VANTAA NISSAS, millaista seutua?
Kommentit (42)
Eniten Vantaalla on laskenut suomea äidinkielenään puhuvien tyttöjen osaaminen.
Tässä raportti vantaalaisten koulujen oppilaiden osaamistasosta. Sivulta 74 alkaa kohta, jossa käsitellään osaamistason muuttumista vuosina 2001 - 2010
http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/…
Vantaan koulujen tilanteesta ja tulevaisuuden suunnitelmista koulukohtaisesti:
http://www.vantaa.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/vantaa/embeds/…
Herätkää ihmiset!!
Mitä helvetin väliä on sillä, että onko maahanmuuttajia Nissaksessa vai ei?
Ette oo näköjään Itä-Helsingissä ikinä asuneet (Helsinki ja Espoo ovat rauhallisia blabla)
Antakaa mun nauraa, Suomi ei ole ghettoa nähnytkään. Mamut on ihmisiä niinkuin tekin ja mamuja on kaikkialla Suomessa.'
Tässä teille faktatietoa Nissaksesta:
Nissas on Hakunilan osa, löytyy Sotungin koulu, lukio ja etälukio, samoin Haksin urheilupuisto siinä Hakunilan rajalla. Alepa on ainoa kauppa ja hyvä sellainen. Spurguja löytyy vähemmän kuin muualta, jos ette usko käykää Haksin ostarilla kattomassa. Mopojonneja on paljon ja ne ajelee yötä päivää kesäisin siinä Alepan lähistöllä, joten jos pidät nukkumisesta, suosittelen asumaan hieman kauempana Hakunilantieltä.
Jos sinua huolestuttaa, ettei koulu ole 10 metrin, vaan 600 metrin päästä kotitalosta, suosittelen pitämään kotikoulua, opettakaa niitä lapsianne herranjumala joskus niitä julkisia käyttämään!
Sotungin koulu on kuraa, siellä on liitutaulut, mutta löytyy myös 9 luokka oppilaille, jotka tarvitsevat apua opiskelujen suhteen.
Itä-Hakkila ja Hakunila kävelymatkan päässä. Suora julkinen liikenne keskustaan, Mellunmäkeen, Tikkurilaan, Korsoon ja vaikka mihin,.
Rauhallinen alue, jossa rikollisuutta ja pummeja huomattavasti vähemmän kuin muualla kerrostaloalueilla. Jos olet rasisti ja pelkäät lapsesi puolesta jos hän vaikka sattuisi näkemään yhden spurgun tiellä ja kuolla säikähdykseen, suosittelen muuttamaan omakotitaloalueelle ja maksamaan maltaita siitä, että pääset viettämään kaunista naapuristoaikaa suomalaisten naapureidesi kanssa grillaten makkaraa ja juoden kaljaa ja haukkumalla muita kansoja. Tai sitten voit vaan herätä todellisuuteen ja muuttaa edes jonnekin, sillä Suomi on ylipäätään rauhallinen maa jos vertaa muihin ja Nissas on vain pieni kerros/rivitalokylä keskellä ei-mitään. (Vantaa)
Tässäkin ketjussa käy varsin selvästi ilmi se, että ne jotka asuvat Nissaksessa pitävät sitä mukavana ja rauhallisena alueena. Ne, jotka luulevat tietävänsä paikasta jotakin ja ovat kuulleet jotain, pitävät seutua huonona.
Kumpi on uskottavampi?
jaa, hmm. just muuttamassa kylläkin pois täältä kun ei mitään mukavaa ja lapsiystävällistä ole!
Ja meillä lapsi Itä-Hakkilan koulussa, joka on kyllä todella hyvä koulu mielestäni. Ainakaan Itä-Hakkilassa ei juuri ole maahanmuuttajia. Hevoshaan koulustakin olen kuullut pääosin hyvää, vaikka omaa kokemusta ei olekaan. Vanhempien yhteistyö on tiivistä ja tunnen kaikki lapseni kaverien vanhemmat. Alue on rauhallinen, luonto on lähellä ja ihan mahtavat lenkkipolut, hiihtoladut, urheilupuisto, ratsastustallit, uimahalli, luistinrata jne. noin kilometrin säteellä.
Kulkuyhteydet ovat hyvät ja koska alue on sekä Lahdentien että KehäIII:n lähellä, moneen paikkaan pääsee nopeasti ja kätevästi. Hakunila on erilainen, mutta ei mikään ghetto kuitenkaan :) ,hyvin voi käydä siellä kaupassa, kirjastossa, apteekissa, Kelassa jne. Posti tosin harmillisesti lopetetaan. Ikea, Kodin1, Hongkong, Vepsäläinen, Musti&Mirri yms. kauppoja löytyy läheltä Porttipuiston alueelta( n. 4 km) Jumboon ja lentokentälle 12 km, Tikkurilaan n. 6 km, Helsingin keskustaaan 17 km. Me viihdymme tosi hyvin. Tervetuloa tänne!
Kyllä tökkii tämän palstanvantaavastaisuus. Kivoja alueita, kivoja perheitä ja kouluja. Ja sotunki on täysin landea. T. Vantaalaisope.
