Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

12-14v kotiin tuloajat lomalla?

Vierailija
06.07.2010 |

Meillä tytöt aina väittää että muut saavat olla paljon pidempään kylillä ym...Heillä yleensä kotiintulo aika n.19.30-20.30.Kotipihalla saavat olla myöhempään.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla rauhallisella asuinalueella, toisen luona kylässä tms

Vierailija
2/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluaikana kotiin tulo klo 20 nyt lomalla klo 22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla rauhallisella asuinalueella, toisen luona kylässä tms

Vierailija
4/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ilta tuli kaupungilla vastaan arviolta 13-vuotiaiden tyttöjen ryhmä, kello oli yli 22. Ton ikästen paikka ei ole keskellä yötä missään ostarilla notkumassa. Kyllä vanhemmat määrää kotiintulon, ei lapsi itse.

Vierailija
5/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks ilta tuli kaupungilla vastaan arviolta 13-vuotiaiden tyttöjen ryhmä, kello oli yli 22. Ton ikästen paikka ei ole keskellä yötä missään ostarilla notkumassa. Kyllä vanhemmat määrää kotiintulon, ei lapsi itse.

tai kaupungilla notkumassa, oli kello mitä tahansa!

kotiintuloajoissa olennaista on se, että tietää missä lapsi on

edellinen 23/20 äiti

Vierailija
6/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiintuloaika n. klo 20.

Vierailija
7/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 20.10 ovat kotona, oli ikä mikä tahansa ennen ajokorttia.

Vierailija
8/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on. Jos on mennyt pyörällä tyttöystävänsä luokse (matkaa 5km) niin kotona pitää olla klo 22. Jos taas tulossa bussilla muilta kavereiltaan niin silloin kotona pitää olla klo 21.

Ja kouluaikoina kotiintuloaika on aina tuo klo 21

Vierailija
9/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v tyttö harvoin liikkuu iltaisin, muuten kuin pikkusiskonsa 10v kanssa pihapiirissä.

Vierailija
10/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttären aikaa venyttäisi 21-21.30 ja nuoremman 20-20.30,mutta se ei kyl tarkoita et joka ilta ollaan tohon asti.

Vierailija
11/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ennenkin pitää käydä välillä syömässä ja ilmoittautumassa muuten. Aikaa vietetään lähinnä metsiä pitkin pyöräillen ja uimarannoilla.

Mut kyllä mä olen sitä mieltä, että jo 12-14 -vuotias voi ihan hyvin viettää aikaansa myös "kaupungilla notkumassa". Meidän poika esim rakastaa torilla kiertelyä ja herneineen ja mansikoineen ja täällä (Tampere) on kokoajan myös tarjolla erilaista ilmaiskulttuuritoimintaa , jota on kiva kierrellä katselemassa. Eikä mua haittaa, vaikka välillä kiertelevät myös esim koskikeskuksessa, vaikka sitten tuhlaavatkin rahansa megazoneen ja hampurilaiseen.

Vierailija
12/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja saa olla kaupungilla 20 asti, mutta tässä lähiympäristössä 21.30 asti (rauhallinen pientaloalue, josta 4km keskustaan).

Vierailija
13/29 |
06.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lomalla 22.30 kouluaikaan 21.

Asutaan pienessä kaupungissa ja tyttö on joko kaverillaan tai rannalla. Matkaa molempiin muutama sata metriä. Puhelin on aina mukana ja tarvittaessa voin käydä helposti katsomassa, että on tallessa.

Talvella menee usein harrastuksissa lähemmäs yhdeksää.

Vierailija
14/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieti uudelleen. minun lapsellani (12,9) v

on kotiintuloaikana arkisin 22.00 ja viikonloppuisin

23.00

Vierailija
15/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei kiinnosta. Välillä mä oikein yritän usuttaa sitä kavereilleen ja johonkin, mutta se vaan nörtteilee koneellaan. Tosin saattaa valvoa koneella klo 2-3 saakka. Antaisin tuon ikäisen jo olla kaupungilla puoleen yöhön. Mutta tää onkin pieni kaupunki, "lintukoto".

Vierailija
16/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hän on silloin noin vartin yli kymmenen. Monesti hän tulee kyllä jo aikaisemmin ja laittaa viestin, jos tulee vasta 22. Kouluaikoina pitää tulla jo klo 20. Tyttö viettää aikaa kavereittensa kanssa kaupungilla ostoksilla, mäkkärissä, uimarannoilla, nuokkarilla jne.

Vierailija
17/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhään saa moni olla ulkona.

Oma 14 v ei (onneksi) ole kertaakaan edes halunnut lähteä iltamyöhällä mihinkään riekkumaan. Kavereita ehtii näin kesälomalla tavata päiväsaikaankin. Iltaisin saa toki valvoa myöhempään kuin kouluaikoina. Ennen puoltayötä käy silti nukkumaan.

Vierailija
18/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotias ei voisi olla kymmeneen, 14-voisi. Ei kaupungille.

Vierailija
19/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhään saa moni olla ulkona. Oma 14 v ei (onneksi) ole kertaakaan edes halunnut lähteä iltamyöhällä mihinkään riekkumaan. Kavereita ehtii näin kesälomalla tavata päiväsaikaankin. Iltaisin saa toki valvoa myöhempään kuin kouluaikoina. Ennen puoltayötä käy silti nukkumaan.

Me asutaan suht pienessä kunnassa ja tiedetään aika hyvin missä muksu on, ei täällä paljon ole vaihtoehtoja.

Sitä odotan kauhulla että milloin rupeaa helsinki kiinnostamaa (asutaan kehyskunnassa), silloin asia olisi jo toinen, mutta nyt ei onneksi sellaista ongelmaa ole.

Kouluaikana meillä pitää olla yhdeksältä teininkin kotona viimestään. Hyvin on pelannut näillä säännöillä.

Vierailija
20/29 |
24.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin lapsesta.

Jos miettii vaikka omaa nuoruutta. Perheessä 9 lasta. 7 mua pienempää. Äiti ja isä eros. Jäätiin kaikki isälle asumaan. Äiti masentui ja halusi eron ja laittoi välit poikki kaikkiin lapsiin ja isään. Alkoi rakentamaan omaa elämää alusta uuden miehen kans jolla ei yhtään lasta.

OLin tällöin 12 ja sisko 15. Tein ruuat isomman siskon kans, siivottiin, käytiin kaupassa, pestiin pyykit, laitettiin nukkumaan pienet, syötettiin.

Asuttiin maalla ja isosisko lähti opiskelemaan. Otin harteilleni koko vastuun 13 vuotiaana. Oli rankkaa ja oma koulu kärsi suunnattomasti.

Tapasin ihanan pojan 14 vuotiaana ja muutin 2 viikon seurustelun jälkeen yhteen. 35km päähän isästä ja pienemmistä sisaruksista.

Silloin elämä muuttui. Koulussa alkoi meneen hyvin, en ollut enää niin stressaantunut koko ajan. Aloin tehdä siinä iässä mitä muutkin.

12 vuotiaana siis ei ollut kotiintuloaikaa kun piti olla kotona kokoajan. 14 vuotiaana ei enää kukaan katsonut perään ja kaikki oli aivan mahtavasti. Koulun jälkeen tekemään pientä hommaa joka ilta että sai vuokran maksettua, ladattua bussikortin ja ruuat ostettua.

En päivääkään kadu että lähdin niin aikaisin kotoa. En myöskään sitä että laitoin äitiini välit poikki täysin.

Riippuu niin perheen tilanteesta ja lapsesta kotiintulot.