Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAkuisten maanantai***

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisiin keskusteluihin: Lizie, jos vielä luet tätä palstaa, niin olen kovin pahoillani! Halauksia ja jaksuja. En oikein osaa sanoa mitään hienoa, mutta tarkoitan, että olet ajatuksissa.

Ei tässä jaksa hehkuttaa omasta raskaudestakaan... Eipä mulla nyt mitään uutta oireiden saralla olekaan. Ihan hyvä olo, ei kummempia. Mulla on tänään hirmu kiireinen päivä ja oikeastaan koko tää viikko kun mulla on tehtävänä 3 graduhaastattelua ja sitten pe pitää palaveerata tästä mun gradusta tilaajan kanssa. Mites Melonimamma ja Coe gradut edistyy? Mitäs teette parhaillaan tutkimuksen kanssa?

Lähden nyt syömään aamupalaa tohon lähikuppilaan. Kotona ei taaskaan ollut mitään jääkaapissa...

S-I ja Lumikukka 13+6

Vierailija
2/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lyhykäinen pino!

LIZIELLE samoin myös minun puolesta pahoittelut. Niin se taitaa mennä kuten sanoit, että jostain syystä osa lapsista käy vain koskettamassa elämää eikä heitä ole tarkoitettu syntyviksi. Uskon, että jokin merkitys lyhyelläkin kosketuksella kuitenkin on, mutta sen ehkä huomaa vasta myöhemmin. Jaksamista joka tapauksessa.

Tuntuu aina oudolta jatkaa omilla asioilla huonojen uutisten jälkeen, mutta elämä kai jatkuu.

Eli toteanpa, että tänään mulla on pitkästä aikaa koulua kuusi tuntia. Siis varmaan 1,5 vuoteen ainakaan en ole ollut noin pitkää pätkää koululla yhteen menoon. Jännittää, kun sitä pahoinvointia on ollut niin paljon vielä. Että miten saa syötyä ja miten jaksaa. Sain onneksi tilattua kyydin koululle ja takaisin - meidän laitos sijaitsee inhottavasti mutkan takana niin, että joutuisin kävelemään pari kilsaa ja menemään pitkän matkan bussilla, ja tietysti pelottaa että sitten tulisi paha olo kun on niin huonossa hapessa muuten. Joten onneksi isä lupasi viedä ja tuoda poiskin.

Samaan syssyyn toivoin myös, että olisi tullut aamuoksanat että olisi vähentänyt päivän pahaa oloa, mutta eipä ole ainakaan vielä näkynyt :/ Vähän erikoista ehkä toivoa oksentavansa, heh.

GRADUSTA älä edes kysy IIRIS. En ole ees katsonut siihen suuntaan pariin viikkoon, kun olen tehnyt töissä akuutteja projekteja. Kääk. Muutenkin koulupaniikki alkaa heittää päälle, kun hoksasin että mullahan on vielä tekemättä pari työtä ja tenttejä tänä keväänä (viimeiset teoriakurssit 8 ov!). Opintotuki on päätulonlähde (tai no, kai esikoisen kotihoidontuki on kolme kertaa isompana päätulonlähde!) mutta opintoviikkorajat ei kyllä ole menneet vielä rikki, eli pakko olisi tehdä nuo kurssit pois. Ja rinnalla tosiaan isoja työprojekteja... tiedä häntä mitä käy.

Onneksi minä teen sentään gradua vaan tutkimusprojektissa, joten olen jo venyttänyt 1. version seminaaria siis vuoden ihan hyvällä omallatunnolla! Eipä onnistuisi jos joku olisi sen tilannut, joten tsemppiä Iirikselle :)

Eipä tässä kummempia. Kohta täytyy mennä suihkuun että ehtii sinne kouluun. Peukut pystyssä että ei tule paha olo.

Hyvää maanantaita kaikille.

Coe rv 11+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eilen kerroinkin jo, että kuopustyttö oli kuumeessa. Tänään on jo pirteämpi, mutta pojalle nousi eilen iltapäivällä kuume. Itselläkin on kurkku ihan käheenä ja muutenki flunssaa tuntuu pukkaavan päälle. Saapas nähdä, pysyykö tuo isompi tyttö nyt terveenä, hän kun ei sairasta oikeestaan koskaan. Oisko 3 kertaa koko 2v 8kk:n elämänsä aikana ollut kuumeessa / flunssassa.

