Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa tekisitte viikonloppuna

Vierailija
09.07.2010 |

siivoaisitte hulluna (suursiivous) ja mies vie lapsen uimaan...

Vai itsekin uimaan ja siivoisitte sitten lapsen kanssa ensi viikolla mahdollisesti 30 asteen helteissä. Lapsi jo lähes 4 joten se ei ole ongelma muuten, mutta en päästä yksin ulos eli on mun kanssa siivoamassa.

On siis pakko siivota, täällä on ihan hirveä kaaos ja ensi viikon pe meille tulee yökylään erittäin tarkka anopppini :(. Olen arvioinut että oikeasti hyvään kuntoon saaminen (kaakelien pesu, keittiökaapit kuntoon niin että kuka vaan voi ne avata ym.) menee varmasti 10 h eli pari päivää, jos siivoaa 5 h päivässä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo valitus on sen merkki. Me ollaan oltu yhdessä jo 12 v, ja asuttukin siitä 11 v yhdessä. Nykyään suoraan sanoen odotan vaan, että joko menee niin huonoon kuntoon, ettei enää matkaile tai kuolee pois. Näin on vaikka kuulostaa pahalta. Varmaan löytää vikaa enkä ikinä tule olemaan hänen siivousstandardiesi mukainen, mutta nyt täältä löytää vikaa vähemmänkin tarkka :). On puhtaan pyykin kasaa siellä täällä, leluja lattialla, eteinen melko kaaottinen jne. Mä en sinänsä hae hyväksyntää anopilta, vaan kyllä mustakin on kohteliasta edes vähän siivota ennen vierailua. Jos kukaan ei olisi tuloszsa, voisin odottaa kyllä siihen kun säät kylmenee tai siivoilisin pikkuhiljaa. ap

jos anoppisi tahtoo etsimällä etsiä jotain valittamista taloudenhoidostasi tms. hän sitä kyllä tulee löytämään, vaikka niska hiessä puunaisit lattiat, seinät, katot ja muut taukoa pitämättä anopin tuloon saakka. Jos lähdet miellyttämisen tielle, sillä tiellä ei loppua tule - eikä kiitosta. Sen sijaan kehottaisin sinua elämään elämääsi niin kuin itsestäsi parhaimmalta tuntuu. Ota haukut vastaan ryhdikkäästi ja sano vaikka mummon kaappipistokokeen jälkeen, että et sinullakaan ei ole tapana mennä kylässä kaapeille, ja toivot samanlaista käytöstä myös omilta vierailtasi. On erittäin epäkohteliasta jopa anopilta mennä tonkimaan toisten kaappeja! Sano, että olet pyrkinyt sen opettamaan myös lapsellesi. Itselläni on myös eräs sukulais täti miehen puolelta, joka on tykännyt nokka nyrpeänä tutkia aina kylään tullessa joka nurkan, kuinka siistiä on. Aikansa koitin todella miellyttää häntä, todella väsyksiin asti itseni ajoin puunaamalla joka kolon asunnosta, eikä koskaan mikään ole oikeasti hyvä. Sen sijaan miehen tyttöystävää tuo täti aina kehuu, silti hän ei oikeasti tikkua ristiin pistä kotinsa tai lapsensa edestä. Kaiken hoidattaa muilla, itse pitää huolta vain ja ainoastaan siitä, että pysyy hyvässä kunnossa ja kauniina. Tajusin, että täti ei vain pidä minusta, eikä tule koskaan pitämäänkään, vaikka kuinka yritän häntä miellyttää. Ja arvaappa mitä: nykyään kun hän tulee kylään, hän ei enää kulje nokkanippurasa joka huonetta läpi! Istuu olohuoneen sohvalle, niin kuin muutkin vieraat. Sanoi jopa kerran, että meillä on niin kodikasta. Koen, että suhteemme on ikään kuin tasavertaistunut. Minä en enää ole mieheni vaimo, jonka tehtävä on miellyttää sukulaisia ja koittaa saada hyväksyntää. Olen emäntä talossani, eikä talouttani sovi vieraiden arvostella ja nuuskia - kuten ei ole tapana tehdä muidenkaan vieraiden kotona.

