Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"KISSANKULMAN NAISET" 2010&2011 vol2

09.07.2010 |

Mukaan kaikki nimestä tunnistavat odottavat,suurperheelliset,kissankulman naiset=)

La pinoa:

*Elokuu 2010*

-Leanna8 la 13.8.10 kahdeksas lapsi

*Lokakuu 2010*

-MiniUnikko la 21.10.10 viides lapsi

*Marraskuu 2010*

-nani76 la 22.11.10 neljäs lapsi

*Joulukuu 2010*

-Maalaisomena la 12.12.10 viides lapsi

-Katjalah la 16.12.10 viides lapsi

-ananasmehu la 20.12.10 viides lapsi

-mamiof4 la 24.12.10 viides lapsi

-4nEmo la 24.12.10 viides lapsi

-DolceVita la 30.12.10 viides lapsi

*Tammikuu 2011*

-Mami@6 la 10.1.2011 seitsämäs lapsi

-Andrea la 12.1.11 viides lapsi

*Helmikuu 2011*

-Mijeera la ?/? viides lapsi

-Pirre77 la ?/? viides lapsi

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä, töitä ja AINA vaan töitä. Loma olisi kyllä kova juttu jo pikkuhiljaa!! Kaksi viikkoa vielä pitäisi kestää *huoks*

En minä muista mistä ketjussa ollaan keskusteltu, vaikka kaikki juuri luin. Hyvä minä.. Äitiysvaatteista sen verran, että minulla nuo vanhat collegehousut, luottoverkkarit, mitä työmatkoilla käytän, on sen mallisia, että ne ei vaan nyt mene enää päälle. Niissä on vyötäröllä sellainen leveä kuminahuha, joka puristaa tosi inhasti :( Joten housuhankinnat oli kyllä pakollisia. Tosin kahdet noista on siis sellaisia, mitä ehkä voin käyttää myös raskausajan ulkopuolella, vauvan synnyttyä kotipökinä. Paidat onkin joo helpommin sovellettavissa, tosin monet t- paidat on minulla niin lyhyttä mallia, etteivät nyt sovellu päälle. Minusta on inhottavaa kun selkä ja pelastusrengas vilkkuu.

Meillä on mies päässyt vihdoin töihin. Mutta kiitos hyvien kelien, päivät raksalla venyvät aamu 8:sta ilta 8-9:ään. Paitsi sitten niinä päivinä kun minä olen iltavuorossa, kuopus on haettava tarhasta klo 17 mennessä. Isommat lapset niin ikään pitävät huolen yöohjelmasta, noilla teineillä on rytmit menneet nyt kesällä ja helteillä ihan sekaisin; kotiintuloaika heillä on klo 24, mutta jos me miehen kanssa menemme töihin aamulla, ei puhettakaan että jaksaisimme valvoa noin myöhään.. ja teinit tietävät sen. Joten kotiin tulo lipsuu kyllä pahasti :( Ja vaikka tulisivat kotiinkin, valvovat helposti läpi yön. Kyllä todellisuus ja arki on taas ankeita parin viikon päästä kun koulut alkavat. Paitsi että meillä esikoinen ei ilm. mene kouluun, vaan jatkaa työkokeiluissa tms tutustumisissa myös ensivuoden; hän on periaatteessa ollut vuoden ammattikoulun kirjoilla mutta suurimman osan keskeyttäneenä, kun ala oli väärä ja muista asioista johtuen perinteinen koulunkäyntimall ei hänen kanssaan tule onnistumaan. Ne on näitä isojen lasten isoja murheita nämä..

ON: Olo on kuin ei raskaana olisikaan. Jos tuo pallo ei tuossa edessä olisi, en asiaa edes uskoisi. Se mitä joskus luulin liikkeiksi, saattoi olla kohdun kasvusta johtuvaa muljahetlua, kuten th viimeviikolla neuvolassa epäili. Ja koska tuota palloakaan ei kukaan omaa perhettä lukuunottamatta näe, niin mahtaako olla kuvittelua sekin.. Seuraavaan neuvola-aikaan on vielä noin valovuosi aikaa, kummasti ne sydänäänet vaan hetkeksi rauhoittivat.

Hyvää viikonloppua kaikille, Andrea rv 16

Vierailija
42/114 |
23.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsinvitsit, tein ihan älyttömän hyvää pekonipastaa, ja vauva haluu vielä kolmannen lautasellisen:O! okei, otetaan sitten...

omppis: Noniin, siellä se yllispyllis on:)) Onnea ihanista sydämmen jumpsutuksista:)

Pirre: Me asustetaan tuusulassa, synnytän kyllä hyvinkäällä!

Andrea: Minkäs ikäisiä nuo teidän teinit olivatkaan?

Tänään siis mami ja pieni pallero papu rv 18!!!!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kuoli mummo kesäkuun lopussa ihan yllättäen tuli tieto että on huonona ja käytiin sairaalassa katsomassa. Seuraavana päivänä nukkui rauhallisesti pois.

Sitten oli tytön 7v synttärit HopLopissa.

Seuraavalla viikolla mummon hautajaiset. Tosi kauniit hautajaiset, keskiaikainen kirkko ja muistotilaisuus vanhassa pappilassa järven rannalla.

Seuraavalla viikolla taas np-ultra jossa heilui pikkuinen.

Pe oltiin Linnanmäellä pienempien kanssa. Teinit olivat viikonlopun exän häissä.

Ensi viikolla taas lähdetään muutamaksi päiväksi laivalla Ahvenanmaalle, minä, esikoinen ja kaksi pienintä esikoisen isää tapaamaan (ei uskalla mennä yksin).