Raskaudesta ei mitään uutta raportoitavaa. Se keskiviikon ultra on alkanut pikkuhiljaa jännittämään. Siis sehän on tosi pieni mahdollisuus, että siellä esim. kaksoset ois, mutta jotenkin vaan jännittää. Ja ylipäätään se, että ONKO siellä oikeesti vauva (kun mitään dokumenttia ei meillä siis ole paitsi positiivinen raskaustesti!) ja että onko kaikki ok. Tosiaan, kun on kolme täysin tervettä lasta saanut, niin jotenki tuntuu, että todennnäköisyys jollekin häikälle muka kasvais. Vaikka tuskin se niin menee..

Väsymys on nyt selvästi helpottanut, ja mikä ihaninta, mies on innostunut odotukseen mukaan! Eilen silitteli mun mahaa ja alkoi ääneen miettiä, että olipas oikeesti mahtava yllätys tämä neljäs vauva ja että eikai sitä tiedä, vaikka joskus " vanhoilla päivillä" vielä viideski hommattas! No joo, jää nähtäväksi ;) Tai sitten se oli vaan krapulaisen morkkishöpötystä :D Mutta, kyllä se ihan oikeesti on nyt onnellinen tästä tulokkaasta ja se on mulle tärkeetä. Alku kun oli todellinen shokki miehelle, se jopa puhui abortista. Muutenki sen hyvälle kaverille on tulossa esikoinen ja taitaa mun ukkokulta nauttia, kun saa olla " vanha tekijä" ja neuvoa kaveriaan ;)

Nyt pitäs raahautua pyykkikasan kimppuun..

Mianni 11+2

4/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä. Mutta ehkä kaikki vielä nukkuu. Huomenta silti niille virkuille jotka on hereillä!

Lizie, voimia sinulle ja perheellesi. Koittakaa jaksaa, tuntuu pahalta teidän puolesta :(

Ulkona sataa lunta, ei se kevät sitte tullukkaa vaikka koko viikonlopun oli NIIN märkää ku vaan voi olla. Eipä tehny mieli lähtä uloskaan, kun on sellaset puolen metrin loskat ollu joka paikassa. Päätettiin sitte ahkerasti kyläillä koko vkl ja niin myös tehtiin. Ainut huonopuoli siinä on se, että kun yleensä tarjotaan vain kaikkea makeaa kahvin kanssa, niin jos parikin tuntia on kyläilemässä niin ehtii tulla tosi huono olo. Illat onki menny sitte vähän kärvistellessä :/ Mutta tänä aamuna suht hyvä olo, ettei hurjasti tee pahaa. Ei kuitenkaa voi sanoa että olo ois tosi hyvä :)

Nuista nimistä on ollu puhetta jo monena päivänä... Luulen, että nimiä aletaan miettiä vasta sitten ku vauva on syntyny, että näkee mikä nimi sille sopii :) Mutta toki on kaikkia eri versioita mielessä, käyttökelposia esikoiselta jääneitä.

Saapas nähdä mitä koulussa tuumataan, kun ilmottaudun taas poissaolevaksi ja syynä äitiysloma. Kun viime vuoden olin poissa samasta syystä. Voi ne vähän ihmetellä, mutta eipä mun tarvi niiden päivittelyjä olla siellä kuulemassa ;b

Onko täällä paljon muita opiskelevia äitejä?

Mutta nyt laskujen maksuun..kyllä taas tympii kun rahat tulee ja menee samana päivänä :( krääh. Mutta ei auta ei.

Rentoa päivää... Jääsydän rv 9+6

Vierailija
5/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin todella suuret pahoittelut Lizzielle. Paljon voimia ja jaksamista koko perheelle!!

Jotenkin itellä mieli maassa. Voi kyllä johtua noista ilmoista. Täällä sato eilen illalla oikein kunnolla lunta ja nyt on harmaata ja sumusta. Jotenkin ei vaan jaksa yhtään mitään. Jos aurinko paistelis ja olis keväisempää, olis tää mielikin korkeammalla. Oon vaan niin kevät ja kesä ihminen. Ja niin on ilmeisesti moni täällä olevakin.

Raskaus oireet ovat hävinneet kokonaan (lukuun ottamatta yöllistä vessassa käymisen tarvetta) ja nyt sitten kummastellaan. Mulla viikon päästä tuo np ultra. Sinne asti pitäis nyt " kärvistellä" .

