Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen asiallisia vastauksia...

Vierailija
16.07.2010 |

Tilanne on sellainen, että 10 vuotias poikani tuli eilen kotiin ja kertoi, että oli törmännyt ostoskeskuksessa johonkin koulusta tuttuun poikaan. Poika oli esitellyt keräilykortteja, jotka oli kuulemma varastanut kaupasta ja alkanut kaupittelemaan niitä pojalleni. Poikani mielestä kortit oli niin hienoja, että hän päätti ostaa ne. Kotimatkalla oli omatunto alkanut soimata ja ketoikin asian heti minulle. Olen nyt ottanut kortit pojaltani pois ja laittanut talteen. Ongelmana on, että miten selvitetään ja oikaistaan tilanne ? Itse ajattelin, että menen pojan kanssa kauppaan ja selitämme asian. Minkäänlaista tietoa ei ole, miten saada yhteys poikaan joka ne kaupasta varasti, äitinsä ei kuulemma puhu suomea (tämän tiedän jo aiemmasta)...

Antakaa asiallisia neuvoja!!

Miten kaupassa toimitaan jos menen poikani kanssa sinne ??

Kiitos etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun poikasi on ne varastanut. Etkö pytyisi puhumaan kortit myynneelle pojalle?

Vierailija
2/6 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin pojan kanssa kauppaan ja kertoisin asian niin kuin se on. Poikasi osti ne tietäen ne varastetuiksi, ja sehän ei käy päinsä.

Myyjä sitten päättäköön jatkosta. En nyt kuitenkaan usko, että myyjä tekisi asiasta suurempaa numeroa. Ehkä ottaa kortit pois, ehkä ei.

Jos kortit varastaneesta pojasta et tuon enempää tiedä, en tekisi asian suhteen sen enempää mitään salapooliisityötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pakkaus avattu jne) niin kannattaako niitä sinne viedä? Mitä meinaatte kauppiaalle sanoa? Meinaatteko maksaa hänelle korteista? Mikäli haluat ne kaupasta ostaa, niin sitten kannattaa mennä käymään. Ja poika voisi pitää kortit.

Mitä kieltä toisen pojan äiti puhuu? Pystyttekö kommunikoimaan lainkaan? Hänelle tuosta kannattaisi ilmoittaa, mutta mikäli kommunikointi on hankalaa niin en tiedä onko mahdollista.

Omalle pojalle puhuttelu asiasta ja ettei itse lähde koskaan varastamaan, eikä varastettua saa ostaa.

Vierailija
4/6 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettehän te voi varmasti tietää onko ne varastettuja, ja jos niin mistä. Mitä kortteja ne sitten on? Eihän tuollaisissa mitään isoja rahoja muutenkaan pyöri.

Mä en tekisi mitään. Sanoisin lapselleni, että älä enää osta mitään minkä epäilet varastetuksi.

Vierailija
5/6 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasihan ei ole varastanut kaupasta, joten mielestäni hänen ei tarvitse myöskään kaupan kanssa asiasta sopia.

Joko unohtaisin asian tai soittaisin poliisille ja kysyisin neuvoa. Varastetun tavaran ostaminen / kätkeminenhän kuuluu poliisille. Ehkä sieltä löytyisi joku neuvokas konstaapeli, joka voisi kertoa pojallesi faktoja ja jolle voisitte samalla kertoa kortit myyneen pojan yhteystiedot.

Ongelmahan on se, että korttien varastamisesta ei varmaankaan ole mitään todisteita. Jos poika on ne onnistuneesti varastanut, niin kaupassa asiasta on tuskin havaintoa eivätkä vanhat valvontakameranauhatkaan enää ole tallessa. Kauppaa tuskin myöskään kiinnostaa käyttää hirveästi aikaa ja vaivaa muutaman kortin tähden näin epäselvässä tilanteessa. Kortit varastanut poika tulee todennäköisesti kieltämään varkauden, jolloin on vain sinun poikasi sana hänen sanaansa vastaan ja silloinkin poika voi kertoa vain valehdelleensa. Poikasihan ei ole edes nähnyt varkautta.

Vierailija
6/6 |
16.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kortit ovat jalkapallokortteja, kuuden kortin pakkaus maksaa kaupassa 2 euroa.

Tottahan on, että emme pysty millään todistamaan, että toinen poika on varastanut kortit kaupasta. Tai sitä, että hän on ylipäänsä sanonut pojalleni niin. Tämä poika on kuuleman mukaan varastanut ennenkin ja poliisitkin on joskus täytynyt kutsua paikalle...

Pojan äiti puhuu venäjää, ja tietääkseni hänen kanssa ei voi kommunikoida edes englanniksi.

Täytyy vielä miettiä miten toimimme, tulen sitten kertomaan miten asia selviää.

Terv,

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme