Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teille maksetaan korvausta ylitöistä? ev

Vierailija
06.07.2010 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikana saa ottaa. Surkeaa. Siksi kieltäydyn järjestään ylitöistä.

Vierailija
2/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päivällä, illalla vai yöllä. Sunnuntain yötyö on mun alalla 400-prosentilla. Lisäksi ylityössä tietty vaikuttaa tuntipalkan jakaja eli mitä isompi se on, sitä enemmän maksetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun palkalla valitettavasti voi olettaa, että teen ilmaiseksi. Johtotehtävät on tälläisiä, että duunit on tehtävä, vaikkei työajalla kaikkea ehtisikään.

Vierailija
4/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylitöihin tarvitaan erillinen lupa.

Vierailija
5/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa pitää vapaana yhden suhde yhteen. (eli ei huomioida edes sunnuntaita)

Vapaan pitäminen onnistuu kyllä mulla, koska välttelen liikaa työkuormaa. Sitten tiimissäni on henkilö, jolla on liukumia sisässä varmaan 140 tuntia ja kysyi jo alkuvuodesta, saisiko pitää kaksi kuukautta kesälomaa ja nollata ylityösaldonsa. Ei todellakaan käynyt. Ihan mietittiin, voiko edes neljää viikkoa pitää putkeen...:( Onhan tuo pätevä ja tärkeä henkilö, mutta ylityökorvauksia ei suostuta maksamaan ja vapaita ei saa pitää, kun "projektissa on just nyt sellainen vaihe".

Vierailija
6/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun palkalla valitettavasti voi olettaa, että teen ilmaiseksi. Johtotehtävät on tälläisiä, että duunit on tehtävä, vaikkei työajalla kaikkea ehtisikään.

ylityöstä ei useinkaan makseta. Ylityöt on kuitenkin leivottu sinne palkkaan sisään ainakin minulla, ne ovat osa isoa palkkaa.

Vierailija
7/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaan pitäminen onnistuu kyllä mulla, koska välttelen liikaa työkuormaa. Sitten tiimissäni on henkilö, jolla on liukumia sisässä varmaan 140 tuntia ja kysyi jo alkuvuodesta, saisiko pitää kaksi kuukautta kesälomaa ja nollata ylityösaldonsa. Ei todellakaan käynyt. Ihan mietittiin, voiko edes neljää viikkoa pitää putkeen...:( Onhan tuo pätevä ja tärkeä henkilö, mutta ylityökorvauksia ei suostuta maksamaan ja vapaita ei saa pitää, kun "projektissa on just nyt sellainen vaihe".

Nyt äkkiä ilmoitus työsuojelupiiriin!

Vierailija
8/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkisin 2 ekaa tuntia 50%

seuraavat 100%

viikonloppuisin 8 ekaa tuntia 50%

seuraavat 100%

jos tekee la-su ylitöitä, tulee myös sunnuntailta pyhäkorvaus 100% ja viikkolepokorvaus 100%

Vierailija
9/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtotehtävissä olevilla, kuten myös minulla, on kokonaispalkka

ylityöstä ei useinkaan makseta. Ylityöt on kuitenkin leivottu sinne palkkaan sisään ainakin minulla, ne ovat osa isoa palkkaa.

Harvassa on ne henkilöt, jotka aivan oikeasti työsopimuslain/työaikalain mukaisesti ovat kokonaistyöajan piirissä.

Yritysmaailmassa tarkoittaa lähinnä johtoryhmätasoa, muut pikkupomot ovat normaalin työaikalain sääntelyn mukaisessa systeemissä, jossa ylityöt maksetaan niin kuin kuuluu.

Kokonaan toinen juttu on se, että vapaaehtoisesti luopuu oikeudestaan yliyökorvauksiin, jota kyllä tapahtuu hämmästyttävän paljon.

Mikäli ylityöt maksettaisiin niin kuin ne oikeasti kuuluu maksaa, niin alkaisi varmasti valtaosaltaan normaali työaika riittämään, ja ellei riitä, niin lisättäisiin työntekijöitä. Työnantajalle tämä nykyinen malli on edullinen ja sillä sitä hanakasti käytetään.

Työntekijät taasen uskottelevat itselleen olevansa erityisen tärkeitä, kun työtä on niin paljon, ettei normaali työaika riitä niiden tekemiseen.

Vierailija
10/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖAIKALAIN VASTAISTA ON, jos ylityöt pidetään vapaina yhden suhde yhteen!

Nyt äkkiä ilmoitus työsuojelupiiriin!

Vierailija
11/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtotehtävissä olevilla, kuten myös minulla, on kokonaispalkka

Harvassa on ne henkilöt, jotka aivan oikeasti työsopimuslain/työaikalain mukaisesti ovat kokonaistyöajan piirissä.

Yritysmaailmassa tarkoittaa lähinnä johtoryhmätasoa, muut pikkupomot ovat normaalin työaikalain sääntelyn mukaisessa systeemissä, jossa ylityöt maksetaan niin kuin kuuluu.

Kokonaan toinen juttu on se, että vapaaehtoisesti luopuu oikeudestaan yliyökorvauksiin, jota kyllä tapahtuu hämmästyttävän paljon.

Mikäli ylityöt maksettaisiin niin kuin ne oikeasti kuuluu maksaa, niin alkaisi varmasti valtaosaltaan normaali työaika riittämään, ja ellei riitä, niin lisättäisiin työntekijöitä. Työnantajalle tämä nykyinen malli on edullinen ja sillä sitä hanakasti käytetään.

Työntekijät taasen uskottelevat itselleen olevansa erityisen tärkeitä, kun työtä on niin paljon, ettei normaali työaika riitä niiden tekemiseen.

Vierailija
12/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten ylityökorvausta ei makseta. Ylimääräisiä kertyneitä tunteja saa pitää vapaina liukuman puitteissa 1:1.

Vierailija
13/13 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus"aika monella kuukausipalkkalaisella on noin" Lainaus.

Että monen kuukausipalkkalaisen kohdalla rikotaan lakia.

Kokonaistyöajanmääritelmä lainsäädännössä lahtee siitä, että työntekijä pystyy itsenäisesti päättämään työajoistaan. Tai työnantaja ei riittävällä varmuudella pysty seuraamaan työaikoja.

Kuinka moni konttorissa työskentelevä saa vapaasti päättää tulemisistaan tai menemisistään?

Lähestulkoon jokaisessa "pajassa" on nykyisin jonkinasteinen kulunvalvonta, jolla myös työaikoja seurataan. Näin ollen poistuu myös se peruste, ettei työnantaja tiedä ollaanko töissä vai kotona.

Useammin kuin 9 tapauksessa 10 väite siitä, että kuulut kokonaistyöajan piiriin, eikä ylitöistä makseta on perätön ja lain vastainen.