Tulipas jotenkin negatiivistä tekstiä... Mutta jotenkin vain mieli maassa ja itku herkässä :(

Toivotan kuitenkin muille iloisempaa maanantaita!

Mamseli rv 12+1

Vierailija
6/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan laitettu pääsiäistä...Kohta pitäis lähteä ulos katteleen pajunkissoja, ei taida vaan olla vielä puhjennut ne silmut kun on ollut niin talvista vai?

Pahoitteluni Lizzielle ja voimia kevääseen!

Olen ihan tajuttoman huono muistamaan noita nimimerkkejä, anteeksi siitä. Vaikka melkeimpä päivittäin käyn jutut lukemassa niin sitten kun pitäis muistaa jonkun nimimerkki niin iskee kunnon katkos 8)

Joku (;) puheli eilisessä pinossa nimistä; Saara nimestä vielä..Minustakin se on yksi kauneimpia nimiä mitä tiedän, meillä vaan on sisko ehtinyt sen nimen napata omalle tytölleen jo yli 10 vuotta sitten =o)

Coe (he hee, muistimpas;) puheli eilen siitä toisen lapsen rakastamisesta jaminä olen ajatellut ihan samaa, että miten voi rakastaa toista lasta niin paljon, kun tuntuu että esikoinenkin on niin valtavan rakas.

Kaveri minulle naureskeli kun mun esikoinen syntyi, että nyt mun pää on pehmennyt lopullisesti kun kerroin että tuntuu kuin sydän pakahtuisi

kun mientä ihmistä katteli. Ajatteli vaan että juupa juu, höpöttele mitä hopöttelet ;)

No, kaveri sai muutaman kuukauden myöhemmin oman esikoisensa ja joutui myöntämän että ei se minun pää ollut pehmennyt vaan se sydän tosiaan pakahtuu...

Ei mutta jatkettava juttuja myöhemmin...

C 11+4

Vierailija
7/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä: pojalle on jo ihan " satavarma" nimi kuten jollakin toisellakin jo. Tytölle ei ole, koska minusta kaikki tyttöjen nimet on ihan kamalia. Kaikissa on jotain vikaa, ja vaikka ne muuten olisi kauniita, ne ei kuulosta " omalle" , ymmärrättekös? Tuo Saara on aivan ihana nimi, mutta jotenkin en voi kuvitella omaa tytärtäni Saaraksi? Ainoa nimi josta pidän ei kuulosta suomalaisista varmaan kovin hyviltä, eikä se taitaisi sopia meidän sukunimeen... Eli toivottavasti tulee poika, pojille on niin paljon sieviä nimiä ;)

Minulla ei kyllä tänään ole mitään asiaa, olen hiukan alakuloinen ja kärtty (anoppi tulee illalla kylään, tarvitseeko muuta sanoa?).

-lupicaia rv 14+1

Vierailija
8/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais nyt se arska paistaa ja lämmittää oikein kunnolla, et tulis vähän keväisempi fiilis eikä masentais enää. Ihan jotenki mätänen olo, ei jaksa/viitti tehdä mitään.

Mamseli, mulla on sama tilanne. Ei mitään oireita paitsi vessassa juokseminen ja vatsan turvotus. Ei nipistelyä, ei mitään. Mietityttää et onko kaikki sittenkään hyvin. Ja meillä myös viikon päästä ultra. Ei ole kiva murehtia, mutta en voi muutakaan. Ekaa odottaessa oli kyllä jo aika aikasin kaikenlaisia kipuja ja nipistelyjä.

Anteex tämä vuodatus =(

Toivottavasti teillä muilla on vähän paremmat fiilikset :)

Sasku ja Onni rv14+2

Vierailija
9/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Lizzielle ja paljon voimia koko teidän perheelle!!!!

Onpa kyllä tylsä ilma ulkona :o( Mutta ehkä lumet saa kyytiä, jos täällä etelässä sataisi iltapäivällä oikein kunnolla vettä. Ja ehkä kesästä tulee tosi hieno, kun nyt on niiiin pitkään olllut kylmää :o)

Meillä on huomenna np-ultra!!! Tosi ihanaa päästä kurkistamaan masuasukkia ;o) Toivottavasti kaikki on vaan hyvin.. Me ollaan kyllä käyty jo kerran ultrassa, mutta aina sitä vaan jaksaa pelätä, että jokin meneekin pieleen.

