onko ruusubegonia myrkyllinen?
Lapsella oli äsken kukka suussa enkä tiedä ehtikö syömään sitä jo...
Kommentit (4)
Hei! Olen 71v nainen Oulusta.Ostin 4/5 ma ruusubegonian. Tiistaiaamuna minulla oli korkean verenpaineen oireita sekä päänsärkyä joka minulla on harvinainen. Käytin päivällä iäkästä ystävätärtäni tk ssa ja pyysin terv.hoitajaa mittaamaan minultakin verenpaineen.Sitä oli 195/110 pulssi oli normaaali 60 jotain. jouduin jäämään avopäivystykseen ja tutkimuksessa paine oli yli 200.Kaksi kertaa mittari vain suhahti,eli painetta oli toista mittaria.Sain pikavaikutteisen p istoslääkityksen,tilanne alkoirauhoittua ja pääsin tunnin kuluttua kotiin.Eilinen oli melkein hyvä päivä, mutta tänä aamuna oireet olivat palanneet, päänsärky ja verenpaine.Lähdin asoille ja iäkästä ystävätärtä katsomaan.3 tunnin kuluttua palatessahuomasin oireiden kadonneen,jaksoin ajaa pyörällä melkein kotimäen ylös asti ja kävellä portaita 6.kerrokseen.Kotona oireet palasivatheti.Silloin rupesin miettimään mitä täällä kotona on uutta.Ei muuta kuin kaunis ruusubegonia keittiön pöydällä. Kukka siirtyi siinä siunaamassa parvekkeen pöydälle.Siitepölysuojilla varustetut tuuletusikkunat auki. Oireet alkoivat helpottaa.Ainoa mikä oli koko ajan mittauksissa ok oli pulssi ja sekin johdatti ajatusta ulkoiseen tekijään.Enpäolisi arvannut.Joulutähti on jo vuosia sitten saanut porttikiellon, tuoksuvista kukista puhumattakaan. Arja
Ei ole, pilkon salaattiin aina kun äiti on kylässä.
[quote author="Vierailija" time="13.07.2010 klo 19:11"]Lapsella oli äsken kukka suussa enkä tiedä ehtikö syömään sitä jo...
[/quote]
Huolestuttaa kun sulla on tollanen hautakukka. Oletko masentu ut?
voit soittaa myrkytystietokeskukseen ja varmistaa. Myrkytystietokeskuksen sivujen mukaan tosiaan tavis begonia on myrkytön