Huumemusiikki
Millaista on huumemusiikki?Onko joku yleinen termi? Yritin etsiä tietoa mutta en löytänyt.
Kommentit (21)
kannattaa aina vaikka Quicksilver Messenger Servicen tahdissa.Happy trails !
heti,mut sitä odotellessa voi imuroida kaikenlaista kivaa musaa sugarmegsista.Bootleggejä zapasta abbaan ja varsinkin Pink Floydilta löytyy hyvä tasoisia livetaltiointeja BBC:n arkistoista.
sitä kutsutaan psykedeeliseksi musiikiksi sitä voi kuunella selvinpäin tai pilvessä-sienissä tai LSD vaikutuksen alaisena mutta huone pitää olla pimeä ja hiljainen hyvät bassot nappikuulokkeissa niin se alkaa toimimaan oikein alat esim näkemään omias tai sitten alat vaan sekomaan hyvällä tavalla
Oletko kinnostunut psykedeelisestä musiikista? Hae sillä.
Tuossa yhessä palstassa kirjoitettiin huumemusiikista että metallica ja yms on sitä. Niin ajattelin että onko se jotain muka huumemusiikkia
Metallica on saatananpalvontamusiikkia ;D
(joku lesta/jehova taas ollut vauhdissa..?)
2
mieleen joku trance, tai joku yksitoikkoinen bassojumputus "musiikki" jota soitetaan jossain sekopäisissä narkkaribileissä. semmosta ei pysty selvinpäin kuuntelemaan.
se on ns. huumemusiikkia. Kuuntelin tätä joskus ja olin ihan fani.. kunnes sain selville, että tätä musiikkia ovat nuo äijät tehneet sieni/pilvi päissään.. tai no kuuntelin vielä senkin jälkeen, mutta rupes iän myötä menee kiinnostus tota musaa kohtaan
Esa Kotilainen :Ajatuslapsi ja Sperm ;Shh !Ehkä kummallisin ja jopa pelottava on White Noise-yhtyeen levy An electric storm (1968),ughh olen puhunut.
Jim Morrisonhan oli koko ajan jollain tripillä. Sen elämästä tuli muuten leffa eilen.
se on ns. huumemusiikkia. Kuuntelin tätä joskus ja olin ihan fani.. kunnes sain selville, että tätä musiikkia ovat nuo äijät tehneet sieni/pilvi päissään.. tai no kuuntelin vielä senkin jälkeen, mutta rupes iän myötä menee kiinnostus tota musaa kohtaan
ei hänen mielestä, kuuntelee aika paljon trancea, ei kyl huumeita vedä... kait se vain on mielipide kysymys, ei kylläkään kuuntele sellaista tolkutonta jumitusta...
minusta taas joku Antti Tuisku ihan huumemusiikkia! eihän kukaan voi oikeasti sellaista kuunnella... eihän?
Morrison ihan aineissa tehny kaikki biisit.
...Jefferson Airplane,Grateful dead ja Tangerine Dream vaikkapa.sitten 13th Floor Elevators,Amon Duul 2 ja Hawkwind.Eiköhän noilla alut irtoo !
Richie Spice: Marijuana
Peter Tosh: Legalize it
jos pyhä yrtti nyt huumeeksi lasketaan :)
Kuuskytluvulla lähes kaikki tais tehdä vähän psykedeliaa.Yksi omaperäisin oli Mothers of Invention (vaikka Zappa ei ollutkaa mikä douppimies)joka mursi täysin musiikin rajat...Nykyisiä esmes Monster magnet ja suomalainen elektroniikkavelho Pekka Airaksinen.
Lähes kaikki räppärit räppäävät huumeista, ja kaikki tuntemani "huumehörhöt" kuuntelevat räppiä.
Lisäksi tietty eri reggaeartistit laulavat pössyttelystä, tosin itse en kannabista huumeeksi laskekaan vaikka laki sen laskeeki.
Mitään varsinaista "huumemusiikkia" tuskin on olemassa, aika monessakin genressä on artisteja jotka laulavat huumeista, mut nykypäivänä suuriosa räppäreitä. Jokaisella huumeidenkäyttäjällä on kuitenkin oma musamaku ja kuuntelevat sitä mistä tulee itselle hyvä olo, niinkuin me kaikki.:)
Tota kuuntelin piripäissäni aika paljon. Pilveä poltellessa oli vähän rauhallisemmat musat mieleen. Just Pink floyd ja sen tapaset
rave-musiikin ns. huumemusaksi. En tiedä, mikä olisi tuolla oikea termi, trance ehkä(?)
"suuri valkea sisälläni elää omaa elämää"...