Meillä on oikeastaan olemassa nimet jo tytölle ja pojalle. Esikoisellekkin oli jo nimi valmiina ja se sopi hänelle kuin nakutettu :o)

Aurinkoisia päiviä odotellen,

Goblin rv 12+2

Vierailija
10/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-fiilikset on täälläkin... Siis vähän alavireiset. Yleensäkin nää maanantait sais lailla kieltää, kamalia päiviä, tuntuu etten pääse liikkeelle ollenkaan!

Luulen tuntevani silloin tällöin jo pieniä potkuja :). Aika harvakseltaan, mutta sellaista kuplintaa tuossa navan alapuolella välillä tuntuu. Jos tosiaan ovat liikkeitä, niin sitten istukka on varmaan muualla kuin edessä.

Mies meinaa, että tulokas olisi poika. Minä taas veikkaisin tyttöä. Saapa nähdä kumpiko tulee =). Nimiä ollaan joitain " makusteltu" , mutta ei mitään päätöksiä olla tehty. Katsotaan sinne, kun vauva syntyy, sitten tuntuu toi nimiasiakin todellisemmalta.

Coelle piti sanomani, ellet ole jo huomannutkin tuolta päivitetyn lokamasujen listan alta, että Axelara vastasi kysymykseesi listan aakkostamisesta. Ja kuulemma luovuttaa päivityksenkin jollekin toiselle, jos vaan halukkaita on. Itse en osaa sitä hommaa tehdä, joten minusta ei ole apua.

Minäkin aina aamuisin mietin, että syödäkö vai ei ja jos syödä, niin sitten sellaista mistä ei jää kökköjä nenään... Ruoka ei kyllä oikein uppoa kunnolla ennen iltapäivää, pakosta koitan jotain syödä silti. Pari kertaa olen oksentanut vasta iltapäivän puolella, hyi olkoon... :/ !

Lizielle voimahali ja jaksamista jatkaa elämää eteenpäin!

Nyt menen tuohon sohvalle hetkeksi ottamaan lepoa... Kaikesta huolimatta hyvää maanantaita!

himppu rv 12+2

Vierailija
11/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun pahoitteluni ja voimahali Lizzielle!

Täälläkin on jotenkin alavireisyyttä havaittavissa.... Sitä taitaa olla liikkeellä! Ilma on harmaa ja kylmä, meinasin paleltua, kun oltiin muksujen kanssa ulkona. Tyttö pissasi housuunsa, niin olikin sitten hyvä syy lähteä sisälle. Me ollaan nyt harjoteltu pottatouhua ton meidän 2 vuotiaan kanssa ja hyvin se on lähtenyt sujumaan, muutamia vahinkoja lukuunottamatta.... Oon pitänyt sen päivisin ilman vaippaa, yöllä ainoastaan on vaipat.

Meillä on isäntä sairaslomalla 3 päivää, sillä iski flunssa. Muksut oli ihan innoissaan, kun iskä on kotona. Ja oli kätevä hakea poika kerhosta, kun sai jättää pikkuväen (oma neiti ja hoitopoika) nukkumaan tänne kotiin.

Noista nimistä: munkin mielestä tuo Saara ois tosi kaunis nimi, mutta meillä ei mies tykkää. Se kävis tosi hyvin meille, kun tytön nimi on Sanni. No toisaalta mä oon aika varma, että meille ois tulossa poika, joten se siitä, jos tuntemukset pitää paikkansa..... Pojan nimeksi ajattelin tarjota kovasti Eeroa. Me tykätään tämmösistä vähän perinteisimmistä ja lyhyistä nimistä, pojan nimikin on Juho. Meillä tulee kans tää Juho-nimi suvusta; sekä mun että miehen isopapan nimi on ollut Juho.

Jos menis itekin vähäksi aikaa lepäileen, kun talo on hetken vielä hiljainen!

nöpö+paavokerttuli rv 13+0

Vierailija
12/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pahoinvointi löytänyt tännekin osoiteeseen. Aamut on hyviä, mutta iltäpäivällä alkaa ihan hirveä kuvotus ja yökkäily. Eikä siihen auta syöminen, juominen eikä mikään. No, aamulla täytyy sitten syödä hyvin kun vielä pysyy sisällä ja illat meneekin sitten paastotessa.=(

Muuten mieli korkealla. Neuvolalääkäri huomenna ja vihdoin saa (toivottavasti) jotain konreettista todistetta, että vatsassa on elämää. Muita oireita siis kyllä on, mutta sydänääniä ei ole vielä kuunneltu. Tuskin maltan odottaa.

