"KISSANKULMAN NAISET" 2010&2011 vol2
Mukaan kaikki nimestä tunnistavat odottavat,suurperheelliset,kissankulman naiset=)
La pinoa:
*Elokuu 2010*
-Leanna8 la 13.8.10 kahdeksas lapsi
*Lokakuu 2010*
-MiniUnikko la 21.10.10 viides lapsi
*Marraskuu 2010*
-nani76 la 22.11.10 neljäs lapsi
*Joulukuu 2010*
-Maalaisomena la 12.12.10 viides lapsi
-Katjalah la 16.12.10 viides lapsi
-ananasmehu la 20.12.10 viides lapsi
-mamiof4 la 24.12.10 viides lapsi
-4nEmo la 24.12.10 viides lapsi
-DolceVita la 30.12.10 viides lapsi
*Tammikuu 2011*
-Mami@6 la 10.1.2011 seitsämäs lapsi
-Andrea la 12.1.11 viides lapsi
*Helmikuu 2011*
-Mijeera la ?/? viides lapsi
-Pirre77 la ?/? viides lapsi
Kommentit (114)
en paremmin enää osaa sanoa:( mä toistan itseäni jo koko ajan, tiedän, mutta mä KÄRSIN tästä kuumuudesta ihan hirveesti:( Tänään oltiin aamulla puistossa niin en pystyssä pysyny, itkun kanssa kotiin piti mennä... istua välillä puskissa ja oikeesti PELOTTI miten pääsen kotiin... pyörryttää ihan mielettömästi, paineet on niin alhaset ettei mulla vielä koskaan ole ollu... soitin neuvolaanki ja kysyin että miten alas nää paineet saa mennä ( oli siis 90/50) niin oli terkka sitä mieltä että rajoilla mennään, että sitten vaan hyvinkäälle jos ei tosta tokene. Nyt sitten kassikaupalla vaan salmiakkia ja suolaa... mutta kun ne ei auta!!!! muistakaa että jos talvella valitan että on niin kylmä niin saatte virtuaalipotkia mua perseelle:D
Voi ananasmehuakin:( kylläpä on huonoja uutisia nyt... otan kovasti osaa.
Noniin, toinen yhdistävä tekijä karvavauvojen lisäksi onkin sitten kuningas alkoholi, surullisen yleistä!
Rannalla mekin ollaan kaikki iltapäivät vietetty, sitten sen jälkeen on tuo tyttö polskinut omalla pihalla altaassa iltaan asti. Sitä ei tunnu helle hidastavan, on energiaa ihan kunnon raivareihin asti:)
Dolcevita: Niinhän sitä sanotaan että toi sykejuttukin jotain kertoisi;) saas kattoo!
Nyt menen pötköttää ilmalämpöpumpun alle...
väsynyt ja huonovointinen mami
Täällä myös matalat verenpaineet ja on tod. huono yhdistelmä kuumuuden kanssa:/ Eilenkin istuin ihan rauhassa sohvalla, kun yks kaks musteni silmissä. Hyvä ettei taju lähteny totaalisesti. Huimausta ja pyörryttämistä ollu ilmassa.
Eikä suolasen syönti auta mullakaan.
Mulla samoissa mamin kanssa paineet ja aiemmissa rask. on menny tosta vielä vähän alemmaskin. Mutta ei oo tälläsiä kelejä ikinä joutunu kärsimään, ni ei oo ennen ollu juuri paineista vaivaakaan. Ei kai se auta kun rauhaksiltaan ottaa ja koittaa kestää!
Oispa meilläkin ilmalämpöpumppu;) Läpivetokaan ei kauheesti helpotusta tuo. No, jospa tää riittäis vähäks aikaa valituksista..
Jännskää joo noita sykkeitä seurailla, että kuinka hyvin osuvat tyttö-poika arvailut kohalleen;) Mulla esikoistyttö oli kokoajan 150-160 sykkeillä, toinen tyttö olikin "huijari" ja meni 120-140 sykkeillä;) Pojilla kyllä ollu aina max 140. Nyt oli ekat sykkeet lähemmäs 160, saas nähdä miten jatkossa, pe seuraava neuvola:)
Jaksuja kaikille!:)
mami@6 & kääpiö 14+2
että miten tonne ryhmäjuttuun pääsee kirjottaan? Kirjauduin enkä siltikään löydä mistää mitää kohtaa et vois kirjottaa, hö.
mamiofilta olisin udellu et minkä väriseksi maalaatte taloa? Tai maalasitte jos on jo valmis.
Meilläki olis maalausta mut en tiä ehtiikö enää tänä kesänä, ellei noi timpurit ny sitte oo jatkossakin yhtä nopeita rakentamisen suhteen.
Runko nousi ihan silmissä pystyyn, nyt jo laitetaan tuulensuojalevyjä tai ne on jo ihan just laitettuki.
