+Maalismussukat maanantaipäivään+
Kommentit (26)
...tulinpa juuri PERHEVALMENNUKSEN psykologia -osuuden " luennolta" ... Turhaan menin sinne istumaan reiluksi tunniksi, samat asiat olen keskustellut ja lukenut tällä palstalla (ja suurimmaksi osaksi juuri teidän kanssanne)... Onneksi moisesta ei tarvinnut maksaa. Toivottavasti neuvolassa ei kysytä, että mitä pidin tän päivän luennosta, sillä en millään haluaisi antaa negatiivista palautetta, kun tädit nlassa tuntuvat olevan sitä mieltä, että kyseinen tapahtuma on ehdottoman loistava. Ja kakat! Oletteko te käyneet vastaavissa jutuissa?
Tyhmänä menin vielä juuri ennen ko. tapahtumaan lähtöä syömään kinkku-tonnikala pizzaa ja kieli oli kiinni kitalaessa jo vartin kuluttua. Kotiin tultuani joinkin 2 jumbomukillista vettä - kyllä helpotti!
Ja nyt omaa napaa: Lauantaisissa firman juhlissa oli ihan hauskaa. Ohjelmaankin oli panostettu, siellä oli mm Niina Tapion ja Geir Rönningin yhteinen show, ihan vakuuttavasti osasivat esiintyä eikä laulutaidoissakaan ollut valittamista, vaikka eivät ihan mun lempimusiikkia esittäneetkään... Ruokakin oli hyvää ja kuulemma viinit ja muut alkomaholitkin ihan juotavia. Kotona oltiin vasta vähän ennen yhtä yöllä - enpä ole raskausaikana kertaakaan tainnut valvoa niin pitkään. Muutaman kerran mulle koitettiin tuputtaa viinaksia, mutta jokainen tuputtaja uskoi kerrasta, että olen " niuho" enkä todellakaan aio alkoholiin koskea.
Onko jollakulla toisella VERENPAINE alhaalla? Mulla on suht alhanen (104/62 ja niillä main) ja välillä on aika hutera olo. En oo pyörtyilly, mutta on semmoinen olo, ettei saa tarpeeksi happea ja ettei voi kauaa seistä missään tai alkaa huipata. Ihmettelen vaan, että onko siihen muutakin apua olemassa kuin suola ja salmiakki? Tuntuu vaan siltä, ettei voi olla terveellistä syödä salmiakkia ja suolakeksejä tai muuta suolaista kovin pitkään. Syön monipuolisesti (sekasalaatteja, raasteita, peruna ja pastaruokia, maitoa, tummaa leipää ym) ja säännöllisesti, joten siitä ei voi olla kyse. Ei tämä sillälailla tietenkään ole vaarallista niinkuin korkea verenpaine, mutta epämiellyttävältä tämä tuntuu. Soitin aiheesta tänään nlaan kysyäkseni neuvoa/ohjeita, mutta sain vain kutsun mennä huomenna aamulla verenpaineen mittaukseen ja katsotaan kuulemma sen jälkeen, että mikä on tilanne. Kätilö sanoi, että tarkistaa hemoglobininkin samalla, mihin sitten totesin, että eihän mun verenpaine sitte enää oo alhaalla, kun tiedän että mittauksen jälkeen otetaan verinäyte (vaikkakin vain sormenpäästä) - neulakammoinen kun edelleen olen....
Neuloista tuli mieleeni: kuka teistä oli se, joka kävi AKUPUNKTIOSSA niskaansa hoidattamassa? Onko siitä ollut apua? Kuinka monta kertaa pitää käydä, että huomaa eron?
Tintin74 kyseli PAINOSTA. Itse ihmettelin painojuttuja jokunen aika sitten, kun kotivaa' an mukaan paino on pysynyt samassa koko ajan (siis heinäkuun puolesta välistä alkaen) ja nlan vaaka näyttää mun lihonneen 1,5-2 kg. Tiedä sitten kumpi on oikea tieto.
Eiköhän tämä ollut tässä tällä kertaa. Hyviä vointeja kaikille!
MEP + vauva 16+0
PS. jos löydätte työmotivaation jostakin, niin kertokaa mullekin missä se oli, niin käyn hakemassa pikkuisen sitä itsellenikin!
Katzu tuossa kyseli vakuutusten ottamisesta, niin ajattelin kertoa, että meidän vauva on jo vakuutettu. Päätöksen teko ei ollut helppoa, mutta nyt on vakuutusasia kunnossa ja olo on aika paljon helpottunut. Eihän siinä muu ahdistanut kuin se tietoisuus, että pitää jaksaa tutkia ja ihmetellä ja vertailla ja sitten vielä päättääkin. Mutta kuten sanottu, nyt on asia hoidettu ja voi ottaa uuden mietittävän ja pähkäiltävän asian käsittelyyn, kuten esim vaunut ja muut " tilpehöörit" .