Tuosta nimiasiasta on ollut puhetta. Me emme ole vielä mitään miettineet. Jotenkin tuntuu, että haluamme vielä odotella pidemmälle, kun pelottaa, että jotain voi vielä sattua eikä siksi halua vielä kovin suunnitella. Ehkä nää " pelot" hieman huoenna hellittää ja häämöttäähän se maaginen 12 vkon rajakin jo ihan lähellä...

Ollaan vielä 3 viikkoa Suomessa ja sitten lennetään Jenkkilän kotiin. Toivottavasti siellä olisi hieman lämpöisempää. Uskomatonta, että tänne Nurmijärvelle tuli eilen vielä monta senttiä lunta ja mennään sentään huhtikuuta. Ehtiiköhän vapuksi sulaa?

Milian rv 11+3

Vierailija
13/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika päiväunillä ja äiti heti koneella. Vaikka pitäisi olla pyykkikoneella kun lähetään ylihuomen aikasin aamulla ja mitään ei ole pakattuna. No ehtiihän sitä viimetingassakin...kuten yleensä! :)

Mulla oli eilen pieni loukkaantumiskohtaus miehelle kun sen tietty pitäisi olla samaan tapaan innostunu vauvasta ku minäkin. Niin toistaa taas itseään tää kuvio!! Lueskelin tossa päiväkirjaa samoilta ajoilta kun ekaa odoteltiin ja sillon olin loukkaantunut miehelle varmaan joka päivä ja visusti aina päätin että hitto jos ei kiinnosta niin pidän jutut itelläni. Muistan kun ekan kanssa olin niin mielettömässä vauvanodotus huumassa että sitä oli kyllä pää ja koko kroppa täynnä ja tietty miehelle sitä jakamaan, mutta jos en saanut toivomaani vastakaikua niin jo otti ohranen ja kohtaus meidän saippuaoopperassa oli taas valmis!!! Meidän kohdalla se vaan on niin että miehelle tää ei konkretisoidu millään ennen kun potkut alkaa tuntua ja maha selvästi kasvaa. Ja silloinkaan ei vielä niin kuin minä tietty toivoisin. Mutta nyt ajattelen vaan edellistä synnytystä ja sitä hetkeä kun mies näki poikamme ensi kerran ja pääsi kylvettämään ja hoitamaan. Kyllä siinä anteeksi annettiin kaikki mahdollinen raskausajalta :) Sitähän mies sanoikin ettei olisi ikinä voinut kuvitella mitä valtavaa hellyyttä ja rakkautta voi sitä omaa vauvaa kohtaan tuntea. No siksi kai nyt onkin vähän kivempaa odottaa yhdessä. Miten muilla miehet on mukana odottamisessa?? Meillä yritetään kovasti, mutta se aina välillä unohtuu tämä vaimokullan raskaus ja sitten minä, herkkis olen heti piikit pystyssä. Hyvä tänne vähän purkaa kun muuten taas pöpötän näitä miehelle ja raukka syyllistyy kamalasti.

NImiä on meilläkin jotain vaihtoehtoja jo aikaisemmalta pohdintakerralta, mutta kuten ekallakin kertaa, niin varmasti tämäkin muotoutuu vasta pärstäkertoimen mukaan. Viimeksi oltiin ajateltu jo valmiiksi yksi nimi, mutta tulikin ukosta sellanen pakkaus, ettei niin pehmoa voinut kuvitellakaan.

No nyt jätän jaarittelun ja siirryn koneelta sille tylsemmälle!

-Namaste

Vierailija
14/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro,

ja minultakin pahoittelut Lizielle. On se niin ikävää kuulla että noinkin myöhään alkuraskaudessa voi käydä vielä huonosti... Täytyy kai vaan ajatella että kaikella on tarkoituksensa. Näin ajattelen itsekin vaikken erityisen uskonnollinen olekaan. Toivottavasti toivutte pian menetyksestä ja palaat pian tälle palstalle!