Käytiin jo aamupäivästä rannalla ja uiminen kyllä virkisti mukavasti.
Huomenna olis ratsastusta lapsilla tiedossa, lupauduin neitiä taluttaan ite, saas nähä pökräänkö kesken tunnin jos on kova helle taas.
Tosin vointi on ihmeen ok, ei ees kauheeta pahoinvointia enkä kyllä sitä kaipaakaan.
Niin ja enää 2 yötä kun saadaan hakee koiranpentu kotiin!
wattuwarwas rv 6+3
Pitkästä aikaa. Mietin jo tuonne ryhmiin siirtymistä, mutta tämä tuntuu vielä tutummalta :) Muuten tuo helle riittäisi jo tännekin! Mä en tykkää, en yhtään. En ikinä ole viihtynyt auringossa, en rannalla, en kuumassa.. tavallinen Suomen suvi riittää mulle. Yhtään etelän matkaakaan en ole ikinä tehnyt, eikä yhtään harmita! PUH! Meillä on kyllä ilmalämpöpumppu, mutta meillä on myös vanha hatara talo, johon on n. 6kk:n aikana tullut ylimääräsitä sähkölaskua (talven vuoksi) tuhansia euroja, joten emme todellakaan jäähdytä taloa sähköllä. Ikkunat auki vaan joka suunnalta, ja koitetaan kestää. Töissä on myös ihan mielettömän kuuma, 35-40 astetta sisällä pahimpina päivinä eikä ilma liiku mihinkään. Voisin anoa helteiksi siirtoa heräämöön, siellä kun on viileä :D Meillä on kuulemma oikeus 10 min paussiin kerran tunnissa näillä keleillä. Teoriassa, käytännössä ne lakisääteiset 3 paussiakin ovat joskus kiven alla. Potilaat ovat kuitenkin esisijalla. Siitä huolimattta että me"ollaan paskoja kaikki" erään potilaan sanoja lainatakseni. Mukava tämä kutsumusammatti :P
Chrysler gr. voyagerista joku kyseli? Meillä oli tuo 4. lapsen syntymän aikoihin, ja muutaman vuoden eteenpäin. Jos olisi mahdollista, vaihtaisin samaan takaisin! Tykkäsin todella paljon, me asuttiin silloin Ruotissa ja ajoa tuli varsinkin Suomen lomilla paljon. Sisätiloiltaan lapsille ja aikuisllekin mukava, reissuauto. Tilaa tuossa pitkässä mallissa oli sen verran että vaunut mahtuivat tarvittaessa mukaan, mutta pidemmillä reissuilla kun oli kamaa enemmän, oli matkikset mukana. Heikko vaihdelaatikko taitaa olla ainoa tyyppivika... meillä jouduttiin jossain vaiheessa vaihtamaan kun hajosi, ja purkuautosta hankittu uusi maksoi n. 3000e... Jossain vaiheessa jouduimme tuosta luopumaan; bensaa tuo tietty söi (n.10-12l/100km), ja meillä oli akuutti tarve kahteen autoon kun molemmat käytiin, ja käydään töissä ja maalla asutaan. Lisäksi nuo isot enää ylen harvoin kulkee meidän kanssamme missään. Silti minä kaluaisin edes yhden auton taloon, johon koko perhe tarvittaess amahtuisi. Toivottavasti sellainen jossain vaiheessa löytyy :)
Raskaudesta kerroin tänään kuopukselle (tulee minun kanssani huomenna neuvolaan, kun hänellä on eka hammaslääkäri). Miesmäisesti totesi vain, että tulee vai? kasvaako se sun mahassa? Ja sen jälkeen hän alkoi tavaamaan mitä liikennemerkissä lukee. Joo, enpä usko että vauvauutinen mitään suuria tunteita meillä tulee herättämään. Töissä ei edelleenkään kukaan ole huomannut (????) mitään. No, tuo on vaan keikkaosasto minulle, joten eipä mun mahani heitä varmaan liikutakkaan :)
Andrea 14+6
IHANAA!!!! vett sataa ja ukkostaa:))) hetken helpotus!!!!!
Talo maalattiin kerma/tumman ruskea. Eli meillä on periaatteessa tiilitalo, mutta sitten on hiukan puuverhoilua, joten ikkunan puitteet tuli tuolla ruskealla, samoin ovet ja aidat, ja sitten seinät kermalla, nätti tuli:)
Andrea: jep, se on tämä kutsumusammatti:D olen minäkin tuolla psykiatrisella puolella törmänny huoritteluun, väkivaltaan, raapimiseen, sylkemiseen jne.... tää on tätä. Mä kanssa olen "yrittäny" tonne ryhmäänkin kirjotella, mutta tuntuu hölmöltä kirjotella sinne ja tänne...! Ja mustakin tämä tuntuu tutulta:) Jos kaikki mentäs sinne, asia olis eri. Mutta mulle käy tämä "julkinen sektori" hyvin.