Ja samoihin aikoihin kolmas eli 8v poika lähtee yksin bussilla Jyväskylään josta miehen veljen kanssa Lappiin yöjunalla jossa miehen isä jo on ja mies tulee sinne (työ)keikaltaan myös.

Ja kun taas kaikki on kotona niin onkin reilu viikko koulujen alkuun... Aikamoista haipakkaa. Alkukesästä on kerenneet lapset käydä jo Jyväskylän mummolassa ja Juvalla isomummolassa oltiin juhannus ja lapset vielä myöhemmin ja esikoinen käväisi toisessa mummolassa viikonlopun ja toka on ollut aika paljon mummolassa myös.

Meillä mies on muusikko joten mistään normaaleista työajoista ei meilläkään ole tietoakaan eikä mistään isyys- ym. lomista. Ei ole työnantajaakaan joten ihan itse päättää työajoistaan ja kuinka paljon töitä tekee. Eli käytännössä kaikki keikat mitä tulee pitää ottaa. Nyt kesällä niitä on aika paljon, festareita ja muita. Viikonloput olen käytännössä lasten kanssa yksin aika usein, ja iltoja viikolla. Arjen pyörittämisessä miehellä on keskeinen rooli kun osakseen lankeaa lasten kuljetukset päiväkotiin (3km) ja kouluun (20km).

Me kerrottiin vauvasta np-ultran jälkeen lapsille (jotka hoiti heti välittömästi tiedotuksen pihan lapsille eli nyt kaikki naapuritkin tietää) ja muillekin tehtiin julkiseksi asia. Lapset on kaikki olleet innoissaan. Paitsi 5v kuopus sanoi heti ensimmäiseksi surullisena "sitten mä en oo enää teidän vauva". Kyllä se siitä tokenee, saa nyt aluksi syksystä olla mun kanssani 1-2 arkipäivää kotona kun muut on jo koulussa ja sitten kun vauva syntyy niin myös osan viikosta.

Helteet hellitti hetkeksi ja pesänrakennusvietti iski päälle. Sain vähän siivottua. Mutta ne yli 30 astetta on tulossa takaisin...Joten ei tässä kohta enää mitään jaksa.

Onko teille tullut mitään ikäviä kommentteja raskauden johdosta, tyyliin "ja taasko/vieläkö ootte uutta pukkaamassa" tms. Meillä anoppi meinas alkaa nillittää jotain "miksi kun just aloitte päästää helpolla". Mies sanoi sitten että ei se ole koskaan meistä vaikealta tuntunutkaan ja että olisi kiva jos ensimmäistä kertaa suhtautuisitte positiivisesti tähän asiaan. No se kyllä auttoi. Kyllähän anoppi on sanonut että nuo lapsenlapset ovat arvokkainta ja tärkeintä hänen elämässään nyt. Me ei edes olla koskaan työnnetty niitä hoitoon että ei sellanen voinut tuohon nillitykseen vaikuttaa, on ehkä 1-2 kertaa vuodessa hoidossa anopin tahdosta ja ehkä 1-2 kertaa vuodessa vieraillaan siellä koko perhe.

Pompparelli 12+3

Vierailija
44/114 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viileämpää päivää on olleet kyllä enemmän kuin toivottavia! Töissä on ollut yhtä tuskaa helteellä, tämä viikonloppu on ollut aika inhimillinen. Vaikkei viileä ilma poista työn muuta raskautta, niin onpahan edes hellerasitus pois!

Joku kyseli meidän teinien ikää; meillä siis on syksyn aikana syntyneet lapset, jotka siistäyttävät 17 (poika) 15 (poika) 12 (tyttö) ja 7 (poika). Ja kyllä, ihan ydinperhe ollaan, yhteistä taivalta miehen kanssa 20 vuotta takana :)

Pompparellille kommenteista; minä en juurikaan ole raskaus-uutista mihinkään levitellyt- Lähinnä kai kyseessä on itsesuojeluvaisto. En tämän raskauden kanssa jaksa enää yhtään negatiivista kommenttia. Aikaisemmissa raskaukissa olen kuullut olevani liian nuori, mies ei ainakaan ole kypsä isyyteen, koulut jää, minusta ei ikinä tule mitään, miten nyt toisikko selviää kun hän on ollut perheen vauva ja minussa niin kiinni, en tule ikinä saamaan töitä kun taas jään äitiyslomalle, ja neljäs lapsihan oli sitten jo liikaa. Joten silloin on oikeus mm naisten saunassa antaa ehkäisyvalistusta (eräs eläkeikäinen nainen, jolla siis oli yksi lapsi, ja ehkäisyn hoitanut sitruunalla; ei siittiöt elä kuulemma), ja minulle vo itokaista mm "sä poksahdat taas pian". Ja mieltä nyt voi ainakin osoittaa, toiset kun kehtaa hankkia lapsia. Joo, ei, en aio varsinaisesti asiasta mitään sanoa, paitsi ihan tutuimmille. Kuopuksen kumitäti tietää; hän otti asian onneksi positiivisesti kaikenkaikkiaan. Osastonhoitajalle tuolla kesätyöpaikalla kertonut, syystä etten ensikesänä ole käytettävissä. No eipä hän riemusta kiljunut, mutta syyt on ihan ymmärrettävät. Lapset tietää, kuopus on sellainen hellyyspakkaus, että hän käy taputtelemassa mahaa vähän väliä, muut ei juurikaan ole asiaa kommentoineet.

Huomenna on onneksi vapaa, kaksi viikkoa lomaan!

