naimisiin, kun mies ei kuulu kirkkoon, ov
haluan kirkkohäät mutta mies ei kuulu kirkkoon joten eivät voi vihkiä kirkossa. onko ketään joka olisi mennyt ensin maistraatissa vihille ja seuraavana päivänä kirkossa? vai pitäiskö olla sama päivä?
Kommentit (29)
Rivo ja irvokas se juhla, jossa kirkko on pelkkä kulissi.
Esimerkiksi minä voisin ihan hyvin mennä naimisiin kirkkoon kuulumattoman kanssa, mutta kaipaisin silti itse myös kirkollisen siunauksen. Miehen periaatteiden vuoksi maistraatti, minun periaatteideni vuoksi kirkko.
Ei se Jumala siellä ole, yhtä hyvin pappi voi tulla vaikka teille kotiin. Paitsi että kotona ei ole urkuja ja pitkää käytävää ja kivoja kuvakulmia...
"mutta kaipaisin silti itse myös kirkollisen siunauksen." Missä kohtaa puhuin uruista ja kuvakulmista? Haluan itselleni kirkon vihkimisen ei välttämättä vihkimistä kirkossa. Itse asiassa menisin mieluiten naimisiin karulla tavalla kauniissa, tuulisessa luonnonpaikassa, mutta ehdottomasti PAPIN vihkimänä. Miksi aina oletetaan että jos puolisoista toinen ei kuulu kirkkoon, toisellekkin kirkko on vain kulissi?
Voi saada vain siunauksen, vähän kuin korvauksena siitä, että ei oikesti vihitä Jumalan kasvojen edessä.
"Itse asiassa menisin mieluiten naimisiin karulla tavalla kauniissa, tuulisessa luonnonpaikassa, mutta ehdottomasti PAPIN vihkimänä." Huomasitko MIELUITEN sanan? Jollen voi saada kirkon vihkimystä (mies ei kuulu kirkkoon), haluaisin silti siunauksen liitollemme. Mieluisin vaihtoehto olisi kuitenkin suora papin vihkiminen.
Lukekaa kiitos ensin, kommentoikaa vasta sitten...
9, 12, 18
toisille se voi olla äärettömän tärkeää, että saa avioliitolleen kirkollisen=Jumalan siunauksen, vaikkei toinen puolisko kirkkoon kuuluisikaan.
Rivo ja irvokas se juhla, jossa kirkko on pelkkä kulissi.
Esimerkiksi minä voisin ihan hyvin mennä naimisiin kirkkoon kuulumattoman kanssa, mutta kaipaisin silti itse myös kirkollisen siunauksen. Miehen periaatteiden vuoksi maistraatti, minun periaatteideni vuoksi kirkko.
Ei se Jumala siellä ole, yhtä hyvin pappi voi tulla vaikka teille kotiin. Paitsi että kotona ei ole urkuja ja pitkää käytävää ja kivoja kuvakulmia..."mutta kaipaisin silti itse myös kirkollisen siunauksen." Missä kohtaa puhuin uruista ja kuvakulmista? Haluan itselleni kirkon vihkimisen ei välttämättä vihkimistä kirkossa. Itse asiassa menisin mieluiten naimisiin karulla tavalla kauniissa, tuulisessa luonnonpaikassa, mutta ehdottomasti PAPIN vihkimänä.
Miksi aina oletetaan että jos puolisoista toinen ei kuulu kirkkoon, toisellekkin kirkko on vain kulissi?
Olen ollut joskus helluntailaisparin häissä, johon oli saatu maistraatista vihkijä ja heti perään tuli pastorin siunaus. Oli mielestäni erittäin onnistunut hääjuhla.
Ja yleensä vain kristilliset arvot pitävät parin uskollisina ja yhdessä. Jos ne on sydämeen rakennettu.
Vain kristilliset arvot pitävät parin yhdessä ja uskollisina? Miten ihmeessä perustelet tämän? Olet siis sitä mieltä, että uskovat ihmiset voivat elää hyvässä parisuhteessa? Ihme hurkastelua taas.
siitä miten käytännössä ihmiset ovat nämä kaksi yhdistäneet.
Kuten joku toinenkin sanoi, minä itse kuulun kirkkoon ja minulle siunaaminen on tärkeää! Mies on käynyt rippikoulun mutta ei kuulu kirkkoon koska ei halua maksaa veroa.. tiedän tyhmää! :(
en jaksa välittää "hihhuleista" jotka paasaa, jokainen omalla tavallaan, ja todellakaan en niele tuota että "vain tosi uskovat ovat onnellisia", mistä te tiedätte kuka on "tosi uskova"? Kuka heittää ensimmäisen kiven..
Kuinka pitkä aika saa olla maistraatin ja siunaamisen välissä? Mielipiteitä? ja onko joku mennyt "salaa" maistraatissa? ja myöhemmin siunattu.
-ap
siitä miten käytännössä ihmiset ovat nämä kaksi yhdistäneet.
Kuten joku toinenkin sanoi, minä itse kuulun kirkkoon ja minulle siunaaminen on tärkeää! Mies on käynyt rippikoulun mutta ei kuulu kirkkoon koska ei halua maksaa veroa.. tiedän tyhmää! :(en jaksa välittää "hihhuleista" jotka paasaa, jokainen omalla tavallaan, ja todellakaan en niele tuota että "vain tosi uskovat ovat onnellisia", mistä te tiedätte kuka on "tosi uskova"? Kuka heittää ensimmäisen kiven..
Kuinka pitkä aika saa olla maistraatin ja siunaamisen välissä? Mielipiteitä? ja onko joku mennyt "salaa" maistraatissa? ja myöhemmin siunattu.
-ap
tiedän näitäkin, jotka on menneet hiljaisuudessa maistraatissa vihille ja hääjuhla siunauksineen sitten myöhemmin. kaikki paikallaolijat ei edes tienneet, että pari oli vihitty jo aikaisemmin. eikös se yks näyttelijäpariskuntakin tehnyt niin, olivat vissiin toista vuotta naimisissa, ilman, että "kukaan" tiesi.
Voi saada vain siunauksen, vähän kuin korvauksena siitä, että ei oikesti vihitä Jumalan kasvojen edessä.