ON:

Ei mitään uutta, täällä tallustellaan vauva pömpöttävässä mahassa edelleen. Hieman huonoa oloa, väsymystä, vatsakipuja jos ressaan kuten viikonlopun synttärijuhlien jälkeen. Oli meinaan aika kova kevätsiivous käynnissä ennen pippaloita... =/

Kävimme ultrassa viikko sitten, ja kaikki oli hyvin, joten viikonloppuna raskaus " virallistettiin" kertomalla kaikille sukulaisille. Np-ultran jälkeen ystävätkin saavat luvan kertoa vanhemmilleen - vielä se on kiellettyä, sillä kaikkien perheet tuntevat toisensa pikkukaupungissa! =)

Gradua näpyttelen hitaasti mutta varmasti, aloittelen menetelmäosan kirjoittamista. Siitä tulee 20-sivuinen seminariotyö toukokuuhun mennessä. Sen jälkeen _ajattelin_ suorittaa n. 15 tutkimushaastattelua. Saahan sitä suunnitella... Lisäksi on kaksi tenttiä jäljellä, jotka myös _ajattelin_ suorittaa touko-kesäkuussa. Sitten on ainakin vain kratu jäljellä.

Otettiin juuri vastaan päivähoitopaikka esikolle ensi syksyksi, joten mulla on pari-kolme kk aikaa tehdä kratua päätoimisesti ennen vauvan syntymää. Esikko jatkanee päivähoidossa ainakin osa-aikaisesti toisen syntymän jälkeen, jos hän viihtyy siellä. Päiväkoti on 100 metrin päässä kodistamme, joten luulen sen olevan helpointa kaikille. Riippuu pikkukakkosen vaativuudesta.

Vaativuudesta puheen ollen, kysyikö joku esikoisen luonteesta?

Meillä on kyllä fiksu ja puhelias likka (1 v), mutta hän kaipaa huomiota joka ikinen sekunti. Ei leikkisi millään yksikseen hetkeäkään, roikkuu mamman puntissa aina. Onneksi tyttö nukkuu yhteensä 3-4 h päikkärit, jolloin saan tehtyä kaikki " tärkeät" asiat. Neiti oli kova vierastamaan 3-11 kk:n iässä, mutta nauttii nykyään ohjelmasta ja vieraista.

Tyttö tajusi kyllä aikanaan varhain yön ja päivän ero (toisin kuin nuorin serkkunsa, joka valvoo aamuviiteen...), mutta heräilee edelleen monta kertaa yössä tuttia kaipaamaan. Aamulla herää kuuden jälkeen. Mammakin on väkisin nykyään aamuvirkku.

Tulipa taas pitkä litania. Nyt lopetan.

MM rv 10+3

Vierailija
15/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan aluksi: [b]Lizielle suuren suuret pahoittelut ja voimia koko perheelle<3[/b]

Ja täällä sitten sataapi tänään vaihteeksi vettä taivaan täydeltä, ai että kun on mukavata :(

Työpäivä olisi takana ja tässä isäntää odottelen, kun lähdetään autokaupoille :) Pitää vaihtaa yksi perheen autoista (ns. pääauto) tilavampaan perhemalliin, kun 3-ovinen auto onpi hyvinkin syvältä mikäli takapenkille tulee tarvetta!!

Meikäläisen masu on tehnyt nyt yön aikana jonkun ihme kasvupyrähdyksen ja onpi jo kohtalaisen kokoinen " möllikkä" :D Vieläkin meinaa päästä välillä nauru, kun peilistä itseään katsoo. Tuntuu vieläkin niin epärealistiseltä se, että MINÄ olen RASKAANA :D En varmaan usko tätä todeksi ennen kuin pikkuinen on rinnan päällä synnärillä :)

Tuolla muuten oli jollain esikoisella S-alkuinen nimi, joka tulee meidän(mahdollisen)tytön nimeksi...Tuo Saara on kans vallan ihana nimi kuten Saanakin, mutta tuo yks menee ykköseksi ja toiseksi nimeksi tulee Susanna mun toisen nimen mukaan...Että S-alkuisia nimiä sitten molemmat ;) No mutta siis tässä taas huomasi, etten lainkaan tajua, että masussa voi yhtä hyvin olla myöskin poika!! Meille on siis aivan yksi ja sama kumpi sieltä tulee, sukupuolella ei todellakaan ole merkitystä!! Jo itse lapsi on sellainen " riemuvoitto" meille, ettei tosikaan :) Mutta kuten eilen(?) kerroin niin en osaa kuvitella, että masussani olisi poikaa..Että silleen!