Andrea rv 16+2

Vierailija
45/114 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on kotiudurru vanhimman tyttären futisturnauksesta Kokkolasta. Neljä yötä on nukuttu huoltajan ominaisuudessa koulun jumppasalin lattialla ja kaitsettu 30 eläväistä 13v. tyttöä.. no huh, ihan kivaa oli kuitenkin.

Mamiof4, sovitaan tosiaan tärskyt 28,12, mä voisin synnyttää jo edellisenä päivänä kun on meidän 13v. hääpäivä. Aikas hyvä lahja tuollanen iltatähti, vai mitä??

Helevetin kiva kun tämä helle taas alkaa!!! yöööök, EVVK!

Pompparelli, meidänkin isäntä on illat ja viikonloput paljon kiinni työssään, joten mulle jää meidän futisrallin pyöritys. Meillä voi tavan viikkona olla n. 15 harkat ja pelit, joten työstä sekin käy.

Pirre, minäkin synnytän siis Hyvinkäällä, mutta asutaan Kellokoskella.

Raskausuutisista oli juttua, nyt ollaan kerrottu lähes kaikille, eipä tuota paljon tarvii kertoa kun vilkaisee emäntää.. mulla on just samanlainen kumpu, kuin laittaisi jalkapallon puseron alle!! Anoppi vielä kertomatta kun ovat kesälaitumilla. Se tuota isoa miestä jännittää!

DolceVita 17+4

46/114 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks syksyyn ei enää kovin pitkä aika.

Kiitos onnitteluista, koiravauva on hyvin kotiutunut ja yhteinen rytmikin löytynyt :)

Täällä puhellaan synnytyksistä, mä en halua synnyttää! Haluan vauvan ja innolla ootan et saan pikkuisen syliini, mut synnytystä en halua vielä aatella. Viimeksikin tuntu muilla olevan kiire mun synnytykseni kanssa mut mä en hoppuillu yhtään sinne menoa, joskus se päivä eteen kuitenki tulee :D

Sen verta voisin kysellä et miten on mahtaakohan vaikuttaa yhtään kun nyt tulee eroa 3v et onkohan pakosta niin raju sitten?

Viimesin oli jotain ihantajutonta, en kyenny aikoihin ees kertoon mitään synnytystarinaa, mies hoiti sen asian kun jotku kyseli et miten meni ja millasta oli.

Raskaudesta on kerrottu, lapsille ja aika monelle muullekin, kukaan ei oo kehannu päin naamaa mitään kommentoida mut kuulin muualta appiukon reaktion asiaan...osa on onnitellu osa ei, mut olkoon en anna ainakaan omaa iloani asiasta moisten pilata, mut sanon kyllä ihan yhtä fiksusti takas jos jotain "hauskaa" kommenttia tulee ihan päin naamaa.

Pojat meillä tai ei toi nuorin viä hoksaa toivoo mut kaks poikaa meillä toivoo tyttöä ja tuntuvat olevan ihan innoissaan asiasta. Mutta toi neiti se hiukan yllätti ku on hokenu varmaan vuodenpäivät et haluaa vauvan meille ja mielellään tyttövauvan, no nyt on vauva tulossa niin ei siitä saakaan hänelle puhua, ei tykkää yhtää! Kaippa tuo ohi menee, uskon ainakin et innokkaana sit vauvaa kuitenki hoitaa.

wattuwarwas rv 8

Vierailija
47/114 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulispa tosiaam ÄKKIÄ syyskuu, elokuustakin kun ovat povanneet " helteisempää kuin heinäkuu ", miten se enää on mahdollista??? Siis mä muutan grönlantiin jos nää suomen kesät alkaa olemaan tälläsiä:(( yök!!

Dolcevita: 27.12 käy mulle kanssa mainiosti, kehotan pientä jättämään irtisanomisensa ajoissa:)

Meille sanottiin kanssa jo kolmannen vauvan kohdalla että " ei jumala tarkottanu että te yksin täytätte maan" ja kaikkea yhtä idioottia... on myös puhuttu selän takana meidän olevan lestadiolaisia, että varmasti joukossa on ainakin yksi vahinko ja kaikkea muuta urpoa:( Tosi ikävää, kun jokaista lasta on haluumalla haluttu! Toinen asia josta mulle ainakin 4. tytön äitinä jankutetaan on että " voi hitsi jos taas saat tytön " EI HELVETTI!! ihmiset on todella tyhmiä välillä...

wattuwarvas: tarkotitko siis että olisiko synnytys ehkä helpompi kuin välä niinkin paljon kuin 3 vuotta? kuinka paljon sun edellisillä olikaan ikäeroa? Mulla ei ollut kauheasti tekemistä synnytyksissä noilla ikäeroilla. Esikoisen ja toisen välillä on ikäeroa 1 v ja 3kk ja synnytys oli silti pitkä ja hyvin samanlainen kuin esikoisen. Kolmanteen heillä sitten ikäeroa 3 v ja 9kk ja 2 v ja 6kk ja oli tosi nopea ja ihan hirveen raju synnytys!!!! nyt sitten tähän meidän neljänteen ikäeroa olikin ja kymmenen vuotta suunnilleen, osalla yli ja osalla ali:) ja oli taas ihan "normi" synntys, kesti 9h. Ponnistusvaiheet mulla on kaikissa olleet aina alle 30min, reippaasti alle. Mutta tollanen tuntuma mulla kyllä on, että yleensä vuodet auttas siihen että ei olisi niin hirveen nopeita ja rajuja... millanen sulla oli tuo viimisin synnytys sitten?

