Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No saako masennuksesta kärsivät vl-naiset ehkäistä?

Vierailija
06.07.2010 |

Erityisesti synnytysmasennuksesta. Vai onko se pätevä syy?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppis

Vierailija
2/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläpäin ainakin sanotaan ettei sellaista naista saa syyllistää joka masennuksen vuoksi ehkäisee. Tottakai terveys ensin kuntoon, oli se sitten mielenterveys tai fyysinenterveys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos multa kysytään. Tosin kukaan ihminen ei anna toiselle ehkäisylupaa vaan kukin päättää tästä asiasta itse. Tiedän tapauksia et vl-nainen ehkäisee masennuksen vuoksi.

Vierailija
4/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vl-naisilta.

ap

Vierailija
5/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverillani on vahvat mielalalääkkeet, on lapseton, ja juuri päässyt hoitotasapainoon. Siksi lääkitystä ei aleta nyt ainakaan kuukausiin muuttamaan.

Jos raskaus alkaisi olisi lapsi lähes 100% varmasti elinkelvoton. Käyttää siksi ehkäisyä.

Ehkäisy on vaan sellainen asia ettei siitä hirveästi puhuta julkisesti, esim. tämä tyttö ei ole kertonut vanhemmilleen. Vanhemmille oli kova shokki jo tyttärensä masentuminen. Niinkuin varmasti monelle vanhemmalle!

ja tosiaan, kaverini vauvakuume on valtava :)

Vierailija
6/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kamppailen asian kanssa.

Minulla diagnosoitu vaikea masennus ja syön nyt lääkkeitä ja käyn terapiassa. Tuntuu että tästä kärsii koko perhe. Uusi raskaus veisi varmaan minut hoitolaitokseen...

Kun ei oikein ole keltä kysyä. Ettei tarvitsisi miettiä tekeekö oikein vai ei. :(

ap

Vierailija
7/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en lääkitystä käytäkään. Vauva 10kk. Raskaus ja pikkuvauva-aika on niin kamalaa mun kohdalla johtuen mielialastani, että nyt en hetkeen sitä kestä uusiksi. joskus kyllä vielä haluan lapsen (meillä nyt 3 lasta) mutta tällä hetkellä en tosiaan kestä sitä sietämätöntä olotilaa jonka raskaus ja vauva-aika mulle aiheuttaa. Ja on myös väärin perhettäni kohtaan (miestä ja lapsia) että äiti on niin kamala kuin mitä mä olen raskaana ollessani.

Vierailija
8/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheesi tarvitsee äidin joka jaksaa lapset hoitaa. Hoida itsesi rauhassa kuntoon ihan niin kuin mistä tahansa sairaudesta hoidetaan ilman että stressaat uutta raskautta.

t: toinen vl

Vierailija
9/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka seuraava raskaus saisi hoitoon?

Vierailija
10/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka mies ei haluaisikaan nussia masentunutta naista.

Vierailija
11/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä että pitää pahamaineiselta vauvapalstalta kysyä neuvoa :P Olen itsekin siihen sortunut joskus kun olen liikaa ystäviäni rasittanut omilla ongelmillani.

Mutta kyllä, jos se olisi minun luvattavissa niin ehkäisisit vaan. Odota muutama vuosi että saat itsesi kuntoon!

Mutta kuten joku sanoi, jokaisen itensä päätettävissä. on kuitenkin hyvä kun jaksat miettiä omaa jaksamistasi. Olet tärkeä, laita jaksamisesi nyt kaiken muun edelle! ja muista pyytää apua!

Minulla on meneillään vaikea loppuraskaus, enkä kyllä haluaisi samaa kokea ihan lähivuosina uudestaan. Tuntuu etten pärjää kahden entisenkään lapsen kanssa, miten sitten tämän kolmannen? Apua saan pyydettäessä lasten hoitoon yms, olen vain erittäin tulistuva näin viimeisilläni. Miesparka lähinnä säälittää :)

Voimia sinulle rakas sisar!

