En pysty olemaan syömättä makeaa...
Mun makeanhimo alkaa olla jo verrattavissa alkoholismiin, en pysty lopettamaan makean syömistä, vaikka kuinka haluaisin ja päätäisin. Joka aamu päätän, että nyt en syö sokeria, mutta selviän ehkä lounaaseen asti, kunnes tekee mieli jotain hyvää. Jos sitä ei kaapissa ole, niin keksin jonkun tekosyyn käydä ostamassa. Syön suunnilleen lasten karkitkin salaa ja sitten hävettää. Mulla on ihan kauhea morkkis tämän asian suhteen, haluaisin todella laihduttaa 15kg, mutta en vaan pysty siihen makeanhimon takia. Muuten mun ruokavalio on kunnossa, syödään täysjyväviljaa, vähärasvaista lihaa sekä tosi paljon kasviksia. Onko ketään kohtalotoveria? Mitään vinkkejä? Sokeriholisteille pitäisi olla jotain parantoloita, musta saisivat heti asiakkaan!
Kommentit (22)
Minä en ole pystynyt irroittautumaan kokonaan karkista vaikka olen yrittänyt monet kerrat. Eli voin olla vaikka viikon ilman karkkia (tämä vaatii todella suurta ponnistelua ja yksi tai kaksi päivää lakon alusta sorrun aina) Mutta AINA tulee joku vitutus tai väsymys tai lapset kiukkuaa koko ajan, ja silloin on viimeistään PAKKO saada karkkia. Ja minulla ei edes auta muut makea, ei siis jätskit tai kakut tms. niitäkin kyllä syön mielelläni, mutta karkkia on pakko saada!! Ja kyllä, tämä on ihan kauhea pakkomielle! Aivan verrattavissa alkoholismiin tms. olen todella riippuvainen karkista. Mistäköhän saisi apua! Tuo vähähiilihydraattinen ruokavalio tai muut dietit eivät onnistu minulta. Minulla on liian huono itsekuri siihen!
Vielä alkuvuodesta olin aivan sokerikoukussa ja itseinho oli valtava. Raskauden jäljiltä ja kauheissa univeloissa muka piristin itseäni syömällä "vähän" suklaata ja muuta hyvää vaikka tosiasiassa vaikutus oli päinvastainen, väsytti entisestään. Ja sitten olin kiukkuinen itselleni kun olin taas sortunut. :( Jossain vaiheessa helmikuussa varmaan katsoin peilistä itseäni ja hyi yökötys mikä ihrakasa sieltä katsoi, päätin että nyt ON pakko tehdä jotain. Aloin syömään kromitabletteja, ja vähän aikaa niitä syötyäni ei enää tehnyt niin paljon mieli makeaa. Pahojen hetkien varalle kaapissa oli ja on vieläkin sokerittomia Läkerol askeja, eri makuja. :) Nyt on kiloja tippunut oikeastaan vaan ihan makeiden poisjättämisellä -15kg, liikuntaa en ole juurikaan pystynyt lisäämään tai siis se on ihan nollissa kun kolme lasta ja mies aina töissä. Tsemppiä kovasti, kyllä siihen pystyy.