Miekkonen tuli onneksi ajoissa töistä kotiin, ja meni tuom pirpanan kanssa rannalle, että sain olla vaaka-asennossa. Mullakin kyllä luonnostaan matalat paineet ja aina raskauksissa menneet todella alas, mutta tämä helle tähn, niin reagoin näköjään tosi huonosti:(
Varasin tässä kampaajan itselleni, ihanaa, hiukan luxusta:)
Nyt tekemään fiesta salaattia illaksi:)
Vointeja, hellettä piisaa AINAKIN 2 viikkoa, perkele!!!!!!!
mami
Jes, viikonloppu, mies kotosalla auttamassa jos ja kun tämä kuumuus jatkuu... ei tartte itte raahautua tuonne ulos tyttösen kanssa. Muuten kun olen tosi pitkiä piviä itekseni kun mies on yrittäjä ja kamalasti töitä... ei lakisääteisiä lomia eikä muutakaan turvaa, niin ihanaa on se, että edes víikonloput on sitten kotona:)
Wattuwarvas ihmetteli tota ryhmiin kirjottelua, mulla kanssa oli toooosi pitkään niin että vaikka olinkin kirjautunut niin silti ei ollut mitään kohtaa johon olisi voinu kirjottaa! Sit kerran kun ajattelin että vielä kerran yritän niin olikin ilmestynyt sellanen "vastaa" juttu siihen!! wierd...
Tänään lähden vähän shoppailee mammavaatteita ja imetysliivejä, alkaa nämä omat liivit jo vähän ahistaa:D
Mun vauva on kyllä kumman "rauhallinen" menee edelleen päiviä etten tunne mitään, ja sitten kun se liikkuu niin sellasta ihme tömäyttelyä, joka voi olla vaikka suolen muljautteluakin... neuvolakin vasta elokuun lopussa ja ultraan vielä reilu 3 vkoa... huolettaa...
Sykkeistä piti munkin laittaa että on kyllä ihan selkeästi ollut "tytön" sykkeet mullakin aina, paitsi toiseksi vanhin huijasi, sillä oli pojan sykkeet, ja siihen aikaan ei ultrassa sukupuolta kerrottu, niin luultiin loppuun asti että isoa poikaa odotetaan:) Mun mies lähetettiin vähän väärään aikaan silloim kotiin katsomaan kipeätä esikoista, kun ei "tapahdu mitään pitkään aikaan", sillä aikaa tyttö syntyi, ja mun miehen ilme oli sanoinkuvaamaton kun se avasi huoneen oven hiljaa ja ensin ihmetteli kun oli niin hiljasta ja sitten katsoi vauvaa joka oli kapaloiti ja tokaisi "onpahan ison talon antti"... ei ollu, oli ehtoisa emäntä:) tänäkin päivänä oikein "herkullinen" tytsy:)
nyt menen pois, ihanaa viikonloppua tytöt!
mami ja laiskiainen rv 17:DD
Huomenna olisi vapaa, ihanaa!!!!
Liikkeistä mamille; kysyin niistä neuvolassa tänään, minulla kun ei ole hajuakaan koska olen noista vanhemmista liikkeet tuntenut; 17-18 viikon paikkeilla kuulemma on normaalia alkaa tuntumaan. Ni musta tuolta alamahalta tuntuu ihe muljahtelua välillä, mutta saattaa tietty olla jotain kohdun kasvamistakin tms. Eiköhän ne liikkeet jossain vaiheessa ilmaannu niin ettei tarvitse arvuutella :D Istukan paikkahan vaikuttaa kanssa, mulla ei tuossa ekassa ultrassa katsottu istukan paikkaa lainkaan, mutta jos on sopivasti etuseinässä, niin ei kai niin herkästi tunnu?
Neuvolapäivää pukkasi tänään, kuopus oli mukana. Kaikki mallikkaasti; paino -1,2 kg, RR 99/59, pissa puhdas, Hb 119 ja sydänäänet kuului. Seuraava aika reilun 4 viikon päästä.
Kuopus on viimeisen vuorokauden pohtinut vauva- asiaa hyvin tiiviisti. Hän on huolissaan mm siitä ,ettei meillä ole vauvalle mitään tarvikkeita jäljellä. Hän jopa testamenttasi oman vanhan nokkamukinsa vauvalle :D Ja hoitovuorotkin on jo jaettu; mulle ja miehelle ei niitä tainnut riittää lainkaan :D
H&M:llä kävin tänään ostoksilla, ihan onnistuneesti vaihteeksi. Löysin itselleni kolmet housut; parit ei-äitiyshousut, mutta soveltuu loistavasti, ja kolmannet ihan mamma-mallsitosta kesäpökät. Eiköhän näillä nyt pärjää :) Yksi paita tarttui mukaan myös.