Ja joo, myös minun mielestäni on kohteliasta siivota, kun vieraita on tulossa ja siivoankin. Mutta on hieman eroa siinä, tehdäänkö perussiivous: tavarat suunnilleen paikoilleen, imurointi, tiskipöytä siistiksi, vessan pöntön ja lavuaarin siivous+lattian luutuus ja pyhkeiden vaihto. Vai tehdäänkö anopin/muun sukulaisen visiittiä varten suursiivous: järjestetään kaapit, pyyhitään kaapin ovet+keittiön kaakelit, puistellaan matot, luututaan lattiat, jynssätään pesuhuone+sauna, pestään kaikki pyykit, silitetään kaikki pyykit, pestään ikkunat, kaikki tavarat omille paikoilleen, pyyhitään pölyt jokapaikasta. Tuollaiseen perus siivoukseen ei mene kuin pari tuntia, suursiivoukseen ainakin viikko.

Suosittelisin perussiistimistä. Ja lopuksi tunti ennen anopin tuloa kaupan paistovalmiit korvapuustit uuniin, ja saat tuoreen pullan tuoksun vielä lisäksi taloon. Sitten tarjoilet anopille vastaleivottua pullaa tulokahveilla. Nauti viikonlopusta! Älä stressaa! Niin olet iloisempi myös anopille. Jos huhkit siivoushulluna koko pyhän läpeensä, olet hyvin väsynyt, kun anoppi tulee, ja pieninkin epäkohteliaisuus saattaa tuntua 10 kertaa pahemmalta, kuin levänneenä.

Vierailija
2/23 |
10.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta luulen että anopin ja mun välit eivät ikipäivänä tule miksikään kovin lämpimäksi,vaikka olisin kuinka rela.

Teen nyt tämän edes paremman perussiivouksen.

Laitoin just muun perheen matkaan ja alan siivota. Jos saan tänään siivottua todella hyvin niin onhan mulla aikaa rentoutua ennen ensi viikon perjantaita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivootte yhdessä ja menette sitten kaikki uimaan.

Vierailija
4/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut en tasan siivoa, kun täällä kaakossa on ollu tätä hullua hellettä jo tovin, ja jatkuu... Mies imuroi äsken ja se riittääkin, kun koko porukka on kaiken vapaa-ajan pihalla kuitenkin nukkumista lukuunottamatta.

Sinuna en kyllä nyt alkas järjestellä ja hinkata mitään. Perussiivous ja jos anoppia ahistaa, siivotkoon tai menköön kotiinsa.

Vierailija
5/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras olisi d) lapsi pääsisi ensi viikolla parina päivänä jonkun kummin tai tytön luo päiväkylään, mutta sitä vaihtoehtoa ei ole.

Koska vaikka voin siivota tuon vajaa 4-v:n kanssa, niin tehokkaampaa se on yksin. Nopeampaakin. Joten sikäli houkuttaa että lapsi on uimassa isänsä kanssa ja saan silleen siivottua että ensi viikoksi jää vaan sitten to pölyjen pyyhintä, vessan pesu uudestaan ja uudet pyyhkeet + imurointi tai mikrokuitumoppaus.

Ja mies ei siis oo vielä lomalla, joten voi ensi viikolla auttaa vaan iltaisin. On luvannut kyllä pestä saunan ja pesuhuoneen lattiat joku ilta.

Jos saan siivottua nyt viikonloppuna muuten hyvin, niin pääsen sitten lapsen kaa rannalle vaikka joka päivä.

ap

Vierailija
6/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta että anopin takia jynssätä kaakeleita näillä keleillä (tai oikeastaan muutenkaan...)?

Kumman koti se on? Teidän vai anopin? Miksi ihmeessä alistut moiseen?

Vierailija
7/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on semmoinen että katsoo keittiön kaapitkin ja kerran väänsi tekoitkua ja valitti, että "voi kun meidän "mikko" on niin tottunut että on siistiä ja nyt joutuu tämmöisessä elämään". Kulkee sormi ojossa ja tutkii onko pölyjä huonekasveissa jne. kerran viitsi itkeä jälkikäteen miehen siskolle, että meillä oli hänen mielestä niin rumat verhot.