Muuten voin oikein mainiosti...Välillä tunnen huonoa omaatuntoakin siitä, että voin näin hyvin ja toiset joutuvat oksenetelemaan...:( Tänään ei selkäkään väsynyt ihan yhtä lailla töissä, kun sain välillä istua!

Mä päätin sitten, että aloitan äippäloman varhennetusti eli 50 vrk ennen LA:ta ja se päivä osuu 11.8 kohdalle ja katselkaapas kenen nimipäiviä on juuri sinä päivänä :D Aika osuvaa!!! Ja sitä ennen pidän 3 viikkoa lomastani sanoi työnantaja ihan mitä tahansa. Laissa on sanottu, että työntekijä saa pitää vähintään 3 viikkoa ansaitusta lomastaan haluamaan ajankohtana ja minä pidän sen tuolloin. Mulla on 1 viikko lomaa kesäkuun ekalla viikolla ja sitten jää tavallaan 1 viikko pitämättä...Kun lomaa on kertynyt 30 vrk ja noista 4 viikosta tulee vaan 24 vrk. [b]Koska mä sen ns. " talviloman" voin pitää?[7b] Kertokaas te joilla kokemusta. Mulla ei vielä koskaan ole talvilomaa meinaan ollutkaan :D

Nyt meen hetkeks pötkölleni sohvalle ja odottelen sitä isäntää kotio. Hän oli tänään muutamalle työkaverilleen kertonut tästä " vaavista" kuten hän itse asian ilmaisee :) Hän on kyllä todella onnellinen ja iloinen tästä raskaudesta, koska on jaksanut uskoa ja toivoa onnistumiseen myös niinä hetkinä, kun itse ei ole enää ihmeisiin uskonut. Olen saanut kyllä ensiluokkaista kohtelua <3 Eilenkin hän teki ruokaa, laittoi pyykit kuivumaan, käytti koiria ulkona jne... Siis onhan hän noita ennenkin tehnyt, mutta yleensä haluan hoitaa kotihommat itse. Isännällä kun on hommia muutenkin ihan tarpeeksi :)

Jepulis....Palaillaan, Voikaahan hyvin !!!

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 13+1

Vierailija
16/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tosiaan neidin nimipäivä silloin ja samalle päivälle sattuu myös hääpäivä! Kateltiin silloin aikanaan hääpäivänä, että voi kun joskus saatais tyttö, niin sitten ois 2 juhlan aihetta samana päivänä....

nöpö

Vierailija
17/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole piiiiiiiitkään aikaan jaksanut kirjautua sisään (laiskuuden huippu ;D), vaikka olenkin silloin tällöin teidän kuulumisia käynyt lueskelemassa. Oma olokin on kyllä ollut sellainen, että ei paljoa ole jaksanut tässä koneella istuskella. :/

Meille siis kolmonen tulossa ja ultrassa (Camelot ja nöpö?, meillä keskustan tk:ssa oli onneksi vain yksi täti ja hyvin näkyi ruudullekin, huomasin että teilä oli ollut vähemmän onnistuneet käynnit) varmistui LA:ksi 23.10 eli 2 päivää alkuperäisestä aiemmaksi. :)

Kuvotus alkoi siellä rv 6+ ja oksentelu alkoi 7+ viikolla. Ja se on ollut jokapäiväistä, mutta lähinnä iltapäiviin/iltoihin ajoittuvaa, ehkä kerran Yrjö-setä on yllättänyt aamulla. Eilen oli ensimmäinen päivä yli 3 viikkoon, kun pönttöön ei tarvinnut huudella, mutta ilo oli lyhyt, ja tänään taas sama rumba jatkui.

Molemmissa aiemmissa raskauksissa (meillä pojat 02 ja 04) olen voinut myös pahoin, mutta en mielestäni tässä mittakaavassa.. Toivottavasti tämä pian loppuisi jo. Painokin on pudonnut 4 kiloa ensimmäisestä neuvolasta, joka oli tuossa 3-4 viikkoa sitten. No, ehtiihän sitä sitten taas paisua myöhemmin... ;D

Pahoinvoinnin lisäksi väsymys vaivaa, voisin nukkua joka yö kellon ympäri (melkein aina nukunkin..) , tosin välillä yöllä heräilen enkä saa pariin tuntiin unta. Päiväunetkin tulee kuopuksen kanssa välillä otettua, mutta sitten on kyllä loppupäivän ihan hömelö olo. :D Lisäksi mulla kipeytyy tosin herkästi toinen nivunen (neuvolan täti epäili että kohdunkannattajat tms lihakset siellä on venyny/venähtäny) jos vähänkin nostelen noita lapsia/kauppakasseja tms raskaampaa. Äh, inhottavaa olla tässä vaiheessa jo näin vaivainen :S