Mutta nyt laittamaan kuopus nukkumaan (vähän lipsahti taas..) Hyvää yötä!
Andrea rv 15
Moro Tytöt!
Jotenkin kummasti en pystynyt pitkään aikaan kirjautumaan tänne, vaikka pyysin uudet salasanat jne.. En ole päässyt osallistumaan meidän vilkkaalle palstalle. Oli puhetta tai paremminkin kirjoitusta että mille puolelle kirjuutellaan, itse pidän tätä mieluisempana, en ole edes kurkkinut sitä toista. Mutta aivan kuinka halutaan. Ehkä tämä on helpompi uusienkin tulokkaiden löytää!
Onpas ollut kauheita nuo hukkumisilmoitukset.. pitää olla kyllä koko ajan silmä kovana ruuhkarannoilla. Meillä oppi tämä pienin huimapääkin jo uimaan, ikää 5v, oppi kyllä jo 4vuotiaana, mutta matka on nyt pidentynyt jon. 8 metriin. Sukeltanut jo 3 vuotiaasta altaan reunalta jne.. hurja mies. Isoveli oppi samoihin aikoihin ja on 7v. Mutta sitä kovemmin saa vahtia kun veri vetää syvemmälle, ei malttas rannalla..
Meilläkin lapset ovat yhä tosi iloisia tästä vauvauutisesta, apulaisia varmaan riittää.
Mamiof4, laitetaas me sitten just ennen H-hetkeä viestiä milloin synnärille lähtö, kun saatettas törmätä siellä Hyvinkäällä. Minähän saan päivän pari viikkoa ennen kun on suunniteltu sektio.
Ihanaa kun ilma siedettävämpi, etenkin yöt. Kirosinkin nuo helteet alimpaan helvettiin, nyt voi jo nostaa kättä ja jalkaa.
Mun vauva jumppailee päivittäin, mutta onhan nuo vielä vaisuja jumputuksia. Mulla istukka takaseinässä ja eteenpäin kallistunut kohtu, joten tunnen aikaisin.
Kaksi viikkoa Bruno Cacciatoren ultraan, jännittää ja turvallinen olo mennä spesialistille kattoon kaikki rakenteet.. ja sukupuoli..
Keskiviikkona lähdenkin vanhemman tyttären jalkapallojoukkueen huoltajaksi Kokkolaan, turnaus kestää viisi päivää. Pientä pimentoa tiedossa.
Meillä alkaa nyt oikein tositeolla huomenna tuo talon laajennus, kaivinkone tuloo silloin. Ja autokin tosiaan menee vaihtoon, nyt meillä 6-paikkanen ja mulla pienempi kottero. Tulee tyyris iltatähti..
On muuten ihanaa sen alun hämmennyksen jälkeen, kuinka kaikki on kääntynyt parhain päin ja innolla odotetaan vaavia koko perhe, mies joukon kärjessä hössöttää!!!
Jakselkaa äiteet, kasvatelkaa kupujanne..
DolceVita ja villahousu rv 16+3
Ihanaa, aamu oli ihanan viileä:))))
Andrea, mulla istukka on takaseinässä, mutta koht aika voimakkaasti taaksepäin kallistunut... nsen olen huomannu että syömättömyys/juomattomuus vaikuttaa ihan selkeesti. Syönnin jälkeen tunnen sitä "laiskaa" liikettä:)
Dolcevita: No mä ihmettelinkin että mihin sä olet kadonnu!? Juu, kun lähtö koittaa laitan ilman muuta viestiä että ootkohan siellä sitten samaan aikaan:) Olet varmaan sen jo kertonutkin mutta kertaus on opintojen äiti, eli miksi sectio? Ihanaa kun sun mies on odotuksessa niin mukana, kaiken jälkeen!!
Me oltiin viikonloppuna lintsillä, oli kyllä oikea pätsi!! reunoilla vähän tuuli, mutta siellä keskellä ja ihmispaljouessa oli tuskaa!! Muuten ollaan sitten oltu vaan rantsussa, siellä sentään tuuli vähän käy! Kävin myös ostamassa vähän syksyä varten äitiysvaatetta, paitoja en tarvi, ne saa venytettyä mahan päälle, mutta parit farkut ja olohousut ja imetysliivejä ostin kanssa.
Meillä tasan 3 viikkoa ultraan, jännittää kyllä että kaikki on kunnossa ja kumpi hän on... itsellä kyllä vahva tyttöfiilis:)
mami ja papuliini 17+3
Jep, hyvin mummon tikku toimii ja yhteys pelaa näin "lomallakin" :) Entisillä kotikulmilla notkutaan tehden ei yhtään mitään, ja lapset ainakin tykkää kun ollaan ihan kävelymatkan päässä kaikesta. Kotona kun ei vieressä ole kuin järvi...