Anoppi on jo vanha (lähes 80), joten en viitti ihan luuta kurkkuun heittää. V**tuttaa kyllä koko akka ja en tuu itkemään, kun heittää lusikan nurkkaan (.

On muuten karjalainen anoppi :).

ap

mut en tasan siivoa, kun täällä kaakossa on ollu tätä hullua hellettä jo tovin, ja jatkuu... Mies imuroi äsken ja se riittääkin, kun koko porukka on kaiken vapaa-ajan pihalla kuitenkin nukkumista lukuunottamatta.

Sinuna en kyllä nyt alkas järjestellä ja hinkata mitään. Perussiivous ja jos anoppia ahistaa, siivotkoon tai menköön kotiinsa.

Vierailija
8/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä meillä suku vahtaa toisten koteja... On varmaan anoppi edelleen shokissa kun joku vei häneltä pojan ja kostaa :)

Vierailija
9/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on yhden lapsenlapsen rippijuhlat.

Mä en arvannut että on näin kuuma nyt. Tosin paljon se auttaa jos olisin siivonnut kesäkuussa... kaakelit ehkä olisi siistimmät mutta noin muuten on vaikeaa siivota etukäteen.

Ehkä mä oon liian hyvin kasvatettu, mutta mä en kehtaa noin vanhalla ihmiselle sanoa rumasti takaisin.

Anoppi ei onneksi käy kuin ehkä 2 krt vuodessa meillä.

ap

Mutta että anopin takia jynssätä kaakeleita näillä keleillä (tai oikeastaan muutenkaan...)?

Kumman koti se on? Teidän vai anopin? Miksi ihmeessä alistut moiseen?

Vierailija
10/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 poikaa ja 2 tyttöä. Me + toinen tyttö asuu täällä pk-seudulla ja 2 siellä kotiseudullaan.

Toinen miniäkin on saanut osansa, eli heillä anoppi yrittää väkisin istuttaa pihalle omia kukkiaan omien mieltymysten mukaan ja kerran kukienkasteluvahtina vaihtoi kaikki verhot :). Haukkuu myös tän miniän ruokia. En tiedä haukkuuko mun sitten selän takana, kukaan ei oo kertonut. On kyllä kehunut päin näköä.

Tytöilleen en tiedä tuommoista tehneen. Toinen sisko on yhtä siisti ja yhtä kyylä kuin äitinsä, toinen täysin hulttio (ei osaa pitää työpaikkojaan ja 3 lasta 3 eri isälle jne.) ja anoppi aina haukkuu tuota tyttöään kaikille.

Kaakosta luin että karjalaisia on... Mä en ole, vaan syntyperäinen helsinkiläinen.

ap

eikä meillä suku vahtaa toisten koteja... On varmaan anoppi edelleen shokissa kun joku vei häneltä pojan ja kostaa :)

Vierailija
11/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mä siivoaisin ehkä nyt viikonloppuna tai ainakin lauantain. Hyvässä lykyssä saat niin hyvään malliin siivouksen, että pääset sunnuntaina perheen kanssa uimaan.

Muuten se on kumminkin mielessä koko ajan ja edessä sitten ensi viikolla.

Vierailija
12/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoat tehokkaasti koko päivän eli aloitat jo varhain ! ja sit saat päivässä puhdasta. ja voitte nauttia yhdessä puhtaasta kodista perheen kesken! :)

Vierailija
13/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vain välittämättä anopin huomautuksista. Ja jos anoppi käy vain 2krt vuodessa, niin kyllä siksi ajaksi omat korvansa tukkii.

Vierailija
14/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei oo poika :). Mistäs niin luit?

Näin taidan tehdä, yritän huomenna niin tehokkaasti kuin mahdollista, niin ehkä voin sunnuntaina mennä uimaan...