Täällä vointi on hyvä:) närästää joka ilta, vauva on alkanut kunnolla pitää itsestään "meteliä", yksi ilta tunsin jo omaan käteen hentoja potkuja, isännän käden alta livahtaa heti pois:D Tosi paljon näen synnytykseen ja vauvaan liittyviä unia, ja vauva on aina poika! Mutta silti itselläni vahvistuu tunne prinsessasta... pari viikkoa niin sekin selviää:))

vointeja leidit

mami ja papu 18+3

48/114 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taida tietää itekkään mitä tarkotan :D

Eka synnytys mulla oli aika pitkä mut siedettävä, toinen oli lyhempi mut siedettävä vaikka käynnistettiin, ainoo mikä oli karseeta niin se ponnistaminen ku puudute oli lakannu vaikuttamasta, kolmas oli jo rajumpi eroa edelliseen 1v5kk ja neljäs oli jo kauheeta, eroa edelliseen 1v4kk se vaan kertakaikkiaan sattu niiiiin paljo ei juurikaan väliä supistuksissa ja kätilö ei uskonu et tarvin spinaalia vaikka huusin ja potkin ku sattu niin, sit ku alko kertakaikkiaan voimat loppua niin soitti spinaalin, sain sen ja alko kauhee tärinä ja eiku ponnistaan samantien, vauva oli jumissakin ja oli kiire saada uloskin, nää on mulla aika hämärän peitossa ku oma mielentila oli aika kaaoottinen mut kuulin jälkeenpäin, saatiin ulos kyllä nopeeta kun ponnistusvaiheen kesto oli joku 3-4min. Ponnistusvaiheen hoiti eri kätilö opiskelijan kanssa ja muistan et se opiskelija oli kyllä ihan huippu, tosi huolehtivainen ja mukava kaikinpuolin.

Ennen aina ihmettelin et miks jotku huutaa lujaa ku synnyttää, no en mä enää ihmettele, tuli karjuttua ja kirottuaki varmasti aika lujaa ennenku sen spinaalin sain, iso kiitos vaan senki keksijälle :)

Molemmat noi nuorimmat pojat on joutuneet keskolaan, nuorempi ei ollu niin huonossa kunnossa kun isoveljensä, joka myöskin toipu sitten aika nopeeta ja keuhkot kuuluu molemmilla olevan erittäin hyvässä kunnossa nykyään :D

Mutta eiköhän sitä taas kuitenki selvitä, mutta ei tarvis olla ihan yhtä rajua menoa ku viimeksi vaikka kipu asiaan kuuluuki, vähempiki riittää.

Mieski sano et viimesin oli tosi kamalaa kateltavaaki ku tunsi ittensä niin avuttomaksi ku ei voinu auttaa mitenkää, et sinänsä jännä et ollaan taas sinne menossa :D

Yks kaveri kerto et sillä ei kummankaan lapsensa synnytys sattunu ollenkaa, uskomatonta! Supistuksetkin oli tuntunu vain kylminä väreinä eikä ensi meinannu tajuta et ne on supistuksia. Ja kolmannen synnytyksen jälkeen aamulla huonekaveri sano ihan samaa ettei sattunu ollenkaa ja oli ihmetelly ku viereisessä salissa huudetaan niin lujaa. Toi oliski jännä kokemus jos noin menis :)

Vierailija
49/114 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jo synnytystä pohditte :) No Leannalla alkaa hetket olemaan oikeasti pian käsillä, minä en ole paljoa ajatuksia viitsinyt asiaan vielä uhrata.

Unia tosin olen nähnyt, tasan yksi niistä on koskenut synnytystä ja vauvaa; siinä synnytin suht mukavasti aivan syötävän suloisen tytön. Tosin hän oli tummaihoinen, kikkarapäinen :D :D Ja ihmettelin uness akovasti miksi mies niin pahastui, vauvahan oli niiin syötävän suloinen, ja tyttö, jota tiedän miehenkin salaa toivovan ;) Joo, kenties tämä ei kyllä ole enneuni :D

Koen päässeeni suht helpolla synnytyksistä, ja kahdesta voisin sanoa, etten kokenut niitä edes kivuliaina. Esikoisen synnytystä nopeutetiin kalvojen puhkaisulla, oksitosiinitipalla ja epparikin tehtiin. Ja se oli kyllä tuskaa! Se nsynnytyksne jälkeen olen tiennyt mitä minulle ei ainakaan salissa tehdä! Synnytys siis kesti huimat 2h50min, ja ponnistus 9 min, joten siksikin kyseenalaistan niin tipan kuin epparinkin.

toisikko syntyi 2 vuotta tämän jälkeen. Menimme (onneksi) sairaalaan hyvissä ajoin, synnytys ei ollut viel äkunnolla käynissä. Eivät kuitenkaan laittaneet kotiin, koska vauva oli hyvän kokoinen, ko päivä oli laskettu päivä ja minulle oli luvattu että ei kovin paljoa yli päästetä (esikoisen koon vuoksi). Pistivät minut käyrille vielä vuoron vaihdon aikaan, sen jälken minun piti mennä nukkumaan. Vaan toisin kävi. N. 5 min ennen ponnistusvaihetta ymmärsin, että vauva oikeasti syntyy NYT. Jos olisin ollut kotona, en olisi sairaalaan ehtinyt :) Virallinen kesto synnytyksellä alle 2h, ponnistus 1 min ja vedet meni ponnistusvaiheessa.