Keleistä riittää puhetta, ja just tänään luin jonkun "spesialistin" lausuntoa, että viime talvi ja tämä kesä ovat enemmänkin kauhuskenaarioita siitä, mitä ilmastonmuutos on tekemässä. Minä kyllä yhdyn täysin tuohon, koska tässä ei ole kyllä mitään ihanaa noin niinku pitkällä tähtäimellä. Mua oikeesti hirvittää kaikenmaailman kasvihuoneilmiöt sun muut ja meikläiset vaan porskuttaa, truuttaa paskaa ilmoille ja aattelee ettei se meitä kosketa, me pukataan koiranputkea jo sitten kun tää kynsille laukee.. Mulla ainakin sydän suree mun lasten ja lastenlasten puolesta, ja tiedän, että on oikeesti ihmisiä, jotka ei just siks halua edes lapsia tänne, kun tää meno on tällästä... Hui ku syvällistä pukkaa, mut joo, aion valittaa helteistä surutta, koska ei mua ne talvikelit ihmeemmin ahista!
Me ei olla käyty missään "lomakohteissa", eikä ole oikein tietoa just nyt, että ollaanko menossakaan. Isäntä on hukkua töihin ja yksin en tämän sirkuksen kanssa viitsi lähteä, joten saapa nähdä. Anopin tilanne tietysti myös rajoittaa, sillä näyttäisi siltä, ettei kovin kauaa enää lopulliseen lähtöön ole, on kovin unelias ja elää ihan jossain menneessä. Ennätti kuitenkin 58-vuotissyntymäpäivänsä nähdä...
Keskiviikkona ajattelin lastata kakarat kyytiin ja hurauttaa kotipuoleen, että jokainen saa edes mahdollisuuden nähdä mummon vielä. Uskoisin, että melko itkuksi menee meikäläiseltä tuo reissu. Torstaina onkin sitten neuvola, ja en tiedä mikä sen saa aikaan, mutta tosi skeptisellä mielellä taas menossa sinne. Mulla ei niiden alun pikku kutittelujen jälkeen ole tapahtunut mitään. Koko mahassa ei tunnu kerrassaan mitään, ei liikkumista, ei satu, ei mulju, ei yhtään mitään. Olen jo melkein alkanut uskoa ettei siellä mitään enää edes ole... Viikkoja on kuitenkin kasassa jo yli 19?!
Äitiysvaatteita porukka oli ostellut, minä en. Ikinä en ole ostanut yhtään virallista "äitiysvaatetta" ja hyvin olen pärjännyt. Suosin muutenkin trikootyyppisiä, suoralahkeisia, väljävyötäröisiä housuja ja tunikat on kivoja, samoin isot hupparit. Neljä lasta tehty jo näin, eiköhän tuo tule viideskin, jos on tullakseen. Omistan kyllä yhdet äitiyshousutkin, jotka oma äiti toi kakkosta odottaessa kirpparilta, mutta ovat minusta ilkeät kun nousevat kainaloihin, vaikka iso olenkin. H&M:n äitiysosastolla todnäk saisin vaan makoisat naurut, sieltä kun ei löydy muutenkaan minunlaiselle juurikaan mitään.
Hih, tänään meidän kuopus ui järvessä "uimalauttansa" kanssa ja kyllä sai nauraa! Ihana kuusihampainen hymy vaan paistoi kun isoveli vei pientä kyydissä, innostui välillä potkimaankin oikein vimmatusti. Oli oikein kannattava kolmen euron ostos kerrankin!
Nyt tuulettimen varjoon maate! Palaillaan :)
-omppulainen ja (mahdollisesti) Yllis 19+ jotain-
Mukavan raikasta ulkona.
Varmasti on ilmastonmuutostakin joo saasteiden ym takia, mut mitä noi vanhukset on puhunu niin on näitä kunnon helteitä ollu heidänki lapsuudessaan, lumettomia talvia tai lunta tullut äitienpäivänä et kai tässä joku kiertojuttukin on kuitenkin.
Mä tykkäsin viime talvesta, oli niin paljon lunta ja kunnon pakkasiakin.
Äitiysvaatteita oon ostanut muutaman paidan, housujakin aion vähän myöhemmin katella.
