Jos miehesi on täysin jotakin ideaasi vastaan, niin teetkö sen silti
Kommentit (10)
Voin ostaa jonkin vaatteen, yms...
Mutta jos haluan lähteä Espanjaan kuukaudeksi ja mies ei, ehkä menen vaan viikoksi. (Äidillä talo siellä.)
Opiskelupaikan ja työn valitsen itse, mutta keskustelen miehen kanssa.
jos vierellä on mies, joka ei pidä mistään mitä teet
niihin jotka ovat kaikkia vaimon ideoita vastaan. Tässä ehdotin josko vihdoinkin maalattaisiin keittiön kamala, pysyvästi likaiseksi läikikkäästi "värjääntynyt" seinä (edellisten asukkaiden jäljiltä, jota ollaan nyt kohta 5 vuotta katseltu) ja mies oli jyrkästi tätä vastaan. (koska inhoaa kaikkea remonttia)
no, maalasin sen sitten ihan itse ja hyvä tuli, sitä ei mieskään kiellä (vaikkei edelleenkään myönnä että olisi ollut tarpeellinen toimi :D )
Pikkuasiat teen, keskikokoisista ja isoista yritetään löytää kompromissi.
mutta mulle ei varmaan ikinä tulis vastaan tilannetta, että ehdottaisin ihan miehen ajatusmaailmaa vastaan olevaa juttua. Näin ollen, ehdotukseni menee aina läpi, mies luotaa muhun ihan kympillä. Ja menee muuten usein toisinkin päin, harvoin mies ehdottaa sellaista, mitä mä ehdottomasti vastustan.
Aika muokkaa samanlaisiksi vai? Ollaan oltu yhdessä 21 vuotta.
ja miehen perusteluista. Jos idean toteuttamisesta olisi jotain haittaa miehelle, eikä se ole minulle hirvittävän tärkeä asia en tee sitä. Mutta jos asia on minulle todella tärkeä, eikä siitä ole vahinkoa kenellekään niin toteutan sen (tosin en usko että mieheni tällaista ideaa koskaan vastustaisi)
Jos taas mies vastustaisi kaikkia ideoitani, no en olisi sellaisen miehen kanssa. Onneksi oma mieheni tukee minua, jopa sellaisiakin ideoita mitä muut eivät käsitä (kuten yhtäkkiä opiskelemaan lähtö ja vieläpä alaa joka ei ole yhtään "minun" alaani)
Mistä löydät voimaa tehdä asioita joista pidät jos vierellä on mies, joka ei pidä mistään mitä teet
Tuollaisessa tapauksessa minulta löytyisi taatusti voimaa jättää moinen mies.
Jos mies olisi kaikkia ideoitani vastaan niin enpä taotaisi niitä hänelle edes esitellä, tekisin vaan.
koskettaako ratkaisu jotenkin miestäni tai velvoittaako se häntä johonkin (meneekö siihen esim. peerheen yhteisiä varoja, joutuuko mies tekemään jotain ylimääräistä sen takia tms., vai onko kyseessä jokin asia, jonka teen ihan itse, ihan omilla rahoillani, eikä se vie kohtuuttomasti perheen resursseja millään tavalla). Siksi toiseksikin asiaan vaikuttaa se, ymmärränkö mieheni perustelut eriävälle mielipiteelleen, ja ovatko ne minusta harkinnan jälkeen objektiivisesti kohtuullisia vaikka itse ajattelisinkin eri tavalla. - Tässä kohtaa voisin kysyä muidenkin läheisteni mielipidettä.
Mieheni on älykäs ja hänen mielipiteensä on minulle tärkeä. Jos hän on täysin vastaan jotain ideaani, hänellä on yleensä hyvät perusteet, joita ihan varmasti punnitsen ja tarkastelen itsekin ideaani erittäin kriittisesti ennen sen toteuttamista. Useimmiten olemme onneksi miehen kanssa asioista samaa mieltä, ja toisen näkökulma ja asema ratkaisussa on punnittu jo omassakin päässä etukäteen. - En tajua, miten joku voisi elää ihmisen kanssa, joka on aina eri mieltä asioista!
Ei pidä mistään mitä sinä haluaisit tehdä tai teet