Kolmas synnytys oli tästä 3 vuoden päästä, ja mentiin pitkän ja tuskaisen kaavan mukaan, 11,5h. Lyhyt ponnistus tässäkin.

neljäs tästä 5 vuoden päästä, oli taa ssuhteellisne kivuton. Tosin muista asioista tiesin jo missä mennään ;) Synnytyksen kesto 6,5h ja ponnistus jälleen 1-2 min. Ilokaasua tosin naukkaili ntässä, kun rentoutuminen alkoi olemaan vaikeaa. Tuo rentoutuminen onkin kai ollut noissa kahdessa suhteellisen kivuttomassa synnytyksessä se avainsana.

Nyt kun väliä edelliseen synnytyksene tuleekin reilu 7 vuotta, niin mietityttää paljonko tuo aika vaikuttaa synnytyksen kulkuun ja kestoon..?

Andrea rv 16+

Vierailija
50/114 |
26.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

wattu: kyllä mä uskon että noinkin pienillä ikäeroilla voi olla osuutta asiaan, että oli niin rajuja! Mulla tuo kolmonen oli just tollanen... eka napakka supistus kun alkoi 22.00 niin välejä ei enää sitten ollutkaan,huusin kun syötävä ja oli AIVAN järkyttävä kokemus... lähdettiin sairaalaan 23.00 ja tyttö syntyi 02.30. Ja tosiaan, ei mitään taukoja suppareissa, mulla kanssa yritettiin spinaalia, mutta kun huusin kuin pieni eläin kun klö pesi selkää, niin sitten se sanoki yht' äkkiä että hän tutkii kuitenkin vielä, vaikka ed. tutkimuksesta vartti, olinkin auennu siinä vartissa kokonaan (7 sentistä) ja sitten se sanoki että ei me puuduteta vaan ponnistetaan:)) mulla oli vielä kaksi vkoa synnytyksestä nenävarsi mustana kun maskia vedin hulluna ja painoin sitä tuskissani nenään.... mun mies oli kanssa tosi peloissaan ja ihmeissään että miten tämä tälläseksi meni...? nelosta minäkin pelkäsin sitten, mutta oli kuitenkin tosiaan täysin normaalia ja kestoltaan sen 9h! Auttovatko vuodet....?

mami

Vierailija
51/114 |
27.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oliko eilen hikinen neuvolakäynti? Samalla käytin 6v ja 2v myös. Tyttö pisti hanttiin rokottaessa ja poika mittaillessa, olipa kiva pidellä limaisia lapsia kiinni, huone oli kuin sauna. Omat asiani oli siihen asti ok, kunnes tuli sydänäänien vuoro. Terkka kaiveli 15min, et mulla pullistu silmät päästä, painoi välillä niin kovaa, prkl! Sit kutsui toisen kaivelemaan. Kahesti syke käväisi 130, muttei kertaakaan pitempää sarjaa. Kumpikin kyllä vakuutti, että vauva vaan polski karkuun, liikkeet kyllä tuntui ja kuului koneeseen. Silti käyn tänään ultrassa ja hyvä niin. Kovasti vimmaa Pikkuinen kyllä nyttenkin. Piti sitä silti itkut itkeä, kun kotia pääsin. MINÄ! Ennen en tämmösiäkään tillottanut..

Uskaltaisikohan tänään kysyä sukupuolta, tai ennemminkin mainita, että sen saa sanoa, jos näkyy..? 9.8. on sitten se OIKEE rakenneultra.

Synnytyksistä: eka rv 41+4 oli 22h, ponnistus 1h. Supparit loppui kesken välillä ja epiduraali vaikutti vähän turhan hyvin ponnistusvaiheessa. Toka rv 41+3 oisko 6h, ponnitusta en muista, reilu 10min kai. Kolmas rv 41+6 9h, ponnistus 6min. Ja neljäs noin 4h, ponnistusta 10min. Kaikki käynnitettyjä, ekasta kyllä alkoi supparit ite, kun samana aamuna kävin polilla kopeloitavana.

Kolmosesta menin käynnistykseen pe, syntyi su aamuyöstä. Tabuja napsin la iltaan asti. Ei muuta ongelmaa, kuin et kohtu ei meinannut supistua, vaan kätilö paineli valtavia hyytymiä pois.

Nelosesta kaikki meni ok, kunnes pää näkyi napanuora kaulan ympäri kiertyneenä ja poju jumi hartioistaan. Vietiin sit teholle, ku oli valkoinen, sillä vika happiveri jäi nuorasta saamatta aikaisen katkaisun takia. Ja istukka ei irronnut, joten tehtiin käsinirroitus nukutuksessa. Kyllä minä niin vannoin, että sai olla viimeinen synnytys!!! Että ihan hyvä kai, kun terkka laittoi mulle sen SyPe-poli käynnin :)

Ei niinkään se itse synnytys hirvitä, vaan juuri tuo jälkivaihe. hB laskee tosi alas ja maha kipee kauan tollasten takia. Terkka arveli, et mulla kohtu rasittui yliaikasuudesta (taas), mutta nyt on tietty melkein se 2,5v väliä, kun edellisillä 1v9kk. Saa nyt nähä!

Kommenteista: en kyllä muista negatiivisia pahemmin. Ehkä kolmannesta, sillä meillä oli siinä aika ilkee kriisi miehen kanssa alla ja varmaan ihmiset ootti meidän eroavan. Ekan taloprojektin kanssa vedettiin ittemme ihan piippuun ja tiet eros melkeinpä.. Mutta me päätettiin korjata asiat, jatkaa yhdessä ja lisätä lapsilukua, moni ei sitä tajunnut. Ja toisaalta ihmisten mielestä meillä oli kaikki puitteet jatkaa sitä "normieloa"; molemmilla työpaikat, ok-talo, farmariauto, kaksi lasta (ja vielä poika & tyttö!) sekä koira. Voi sitä onnen huumaa, kun sitten syntyi aivan valkotukkainen tyttö, ihan kuin enkeli

Vierailija
52/114 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä eilen kävi, ettei vauvalla mittään hättää ole, siellä sydän jumpsutti tasaisesti ja tapaus koisi (taas). Syke oli sitten 148, kumpiakos korkee syke tarkoittikaan ;)? Oli niin pikatutkimus, etten edes sukupuolta olisi uskaltanut kysyä.

