~o~Helminauhat viikonloppuna~o~
Kommentit (15)
Ihanaa, koko talo on hiljanen saan olla yksin kotona! Oon monena iltana yrittäny kuulostella liikkeitä masusta mun en oo mitään tuntenu. Ilmeisesti ensisynnyttäjillä ne tuntuukin vasta lähempänä 20 vko. Rakenneultra on vasta parin viikon päästä, sillon viikkoja on tasan 19. Aiotteko muut kysyä kumpi siellä köllöttelee? Mun tekis mieli kysästä vaikka ensin olin ihan toista mieltä, että näkeehän sen sitten... Vaikka eihän se ole 100%.sta mut kuitenkin, ajattelin kysyä. Ootteko hankkinu jo jotain vauvalle? Mä en oo vielä uskaltanu, jos sattuu et jotain tapahtuu... Nyt on kuitenkin kaikki hyvin, ihana viikonloppu edessä!
Menier + masuvauva 15+5
Mulla rakenneultra kahden viikon päästä maanantaina tuolloin vikkoja 19+ Aiemmista en ole kysynyt kumpi tulossa ja nyt ajattelin kysäistä siitäkin huolimatta että esitteessä sanotaan ettei ole tarkoistus siinä ultrassa sukupuolta katsella...mut jos näkyis. Tietäis sitten ottaako esille punaista vai sinistä. Tosiaan kolmas tulossa niin hankintoja ei niin hirveesti tarvii onneks tehdä. Äitiyspakkauksen otan tällä kertaa, viimeksi otin rahana ja ostin kantoliinaa yms. Mut nyt on nuo pienimmät vaatteet melkein puhkikuluneita, että mielellään ottaa jo uusia pakkauksessa. Ja kai sitä voisi muutaman ostaakin.
Olo on ollut mitä mainioin viimeaikoina ja pientä möngerrystä vatsassakin tuntuu. Tosin illalla kun ehtii itse rauhoittua niin melkein tulee uni kun jää paikalleen odottelemaan josko niitä liikkeitä tuntuis ;O)
calmus & pikkuinen (rv17)
Sukupuolesta. Kyllähän sen voi jo rakenneultrassa nähdä tai sitten ei =) Itse olen ajatellut kysyä. On niin 100% tyttöolo että olisi kiva saada varmuutta asiaan. Tosin varmaahan kaikki on vasta kun tulokkaan näkee.
Hankinnat tehdään vasta loppupuolella jo siitäkin syystä että tavarat voi silloin jo laittaa paikoilleen. Voi tulla odottavan aika vähän pitkäksi jos alkaa jo nyt katsella tyhjää sänkyä :)
Liikkeet tuntuvat mutta tässä tapauksessa ei se ole mitenkään miellyttävää. Tai siis tietysti on mukava tietää että kaikki on hyvin mutta pahoinvointi ja oksentelu on edelleen niin pahaa että liikkeet tekevät vielä kurjemman olon =/
Sellasta tänään. Mukavaa viikonloppua kaikille.
MyQ 17+3
Minäkin varasin [b]rakenneultran[/b], se on vasta rv 20+6. Tekevät täällä aikaisintaan 20+, että näkevät paremmin sydämen rakenteen. Aion kyllä lisäksi vielä mennä 3/4D-ultraankin, varmaan varaan sen lokakuulle n. 25. rv:lle. Tuleepahan sitten sukupuolestakin varmuus :)
[b]Sjt[/b], oon mietiskelly synnäriä. Tällä hetkellä ajatus on, että jos kaikki on loppusuoralla ok ja vauva raivotarjonnassa, menen VAS:iin, mutta jos on jotain vähänkään epäilyttävää, suuntaan TAYS:iin. Hyviä paikkoja molemmat, tuo VAS houkuttaa pienuudellaan ja rauhallisuudellaan. Riskisynnyttäjiähän sinne eivät missään tapauksessa ota.
[b][color=pink][size=2](.) [/size][/color][/b]Mulla on loma lopuillaan, maanantaina on edessä paluu arkeen. Vauvalle oon tehnyt jo joitakin hankintoja, lähinnä vaatteita. Niiden kolmen kantoliinan lisäksi :D
Olo on hyvä, vaikkakin supistelee jo kivuttomasti. Vauvan liikkeet tuntuvat päivittäin, muutaman banaanipotkunkin olen jo saanut :)
Rentoa viikonloppua!
[color=red]♥ [/color]Pomelo ja Erittäin Salainen, rv 18+0
[color=orangered]Ihanaa, kun on viikonloppu, eikä oo kiire mihinkään![/color]
[color=violet]Torstaina tosiaan mulla alko kivuliaat supparit ihan yhtäkkiä ja ne jatku eilen lenkillä. Iltapäivällä lähdettiin vielä ostoksille, eikä siitä tahtonut tulla mitään, kun sattu niin paljon!
