Onko sinulla jokin arvokoru? Onko tyhmää ostaa 1200 euron hintainen kaulakoru?
Koruja ei ole paljon, ja nyt olen alkanut himoita erästä tietty upeaa arvokorua kaulaani. Olen sitä käynyt katsomassa jo vuoden, mutten ole raaskinut ostaa. Välillä ajattelen että tarpeettomaan ylellisyystuotteeseen tuo on ihan liikaa rahaa, mutta välillä tulee sellainen pikkutyttömäinen olo, että haluaisin jotain ihanaa, kaunista, ylellistä. Mieheni mielestä ajatus on tietenkin kerrassaan hullu, mutta eipä se ole muutenkaan minua koruilla hemmoitellut. Rahat meillä ovat yhteiset, joten en voi " omillani" tuota ostaa, osan tietysti jotenkin säästää tai hankkia.
Joten puolesta tai vastaan, mitä mieltä olette? Pari päivää sitten täällä oli joku ostamssa samalla rahalla hääpukua, ja vihkisormuskeskusteluissakin tuo summa ei ole ollut kuin keskivertoa.
Kommentit (23)
Vierailija:
Koruja ei ole paljon, ja nyt olen alkanut himoita erästä tietty upeaa arvokorua kaulaani. Olen sitä käynyt katsomassa jo vuoden, mutten ole raaskinut ostaa. Välillä ajattelen että tarpeettomaan ylellisyystuotteeseen tuo on ihan liikaa rahaa, mutta välillä tulee sellainen pikkutyttömäinen olo, että haluaisin jotain ihanaa, kaunista, ylellistä. Mieheni mielestä ajatus on tietenkin kerrassaan hullu, mutta eipä se ole muutenkaan minua koruilla hemmoitellut. Rahat meillä ovat yhteiset, joten en voi " omillani" tuota ostaa, osan tietysti jotenkin säästää tai hankkia.Joten puolesta tai vastaan, mitä mieltä olette? Pari päivää sitten täällä oli joku ostamssa samalla rahalla hääpukua, ja vihkisormuskeskusteluissakin tuo summa ei ole ollut kuin keskivertoa.
Pidän todella paljon kultakoruista, mutta en todellakaan osta niitä Suomesta huonon hinta/laatusuhteen vuoksi. Useimmiten päätän ensin, minkätyyppisen korun haluan (rannerengas/-ketju/ korvakorut, sormus tai kaulakoru/-ketju). Sitten vain ulkomaanmatkoilla kiertelen kultasepänliikkeitä kunnes löydän mieluisan.
Suomessa myydään 14 karaatin kultakoruja samaan hintaan, mitä ulkomailta saa 18 karaatin koruja. Timantitkin ulkomailla ovat yleensä parempilaatuisia.
En välttämättä alkaisi nälkäkuurille korun takia. Jos olette hyvätuloisia niin miksi ei, mutta muuten varmasti löytyisi muitakin kohteita sijoittaa rahansa. Vastaus saattais olla eri kymmenen vuoden päästä kun toivottavasti viimeistään silloin on omat tulot vakiintuneet jollekin tietylle tasolle. Joka tapauksessa pidän tunnearvoa tärkeänä mittarina korun arvoa mitatessa.