MUTTA: Mitä ovat laguunit istukassa? Niitä oli ulkopinnalla, täti selitti niin nopsaan, että kieltämättä olin ihan täh? ja kirjoitti merkinnän nla-korttiin. Sen mitä sain netistä töngettyä oli, et ne on jotain neste(veri?)kertymiä.. Ja jossain luki, että jos aiemmin ei ole istukka irronnut kunnolla tai verenvuotoa ollut, niin noita mahd. tulee. Ja mullahan on noita ongelmia ollut siis kahesti! Taas uusi muistettava jo itelläkin rakenneultraan, alkaiskohan olla muistilapun paikka..

Ananasmehu 19+2

Vierailija
53/114 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari päivää tätä hellehelvettiä ja viikonlopuks pitäs mittarin laskee 20 tuntumaan.. sitä odotellessa ja hengissä pysytyltäessä.

Ananasmehu, hyvä että pienellä kaikki hyvin!!

Mulla on perjantaina Bruno Cacciatoren 4d ultra ja huhu kun on jännää. sitten parin viikon päästä kunnallinen. Päätin ottaa tuon spesialistin oman ikälisän takia, että on tuplasyynäys! Ja tottahan toki sukupuoli pitää kysyä. Sitten vähän ostamaan vaaleanpunaisia tai sinisiä pikkubodyjä. Meillä tyttäret tulee ultraan mukaan (10v ja 13v). Mahtavaa varmaan tytöillekkin, hekun niin onnessaan odottavat pientä. Mies päästetään tänään viiden päivän kanoottivaellukselle, ovat siellä vuosittain.

Ens viikolla alkas kuopuksen päiväkoti, mulla on 2 kuukautta tehtävä taidetyötäni, koska mulla on lokakuussa näyttely. Sen jälkeen raksan viimeistely, jotta kaikki olisi valmiina jouluun ja kun vaaveli syntyy. Olihan tämä vauvauutinen iso asia silleenkin, että saa olla taas kotona pidemmän pätkän, minä kun olen uuden työni takia reissannut kauheesti pari vuotta. Harjotan siis kahta ammattia, tuo taide kun ei meinaa aina lyödä leiville.

Jakselkaa mammat mahojenne kanssa!!!

DolceVita ja viides villahousu rv 17+6

54/114 |
28.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huomaan kommentoivani säätä melki joka viestissä, mut se kuumuus vaan kertakaikkiaan on kauheeta, muutaki tekemistä olis ku siitä kärsiä!

Ananasmehu, hienoa et vauvalla kaikki hyvin! Mäkään en oo koskaan moisista pyramideista istukassa kuullut.

Mulla kans menny kaikki raskaudet yli lasketun, eka vain 4pv ja loput on syntyneet 41+ kuka mitäkin viikoilla. Mut tää ei mua haittaa yhtään, ei ainakaa viimeks haitannut ja tuskin nytkään kauheen kova kiire mulla sinne synnärille on, muilla sit munki edestä :)

DolceVita, meki rakennetaan, tai paremminkin rakennutetaan suurimmaks osaks. Joulukuussa saa timpurit hommansa valmiiks ja sit alkaa se oma työ, eli sisustuksen teko, saas nähä ehtiikö ennenku vauva syntyy. Ehkä jos välillä ottaa esim viikoksiki kerrallaan joku ulkopuolisen apuun.

Omaan oloon ei juurikaan uutta kuulu, kuumalla on tuskaa mut nyt ku viileni niin ihan ok, väsy ehkä eniten vaivaa ja aamulla on vaikee päästä ylös, seki ihan oma vika ku pitää valvoo niin myöhään.

Kiva ku alkaa pian koulu ja kerho , tai kerho kyllä vasta enskuun lopussa, saas nähä mitä nuorin tuumaa kun hän ei pääse vielä, yleensä on niin joka paikkaan jäämässä muiden mukana.

Nojoo, joskos sitä menis vaikka siivoileen jotain..

wattuwarwas

55/114 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä pikainen kirjotus ja sitten koisimaan;) Eilen koitin kahdesti kirjottaa piiitkää sepustusta, ensin puhelimella ja akku loppu justiinsa ennenkuin kerkesin viestiä lähettämään. Illemmalla sitten koitin koneella uudestaan ja eiköhän vauvan sivuilla ollut joku katkos eikä viesti lähtenyt ikinä eteenpäin. Jospa nyt..

Meillä asunto myynnissä ja ei kivaa siivoilla näyttöjä varten, varsinkaan nyt helteillä. Ihanaa jos viikonloppuna viilenee:)

Tarkots olisi täälläkin rakentaminen aloittaa heti kun nykyinen myyty.

DoLCEVITA: kohta asutaan aika lähekkäin, tontti meillä hyökännummessa;)

Mieteiskellyt nyt, että synnyttääkö naistnklinikalla niinkuin kaikki aiemmat, vaiko hyvinkäällä, kun matka huomattavasti lyhyempi nyt sinne.. kalvojen puhkasulla jokatapauksessa käynnistys n. rv 39, niinkuin 4 viimisimmästä. Tämä sen takia, että 2 ekaa olivat isoja ja synnytykset nopeita, kakkonen 4660g ja kesto 2h.Silloin huusin minäkin ja mitään kivunlievitystä en kerenny saamaan. Eli syöksysynnytyksen vaara, jos pääsevät liian isoiksi. Kakkosen synnytys oli kamalaa rytinää ja tauotonta supistelua ja nippa nappa mahtui ulos, joten turvallisempaa ja hallitumpaa käynnistys sitten:) Vauvat olleet n. 3500g ja kestot n. 3-4h.