Mullakin ultrakuulumisia. Eli aamulla kävin siellä kesken työpäivän ja kaikki on hyvin. Mittoja en ulkoa muista mutta kaikki vastasi täsmälleen niitä viikkoja kuin pitikin eli 17+2. Meidän terkkariaseman koneella ei niin yksityiskohtasia tietoja saatu vauvasta kuin esim jokuli oli saanu, mutta tärkeimmät elimet näkyivät eli sydän, munuaiset, virtsarakko, kädet, jalat, sormet, selkäranka jne. Kovasti pikkuinen oli vauhdissa ; ) Sukupuolta en kysynyt kun en halunnut tietää etukäteen ja lääkäri sanoikin ilman kysymättä että sukupuolta hän ei lähde veikkaileen..Istukka oli kohdun takaseinässä sopivalla korkeudella ja kuulemma vielä nousee ylemmäs kohdun kasvaessa. Sellasta siis tänne. Olo on raihnanen liitoskipuineen ja iskias vaivoineen ja kysyinkin lääkäriltä että onko toivoa että ns kohdun kasvukivut vielä helpottuvat. Hän totesi että luultavasti helpottuvat tuossa 21-22 viikolla kun kohtu nousee ylemmäs eikä paina näitä ns kohdun kannattimia eli " siteitä" . Toivottavasti pitäisi paikkaansa sen verran kolottaa välillä ja todellakin hyvä huomata etten ole ainoa jonka työmotivaatio on nollassa. Viimeyönäkään en juurikaan nukkunu ja nyt senkin takia väsymys painaa alhasen hb lisäksi joten painumpa tästä piakkoin suihkuun ja nukkuun. Mukavaa viikonalkua kaikille maaliskuisille.
Mulla on verenpaine suht alhaalla 110/70 oli viimeksi. Normaalisti mulla on 120/75. Esikoisen kanssa paineet laskivat, ala paine kävi jopa 56 asti!!
Nyt miehen kainaloon nauttimaan ja huomenna paremmalla jaksamisella kirjoittelen.
-Santtu 19+5
Mulle vaivalloisempaa olisi ollut raahata vaippapaketteja marketeista ja sitten raahata niitä haisevia vaippoja ulos (siinä välissä vahtia ettei koirat riepottele niitä ympäriinsä ;D).
Vaipat voi pestä muun pyykin seassa, joten mitään erikoisia " vaippakoneellisia" ei välttämättä tarvitse kerätä ja pyörittää.
Eli mä suosittelen lämpimästi kaikkia ainakin kokeilemaan kestoja. Voihan niitä tosiaan " sekakäyttää" , jokainen kertisvaippa kaatopaikalla vähemmän on hyvä juttu :)!
Edelleen peräänkuulutan muita ihmeellisen oireettomia! Mulla on vain ajoittain väsymystä (aiemman eläimellisen väsymyksen sijaan), etova olo tosi ohimenevästi ja harvoin ja muutenkin ihan " normaali" olo ;).
Liikkeitäkään ei vielä tunnu, joten alkaa jo ahdistamaan tämä oireettomuus :/.
Mäkin välillä tunnen kyllä sen " kovan möykyn" ja kai se on se Tyyppi itse, koska saattaa kadota kun äiti alkaa tökkimään liikaa ;).
Kivoja ultrakuulumisia:) Meillä vielä pari viikkoa siihen, toivottavasti näkyis sukupuoli, niin ei tarttis hesaan asti lähteä 3D:en.
[b]Napnap[/b]: Joo rakenneultra tehdään mahan päältä. Olin pari vkoa sitte ylimääräisessä ultrassa, eikä pikkuinen enää niillä vkoilla mahtunut alakautta tehtävän ultran kuvaan ;D Piti sitte uudelleen ultrata mahan päältä.
[b]Ootteko te jo miettineet vauvavakuutuksia?[/b]
Me ollaan jo monesta yhtiöstä pyydetty tarjoukset ja nyt vaan pitäs tehdä päätös mistä otetaan. Aika hankalaa on...
Nii joo ja kestoja meinataan ainakin koittaa, katsoo sitte jaksaako sitä pyykkäämistä. Toisaalta se kertiksien jätemäärä ei kiehdo yhtään:(
Salkkareiden pariin->