Olen koukussa karkkiin
ja jäätelöön.
Syön joka päivä yhden karkkipussin ja yhden jäätelöpaketin.
Haluaisin pois kierteestä, mutta joka päivä retkahdan taas. Tänään on poikkeus, en ole vielä syönyt kumpaakaan. Kohta menen varmaan kauppaan. :D
Onko muita yhtä toivottomia?
Kommentit (47)
ikuinen harhaluulo on juurikin tuo että " se vaatii vaan itsekuria ja se on halusta ja omasta tahdonvoimasta kiinni" heh heh ja voi voi,kun olisikin niin. Itsellä ahmimiseen ja sokerikoukkuun on ihan joku muu syy mutten tiedä mikä..
Niin siis sokeririippuvuuden syyhän voi olla mikä kenelläkin, mutta kyllä jokainen voi käytännössä olla syömättä sokeria itsekurin avulla (osalla tämä vaatii huomattavia ponnisteluja, mutta mahdollista se tietenkin on kaikille). Riippuvuutta tämä ei välttämättä poista, mutta käytännön tasolla syömisensä jokainen kuitenkin valitsee itse.
ei ole löydetty sellaista asiaa kuin sokeririippuvuus
Minä olen käsittänyt juuri päin vastoin. Eli että nimenomaan on todettu sokeririippuvuuden (tai alttiuden siihen) olevan joillakuilla samaan tapaan periytyvä ominaisuus kuin taipumus alkoholiriippuvuuteenkin. Tästä oli muistaakseni Hesarissa juttua ei niin kovin kauan sitten, mutta en jaksa nyt alkaa tonkia arkistoja kuitenkaan.
teinistä saakka.
Nyt 34v:na mulla on reikä jokaikisessä hampaassa ja sokerin syöminen sattuu. Joskus puolen vuoden päästä pääsen paikkaukseen, hätätapauksena on paikattu 3 reikää. Välillä särki puolta päätä syömisen jälkeen:( Pelkään että multa joudutaan repimään hampaita irti kun reiät menee liian pahoiksi. Lopeta ajoissa.
ps. älä siirry light-limsaan tms. mulla juuri ne syövytti lopulliseen tilaansa nämä hampaat.
kun en voi sietää mitään makeaa.
En syö karkkeja, en pullaa, en jäätelöä, en kakkuja en mitään makeaa koska en voi sietää. En syö edes jugurtteja enkä juo mehuja.
Mutta viinistä pidän. Jännää miten kauhea moraalisaarna täällä tulee jos juo lasin tai kaksi viiniä. Mutta tuollaisten mätön vetäjiä ymmärretään loputtomiin....
mutta kun töissä aina joku tarjoaa, kylässä on aina makeaa ja on aika vaikea olla ottamatta tai selitellä, että en nyt halua, kun todellisuudessa tekee ihan sikana mieli. Missään parissa viikossa himo ei tosiaan mene ohi, esim. mulla ei mene ikinä. Olen useita kertoja ollut makealakossa, mutt akun kerran sorrun, vaikkapa puolen vuoden jälkeen kylässä, alkaa taas sama mässäys ja ahminta ja sitten se jatkuu ja jatkuu. :( Harmitttaa suuresti, kun painoakin kertyy, eikä päätös lopettaa pidä koskaan. Syön paljon ja säännöllisesti, nimenomaan proteiineja hyvin enkä edes jaksaisi liikkua, jos en kunnolla söisi. MAkeaa vaan silti tekee mieli, loputtomiin. Jos se ei ole geeni niin ei mikään!
Mä en syö karkkia ku kerran 2 viikossa ehkä 100 grammaa! Oon vasta 11v!! Kyllä tekin siihen pystytte!! 😊😊
Minä olen käsittänyt juuri päin vastoin. Eli että nimenomaan on todettu sokeririippuvuuden (tai alttiuden siihen) olevan joillakuilla samaan tapaan periytyvä ominaisuus kuin taipumus alkoholiriippuvuuteenkin. Tästä oli muistaakseni Hesarissa juttua ei niin kovin kauan sitten, mutta en jaksa nyt alkaa tonkia arkistoja kuitenkaan.