Ehkä sitä tuttuun ja turvalliseen paikkaan taas haluaa mennä matkasta huolimatta. Oman huoneenkin saanut siellä 3 kertaa, jos vaan on ollut vapaana, niin ovat sen antaneet, vaikkei mies yövykään siellä. eipä sillä niin merkitystä, kuitenkaan ei tule juuri nukuttua;)

Hyvä, että ANANASMEHULLA kaikki kunnossa! Minäkään en oo kuullu istukan hommeleista mitään. Yhessä rask. mulla oli joku ylimääräinen pikku uloke istukassa ja syynäsivät sitä rak.ultrassa pitkään. Sitten joku ylilääkäri kävi toteamassa vaarattomaksi kaksoisistukaksi,joka muodostunut alkuvaiheessa syystä tai toisesta. Kaikkea sitä siinäkin voi näemmä olla sitten;)

Jospa sitä koittaisi nukkumaan lähteä, niin kuuma, ettei oikein tule siitäkään mitään. Huomaa kyllä, että lämpöennätys tälle kesälle oli tänään (tai eilen siis);). Sadetta odotellessa!

Voikaa hyvin!

Ai niin, se doppler on hyvä ja toimiva keksintö:) Tosi hyvin sydänäänet ja liikkeet kuuluu, voi tarvittaessa nopsaan tarkastaa mitä asukille kuuluu:)

mami@6 ja 7. rv 16+3

Vierailija
56/114 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken minuutteja milloin tämä helle loppuu. Toivottavasti huomisaamu toisi jo viileyden mukanaan. Onko teillä muilla univaikeuksia?? Mä en voi nukkua kuuman takia ja viimeistään meidän koiranpennun riiviö herättää aina joskus aamuyöllä. Alkaa se kuurupiilo leikki kiaaojen kanssa. Normaalisti saan unen päästä uudelleen kiinni, mutta nyt - ehei... tänäänkin siis jo heräsin neljältä ja olen mielessäni jo sisutanut ton laajennusosan, rempannut lasten huoneet, ostanut uusia kalusteita, käynyt läpi huomista 4d ultraa, ostanut vauvalle vaatteita ja miettinyt vaunuja, laskenut pennosia, murehtinut laskuja jne jne... lista on loputon. Ja sitten päivällä olen kuin kuolleen rukous. Jospa syksy tois unen tullessaan.

mami@6, mekin siis asutaan Hyökännummella!!! Minnekkäs päin rakennatte ja milloin muutatte? Meillähän on sitten hyvin saman ikäiset vauveliinit, eli varmaan tullaan tutuiksi. Itse tykkään käydä kerhoissa jne. vauvan kanssa, etten napota vaan kotosalla. Mulla LA on 30.12, mutta kun on suunniteltu sektio, niin yleensä muutamia päiviä aikaisemmin. Mulla on kaksi viimeistä leikattu, koska kakkostyttö jäi hartioistaan kiinni ja solisluu murtu ja käden hermot viottu. Saatiin kyllä jumpalla kuntoon. Se oli muutenkin brutaali synnytys, huusin ja kiroilin kuulemma kuin eläin, ajoin mieheni pois, kun näytti ärsyttävältä avuttomalta cockerspanielilta, ja kuulemma huuto kuului pitkin sairaalan käytäviä. Yritin huitoa tippapullon nurin ja työntää vauvan päätä takaisinpäin. Oli kauheeta, luulin halkeavani. Joten myöhemmin lantio kuvattiin ja olikin sen verran ahdas että loput leikataan.

mami@6, minkä ikäisiä lapsia teillä on, tulevatko Hyökännummen kouluun? Meillä tyttö-97, tyttö -00, poika -02 ja poika -05.

Synnytin esikoistytön muuten naistenklinikalla ja kolme seuraavaa Hyvinkäällä, kummassakaan ei valittamista ja menen siis Hyvinkäälle!

Voikaas hyvin ja kirjuutellaan!

DolceVita ja viides villahousu rv 18+0

57/114 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

DOLCEVITA: asutaan nyt ohkolan puolella ja muksut ohkolan koulussa. Kunhan talo joskus hyökikseen tulee, niin sitten mnevät hyökännummen kouluun:)

Lapset mellä tyttö myös -97 (meneekö teillä minne ylä-asteelle, meillä halusi ehnroosiin, kun luokkakaveritkin, tyttö tuntee jonkin verran hyökännummeltakin tyttöjä ja poikia:), sitten on poika -98, tyttö 01, poika 03, poika 05 myös! ja poika 08:) Saa nähdä jatkuuko poika sarja;) Käyttekö hyökännummen kerholla? siis sitte kun jäät äitiyslomalle,tai ootteko aiemmin käyny? Me käydään siellä srk perhekerossa keskiviikkoisin ja poika 05 menee nyt ma ja pe kerhoon! Ompas kiva, ootte näin läheltä:) Mulla varmasti käynnistys joskus n. 6.1, että lähekkäin vauvat tulee:) Jos kämppä menee nyt kaupaksi tässä syksyn alussa, niin ehditään aloittaa kaivuut vielä ennen pakkasia, eli joskus toukokk. aikasintaan päästään hyökikselle muuttamaan, ihan siinä pikku-puiston takana olisi tontti, viereen juuri naapuri kaivaa omaa taloaan;) Eli päiväkotikin ja srk kerho siinä vieressä. Nautin siitä sitten, kun nyt asutaan ihan maalla, eikä mitään kävelyetäisyydellä, paitsi koulu.

