Sykkeestä ja kalorinkulutuksesta
ekaa kertaa elämässäni mittasin eilen sykkeeni lenkillä. Leposykkeeni on noin 75. Kävelin reippaasti 1.5 h keskivauhdilla 7km/h. En suuremmin hengästynyt (kävelen siis aika paljon ja mielestäni kuntoni suht ok - jaksan hölkätä esim 40min..) No, joka tapauksessa sykkeeni oli koko reissun ajan noin 150, jopa 160. Pystyin kaverin kanssa hyvin juttelemaan. Ihmetyttää siis, kun puhutaan, että pitäisi liikkua jollain tietyllä (noin 120) sykealueella jotta rasvaa palaisi. Joutuisin hiippailemaan tosi hitaasti jotta sykkeeni pysyisi noin matalalla. Oliko tuo kävelylenkki ok teidän - liikuntatietoisten - mielestä?
Kommentit (7)
Juoksen jonkun verran ja mun syke on kevyesti hökytellessä noin 130 ja kovempaa juostessa noin 150. Kävellessä harvoin nousee yli 110 tai ainakin tosi reipasta vauhtia saa pitää.
ja normaalilla reippaalla kävelylenkillä sykkeet on jotain 140-150. Rauhallisella kävelyllä päälle 120. Juoksemisesta varmaan kuolisin :P
Eikös noi kuntoa kohottavat ja rasvaa polttavat sykealueet / sykerajat lasketa henkilön henkilökohtaisesta maksimisykkeestä jotenkin? Eli ne rajat eivät ole kaikille samat.
hyvä kunto. Juoksen puolikkaan maratonin kahteen tuntiin ja kokonaisen 4.25.
Olen siis vastaaja 2.
Mutta harva tietää oman maksimisykkeensä joten yleensä käytetään ikään perustuvia rajoja. Niitä voi katsoa vaikkapa täältä:
http://www.polar.fi/en/training_with_polar/new_to_polar/why_train_with_…
sykettä. Kuvittelisin että sykkeeni on jotai 150 päälle aina juostessa, voi olla jopa 180.
:) mut hei, kiitti tästäkin tosi informatiivisesta kirjoituksesta
Täällä ap siis. Minulla ei mielestäni ole kovin huono kunto. Kävelen 10km lenkin ja aikaa kuluu noin 1.5h. Syke 150 koko ajan. Silti puhun, en suuremmin hengästy ja oloni mitä mainioin sen jälkeen. Eli kovin yksilöllistä näemmä.
sykettä. Kuvittelisin että sykkeeni on jotai 150 päälle aina juostessa, voi olla jopa 180.