Rukoilen puolestasi.

Äläkä kanna huonoa omaatuntoa ratkaisustasi.

Mene neuvolaan juttelemaan, sieltä saat ajan lääkärille ja kaikilla työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus.

Vierailija
12/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole vl, oisko sillä merkitystä tähän?

Vierailija
13/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella huono paikka kysyä tollosia jos on vl. Kysy hyviltä ystäviltäsi asiaa. Täälä voi niin hyvin laittaa muka olevansa vl vaikka on oikeasti kaikkea muuta.

Vierailija
14/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa tai ei, minä masennuin...

Tää on todella huono paikka kysellä, mutta kun ei oikein ole keltä luottamuksella kysyäkään.

ap

Vierailija
15/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheesi tarvitsee äidin joka jaksaa lapset hoitaa. Hoida itsesi rauhassa kuntoon ihan niin kuin mistä tahansa sairaudesta hoidetaan ilman että stressaat uutta raskautta.

t: toinen vl

t. kolmas vl :)

Vierailija
16/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen ollut koko ikäni enemmän tai vähemmän masentunut. lapsia on nyt 5 vaikken ole vl, enkä ole ratkaisuani katunut. Pohdin perusteellisesti tätä ratkaisuani ja kaikki järkisyyt puolsivat sitä. Ehkäisyn kanssa joutuisin pelkäämään koko ajan vahinkoraskautta. Niin ja tietysti uskovaisena ihmisenä rukoilin johdatusta viisaaseen päätökseen. Kaipa niin voi myös vl-nainen tehdä ja silti pysyä "uskomassa" kuten teillä on tapana sanoa.

Vierailija
17/28 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vl, tavallinen luterilainen ja raamattua tutkinut, joten...

Jumala ei ole mikään kammottava kostaja. Jumala ei halua, että sinä sairastut pahemmin ja tärkeintä on tosiaan, että saat itsesi kuntoon. Se on rakkautta ja hyväksyntää.

Ehkäisy on hyvä asia, silloin kun siihen on tarvetta, vaikka olet uskossa.

Vierailija
18/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa sterilisaatiota. Ei ainakaan lestadiolaisuudessa.

Vierailija
19/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en lääkitystä käytäkään. Vauva 10kk. Raskaus ja pikkuvauva-aika on niin kamalaa mun kohdalla johtuen mielialastani, että nyt en hetkeen sitä kestä uusiksi. joskus kyllä vielä haluan lapsen (meillä nyt 3 lasta) mutta tällä hetkellä en tosiaan kestä sitä sietämätöntä olotilaa jonka raskaus ja vauva-aika mulle aiheuttaa. Ja on myös väärin perhettäni kohtaan (miestä ja lapsia) että äiti on niin kamala kuin mitä mä olen raskaana ollessani.

Ei sitä ehkä pitäisi ajatella ihan noinkaan. Sehän on lyhty aika minkä lapset on pieniä. Saattaa alkaa oma uskonelämä ja seurahalutkin sittne kärsiä siitä jos ottaa elämänsä kokonana omiin käsiin. Toivon sinulel voimia ja ehkä kannattaisi jutella omassa siionissa vaikka joittenkin vanhojen wiisaitten äitien kanssa? Elämää on ennenkin eletty...

Vierailija
20/28 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheesi tarvitsee äidin joka jaksaa lapset hoitaa. Hoida itsesi rauhassa kuntoon ihan niin kuin mistä tahansa sairaudesta hoidetaan ilman että stressaat uutta raskautta. t: toinen vl

Toisaalta, ei tämä netti ole oikea paikka keskustella ja neuvoa hakea näistä asioista. Vaarallinen paikka, kun et voi koskaan tietää onko "neuvon" antajalla puhtaita jauhoja pussissaan, niinsanotusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän