Onko uskovaiset hulluja vai heikkoja?
Mä luulen, että suurin osa on heikkoja, heiltä puuttuu terve itsetunto. He on monesti jo lapsena opetettu Herran pelkoon ja siten on jäänyt kehittymättä oma tahto. Ja sitten aikuisiällä uskoon tulleet ovat normaalia rutkasti heikompia ja kykenemättömiä tekemään päätöksiä.
Kommentit (31)
En tunne ainoatakaan ateistia, joka olisi tyhmä. Päinvastoin älyköistä ei uskovaisia lydä.
Usko on hyvä asia ihmiselle aina silloin, kun se on psyykeen vahvistukseksi. Silloin kun se auttaa ihmista voimaan paremmin. Mutta kun se käy ahdistavaksi, niin se on erittäin huono asia.
Sinänsä uskon, että ihmisellä on taipumus haluta uskoa jumaliin, korkeampiin voimiin ja kohtaloihin ym. koska elämässä on niin paljon selittämättömiä asioita ja kuolema voi pelottaa. On helpompi tuudittautua uskoon, kuin kohdata tosi asiana se, että elämä loppuu kuolemaan.
lääketieteen tohtori. Uskon Jumalaan, koska ymmärrän elämän rajallisuuden. Älkää haukkuko muita.
ylimielisiä ja röyhkeitä muiden ihmisten vakaumuksia kohtaan. Itse olen muiden, jopa ateistien ajattelua kunnioittava, sivistynyt, koulutettu kristitty. Kyllä, olen heikko, tarvitsen Kristusta. Ja hullukin vähän olen, koska jaksan uskoa tässä maailmassa.
Annetaan kaikkien kukkien kukkia.
itse en ole, mutta hyvin kiinnostunut kuinka uskovia vastaan on hyokatty/ ja hyokataan lapi vuosisatojen. ja yleensahan sita vastaan hyokataan mika tunnetaan uhkaavaksi. mihin perustuvat juutalaisvainot? miksi ateistit tuntevat tarvetta vihata uskovia?? minusta tama kaikki on hyvin mielenkiintoista. j
saavat itsenikin siirtymään ennemminkin uskovien puolelle.
_Onko kaikki ateistit tyhmiä ja yksinkertaisia?
ateistikin uskoo siihen ettei ole Jumalaa tai mitään.
se on häänen uskon asiansa, kaikki saa kai uskoa mitä haluaa.
minä olen ainakin tutkinut asiaa ja tullut johtopäätökseen että jumala on olemassa.
ei-uskova on hölmö nimitys minusta siinä mielessä..
Itse olen ehkä ennemminkin agnostikko. Joku on joskus sanonut: on mahdollista, että joskus todistetaan jumalan olemassa olo, mutta mahdotonta olisi todistaa ettei sellaista voi olla.
Ateismi on uskonto siinä missä muutkin. Se ei vain ole teistinen eli jumalaan uskova uskonto.
Mä luulen, että Jumalaan uskovia uskovaisia yhdistää eniten haluttomuus tai kyvyttömyys hyväksyä oma kuolevaisuutensa. Mistä se sitten johtuu, "heikkoudesta", "hulluudesta", mukavuudenhalusta (olisihan paljon kivempaa luottaa siihen ettei kuole koskaan kuin uskoa viimeistään 70 vuoden päästä olevansa möykky mätänevää maa-ainesta), lapsuudessa omaksutusta maailmankuvasta, riippuvuudesta, kuoleman tai helvetin pelosta, varmaan on yhtä monta selitystä kuin on uskovaa.
- H
Muslimit ainakin hulluja ja heikkoja ja vieläpä tyhmiä. Usein myös raakoja fasisteja ja suvaitsemattomia juntteja.
Ja olisi ihan tervettä, että jokainen saisi luvan olla heikko ja vähän hullukin ja silti hyväksytty ja rakastettu. Tämä maailma on vain niin julma. Pitää päteä ja jos ei ole millä päteä, pitää olla pätevinään.
Ihan hyvin olen elämässäni pärjännyt, päätöksiä tehnyt ja onnellinenkin olen. =)
"Kyllä Jumala huolen pitää hulluistaan."
huonoja käsittelemään tunteitaan. Vedäteltävissä olevia sivistymättömiä ihmisiä, joilla ei perspektiivi riitä katselemaan maailmaa kokonaisuutena ja erittäin herkkäuskoisia. Kevätkirkossa käytiin läpi luomiskertomus. Meinasin kuolla nauruun. Satuja lapsille.
huonoja käsittelemään tunteitaan. Vedäteltävissä olevia sivistymättömiä ihmisiä, joilla ei perspektiivi riitä katselemaan maailmaa kokonaisuutena ja erittäin herkkäuskoisia. Kevätkirkossa käytiin läpi luomiskertomus. Meinasin kuolla nauruun. Satuja lapsille.
Erittäin kapeakatseista ja suvaitsematonta porukkaa. Omilla aivoilla ajatteleminen mahdotonta. Usein myös toimivat muita (myös toisiaan) kohtaan erittäin tylysti ja rumasti, mutta eivät sitä itse huomaa ja näe, sillä kaikki on oikein niin kauan heidän mielestään, kun noudattaa niitä sääntöjä ja tapoja, jotka sattuvat kyseisen henkilön uskontokuntaan tai lahkoon kuulumaan. Silmät ummessa sokeana tehdään paljon kaikenlaista, mikä ei ole oikein tai hyväksi kenenkään kannalta.
Ja onnellinen, ja kiitollinen, että on saanut löytää elämään tarkoituksen :)
t. uskovainen
Mikä maailmassa on hulluutta, sen Jumala valitsi saattaakseen viisaat häpeään. Mikä maailmassa on heikkoa, sen Jumala valitsi saattaakseen häpeään sen, mikä on voimakasta.
Mikä maailmassa on vähäpätöistä ja halveksittua, mikä ei ole yhtään mitään, sen Jumala valitsi tehdäkseen tyhjäksi sen, mikä on jotakin.
Näin ei yksikään ihminen voi ylpeillä Jumalan edessä.
Uskovaisia on niin monenlaisia. Toisaalta vaikka uskonto olisi heikkoutta tai hulluutta, niin kyllähän se esimerkiksi monelle juopolle on se ainoa uusi addiktio, jonka avulla siitä riippuvuudesta pääsee eroon.
Minuakin alkaa ärsyttämään AP:n kaltaiset uskovaisten vihaajat. Tekisi mieli siirtyä ateistista uskovaiseksi jotta en kuuluisi noiden idioottien ryhmään. Mutta, kaippa sitä vain tarvitsee myöntää että ateismi ei ole enää pelkästään rohkeiden ja korkeasti koulutettujen idealistien aate, vaan joukkoon mahtuu kaikenkarvaista hihhulia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2010 klo 10:11"]
[/quote]
Kerrohan minulle, sivistymättömälle herkkäuskoiselle typerykselle miten maailma sai alkunsa? Mistä tuli se massa mikä räjähti, kuka sen räjäytti ja kuka on se luonto niminen tyyppi joka päätti tuhota dinosaurukset ja niin edespäin. Miten ihminen, luonto ja eläimet, avaruus ja maailmankaikkeus on syntynyt? Missä on ihmisen ja apinan välimuoto? Miten voi olla niin naiivi ihminen kuin ateistit jotka ihan vakavissaan puhuvat kaiken näkyvän olevan sattumaa? Geeniperimä rappeutuu koko ajan ja kehitys on menossa huonompaan suuntaan. Vaatii todella kovan uskon jos uskoo niinkuin ateisti. Kyllä kannattaa todellakin ottaa asioista selvä ennenkuin alkaa pilkkaamaan mitä ei tunne ja josta ei mitään tiedä. Se on paljon suurempaa tyhmyyttä kuin uskoa se että kaikella on tekijänsä.
Ajatellaan että jos ateisti on oikeassa ettei kuoleman jälkeen ole mitään ja pilkkaa jumalaa ja uskovainen uskoo jumalaan ja pyrkii elämään jumalan tahdon mukaan. Kummatkin kuolevat ja jos ei ole sielua niin mitä ateisti voittaa, ei hän voi muistella mitään kokemuksiaan vaikka kuinka mukavaa olisi ollut, ei myöskään uskovainen koska kummatkin katoavat lopullisesti eikä mitään ole kuoleman jälkeen. Mutta jos Jumala onkin olemassa ja uskovainen joka on turvannut Jeesukseen perii ikuisen onnen ja autuuden ja ateisti jouituu ikuiseen eroon tekijästään ja luojastaan on uskovaisella paljon paremmat tulevaisuuden näkymät. Sinulle jonka kirjoitusta lainasin sanon neuvona että ota selvää asioista ennenkuin alat pilkata persoonaa joka rakastaa sinua ja tahtoo sinut kanssaan ikuiseen elämään ja onneen. Jumala antaa täyden päätäntävallan ihmiselle tämän lyhyen elämän aikana. Voit asettaa Jumalan koetukselle ja pyytää häntä tosissasi, ei pilkaten, osoittamaan olemassaolonsa, saatat hämmästyä.Useimmiten ihmiselle on vaikeaa ottaa vastaan ilmaiseksi mitään ja vasta suurissa vaikeuksissa oleva kääntyy Jumalan puoleen. Sekin on rakkautta jotta ihminen löytäisi tekijänsä.
Vai mitenkäs se nyt menikään. Kaikkea muuta suvaitaan paitsi uskovaisia, koska uskovaisia ei tarvitse suvaita, koska uskovaiset ovat niin kapeakatseisia ja suvaitsemattomia. Niin ja tyhmiäkin ovat.
Tunnen yhden itsekkään ei-uskovaisen, joten voinko todeta, että kaikki ei-uskovaiset on tosi itsekkäitä? Ja tunnen yhden viksun ja vilmaattisen uskovaisen, joten voinko todeta, että kaikki uskovaiset on viksuja ja vilmaattisia? Ilmeisesti voin.
T. Uskovainen, joka on ajatteleva ja heikko ihminen siinä missä muutkin.