Ei se mut niin paha ole. Itse olen asunut melkein 9 vuotta, ja olen myös viihtynyt. Levottomuuksiin yms. en ole törmännyt paljoakaan. Hyvää seutua ja koulut aika lähellä, samoin urheilupuisto. Tottakai kaikkiallahan on jotakin levottomuutta, nissaksessa en ole törmännyt sellaiseen erityisesti. Hakunilakin ihan ok. Hyvät ulkoilu ja liikkumis mahdollisuudet (varsinkin jos ei asunihan alepan vieressä, metsää ainakin meillä löytyy läheltä) Hyvä paikka kaikenkaikkiaan!
"Nais puoliset oppilaat eivät viihdy"
Olen eri mieltä ehdottomasti. Mistä tämä tieto peräisin? Onko tehty kysely vai yhden ihmisen perusteella tämä?
Itse olen naispuolinen opiskelija Sotungin koulussa ja ehdottomasti suosittelen. Hyvä maineinen, liikuntapainoitteinen koulu. Ja ehdottomasti viihdyn ja kaikki tuttuni samassa koulussa myös. Tarkistathan tietosi kiitos ennen kuin laitat väärää tietoa.
Nissas on kuten tuolla 2012 on jo kerrottu pienkerrostalovaltaista aluetta + reunoilla rivaria ja erillispientaloyhtiöitä eli kunnon nukkumalähiöaluetta. Jonkin verran asoa ja vuokrakämppiä, mutta ei todellakaan mitään vuokrakasarmeja. Kotoperäisiä tissuttelijoita löytyy normaali määrä, mutta häiriöitä ei ole sen enempää. Tällä osastolla on melkein kulttuurinähtävyys Kalle, jonka kaikki paikkakuntalaiset tietävät.
Palvelut lähellä Hakunilassa, Hakunilan urheilupuisto, uimahalli + koulut Hakunilan kupeessa.
Ööö, mikä Kalle?
T. 25 vuotta alueella asunut
Nissaksessa asuva kirjoitti:
Ei se mut niin paha ole. Itse olen asunut melkein 9 vuotta, ja olen myös viihtynyt. Levottomuuksiin yms. en ole törmännyt paljoakaan. Hyvää seutua ja koulut aika lähellä, samoin urheilupuisto. Tottakai kaikkiallahan on jotakin levottomuutta, nissaksessa en ole törmännyt sellaiseen erityisesti. Hakunilakin ihan ok. Hyvät ulkoilu ja liikkumis mahdollisuudet (varsinkin jos ei asunihan alepan vieressä, metsää ainakin meillä löytyy läheltä) Hyvä paikka kaikenkaikkiaan!
Valitsisin mieluummin asuinalueen, jossa levottomuuksiin ei törmää ollenkaan. Itse olen asunut noin 10 vuotta Maununnevalla ja Paloheinässä ja pahimmat levottomuudet ovat olleet nuorison kotibileet saman tien varrella
Paloheinä on Helsingissä. Vantaalla on paljon kivoja alueita. Mamukouluissa on hyvä meininki ja ilo työskennellä. T ope, yläkoulu, kokemusta sekä Vantaan idästä että lännestä..
Minkälainen paikka Nissas?? Ollaan muuttamassa perheen kanssa ja siellä olis asunto vapaa, mitä kokemuksia?
Pitää paikkaansa. Varsinkin tuo Nissas, mielestäni peräkylä. Pelloille rakennettuja rivareita! Espoo ehdottomasti parempi. Meri lähellä ja kaikki palvelut.
Ihan huizin Nevada, en kylä muuttaisi sinne, on muuallakin luontoa ympärillä sekä meri. Jos ei ole pakko muuttaa Nissakseen niin missaa ihmeessä , kyllä elämästäsi tulee onnellisempi💕
Nissas on kyllä ihan oma alueensa verrattuna Hakunilaan! Nissaksessa pientaloja yms. Uimahalli lähellä, ja aivan ihanat ulkoilualueet. Lyhyt matka ostarille jossa on kaupat ja apteekki yms. Ei kai siellä ostarilla tarvitse notkua kuin sen verran mitä palveluja käyttää. Huomaa että täällä kommentoi ihmiset jotka ei ole Nissasta nähneetkään.
Todellakin ankea slue. Älä missään nimessä hanki asuntoa tältä alueelta. Koulupiiri lapsille karsea! Asuntoja vaikea myyfä pois, jos tulet katumapäälle, kun heräät todellisuuteen!
Lisähauskaa Vantaan kouluissa syksyllä 2012:
http://enkeliporsas.puheenvuoro.uusisuomi.fi/118444-silmitonta-raivoa-k…
Vantaalla siis laitetaan tarkkikselle kuuluvat oppilaat riehumaan takaisin tavallisiin koululuokkiin. Ei hyvä sillä opettajalla ei ole oikeutta edes poistaa näitä luokasta eli pääsevät vapaasti terrorisoimaaan muita oppilaita. Tarkkailuluokkalaisethan on otettu normaaliluokista pois juuri siitä syystä, että aiheuttavat liikaa häiriöitä.