Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minun otettava lapsen kaveri yökylään?

Vierailija
04.07.2010 |

Oma lapseni oli tällä kaverilla yökylässä. Päästin hänet sinne, mutta kerroin, että meiltä ei ole odotettavissa vastakutsua. Kaveriperhe sanoi silloin, että se on ihan ok. Nyt lapsen kaveri kuitenkin kyselee jatkuvasti, milloin hän pääsee yökylään. Äitinsäkin oli kuulemma sitä jo tiedustellut.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2010 klo 15:59"]heille. Olen sanonut, että meille ei voi tulla vastavuoroisesti. Se on käynyt hyvin. Äiti haluaa ainoan lapsensa seuraksi tyttöni kaveriksi. Varsinkin kun tyttöni on suorittu.

Näillä ehdoilla olen tyttöni antanut mennä sinne, vaikka tyttöni ei olisi aina edes halunnut. Olen sanonut, että tee hyvä työ ja ole siellä yötä kun he kerran niin haluavat ja tämä kaveri on yksinäinen.

Mutta nyt on alkanut vaatimus toisin päin. Eli olemme kumpikin ristiin viikonloppuisin töissä. Meidän pitäisi ottaa tämä tyttö meille yöksi, vaikka olimme sanoneet heti alusta, että se ei käy ja se oli heille sopinut. Mutta he haluaisivatkin parisuhdeaikaa ja heillä ei ole lapsenvahtia.

Olen ratkaissut asian niin, että tyttöni ei mene enää heille ja ei heidän kanssaan minnekään muualle. Tytölläni riittää kavereita muutenkin ja varsinkaan kun hän itse ei ole niin halukas ollut menemään sinne ja kaveeraamaan tämän tytön kanssa.

Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää. Minusta tämän äidin ymmärryksessä on vikaa. Hän halusi tyttöni sinne yöksi lapsensa kaveriksi, vaikka tiesi, ettei meille voi tulla. Nyt haluaisi meidät lapsenvahdiksi kun haluavat lähteä baariin. Siksi joutuisi oma lapsi olohuoneeseen nukkumaan

Ja tyttöni ei edes halua mitenkään erityisesti olla tämän tytön kaveri, koska hänellä on muita parempia kavereita.

Eiköhän se ongelma ole tällä toisella mammalla.

ällöttävää puhetta. jotenkin naaivina ihmisenä ana kuvittelee että ihmisrakkaat ihmiset tekevät lauaman lapsia. mutta sinä siis dumppaat lapsesi puolesta yhden kaverin kun hänen vanhemmat jtoai vastavuoroisuutta toivovat.

aivan järkyttävää jos joutuu jokus lapsi nukkua vaikka olkkarissa. miksi kyläilevä ei voisi lapsesi kanssa nukkua?

Meillä on pieni talo. Yökyläilyt vaatii järjestelyjä niin, että jonkun oman lapsen on nukuttava patjalla olkkarin lattialla. Tämän olen aina selittänyt lasten kavereiden vanhemmille kun he pyytävät lapsiamme yökylään. Toiseksi, teen paljon viikonlopputöitä, samoin mies. Jos on yhteinen viikonloppuvapaa harvoin, en jaksaisi alkaa näihin erityisjärjestelyihin. Yleensä tämä asia on selvä. Mutta yksi tytön kaverin äiti ei tätä ymmärrä. Pyytää tyttöämme heille aina yökylään, koska heidän ainokaisensa on niin yksinäinen. Sitten soittelee ja kyselee, että koska hänen tyttönsä voisi tulla meille. Enää en päästä tyttöäni heille, enkä leffaan tai mihinkään muuhunkaan. Oma tyttö ei välttämättä tätä kaveria tarvitse, on suosittu muutenkin ja omia sisaruksia löytyy kaveriksi.

Mistä tiedät että vanhemmat olisivat baariin lähdössä? Jos vaan haluavat että lapsellaan on ystäviä? Eiköhän jokainen vanhempi halua.

Vierailija
44/46 |
07.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/46 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12-vuotiaan tytön huoltaja-isoäiti. Tytön kaverit ovat yökyläilleet meillä paljon . Useitakin lapsia yhtäaikaa, sillä meillä on iso talo. Olen laittanut iltapalaa ja aamupalaa ja vielä päiväruokaakin seuraavana päivänä. Siivonnut sotkut ja pessyt pyykit. Sietänyt huonosti nukutut yöt. Mutta jo alkaa väsyttämään. Ja alkaa käymään kukkaron päälle. Kaverit saavat rahaa ja tietysti sitä pitää antaa sitten omallekin huollettavalle uudestaan kun viikkoraha onkin jo käytetty. Nyt on semmonen meininki, että yökyläilkööt alakerrassa omin eväin.

Vierailija
46/46 |
17.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä koko yökyläilyssä.