Mitähän te olittekaan keskustelleet viime aikoina (laho pää täälläkin).. Ainakin siitä, miten rakkautta riittää toiselle jne. Kyllä sitä itsekin tuli silloin toista odottaessa mietittyä, mutta kummasti sitä vaan löytyy toisellekin! Vaikka olihan se alkuun hassua, että nyt onkin kaksi aarretta, mutta kyllä se rakkauskin sieltä tuli, ehkä jopa voimakkaampana kuin eka kerran! :)

Juuh, tulipas omaa napaa, mutta jospa nyt tässä olon vähän piristyttyä saisin itseni tänne useammin kirjoittelemaan... :)

-Jedelede ja masulainen 11+0

Vierailija
18/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimiasiahan se oli se, mitä olitte tänään höpötelleet.. Meillä ei oikeastaan ole varsinaisesti mietitty nimiä vielä. Kummallekin pojalle nimi on keksitty ja päätetty vasta syntymän jälkeen. Mutta toisaalta, kakkosen nimeä mietittäessä tuli kyllä mietittyä, että vieläkö kolmaskin löytyy samaan rimpsuun ;) (tai samalla kirjaimella, koska molemmilla alkaa samalla kirjaimella nyt) -eli jääkö vielä nimiä " varastoon" kolmatta poikaa varten. ja yksi nimi ainakin on siellä odottamassa, mutta sen näkee sitten.. jos tulokas on poika ja onko nimi sittenkään hyvä. :)

Olen jotenkin asennoitunut siihen, että tämä kolmaskin on poika. :D Eikä ole mikään salaisuus, että tyttöä kovasti toivotaan, mutta.. pessimistinä uskon, että ei meillä osata " tehdä" kuin poikia ;D No, loppujen lopuksi on tärkeintä saada vauva terveenä maailmaan, oli se sitten kumpi tahansa, mutta ainahan saa haaveilla... :)

olikohan tässä nyt sitten kaikki... ensin pysyy taka-alalla ja sitten alkaa häiriköidä romaaneilla ;D *virn*

No, tulipahan pino nostettua ykkössivulle, kun oli hukkunut jonnekin kolmoselle asti...

-J-

Vierailija
19/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Mahdunko vielä mukaan lokakuisten pinoon? Olen käynyt jonkin aikaa lueskelemassa viestejänne, mutta nyt vasta kun np-ultra on takana, niin uskaltauduin kirjoittelemaan itse. Mulla on nyt 13+3 ja laskettu aika on 7.10. Tämä raskaus on ensimmäinen, ja tunteet on todella pinnassa. Alkuraskauden oireita ei oikein enää ole, mitä nyt väsymystä vielä vähän. Vatsa ei vielä pömpötä, paitsi iltapäivisin ja iltaisin se on ihan turvonnu. Milloin muilla on turvotus laskenut? Innolla odotan sitä ku vatsa alkaa kasvaa, ja pikkuinen tulee paljon konkreettisemmaksi. Tällaisia ajatuksia näin maanantai-iltana.

-Ezzie

Vierailija
20/22 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti alkaa huuteleen perään kun näkyi " tuttuja" ;o)

Hei, minäkin kävin keskustan terppakeskuksessa ultrassa, ja kesällä muuttaa koko neuvola samaan paikkaan. Samoihin aikoihin meillä lasketut ajat, kun mulla se siirtyi myös ultrassa muutamalla päivällä. Eli on nyt 19.10. Palloillaan sitten samoissa nurkissa mahoinemme ;)

Vaikkakin uskon ja luulen, että tämäkin tyyppi antaa odotuttaa itseään niin kuin esikoinenkin, joka syntyi rv 42+1. Mullakin olo, että toinen poika syntyy, vaikkakin tyttökin olisi ihana <3 Toisaalta sellainen veljeskatraskin olisi mulle niin omiaan...

Tänään ollut ihan kamala päivä. Oksentanut koko päivän, nukuttanut ja päätä särkenyt..Huomenna ajetaan kyllä mummolaan niin mummo saa hoitaa junnua ja äiti levätä =)

Mutta nyt salkkareille =)

C.