Ensi viikolla on kumminkin helteet ja ehkä tää kämppä pysyykin puhtaana, kun ollaan päivät ulkona (uimasa jne.) ja lapsi väsähtää sitten varhain unille :).

ap

siivoat tehokkaasti koko päivän eli aloitat jo varhain ! ja sit saat päivässä puhdasta. ja voitte nauttia yhdessä puhtaasta kodista perheen kesken! :)

Vierailija
15/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos anoppisi tahtoo etsimällä etsiä jotain valittamista taloudenhoidostasi tms. hän sitä kyllä tulee löytämään, vaikka niska hiessä puunaisit lattiat, seinät, katot ja muut taukoa pitämättä anopin tuloon saakka.

Jos lähdet miellyttämisen tielle, sillä tiellä ei loppua tule - eikä kiitosta.

Sen sijaan kehottaisin sinua elämään elämääsi niin kuin itsestäsi parhaimmalta tuntuu. Ota haukut vastaan ryhdikkäästi ja sano vaikka mummon kaappipistokokeen jälkeen, että et sinullakaan ei ole tapana mennä kylässä kaapeille, ja toivot samanlaista käytöstä myös omilta vierailtasi. On erittäin epäkohteliasta jopa anopilta mennä tonkimaan toisten kaappeja! Sano, että olet pyrkinyt sen opettamaan myös lapsellesi.

Itselläni on myös eräs sukulais täti miehen puolelta, joka on tykännyt nokka nyrpeänä tutkia aina kylään tullessa joka nurkan, kuinka siistiä on. Aikansa koitin todella miellyttää häntä, todella väsyksiin asti itseni ajoin puunaamalla joka kolon asunnosta, eikä koskaan mikään ole oikeasti hyvä. Sen sijaan miehen tyttöystävää tuo täti aina kehuu, silti hän ei oikeasti tikkua ristiin pistä kotinsa tai lapsensa edestä. Kaiken hoidattaa muilla, itse pitää huolta vain ja ainoastaan siitä, että pysyy hyvässä kunnossa ja kauniina.

Tajusin, että täti ei vain pidä minusta, eikä tule koskaan pitämäänkään, vaikka kuinka yritän häntä miellyttää. Ja arvaappa mitä: nykyään kun hän tulee kylään, hän ei enää kulje nokkanippurasa joka huonetta läpi! Istuu olohuoneen sohvalle, niin kuin muutkin vieraat. Sanoi jopa kerran, että meillä on niin kodikasta.

Koen, että suhteemme on ikään kuin tasavertaistunut. Minä en enää ole mieheni vaimo, jonka tehtävä on miellyttää sukulaisia ja koittaa saada hyväksyntää. Olen emäntä talossani, eikä talouttani sovi vieraiden arvostella ja nuuskia - kuten ei ole tapana tehdä muidenkaan vieraiden kotona.

Vierailija
16/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että täti ei siis kehu miehen tyttöystävää, vaan miehen veljen tyttöystävää...

Vierailija
17/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota, ettei meidän "Mikko" tällaiseen sotkuun ole tottunut. Siihen olen vastannut, että luultavasti on, koska minä olen tottunut jo lapsena siivoamaan, mutta "Mikko" nähtävästi ei tarpeeksi hyvin, koska on ollut hänen siivousvuoronsa.

Lopetti anoppi valittamisen.

hän on semmoinen että katsoo keittiön kaapitkin ja kerran väänsi tekoitkua ja valitti, että "voi kun meidän "mikko" on niin tottunut että on siistiä ja nyt joutuu tämmöisessä elämään". Kulkee sormi ojossa ja tutkii onko pölyjä huonekasveissa jne. kerran viitsi itkeä jälkikäteen miehen siskolle, että meillä oli hänen mielestä niin rumat verhot.

Anoppi on jo vanha (lähes 80), joten en viitti ihan luuta kurkkuun heittää. V**tuttaa kyllä koko akka ja en tuu itkemään, kun heittää lusikan nurkkaan (.

On muuten karjalainen anoppi :).

ap

Vierailija
18/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään onneksi vain ehkä 6 krt vuodessa, ja enää kolmeen vuoteen en ole suostunut asumaan hänen luona, vaan asutaan hotellissa pari yötä ja käydään kylässä anopilla. Mutta kyllä se silti ottaa aivoon, että vääntää muka itkua jostain siivouksesta jne.

ap

Olet vain välittämättä anopin huomautuksista. Ja jos anoppi käy vain 2krt vuodessa, niin kyllä siksi ajaksi omat korvansa tukkii.

Vierailija
19/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö on hyvää aikaa siihen, lapsi nukkuu ja sellaisesta ei tule kovinkaan paljon meteliä. Otat sen siivousajan nyt yöunestasi, niin jää vähän vapaata sitten sunnuntaiksi. Eli siitä vaan jynssäämään! Itse hoidan paljon asioita yöaikaan 11-02, ihanaa kun saa rauhassa tehdä. Kahvia vaan kitaan ja vauhti päälle!

Vierailija
20/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tuo valitus on sen merkki.

Me ollaan oltu yhdessä jo 12 v, ja asuttukin siitä 11 v yhdessä. Nykyään suoraan sanoen odotan vaan, että joko menee niin huonoon kuntoon, ettei enää matkaile tai kuolee pois. Näin on vaikka kuulostaa pahalta.

Varmaan löytää vikaa enkä ikinä tule olemaan hänen siivousstandardiesi mukainen, mutta nyt täältä löytää vikaa vähemmänkin tarkka :). On puhtaan pyykin kasaa siellä täällä, leluja lattialla, eteinen melko kaaottinen jne.

Mä en sinänsä hae hyväksyntää anopilta, vaan kyllä mustakin on kohteliasta edes vähän siivota ennen vierailua.

Jos kukaan ei olisi tuloszsa, voisin odottaa kyllä siihen kun säät kylmenee tai siivoilisin pikkuhiljaa.

ap

jos anoppisi tahtoo etsimällä etsiä jotain valittamista taloudenhoidostasi tms. hän sitä kyllä tulee löytämään, vaikka niska hiessä puunaisit lattiat, seinät, katot ja muut taukoa pitämättä anopin tuloon saakka.

Jos lähdet miellyttämisen tielle, sillä tiellä ei loppua tule - eikä kiitosta.

Sen sijaan kehottaisin sinua elämään elämääsi niin kuin itsestäsi parhaimmalta tuntuu. Ota haukut vastaan ryhdikkäästi ja sano vaikka mummon kaappipistokokeen jälkeen, että et sinullakaan ei ole tapana mennä kylässä kaapeille, ja toivot samanlaista käytöstä myös omilta vierailtasi. On erittäin epäkohteliasta jopa anopilta mennä tonkimaan toisten kaappeja! Sano, että olet pyrkinyt sen opettamaan myös lapsellesi.

Itselläni on myös eräs sukulais täti miehen puolelta, joka on tykännyt nokka nyrpeänä tutkia aina kylään tullessa joka nurkan, kuinka siistiä on. Aikansa koitin todella miellyttää häntä, todella väsyksiin asti itseni ajoin puunaamalla joka kolon asunnosta, eikä koskaan mikään ole oikeasti hyvä. Sen sijaan miehen tyttöystävää tuo täti aina kehuu, silti hän ei oikeasti tikkua ristiin pistä kotinsa tai lapsensa edestä. Kaiken hoidattaa muilla, itse pitää huolta vain ja ainoastaan siitä, että pysyy hyvässä kunnossa ja kauniina.

Tajusin, että täti ei vain pidä minusta, eikä tule koskaan pitämäänkään, vaikka kuinka yritän häntä miellyttää. Ja arvaappa mitä: nykyään kun hän tulee kylään, hän ei enää kulje nokkanippurasa joka huonetta läpi! Istuu olohuoneen sohvalle, niin kuin muutkin vieraat. Sanoi jopa kerran, että meillä on niin kodikasta.

Koen, että suhteemme on ikään kuin tasavertaistunut. Minä en enää ole mieheni vaimo, jonka tehtävä on miellyttää sukulaisia ja koittaa saada hyväksyntää. Olen emäntä talossani, eikä talouttani sovi vieraiden arvostella ja nuuskia - kuten ei ole tapana tehdä muidenkaan vieraiden kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän