Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hitto mä kaaduin vauva sylissä pihalla

Vierailija
07.07.2010 |

oltiin tossa tunti sitte vielä pihalla tytön 3v ja vauvan 6kk kanssa. Vauva sai tänään rokotteen ja oli vähän känkkä ränkkä pitelin sitä sitten sylissä. Juttelin naapurin kanssa samalla ja otin pari askelta taaksepäin niin siinä olikin joku ihmeen vieterikiikku ja kompastuin siihen ja kaaduin maahaan selälleen ja vauvan naama meni ihan suoraan siihen hiekkaan. Otsaan tuli vauvalle pientä hiekkaihottumaa mutta verta ei tullut mistään ja vauva huusi heti kurkkusuorana. Putsasin siltä silmistä, suusta ja nenästä pikkukiviä :( Pitääkö mun soittaa jonnekkin tai viedä lääkäriin? Se on ollut vähän itkuinen nyt viimeisen tunnin (voi toki olla tuo rokotekkin). Mitään Hälyyttäviä merkkejä en ole itse huomannut.. Itselläni meni koko toinen kyynerpää auki, jota en paniikissani edes huomannut, ennenkuin 3v sanoi että: "äiti sulta tulee verta". kamalaa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ainakaan jää kaivelemaan. sitten sen mukaan mitä ne sieltä sanoo...

vauva saattaa myös itkeä väsymystään? tai anna suppo, jos kerta on rokotettu jos helpottaa vauvan oloa? saattaa olla lihasärkyä jne rokotuksesta.

Vierailija
2/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rappusissa ja ilmalento 1- vuotiaan lapsen kanssa oli kamala.

Ehdin vähän suojata lasta ja sain painon omalle kyljelleni ja suojattua lasta isommalta mutta kyllä lapseenkin sattui.

Seurantaa. Jos lapsi väsyy, on äkänen, oksentaa niin yhteyttä lääkäriin.

Kannattaa vähän herätellä parina yönä.

Älä solvaa itseäsi! Tapaturmille ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sun mitään kummempaa tarvitse tehdä, jos putsasit, eikä vakavampia ruhjeita.

Vierailija
4/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi suurinpiirtein saman ikäisenä kolautti aika kovasti päänsä. Kun soitin neuvolaan niin sieltä ohjeistettiin seurailemaan lapsen vointia ja yöllä herättämään (havahduttamaan, jotta näkee että lapsi reagoi) parin tunnin välein mikäli on aivotärähdys. Meilä ei tarvinnut käyttää lääkärissä kun ei mennyt tajuttomaksi tai ollut pahoinvoiva.

Jos olet huolissasi niin käväse ihmeessä/soita päivstykseen. Näin netissä on hirmusen vaikea sanoa mitään terveyteen liittyvää kun on niin tapauskohtaista. Itse tunnet lapsesi parhaiten ja osaat arvioida hänen vointiaan. :)

Vierailija
5/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva otti pari huikkaa maitoa ja sain sen nukkumaan tuohon vauvakeinuun. Välillä se pikkasen kitisee (unissaan). Täytyy varmaan soittaa teveysneuvontaan... toivottavasti en itse lyönyt omaa päätäni maahan. nyt nimittäin vähän jomottaa päästä ja on sellanen outo olo. Tosin sekin voi olla kai jotain shokin jälkeistä pöhnää kai... t. ap

Vierailija
6/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ensin päivystykseeen ja ihmettele täällä vasta sitten. Johan se nyt järkikin sanoo, että heti pitää kysyä neuvoa ammattilaisilta eikä av palstalta.

Vierailija
7/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen pudonnut hoitopöydältä kivilattialle, pinnasängystä (oli alimmalla tasolla), raput alas, vauvakeinusta leikkipuistossa jne. seurannut olen vointia. vain kun tippui hoitopöydältä vein lääkäriin mut lääkäri sano et tuon ikäiset kestää hyvin koviakin kolauksia. mustana oli puoli naamaa mut ei kummempaa. on myös pudonnut tuolilta, sohvalta jne. jos sekunniksi kääntää pään niin mitä vaan voi sattua. hoitopöydältä tippui kun avoin vaipan teippejä kädet hänen yllä...sängystä kiipesi 5 kk ikäisenä alimmalta tasolta ja tippui korkealta silloinkin.

Vierailija
8/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikksen alkais epäilyt heräämään.

Vierailija
9/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäinen pudonnut hoitopöydältä kivilattialle, pinnasängystä (oli alimmalla tasolla), raput alas, vauvakeinusta leikkipuistossa jne. seurannut olen vointia. vain kun tippui hoitopöydältä vein lääkäriin mut lääkäri sano et tuon ikäiset kestää hyvin koviakin kolauksia. mustana oli puoli naamaa mut ei kummempaa. on myös pudonnut tuolilta, sohvalta jne. jos sekunniksi kääntää pään niin mitä vaan voi sattua. hoitopöydältä tippui kun avoin vaipan teippejä kädet hänen yllä...sängystä kiipesi 5 kk ikäisenä alimmalta tasolta ja tippui korkealta silloinkin.

uskomattoman paljon sattunut alle vuoden ikäiselle vauvalle vain kun "muutamaksi sekunniksi" kääntää katseen...

Vierailija
10/10 |
07.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtunut samalle vauvalle, valitettavasti. myös nykyään sattuu ja tapahtuu päivittäin. perheemme muille lapsille ei ole sattunut mitään kaatumista kummempaa.