Lukaiskaapa tuo kuukuppiketju ja järkyttykää!
Laittaa ihan uuteen valoon höyrypäiden suosittelut että kuukuppi on mahtava väline!
Kommentit (36)
laskeutui huomattavasti alemmaksi kuukupin käytön seurauksena. Ennen se ei tuntunut ollenkaan ja nyt tuntuu jo muutaman sentin päässä emättimen suulta. Kuukuppi toimi imukuppina joka kiskoi kohdunkaulaani alaspäin!
laskeutui huomattavasti alemmaksi kuukupin käytön seurauksena. Ennen se ei tuntunut ollenkaan ja nyt tuntuu jo muutaman sentin päässä emättimen suulta. Kuukuppi toimi imukuppina joka kiskoi kohdunkaulaani alaspäin!
Mikä hehkutuksen aihe tämä on?
laitan kupin valmiiksi, ettei tarvitse kesken töiden vessaan säntäillä. Tiedän suurinpiirtein päivän milloin menkat alkavat, mutta en tiedä alkavatko ne aamupäivällä, keskipäivällä vai kenties illalla.
Kuppia voi käyttää turvallisesti vaikka ei olisi vuotoa, joten tosi kätevä tuikata kuppi aamulla valmiiksi niin ei tarvitse murehtia ehtiikö vessaan ajoissa. Tamponia ei voi laittaa valmiiksi, ja siteet ovat epämukavia ja hiertäviä.
Minulle ei muuten tamponit sopineet, kun joku tuolla kyseli siitä. Sen takia epäilin kuppiakin, mutta sen käyttö on sujunut ongelmitta. Tamponeja yritin monta kertaa käyttää, mutta aina tuntui epämukavalta.
Mökillä kupin voi tyhjentää ja putsata paperilla enimmät, ja sitten vaikka saunan yhteydessä huuhdella paremmin. Tai ottaa vesipullon mukaan kun menee tyhjentämään ja siitä kaataa vettä kupin huuhteluun.
missä sä näät hehkutusta?
Ja siksi lopetinkin kuukupin käytön vajaan vuoden käytön jälkeen. Nyt olen tyytyväinen kestositeiden käyttäjä. Uimaan ei voi tuosta noin vaan mennä, mutta edes näillä helteillä ei hiosta.
Kuinka toimitte kuukupin kanssa mökkiolosuhteissa? Siis se tyhjennys ja huuhtelu, hieman hankalaa huussissa?
Käsien pesu ennen (meillä on vettä ja saippua huussi vieressä), tyhjennys ihan normisti ja huuhtelu mukana pullossa olevalla puhtaalla vedellä.
heheh.. Mulla se jäi jumiin - ja siitä kait tämä ketju sai alkunsa, hehe..
mutta ekakertalainen kun olen niin eihän sitä taida. Sain sen ulos, vähän taiteilua vaati. Kokeilen kyllä uusiksi, sen verran ympäristönsuojelijahenkeä löytyy :)
ja kaikki 'tavara' oli nätisti kipossa.
Oletko hullu?
muistuttaa kuukautissienistä:-). Mulla on ollut vuosia sitten hankittu kuukuppi, mutta en ole tainnut käyttää sitä sen jälkeen, kun hankin sieniä. Siteitä tms. en ole käyttänyt ehkä 10-12 vuoteen? Sieni on kuppiin verrattuna tajuttoman mukava, mukautuva, pehmeä ja huomaamaton! Siis onhan kuukuppikin huomaamaton, kun sen saa hyvin paikalleen. Mutta toki sieni on pehmeämpi ja muokattavampi. Minusta on itsestään selvää, ettei tarvitse kertakäyttösuojia ostaa koskaan, sillä välttyy roskilta ja säästää toki myös selvää rahaa.
Kohdunkaulan laskeutuminen: mahtaakohan johtua kuukupista?! Jos sisuksiaan tunnustelee aika ajoin, voi huomata, miten kohdunkaula ja se napukka on toisinaan ylempänä, toisinaan alempana. Tuskinpa kuukuppi sitä on imaissut ikuisiksi ajoiksi alemmaksi;-D.
