Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauden salaaminen henkivakuutusta ottaessa

Vierailija
01.07.2010 |

Mun miehellä on obstruktiivinen uniapnea, vaikea sellainen. Hän käyttää nyt kolmatta vuotta c-pap -laitetta nukkuessaan. Laitteen avulla hän saa levättyä kunnolla eikä kuorsaa, joten kaikki on elämässä oikein hyvin.

Mies otti henkivakuutuksen itselleen, mutta oli terveyskyselyyn vastannut tyhjää vaan. Onhan hänellä diagnoosi - sitä siinä kysyttiin. Säännöllisesti käytettäviin lääkkeisiin oli kyllä laittanut nenäsuihkeensa, johon hänellä on resepti. Mies on muuten kunnossa, vain BMI on korkea: 36.

Kysyin että miksi salasi sairautensa, niin sanoi vain että on jotenkin niin noloa tunnustaa tuota puolitutulle vakuutusmiehelle. Hän ei ole vatsakas, ei tupakoi, ei käytä alkoholia. Minäkään en oikein ymmrärrä, miksi miehelläni on tuo sairaus. kuntoili ennen kovasti, mutta nyt ei saa aikaiseksi (meillä on pienet lapset, en minäkään saa). Ikää miehellä 38 v.

Mitäs nyt sitten? Soitanko vakuutusyhtiöön perään, että mies "unohti"? Sairaushan ei nyt, kun se on hoidossa, vaaranna millään lailla elämää. Mutta entäs jos mies vaikka ajaa kolarin ja kuolee siihen? Väitääkö vakuutusyhtiö automaattisesti että nukahti ajaessaan... pelottaa, että jotain sattuu ja sit vedotaan tuohon salattuun kohtaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan sivuilta löysin tämän:

Henkivakuutushakemukseen sisältyy aina selvitys vakuutettavan terveydentilasta, eli ns. terveysselvitys. Siinä vakuutettavalta kysytään tietoja sekä hänen nykyisestä terveydentilastaan että tietoja esimerkiksi lääkärissäkäynneistä muutaman edellisen vuoden ajalta.

Vakuutettavan terveydentila vaikuttaa aina vakuutuksen myöntämiseen. On tärkeää, että annetut tiedot ovat oikeita ja että kysymyksiin on vastattu totuudenmukaisesti ja täydellisesti. Väärän tai puutteellisen tiedon antamisesta voi seurata, että Tapiolan vastuuta rajoitetaan jälkikäteen.

Vierailija
22/24 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun on vaikea (tai no vaikea, 10kertainen hinta) saada matkavakuutusta, kun minulla on ollut syöpä. Hittoako se vaikuttaa mun matkalaukun katoamisiin.

Varmasti käyttäysivät tuota pimitystä syynä, etteivät maksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun on vaikea (tai no vaikea, 10kertainen hinta) saada matkavakuutusta, kun minulla on ollut syöpä. Hittoako se vaikuttaa mun matkalaukun katoamisiin. Varmasti käyttäysivät tuota pimitystä syynä, etteivät maksaisi.

Matkatavaroita varten voi ottaa erillisen matkatavaravakuutuksen.

Vierailija
24/24 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ts. korjattava tiedot! Vaikkei sitten saisikaan vakuutusta, tai se olisi kalliimpi/rajoitettu.

Aivan turha alkaa maksaa virheellisiin tietoihin perustuvaa vakuutusta, koska maksua ei tosiaankaan tipu jos vakuutus on annettu väärin perustein (ja niin on aina, jos tiedot eivät ole täydelliset).

Näiden asioiden kanssa on turha pelleillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä