Te kuumuutta rakastavat olette varmasti niitä...
jotka talvella sit itkevät kylmyyttä ja pakkasta sekä pimeyttä. Seli seli turhaa tulla muuta vänkäämään :D
Kommentit (41)
Joo, juuri niin. Mun mielestä on loogista että jos rakastaa lämpöä, inhoaa kylmää. Vai mitä mä nyt en tajunnut?
tässä oli kai se pointti, että niille jotka nyt rutisevat helteistä tullaan heti lässyttämään, että "nauttikaa nyt älkääkä rutisko" ja vielä samaan hengenvetoon ihmetellään ettei mikään kelpaa, kun itse kuitenkin kuulutaan siihen ryhmään jotka valittaa talvipakkasista. Eli millä logiikalla helteistä ei saa valittaa, mutta paukkupakkasista saa ja sitten vielä syyllistetään ne helteestä narisevat kun mikään ei muka kelpaa, vaikka oikeasti ne paukkupakkaset kyllä kelpaisivat?
Ja kyllä, en pidä talvesta. Tällaista säätä saisi mun puolestani jatkua vaikka 2 kuukautta vielä. Ihan syksyyn asti, ei haittaisi yhtään. TÄMÄ on nyt sitä kesää ja elämää. Talvella mä olen enempi horroksessa vaan.
Ja kyllä, en pidä talvesta. Tällaista säätä saisi mun puolestani jatkua vaikka 2 kuukautta vielä. Ihan syksyyn asti, ei haittaisi yhtään. TÄMÄ on nyt sitä kesää ja elämää. Talvella mä olen enempi horroksessa vaan.
elämää se on, että suihkussa pitäisi käydä tunnin välein ja mitään ei pysty tekemään?
Rakastan helteitä ja aurinkoa yli kaiken, mutta en paahda itseäni rannalla. Itse asiassa palan ilman rasvaa tai muuta suojaa viidessä minuutissa, joten aurinkoa en ota. Silti pidän ja nautin auringosta, mutta suojattuna. Talvella on liian kylmä. Helppohan sellaisen joka ei palele on sanoa että laittaa vain lisää päälle. Minä palelen vaikka olisi kolme villapaitaa päällekkäin ja menisin peiton alle. Mikään ei ole vielä paleluun auttanut. Enkä ole sairaskaan, kilpirauhanen yms. on tutkittu joten siitä ei palelu johdu. Normaalipainoinenkin olen enkä mikään anorektikko joten ei johdu alipainostakaan.
Tuo nyt oli sille joka väitti että helteestä valittajat valittavat aina.
Helppohan sellaisen on, joka ei hikoile, pitää helteestä.
Ja luulisi että ihminen joka asuu näille leveyspiireillä, osaisi pukeutua talvella oikein. Ei ne villapaidat mitään auta. Urheiluliikkeistä saa kunnollisia kerrastoja, joiden kanssa ei palele. Olit sitten kuinka vilukissa tahansa.
elämää se on, että suihkussa pitäisi käydä tunnin välein ja mitään ei pysty tekemään?
Ja kaikki hommat sujuvat ihan mukavasti. Oikeastaan mukavammin kun energiaa ei mene lämmön tuottamiseen kuten talvella.
Ihmisen, joka ulkoilee vain ulko-oven ja auton oven välillä. Helppohan se on hehkuttaa, kun voi elämää samaa elämää kelissä kuin kelissä.
Ei se kyllä onneksi valita muistakaan vuodenajoista.
Pidän auringosta ja lämpimästä säästä, niin että voi palelematta olla ulkona koko päivän vähissä vaatteissa, mutta en pidä helteistä, sillä haluaisin mahdollisuuden olla ulkona edes varjossa ilman päälle kaatuvaa hikivirtaa.
Samoin talvesta pidän lumesta ja pakkasesta kynttilähämyisten iltojen kera, mutta -5 on riittävä määrä, sitä suurempi määrä saa harkitsemaan että viitsiikö ulos mennäkään.
Että valitan helteestä ja valitan pakkasista, en pidä kummastakaan ääripäästä. Valittaisin myös jos olisi harmaata puolimoista möllötyssäätä ja harmaata ja sadetta koko ajan.
Että nih. Selkeät vuodenajat ilman ääripäitä minulle kiitos :-)
sanonko minne voit tunkea kerrastosi, testattu on niitäkin eikä auta. Ei paljon naurata kun paleltaa aina vaikka olisi sisällä normaalissa huonelämpötilassa niiden kerrastojen ja villapaitojen kera. Ja tiedoksesi, villa on kyllä kunnolla lämmin materiaali, mutta en käytä pelkästään sitä.
Tuo nyt oli sille joka väitti että helteestä valittajat valittavat aina.Helppohan sellaisen on, joka ei hikoile, pitää helteestä.