Itse en voi ollenkaan tajuta, että jolle kulle naiselle oman sisimpänsä tunteminen ja tunnustelu voisi olla niin vierasta, kuin joskus tuntuu olevan. Se kuukautisvuoto tulee verenä ulos joka ikinen kuukausi ellet ole raskaana tai juuri synnyttänyt, pitäisi siihen nyt jonkinlainen suhtautuminen ja side jo olla! Jos oman veren näkeminen, kupin, siteen tai sienen huuhtelu on jotakin "yäkkiä" tai liian vaikeaa, voi miettiä omassa pienessä päässään, missä on vika. Sekä sitä, millaisen kuvan mahdolliselle omalle tyttärelleen siirtää...
On vaan kertaostoksena aika kallis... (vrt. paketti tamponeja) Myydäänkö niitä Ruohonjuuressa?
Jotkut on valitelleet siteiden hiostamista. Joo, esim. Always-siteet oli ainakin joskus 90-luvulla jotain hiostavaa muovia, mutta Vuokkosilla on tosi hyviä siteitä ja pikkuhousunsuojia. Eivät todellakaan hiosta.
Helppo laittaa, helppo poistaa. Kerran on käynyt, syystä tai toisesta niin, että alipaine yksinkertaisesti meni niin suureksi yön aikana, että oli vaikeuksia saada kuppi pois. Kuppi jämähti aivan 'perille' eikä yksinkertaisesti liikkunut minnekään enkä meinannut saada alipainetta pois, varsinkin kun aloin vielä hermostua ja jännittää liikaa alapäätäni. Mutta kun sain itsensä rennoksi, onnistui poisto lopulta.
kuppiin, kaikki kertakäyttösiteet hiostavat.
On vaan kertaostoksena aika kallis... (vrt. paketti tamponeja) Myydäänkö niitä Ruohonjuuressa?
Jotkut on valitelleet siteiden hiostamista. Joo, esim. Always-siteet oli ainakin joskus 90-luvulla jotain hiostavaa muovia, mutta Vuokkosilla on tosi hyviä siteitä ja pikkuhousunsuojia. Eivät todellakaan hiosta.
Vierailija kirjoitti:
:D
Lakkaa nostamasta näitä paskapää.
Se mikä mua näissä jutuissa järkyttää, on miten paljon ihmiset on näköjään valmiita vuotamaan verta. Raudanpuutteesta jo paljon puhutaankin, mutta tuo epämukavuus! Ja tarttea nyt jossain mökillä ropeltaa jotain kuppia paperilla semipuhtaaksi tms.
Jos teillä ei oo vasta-aiheita (aurallinen migreeni, raskauden yrittäminen just nyt tms) niin vilpittömästi ja lämpimästi suosittelen moderneja hormonaalisia ehkäisymenetelmiä, eli yhdistelmäpilleri pitkällä kierrolla tai jopa vuodottomasti syötynä. Esim itse syön drospirenonipohjaista yhdistelmäpilleriä aina 4 laattaa putkeen ilman taukoviikkoja, ja "pidän" menkat n. 4 x vuodessa. Silloinkin ovat niukat, parina päivänä pidän tamponia/yöllä makuuasennossa riittää pikkuhousunsuoja. Nykyään nuo pitkät syklit/ jopa kokonaan vuototauoton käyttö on ihan gynekologien suosittelemia, ehkäisyteho vaan paranee.
Jos jossain vaiheessa joudun yhdistelmästä luopumaan niin olen ajatellut Slindaa (pelkkä drospirenoni) samoin pitkällä syklillä. Toinen tietty hormonikierukka, itseä vähän ärsyttää kyllä siinä se säätelymahdollisuuden puute, pillereillä menkkojen ajoitus enemmän omissa käsissä. Mutta perehtykää ihmeessä näihin jos ei oo tuttuja, vuotaminen ei tee autuaaksi!
Siis se tyhjennys ja huuhtelu, hieman hankalaa huussissa?