Meillä on nyt se koiravauva, ihana pikkuinen ja aikamoinen riiviö :D Vielä ei oo meiän rytmissä kiinni, touhuaa yölläkin kaikenlaista mut meni eilen illalla jo paremmin kuitenki joten eiköhän se tästä.
wattuwarwas 7+1
Omppulainen: Joo, tiedän tuonkin kun saa olla "yksinhuoltajana". Kadehdin useinkin niitä perheitä joissa mies ihan verokortilla töissä, että on lakisääteiset lomat, sairaslomat ja isyysvapaat... mun mies oli juhannuksena peräti 3 päivää kotona, ja nekin meni rempatessa, joten se tästä kesästä taas... isyyslomalla pystyy olla viikon, ja on hukkua kanssa töihin koko ajan:(( Kyllä se kuule on munkin maha niin hiljanen näille viikoille ettei tosikaan!! Eilen ei taas tuntunu mitään eikä tänäänkään mitään... jos me saadaan sellaset vauvatkin sitten, makaavat vaan tyytyväisenä:))? kyllä sulla siellä kaikki hyvin on!! Kovasti voimia teidän mummon kohtaamiseen, rankkaa se on, mutta tosi tärkeetä että lapsetkin vielä näkevät mummon. Mä olen itse saattohoitanut oman kummitätini muutama vuosi sitten jolta jäi kolme pientä lasta... oli ihan hirvittävä kokemus olla vierellä loppuun asti, mutta sen olin tädille luvannut, ja opin itse siitä todella paljon...
wattuvarwas: Mun mielestä kanssa viime talvi oli pitkästä aikaa oikea talvi:) tulispa samanlainen taas! Onnea koirulista:) sellasia ne eläinlapsetkin on, saa opettaa rytmit sun muut, kuten pienelle vauvalle!
mami
Joo, ihanaa kun mustaa pilveä pukkaa taivaantäydeltä, tervetuloa satee ja tuulet. Mulle liika on liikaa, oli se sitten pakkanen tai helle. Kipuraja miinus ka plus 20, kaikki siltä väliltä menee. Talvella olin työn takia joka viikko Kanarialla pari päivää, ja sen pakkasen keskellä se oli luksusta. Siellä kun ei talvella ole kauheen kuuma, just sopiva. Saas nährä mitä ens talvi tuo tullessaan..
Mamiof4, siitä synnytysasiasta, eli mulla on LA 30.12, eli ne leikkaa ehkä 28.12, näyttäs olevan tiistai ja Hyvinkäällä tiistaisin tehdään suunniteltuja sektioita. Tai sit jo vähän aiemmin. Mulle tehdään sektio, koska tuo kakkostyttö jäi hartioista kunnolla jumiin, murtui solisluu ja tuli lievä erpin pareesi, joka onneksi parantui täysin. Kolmosesta sitten lantio kuvattiin ja oli hieman suorakulmainen, joten sektio on kohallani parempi. Eli kaks normaalia ja kaks sektiöta takana..
Ilmastonmuutos...joo hirvee asia kokonaisuudessaan ja joskus kun sattuu kattomaan jotain dokumenttia asiasta, tuntuu että maailmanloppu on ovella..
Meillä isäntä ruhtinaallisella 2 kuukauden lomalla, menee kyllä siihen raksaan... ollaan kyllä keretty pienimuotoista lomailua harrastamaan.
Maalaisomena, voimia sulle mummon kohtaamiseen!!! Ja kyllä siellä masussa varmaan kaikki kohallaan, Yllis vähän huilailee.. Aika mietoa on nuo munkin tuntemukset, vaikkakin olen tuntenut jotain jo 5 viikkoa..
Wattuvarvas, onnea riiviön hankkimisesta!
Voekee hyvin ja syökee mansikoita!!
DolceVita ja viides villahousu 16+5
Ilmat edes vähän paremmat nyt, jaksaa ulkonaki olla ja jopa vähän pidemmän lenkin eilen illasta koiruuden kanssa tehdä:) Toivottavasti pahimmat helteet olis takanapäin!
Liikkeistä, ite en vielä tunne ja tilasinkin nyt kotidopplerin ihan mielenkiinnosta, kun ei oo ikinä sellasta ollu:) saa mielenrauhan ainaki sitte, kun voipi sykkeitä tarvittaessa aina kuunnella:) Kyllä siellä yllis hyvin mukana kulkee, liikkeet vielä niin hentoja kuitenki ja päivän touhuissa ei ehdi niitä niin huomaamaankaan;) voimia mummon saattohoitoon! Meillä käytiin koko pesueen voimin suyskk. Hyvästelemässä lasten vaari, lapset otti sen luonnollisena juttuna, itelläki oli vaikeempaa yrittää siinä olla. Arveltiin, että oli
viiminen näkeminen ja näinhän se olikin.
Onnea wattuvarpaalle pikku koirulista:) ihania ovat :)
Nyt matkalla suomenlinnaan, kun pikku pojat haluaa luolia tutkimaan:)
voikaa hyvin:)
mami@6 kääpiö rv 15+1
Alkoi jo mullakin viimeiset hellepäivät tehdä tiukkaa, joten nyt ollut ihan nautittavat säät. Ja pyykit huuhtoutuu ulkona vähän turhan hyvin :D
Ostettiin "uusi" auto, se Chrysler, tosin ilman Grandiahan se olikin, mutta oikein passeli meille. Mieskin lämpeni, kun halvalla sai, hih.