Ja luulisi että ihminen joka asuu näille leveyspiireillä, osaisi pukeutua talvella oikein. Ei ne villapaidat mitään auta. Urheiluliikkeistä saa kunnollisia kerrastoja, joiden kanssa ei palele. Olit sitten kuinka vilukissa tahansa.
ei tulisi edes ikävä.
Kevät ja syksy menettelevät, kesä on parasta aikaa.
Talvesta en löydä kuin negatiivista sanottavaa, se ei ole mun juttuni ollenkaan.
Mulla on kyse lähinnä siitä. Joku 10-15 astetta kesät talvet aivan sopiva Minulle.
Viime talven 30 asteen pakkaset olivat kammottavia. Pohjois-Karjalassa talvi muutenkin karu ja lunta tulee yllin kyllin.
Että jos jotain tämän +30 ¨- -30 asteen väliltä.
jotka talvella sit itkevät kylmyyttä ja pakkasta sekä pimeyttä. Seli seli turhaa tulla muuta vänkäämään :D
Kyllä, olet oikeassa. So what?
Pimeys on ihan jees, mutta lunta ja pakkasta inhoan.
Syksy on kesän jälkeen paras vuodenaika! Talvi on ihan hanurista.
ne jotka valittavat helteistä ovat niitä samoja jotka valittavat talvella pakkasista.
Jotenkin huono lämpötilojen sietokyky kenties?
Anoppikin valittaa talvet kun on jalat ja kädet aina jäässä ja jatkuva vilu, mutta nyt valittaa helteitä kun hiki valuu ja tulee paha olo kun on liian kuuma. Keväällä taas siitepöly "tappaa" ja syksyllä sataa ja on synkkää. Mikä on siis hyvä?
Rakastan kesää ja kuumuutta yli kaiken! Koskaan ei ole tullut sellainen olo, että nyt on liian lämmin :)
Niin, ja kärsin pimeästä, pitkästä ja kylmästä talvesta :(
Aaaah, mikä kesä!! ?
Nythän on juuri sopiva ilma, menkää vaikka Afrikkaan koittamaan mitä on oikea helle ja kuumuus, se on aika tavalla erilaista kuin tämä ihana pikku lämpö.
Inhoan talvea, mutta koitan aina jaksaa sen yli valittamatta, muuten masennus. Syksyä kyllä rakastan, sen alkupuolta.
Tälläistä keliä kun olisi se 3 kuukautta :)
Tälläset kelit pitäis olla Suomessa ympäri vuoden. Vihaan talvea. Enkä muuten ota koskaan aurinkoa, mutta rakastan sitä että se paistaa oikein kuumasti tuolta ylhäältä =) Helteistä kesää IHAN KAIKILLE!!
hän ei muutu nihkeäksi ja hikiseksi kuumassa säässä.
Minä taas olen yltäpäältä nihkeä ja hikikarpalot juoksee ja tietysti inhoan kuumaa.
Eiköhäntämä kuumuudenihoaminen ja rakastaminen liity ihan fysiologiaan.
Jos mulle ei tulisi limaista oloa helteellä, rakastaisin minäkin sitä.
Vai onko ketään kuumuuden rakastajaa, joka tulee hikinihkeäksi helteellä?
totta helkkarissa hikoilen näillä keleillä, mutta en mitenkään luonnottoman paljon :) eikä se haittaa, sillä niin kai kaikki mutkin hikoavat nyt :) so what?
hän ei muutu nihkeäksi ja hikiseksi kuumassa säässä.
Minä taas olen yltäpäältä nihkeä ja hikikarpalot juoksee ja tietysti inhoan kuumaa.
Eiköhäntämä kuumuudenihoaminen ja rakastaminen liity ihan fysiologiaan.Jos mulle ei tulisi limaista oloa helteellä, rakastaisin minäkin sitä.
Vai onko ketään kuumuuden rakastajaa, joka tulee hikinihkeäksi helteellä?
Pakko kuljettaa hajustetta ja kosteuspyyhkeitä mukana, koska alan haista nopeasti "suolaiselle". Siitä huolimatta pidän lämpimistä ilmoista, kuten niistä pakkasistakin.
Rakastan helteitä ja aurinkoa yli kaiken, mutta en paahda itseäni rannalla. Itse asiassa palan ilman rasvaa tai muuta suojaa viidessä minuutissa, joten aurinkoa en ota. Silti pidän ja nautin auringosta, mutta suojattuna.
Talvella on liian kylmä. Helppohan sellaisen joka ei palele on sanoa että laittaa vain lisää päälle.
Minä palelen vaikka olisi kolme villapaitaa päällekkäin ja menisin peiton alle. Mikään ei ole vielä paleluun auttanut. Enkä ole sairaskaan, kilpirauhanen yms. on tutkittu joten siitä ei palelu johdu. Normaalipainoinenkin olen enkä mikään anorektikko joten ei johdu alipainostakaan.