;) Vaikkakaan haamuja en ole testaillut, minulla kaikki elämäni raskaustesti ovat olleet AIVAN ouhtaita negoja, ihan sama milloin niitä katsoi ;) Peukut pystyssä siis! Moikat ja tsempit uusillekin ;)
Ennen matkaa testasin vielä yhden negan (tasan viikko sitten siis) Tällä kierrolla vielä mennään, mistä lie nyt johtuu. Ei tuhrun tuhrua ole tullut, eikä menkkaoloista muutenkaan tietoakaan.
Nännikipu loppui viimeviikolla (kesti jonkun 5-6 päivää). Eli siitä ja muista oireita päätelleen olisko mulla nyt sitten ollut ovis vasta tuolloin kp 32-35 tienoilla (aikaisemmista ovistestin hymynaamoista riippumatta.)
Nyt alavatsaa viiltelee, kivuksikin voisi sanoa. Ei muistuta menkkajuilintaa mitä yleensä. Tissit hieman turvoksissa (niin olen kyllä minäkin, lomakiloja hih ;) ja sivuilta ihan ihan vähän kipeät. Lämmöt otin tänään pitkästä aikaa, melko korkea 36.9.
En tiedä mitä ajatella.... yritän jatkaa viime viikon malliin ajattelematta koko asiaa. JOs mekkoja ei kuulu loppuviikolla, niin sitten taidan uskaltaa testata.
Oikein paljon tsemppiä kaikille!
Vilho kp 42 (sanoo kalenteri)/??, yk5
Ja moi Vilho! Sun tilannetta olenkin täällä miettinyt kun tolleen "katosit" viikoks. ;oD Mulla täällä sama homma (näiden meidän muiden samojen asioiden lisäksi...) että olen viikonloppuna lähdössä viikon lomareissulle, joten jotain vastauksia ois kiva saada ennen sitä.
Päätin nyt että jos huomenna ottaisi itseään niskasta kiinni ja tekisi taas aamulla testin. Nyt olis sit viikko siitä edellisestä negasta. Eilen illalla vähän huono olo, nälkä tuntuu olevan kokoajan ja tänään on alaselkää poltellut. Eikä yhtään sellanen olo, että menkat alkaisi...
Mutta sanoppa Vilho mikä siinä on, että tähän ei voi saada mitään suoraa kyllä/ei -vastausta, vaan pitää tälleen meitä vielä kiusata viikkokaupalla?
Pahoittelut tädin vieraaksi saaneille ja nähdään sitten todennäköisesti toukokuun pinossa...
ponityttö kp 37/28-38 yk5
Kun ei niitä menkkoja vaan kuulu. Tänään aivastellessa tuntui alavatsalla sellaista kummallista kipua, saunasta tullessa paleli ja nenä on ollut tukossa. Kurkkukin on kyllä kipeä, että voi olla ihan flunssaa vaan. Ilmeisesti ihmiset kuitenkin niitä plussia on saaneet vielä jossain kp 40:kin tienoilla että odotellaan ja testaillaan tässä nyt sitten vaan...
Näin yöllä (taas) unta että teen testin ja plussaa näytti. Heräsin 7 aikoihin ja kauhee pissahätä, olis kyllä voinu nukkua vähän pitempäänkin... Tein testin ja kaksi viivaa siihen pärähti. Huhhuh, aika epätodellinen olo. Eipä enää uni maistunut. ;D
Kyllä tässä kierrrossa oli jotenki erilainen olo ja mä tuolla sen tän kierron ekan negan jälkeen kirjotinki ettei tuntunu niin pahalta kun yleensä. Kai mä sit vaan tiesin et oli vielä aikasta enkä siks niin masentunu.
Mites Cassandralla kävi? Toivottavasti nähdään odotuspuolella.
ponityttö
Annu,
mäkin tuolla jo aiemmin vähän moitin tuota "herkkää" predictoria. Tein siis sen samana päivänä kun menkkojen piti alkaa, ja vaikka tein täysin ohjeen mukaan, sekä kontrolloviiva että testiviiva oli todella hailakoita ja epäselviä. Tein heti perään Apteekin oman, jonka ei mainosteta olevan yhtä herkkä ja joka on paljon halvempi, niin se näytti vahvat viivat molemmissa ruuduissa ja CB:kin näytti samana päivänä "raskaana 2-3 viikkoa" (oviksesta laskettuna siis).