Voi teitä koiralaisia, hieman pistää kateeksi! Mulle on tässä kesällä tarjottu kahdestakin eri paikasta tiibetinspanielin pentua, mutta en mä nyt taida langeta :/ Kuitenkin olisi täysi vauva, kun sitten talvella on ihmisvauvakin.. Eikä ole vielä yläkertaa eikä oikein pentuystävällistä pihaakaan. Ja mies pitää kyllä koirista, mutta tiedän kyllä, että vastuuta ei siitä halua ottaa, joten ei vielä, ei vielä.. Mulla on ollut nuoruudessa kaksi tipsua peräjälkeen, jälkimmäinen kuoli 7v sit. Että nyt saa gerbiilit riittää (ja naapurin kissa).
ON: olo on hyvä, ei erikoista. Vauva mylttää kovasti, itse olen saanut "potkut" käteen ja saisi mieskin, jos ei vaan ennättäis nukahtaa käsi mahallani :D "Tunsitko?", "Eeen, täh, mitä.. mie nukahin". Eilen tuntui ihan uskomattomalta, että VIELÄ 5kk laskettuun aikaan. Mutta sitähän tämä odotuksen onni on.
Esikoinen on leirillä, joka loppuu tänään iltapäivällä. Lomaakin enää tasan kolme viikkoa! Hassua ajatella, että olen syksyn kahden lapsen kanssa kerhoissa. Ja että meidän tulisielu neiti 6v menee jo eskariin!
Näihin tunnelmiin, Ananasmehu viikot 18+2
Kotikoneelta naputtelemaan heti tänne, kun "poikkeamaan" tultiin. Aamulla taas matkaan takas päin, jahka ensin käy neuvolassa ja J-kylässä hakemassa rattaisiin varaosia.
Tänään ajeltiin lasten kanssa, ja meinaa hermo olla tosiaan koetuksella tuon meidän neiti 5 veen kanssa. Mukulan pää on ainakin umpiluuta ja korvat vaan koristeena, koska viimeiset kolme päivää on minun osalta olleet niin "rentouttavia", että oksat pois! Mummovainaa aikoinaan sanoi, että kun on ite tehny, niin voi joskus pariks viikoks tappaakin. Hurja sanonta, mutta sopii kyllä omiin tuntemuksiin nyt, niin haluaisin lomaa tuosta lapsesta, ja miksei muistakin, edes yhdeksi päiväksi! Tahtoa ja tarmoa löytyy, samoin vauhtia, ja ihan liikaa. Onnistu tänään siellä sairaalassakin menemään jostain lukituista ovista jonnekin kellarikerroksiin, ja kun sitten osa henkilökuntaakin neitiä etsiskeli, niin tapsutteli tyytyväisenä parkkialueella pitkin poikin kun tultiin ulos. Ja todella hetkeksi pysähdyimme hoitajan kanssa keskustelemaan mummon tilanteesta!
Olin varautunut todella pahimpaan, mutta mieskin sanoi (tuli myös sairaalalle), että oli pirteämpi kuin aikoihin. Katse seurasi lapsia tarkkaan ja hymyäkin tuli paljon. Puhui paljon, mutta en oikein tahtonut saada selvää, kun oli hampaat pois suusta, se harmitti. Kovin vanhalta ja hauraalta kuitenkin näytti, ja kyllä kyyneleitä riitti kun pois lähdettiin. Eikä ne siellä edelleenkään osanneet sanoa enempää kuin päivä kerrallaan vaan mennään.
Aamun neuvola jo kummittelee mielessä... Kaikkea pyörii mielessä, ja vielä tänään lähtiessä tuolta mummolasta päivällä mietin, että pitäisikö kuitenkin kaikki kamat ottaa mukaan, jos passittavatkin huomenna Kuopioon... Ehkä vaan yltiörealistikin helpommin pessimistiksi heittäytyy kuin optimistiksi :/
Mutta nyt iltapalaa naamariin (kevyesti grillimakkaraa) ja saunaan! Täytyy koittaa huomenna käydä langoilla :)
-omppuli-
Nehän LUPASI että viilenee!!!! EI VIILENE, ei ainakaan täällä tuusulassa, aina perkeleen kuuma!!!!!!!!!KRRRRRR!!
DolceVita: oolrait, 28 pvä sopisi mulle trehvit hyvinkäällä, olisi sitten sama päivä syntyä kuin minä ja kuopuskin:D sovitaanko se?? en ennen joulua haluiskaan synnyttää, että saa rauhassa syödä "viimeisen aterian" ennen kun se ruljanssi alkaa!!!! Mitäs olet muuten tykännyt hyvinkäästä?