Yritin soittaa TAYSsiin, mutta se kätilö joka hoiti sen punktion oli lomalla ja palaa maanantaina, niin aattelin yrittää uudestaan sillon.[/color]
Täytyy viikonloppu ottaa iisisti ja jättää karvakorvan lenkitys suosiolla miehelle, ettei supistelis!
Siivota kyllä pitäis, mutta nyt on hyvä syy jättää toiseen kertaan! = )
[color=green]Mulla on vauvalle hankittuna muutama potkupuku ja hoitopöytä.. Kaupoissa oon hypistellyt kovasti pieniä vaatteita, mutta en oo vielä viitsinyt ostaa, kun saadaan muutaman viikon päästä se sukupuoli 100 varmasti tietoon![/color]
Meillä rakenne ultra on 10.10 ja viikkoja sillon on jotain 22.
[color=darkyellow]Hauskaa viikonlopun jatkoa!![/color]
mammutti ja [color=darkgreen][b]Vilppu[/b][/color] rv 16+1/16+5
Hei vaan kaikille!
Meille tuli hyviä uutisia lapsivesipunktiosta. Kaikki kunnossa eikä edes kromosomitranslokaatiota. :-D
Ja kysäistiin sitten se sukupuolikin, kun se on 100% varma...
Mutta se olkoon vielä meidän oma salaisuus! Kyllä helpotti ja itku pääsi, kun Oysista soitettiin tulokset! Vaikka olin harjoittelussa. Muutama työkaveri katsoi pitkään, kun itkin ja nauroin samalla!
Seuraavana päivänä iski jo " uskon puute" ja kävin neuvolassa kuuntelemassa kovasti voimistuneet ja selvät äänet! ;-) Onneksi ensi viikolla on oikea neuvola taas. Saas nähdä miten on verenpaineet ja rautaarvot muuttuneet. Verenpaine on onneksi pysynyt hyvin kuosissa ja samoin paino!
Kyllä tämä on jännää... Rv 17+1 -> kunnon liikkeitä odotellessa
Saan olla taas vaihteeksi ihan yksin rauhassa kotona kun mies lähti mökille. Olinkin tänään sitten keskustassa shoppailemassa, mutta en löytänyt sopivia mammafarkkuja joita lähdin etsimään, tylsää. Noh ostin sitten toiset mustat housut ja sitten muutamat rintaliivit, isommat kun ennen kun vanhat alkaa olemaan niin että rinnat pursuaa yli ja jos tuota harjoitusmaitoa alkaa tosissaan tulemaan niin tarvii olla tilaa liivinsuojallekin sopivasti :)
Meillä on rakenneultra tiistaina aamusta ja EASET tutkimus. Onkos kukaan muu osallistunut siihen? Meillä silloin viikkoja 18+3, sukupuolta ajattelin kysästä hymyssä suin, kun se jo tiedetään kromosomi määrityksestä, mutta taitaa lukea niissä mun papereissa että ei taida jekku onnistua :)
Nyt meen siivoamaan lisää vaatehuonetta, vanhat ja kuluneet roskiin, ei mahtuvat laatikkoon säilöön ensi kevättä varten ja osa mitä tiedän etten enää käytä kirpputori laatikkoon jos vaikka pääsis tässä syksyllä myymäänkin jotain.
Kuulemisiin!
Ninnu ja Peruna tasan 18 :)
[color=orange][b]Mari_a:[/b][/color] Onnittelut hyvistä tuloksista!!
Täällä itse vielä odottelen tuloksia..Meillä punktio oli maanantaina. Kuinka nopeasti sinä sait tulokset? Ja sitten jäi mietityttämään, että mikä on mainitsemasi
kromosomitranslokaatio
?
Minä taas ehdin jo eilisten suppareitten jälkeen huolestua, kun Vilppu oli aika hiljainen, mutta juuri muksautteli mua kylkiin, joten huoli on taas ohi!
..jaahas, sauna kutsuu..
mammutti taas
mammutti80: LVP tehtiin 21.8. ja tulos soitettiin mulle 30.8.
Kromosomitranslokaatio voi olla periytyvä, mutta voi tulla kenelle tahansa kehityksen alkuvaiheessa silloin, kun kromosomit jakautuvat. Elikkäs minun isällä ja minulla on tuo ja mun kohdalla se meinaa, että 2 ja 8 kromosomit ovat jakautuneet hieman " väärin" , mutta kuitenkin kaikkia kromosomeja on oikea määrä.