Pitää vielä sitä hyvinkäätä miettiä, olisihan se mukava, kun mies ja muksut voisi helpommin käydä kattomassa:) Vähän vaan pikn vihto jänskättää;)

Palaillaan, nyt pitää keksiä mihin pakenisi kuumuutta;) Eilen oltiin koko päivä uimassa,onneks huomenna pitäis hetkeksi ees viiletä!

Koittakaa jaksaa vielä tämä helle päivä:)

Vierailija
58/114 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ananasmehu: mullakaan ei muuta tietoa lacuneista istukassa ole kuin se, että ne on aika yleisiä löydöksiä, ja jos vaatisi seurantaa, sellanen olisi sulle kerrottu! Ovat siis nestekertymiä ja usein muodostuu juuri silloin jos on joutunut istukan käsin irrotukseen ja menettänyt paljon verta. Kyllähän nuo sykkeet tyttöä povaa:)

Dolcevitalla bruno lähestyy!!! varmasti ihanaa:))

Mami@6: Itse olen yhden synnyttänyt ja 2 vuotta ollut naikkarilla töissä, hyvä paikka:) Hyvinkää oli myös oikein positiivinen salien osalta, osastoon en ollut niinkään tyytyväinen... silti sinne menen nyt.

Wattuwarvas: joo, mä kanssa näitä säitä kyttään koko ajan ja kaikille ketä vähänkin kiinnostaa siunailen tätä perkeleen hellettä!!! tulispa syyskuu...

Mulla on jotenkin alavireinen fiilis:( Olo on yksinäinen ja surullinen... tuntuu että mun mies on "unohtanut" että meille tulee vauva... sitä ei kiinnosta yhtään. Ei kysele vointeja eikä paijaa mahaa:( ei mitään sellasta kun sillon kun odotin tätä meidän ainutta yhteistä... tekis mieli mennä ihan itekseen ultraanki, jos ei toista nappaa niin ei sitten. Kaikki muukin tuntuu paskalta. Meillä oli eilen hääpäivä ja se oli samanlainen kuin kaikki muutkin keskiviikot. Meillä ei ole ketään kuka tyttöä pitäisi että saataisiin joskus olla kahdestaan, katkerana ja kateellisena seuraan muita kenellä on mummo ja pappa tai täti ja kumminkaima joka pitäisi joskus lasta:( edes kukkia en saanut... kait mä olen epäonnistunut vaimona, ihmisenä... menen muualle nuolemaan haavoja. Anteeksi valitus...

59/114 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumisista, vähän on pyörimistä. Viimeyö oli aikas katkonainen, niin kuuma, että 6v. poika heräs ja halus juotavaa ym. Sitte heräs 9v. tyttö, eikä pystyny kuulemma kunnolla nukkumaan, huuteli vähän väliä jotain ja herätti sillä 2v. pojan.. sen jälkeen menikin itellä akaa, että sai unta. Nyt sitte väsy. Muut yöt kyllä suht hyvin nukuttu. Minkäs rotunen koira vauveli teillä olikaan DOLCEVITA? Meilä 1v. labbis neiti:)

Ihanaa ultra päivää:) Käytiin 05 myös brunolla ja oli ihana kokemus:)

Meinaako muut mennä 4d:hen? Ite kävin alkurask. varhaisultrassa järvenpäässä ja makso 180e!! Kirpas sen verran, etä taitaa 4d jäädä nyt väliin, mieluummin olisin sen summan kyllä sinne laittanu! En tajunnu kysyä jpään hintoja ja menin vaan, muistelin, et ois ollu jotain 120e.. nyt tosin ei saa enää kelan korvauksia, mut aattelin, et olis kuitenki vähän vähempi ollu! 4 deestä hieman valmis maksamaankin:)

mami@6 rv 16+3

60/114 |
29.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lie sain pyramidit päähäni....tää helle pehmentää aivotki eikä yks viilee päivä auta!

Mamiof, pää pystyyn huomenna on varmasti jo parempi päivä! Ei miehet kertakaikkiaan aina hoksaa huomioida, ellei vihjaa tai sano suoraan.

Valittaa saa, sitä vartenhan täälä ollaan :)

Täälä oli viimeyönä aika hillitön ukkonen, kestiki monta tuntia, kissoista kaks katteli kiinnostuneina ku salamat välähteli ja kolmas tärisi sängyn alla, lapset nukku ja koirista isompi pelkäs, pentu ei ollut moksiskaan.

DolceVitan pentukos se yöllä rallas, meillä pentu kans jahtaa mielellään kissoja varsinki tota nuorinta kissaa ne ihan leikkii keskenään ja nukkuvatki vierekkäin ja jos meno yltyy liian hurjaksi niin toi vanhempi koirakin menee väliin rauhotteleen, tai sit mä otan pennun selälleen syliini ja pidän kunnes rauhottuu, lasken maahan ja kas vaan se menee unille :) Tosi hyvin se on hoksannu jo et kuinka täälä nukutaan.

Mä en mee 4d ultraan, mieli tekis mut ei täälä ole joten tyydyn nyt reilu viikon päästä neuvolan ultraan ja sit niihin kahteen muuhun jotka on äitipolilla ja varmaan sielä sit lopusta saa muutenki juosta ja näkee vauvan :)