Omenainen: Tule kertomaan jo neuvola kuulumiset!!!!!!! Kiva kuulla että mummon tapaaminen meni olosuhteisin nähden hyvin. Sepä se on, että ei sitä voi mennä oikein ennustamaan että mitä aika tuo tullessaan, päivä kerrallansa:) voimaa sisko!!! Onpahan teillä vilkas plikka:DD varmaan oli sydän kurkussa ja kyr** otassa tollasesta tempusta!!! toi sun mummovainaan sanonta sai tyrskimään kahvit ulos:DD noinhan se juuri menee, hyvin sanottu!
Jotain muutakin piti ananasmehulle ja mami@6 sanoa... hitsi kun on niin lyhyt muisti nykyään... tai ihan hyvä se on, mutta niin lyhyt!!!
Huomenna vaihtus taas viikot, voi hurja minne tää aika menee? lapsena viikko oli niiiin pitkä aika jos piti vaikka jotain reissua odottaa, näin aikuisena nää vuodetkin vaan vierii.... mulla on tämän viikon aikana pötkähtänyt maha aika hyvinkin esiin, vanhat farkut ei mene enää kiinni... liikkeetkin ovat nyt ihan eilen ja tänään tuntuneet kivasti, mutta todella rauhallinen tapa liikkua kyllä on:) Kivaa on myös se, että nyt tuntuu energiaa piisaavan taas:) kämppä kiiltää, leivottu ja ruokaa tehty ja takapihaa puunattu, koirakin saanu kunnon lenkkejä ja eilen kaunistettiin poika, pestiin ja föönattiin ja kammattiin toinen niin hienoksi, että tyttökoirat vaan vihelteli perään:) mä luen joka päivä noita heinäkuisiakin:) ihana lukea niitä fiiliksiä ennen h-hetkeä, ja niitä iki-ihania vauva ilmotuksia kun satelee koko ajan!!! ei ole kuulkaa kauan aikaa kun meiltäkin alkaa vauvat putkahdella...
jaaha, jos menis mahansa viereen maate!
mami
pikaiseen vielä tänne, vaikka kello juoksee jo vaikka missä!!!
Eilen (!) siis neuvola, ja kyllä siellä Yllis ainakin pompotuksesta päätellen lymyili :) Kovin on vaisun oloinen kaveri, kun tosiaan mitään eloa ei ole päivätolkkuihin kuulunut, siis niitä kutitteluja, mutta syke oli hyvä (poikasyke ;D ), joten nyt vaan kohti rakenneultraa reilun viikon päähän.
Kiitos grillimakkaroiden, paino ei laskenut, vaan pysyi samassa (sen verran sit turvotusta keräs kai, vaikka odotin miinusmerkkistä tulosta), ja verenpaine oli loistava. Hb 130, mutta mä en taaskaan saanu sitä pissaa... Nyt ollaan kerran se saatu, kun mua ei vaan kerta kaikkiaan vessata siellä, ja ihan turha sanonta, että varmasti saa tiristettyä aina sen verran. Ei saa, enemmän vaan pakenee, kun yrittää vääntää :)
Mut nyt pakolla petiin, muuten on ankea aamu...
-omppuli ja Yllis 19+4 (niin se täti sano)-
Katselin tuota edesllisiä tekstejä ja huomasin että täällä on muitakin äitejä Hyvinkään seudulta? Minäkin asun täällä. Olis kiva joskus tehdä treffejä. Jos kiinnostusta löytyy niin kirjoitelkaa.
Pirre 9+2
Täälläpäs mammat pörrää kilvatusten, ei taida nenää uskaltaa ulos laittamaan paitsi uimareissuilla.. onpahan ainakin tullut uitua tänä kesänä. Huomiseks oli luvassa jotain ukkoskuuroja, voi kun tulis edes vettä.
No onpas meillä kokemusta alkkis vanhemmista, olisikohan se jokin yhdistävä tekijä tämmöselle suurperheellisyydelle.. en tiedä.
Neuvola takana ja terhakat sydänäänet 150-160 välillä, eikös näistäkin ole omat uskomuksensa, että pojilla matalampi syke ja tytöillä korkeampi. Tyttö siis tuon perusteella..
Mahassa jo kova meno kun liikkeet tuntuu koko ajan selvemmin, jumppahetket erottuu päivittäin. Toivottavasti vähän rauhallisempi tapaus kun tuo nelonen, on ollut mukana pysymistä. Samoin kakkostyttö oli tooosi vilkas, ja eka ja kolmonen tosi rauhallisia. Eli siis joka toinen ja nyt on sellasen kiltin ja rauhallisen lapsen vuoro, heh heh.
Minäkin otan äippäpakkauksen, lataa hyvin tunnelmaan..
Mutta vointeja ja jaksuja teille joille ikäviä uutimia sadellut..
DolceVita ja viides villahousu 15+5