Isällä ja minulla ei ole mitään näkyvää merkkiä moisesta väärinjakautumisesta. :-)
Ja onnea odotukseen. <3
maria_a
Ihanaa, kun syksy tulee, selkeästi jo kirpeämpää ilmaa aamuisin.Olen aina rakastanut syksyä:)Ja helpompi itselläkin olla, kun ei paahda aurinko koko aikaa.
RvaPomelo:juuri näin olen minäkin ajatellut, toivon todella, että voin mennä VASiin synnyttämään ja että kaikki sujuu raskaudessa hyvin. Asutteko muuten paikkakunnalla I , kun teillä tulee kunnan puolesta rakenneultra?Me joudutaan maksamaan se itse ja ollaan siis menossa yksityiselle Tampereelle huomenna.Asutaan siis paikkakunnalla H.
sjt+Puuhis " potkurikone" 18+5
...niin oletin vaan, että saatte ultran kunnalta, kun laitoit, että täällä tekevät 20+ viikoilla.Että jos vedin väärän johtopäätöksen, niin pistä sunnuntain piikkiin;)
4D-ultra-aika on meillä varattu syyskuun loppuun ja mennään ihmettelemään ihmettämme ultran kautta Helsinkiin. Tampereella 4D-ultra maksoi muistaakseni 250 euroa+50 euroa DVD ja Hesassa DVD:n kanssa koko hoito 141 euroa. Ihmettelivät myös Hesassa Treen hintoja, en ole ainoa, joka täältäpäin käy 4D:ssä Hesassa.
[color=darkgreen]Valutaan niin huolestuttavan alas, että vaikka ei mitään asiaa olekaan niin kirjoitan nostaakseni pinoa ylemmäs..[/color]
Viimeyö oli aika erikoinen, kun en nukkunut juuri yhtään, vaikka väsytti ihan kauheesti..
Eikä sit kuitenkaan tänään oo väyttäny yhtään..aika outoo, kun yleensä pitkien ja sikeiden yöunien jälkeen täytyy nukkua päiväunet..
Jospa tästä alkaa se toinen kolmannes, missä riittää virtaa vaikka muille!
no eipä irtoo nyt muuta
mammutti ja Vilppu rv 16+2/16+6
pitkä viesti katosi ties mihin....murr. Täyty näköjään alkaa aina kopiomaan ennenkun lähettää.
Yritin siis kertoa tuoreen sukupuoli-rakenneultra tarinan. Kälyni synnytti meille eilen ihanan kummitytön :) Yllätys oli tosin kaikille suuri, koska rakenneultrassa yksityisellä oli kerrottu vauvan olevan poika, ja myös me ihailimme yhdestä kuvasta tulevan kummi" poikamme" komeaa haaravarustusta!!! Niinpä sitten kummityttömme sai syntymälahjaksi vaaleansinistä ja myös äitinsä oli samalla värillä varustautunut!! Mutta aivan ihana tyttö ja oli mahtavaa pitää taas sylissään 3,3 kiloista tuhisijaa! Vielä täytyy omaa masuasukkia jaksaa puolivuotta odotella....
Itse ajattelin mennä 4D-ultraan vasta viikon 25 tienoilla, että sukupuoli varmasti selviäisi. Kunnan rakenneultra meillä on 25.9, mutta siellä ei kuulemma sukupuolta kerrota.
Neuvolassa viime viikolla sydänäänet lopulta löytyivät! Eemeli pakoili niin kauan, että äitiä alkoi jo hermostuttaa. Masu tuntuisi pömpöttävän jo hiukan enemmän, ja itsestä tietysti aivan selkeä vauvamasu, mutta ulkpuoliset ei huomaa mitään. Iho-ongelmat ovat onneksi alkaneet rauhoittua ja pieniä liikkeitäkin on jo tuntunut pari viikkoa. Kunpa ne kunnon potkut jo alkaisivat, niin olisi parempi varmuus masuasukin hyvinvoinnista!
Yritetäänpäs nyt uudestaan!
Sole ja Eemeli, aivan viikoista sekaisin tuon kälyn synnytysreissun takia, veikkaisin 15+4 ;)
...ja aamusta heti koneella.
Odotan kovasti jo maanantain rakenneultraa, se on vasta myöhään iltapäivällä, joten koko päivä pitää odottaa. Kuinkas muilla on rakenneultria varattuna?Osaatteko te, joilla lapsia on ennestään kertoa, että pystyykö vauvan sukupuolta näkemään jo rakenneultrassa?
Puuhis on tosi aktiivinen, varsinkin iltaisin, tunnen joka päivä liikkeet ja potkut. Aina kun syön lounaan, taitaa pikkuiselta mennä " taju" vähäksi aikaa, koska on ihan hiljaista.Ja hetken päästä siitä alkaa kova potkiminen ja myllertäminen.
e75 ja RvaPomelo: joko ootte miettineet sitä synnäriä tarkemmin?
sjt+Puuhis 18+4