Miten pitkään vauvan kanssa voi asua kaksiossa
Kaksi aikuista ja lapsi, kuinka kauan mahdumme asumaan kaksiossa? On iso kaksio, mutta huoneita ei ole kuin nämä ja vauvan täytyy nukkua makuuhuoneessa.
Kommentit (27)
2v nukkuu meidän makkarissa. On vähän huono nukkuja, kuten vanhemmat sisaruksensakin, niin mulle helpoin pitää lähellä.
Tiedän muitakin, joilla lapset olleet aika pitkään vanhempien makkarissa asunnon koosta riippumatta. Kaikki lapset eivät vielä leikki-ikäisinä nuku yötä läpi (tää on fakta, ei kerro siitä, että olen huono äiti) Tai voin olla huono äiti, mutta se nyt ei liity tähän. Lääkäri on todennut, että 1/5 pystyy nukkumaan yöt läpi vasta n. 6v (kuten vanhin lapseni) ja itse saan parhaiten levättyä, kun mun ei tarvitse mennä toiseen huoneeseen lasta rauhoittamaan.
Ja unikoulut on pidetty, kunnes lääkäri kehotti lopettamaan: 1/3 unihäiriöisistä ei reagoi niihin, jolloin se on lapsen kiusaamista vain.
Vähän lipsuin aiheesta, kiitos kun jaksoitte..
se kolmion vuokra vaikuttais teidän taloustilanteeseen? Me asutaan pienessä asunnossa siksi, että vuokra on niin edullinen että voin olla lapsen kanssa kotona, ja nyt ollaan lähellä keskustaa ja palveluita. Vielä en ole valmis viemään lasta hoitoon vain siksi että saatais enemmän tilaa.
Meillä lapsen lelut on matalassa vitriinikaapissa jonne ne saa siististi. Potkuautot ym. on vaan ulkoleikkeihin (ulkoillaan paljon). Pienet lastenvaatteet ja lelut joilla ei leikitä, vien heti vanhemmilleni varastoon, ja se helpottaa paljon. Kaapeissa on tankojen alla elfakorit ja itse ollaan tehty katonrajaan lisähyllyt, jotka on huomaamttomat ja siistit, mut vetää paljon tavaraa. Tilaa ei ole liikaa mut pärjäillään. Lapsi nukkuis makarissa joka tapauksessa meidän kanssa, koska niin minä saan levättyä parhaiten. Ja avioelämään ei ikinä ole tarvittu parisänkyä.;)
ollaan päätetty asua siihen asti kun lapsi (ainoa ja tod.näk. jää ainoaksi) menee yläasteelle.
Sovitaan ihan loistavasti, eikä haluta järjettömästi ylimääräistä tilaa.
neljään huoneeseen ja keittiöön, kun nuorempi lapsista oli 2v. Jos ei olisi ollut kahta lasta niin asuttaisiin varmaan kaksiossa vieläkin.
useammankin perheen jotka asuneet kaksiossa 2 lapsen kanssa.
Riippuu siitä mitä itse vaaditte asumiselta. Lapset kyllä tykkäävät asua miten vaan jos perhe on kiva :) Asuuhan lapsia savimajoissakin, ja ihan onnellisina :)
niinhän se on että täytyy miettiä mikä on tärkeintä. Mulle on tärkeämpää asua keskustassa kun isommissa neliöissä. Meillä on omistusasunto josta ei ole paljoa velkaa ja saisimme kyllä lainaa niin että vois ostaa kolmion samalta alueelta kantakaupungista, mutta se tarkottaisi että isompi osa tuloista menis lainanlyhennyksiin. Eikä mies ole halukas siihen sijoittamaan kalliisiin neliöihin. Hänen mielestä pitäis muuttaa "maalle" (=kauas sijaitsevaan lähiöön, julkisten ulottumattomiin) jos muutetaan. En ole vielä kunnolla lähtenyt vääntämään tästä asiasta. Ehkä pitää kokeilla tässä asunnossa sellaista että lapsen leluille huolehtii siistin säilytysratkaisun, ja tosiaan sänky mahtuu hyvin makkariin. Mutta tuota minäkin ihmettelen, kuinka isommat lapset voi nukkua samassa huoneessa vanhempien kanssa? Miten avioelämä onnistuu?
ap
Huoneet oli kyllä tilavat. Nukuttiin samassa makuuhuoneessa kaikki ja sinne mahtui myös lapselle leikkitilaa ja siellä lelulaatikot jotka helppo siirtää myös olohuoneeseen jos siellä leikki ja samoin helppo siivota pois.
Mutta kyllä se oma huone silti lapselle on ihana nyt kun hällä se on.