Voiko ristiäiskutsuun laittaa lahjalistan?
Meillä toinen lapsi ja kaikkea on jo. Ei haluttaisi tuttavien tuomia vaatepaketteja, koska meillä on ihan uniikki vaatemaku. Eivät kuitenkaan tulisi käyttöön. Ja lelujakin on yllin kyllin esikoiselta.
Olisiko järkeä?
Kommentit (9)
Itse en laittaisi varsinaista lahjalistaa, mutta voisihan kutsussa vihjata että vaatteita, leluja yms. on jo tarpeeksi. Silloin itse ainakin tajuaisin niitä olla ostamatta ja toisin jotain muuta... tai soittaisin kutsun lähettäneille vanhemmille ja kysyisin mitä tarvitsette/haluatte...
osa kaikesta huolimatta varmasti toisi sellaista mitä että käytä, mutta siitä ei voi välttyä.
Tää on varmaan se seuraava juttu, mikä yleistyy... Tai sitten lasten synttäreille aletaan laittaan kutsun yhteydessä ahne lahjalista ;)
Ei todellakaan voi laittaa. Ei ristiäisiin muutenkaan edes tarvitse viedä lahjaa meilläpäin. Vaatetta en ole ikinä kuullut kenenkään antavan ristiäislahjaksi.
Ahneutta minunkin mielestäni....
teille oikeasti jotain tuttavia ristiäisiin??? Porvoolainen tapa, vai?
kuinka paljon teillä on ristiäisissä porukkaa? Meillä jokaisen lapsen ristiäisissä on ollut vain isovanhemmat, meidän sisarukset ja sitten ne tulevat kummit. Ei todellakaan mitään lahjavuoria ole tullut vauvalle. Kummithan tuo yleensä kummilusikan tai kehyksen, ei kai muiden tartte tuoda välttämättä mitään?
ristiäisiin tartte muiden tuoda lahjoja, kun kummien... Meillä ei ainakaan ole tuoneet. Ja ristiäisissä on ollut ainoastaan kummit, isovanhemmat ja meidän omat sisarukset. Kyllä tuo kutsuun lahjalistan laittaminen ei kuulosta mun mielestä ainakaan kauheen kivalta idealta.
Minä olin jo monta vuotta sitten ristiäisissä, jossa kutsun mukana oli lahjalista. Itseasiassa, juhlat olivat "salavihkiminen vanhemmille" ja pääasiallinen juhla oli ristiäiset, mutta kutsun mukana oli kaksi lahjalistaa, koska toki jokainen juhliin tuleva halusi muistaa sekä kastettavaa lasta että naimisiin meneviä vanhempia. Sylivauvakin halusi arvoastiastoa...
"Tavaraa on tarpeeksi, mutta isi ja äiti kaipaa avustusta parisuhdelomaansa"
Ristiäisissä hauskana leikkinä se tuolileikki, jossa arvotaan, missä kuussa kukakin ottaa juhlakalun viikonlopuksi yökylään.
Jos et välitä vinoista hymyistä ristiäisissä ;)