Anoppi ei ruokkinut lapsia tänään, ov
Anoppi antoi lapsille tänään riisifrutit ja leipää, ei ruokaa. Vaikka olin varannut kaappiin lihapullia, perunoita. pakastimessa olis ollut kanssa vaikka mitä. Lähtiessäni hän vielä hoki "kyllä me pärjätään". Lapsetkin soittivat minulle viideltä "missä äiti oot, meillä on nälkä". Sapettaa. Mieskään ei ymmärrä äitinsä käytöstä..
Mietin tässä miten toimia kun hän ensi viikolla katsoo lapsia kaksi päivää? täytyy varmaan laittaa ruoatkin valmiiksi lautasille ennen kun töihin lähtee aamulla. :/ Kehtaisikohan asiasta sanoa? Anopilla on kyllä ollut aikaa järjestellä kaappeja ja vaikka mitä, olla tietokoneella yms.. mutta ei lämmittää lapsille mitään syötäväksi.
Mummo on ihan "terävä" nuori alle 60:nen ihminen.
Kommentit (4)
aatellut ettei tällä kelillä kukaan jaksa syödä lämmintä ruokaa? Olivatko lapset sanoneet mummulle että on nälkä? Ihme toimintaa kyllä. Sano ihan reippaasti vain ensi kerralla sitten että lapset haluavat oikean ruuan silloin ja silloin. Toivon mukaan ei loukkaannu kun asiallisesti sanot.
en voi niitä itse olla hoitamassa koska on TÖITÄ! :)
Koskaan aiemmin ei ole ollut näin. Anoppi siis vahtinut lapsia usein, on aiemminkin osannut ottaa kaapista ilman sanomista. mutta nyt on viimeaikoina ollut ihan ihmeellinen.
Täytyy varmaan kirjoittaa joku lappu, ohje tms. tuntuu vaan oudolta yht äkkiä olla "opastamassa kädestäpitäen".
Aina mä olen hieman kritisoinut sitä miten hän aikaansa lasten kanssa viettää, tyyliin lapset katsoo kokopäivän telkkaria tai pelaa (KOKO päivän!!).
kerrot ihan srlkeäsi että "tässä on (näytät samalla jääkaapista) lihapullia mitä voisitte syödä lounaaksi ja päivälliseksi on pakastimessa kalapuikkoja" voit vielä mainita samalla jotain siitä kuinka kasvavat lapset tarvitsevat sitä syötävää eri tavalla kuin me aikuiset.
Oikeasti voi olla ettei mummo vaan tajua että lapsilla voi olla nälkä vaikka hänellä itsellään ei.
Itse en ole tehnyt hellejakson aikana kuin kerran päivässä lämpimän ruuan. Lounas on usein korvattu leivällä, jugurtilla jne. Koska minulla itselleni ei ole maistunut lämmin ruoka eikä myöskään kahdelle vanhimmalle lapsellemme. Nuorin kyllä söisi lämpimän lounaan mutta on saanut sitten edellisen päivän tähteitä lämmitettynä.
Eli jospa anopillasi on sama tilanne. Ei siis ruoka maistu helteellä ja kuvitteli lapsilla olevan sama tilanne ?
Jätitkö kirjalliset ohjeet tyyliin lounaaksi varattu perunoita keitettäväksi jääkaappiin ja mikrossa voi lämmittää lihapullia jne ? Jos et niin jätä ensiviikolla. Ja jos lapset osaavat soitella sinulle niin voithan sanoa heille että pyytävät niitä lihapullia ym. lounaaksi mummolta niin tämä hoksaa laittaa niitä.