Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihana rauha, viikonlopuksi suviseuroihin!!!

Vierailija
01.07.2010 |

Huomenna taas pääsee suviseuroihin ja eroon rasittavista juoppo naapureista. Niitä kylläkin on koko kylä täynnä ei pelkästään naapurit. Eikä tarvi sitä kauheeta huumemusiikkia/jytinämusiikkia kuulla Ihanaa, pääsee rentoutumaan.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys, ja TSEMPPIÄ!!

Prosessi on kestänyt jo vuosia, mutta vieläkään en ole saanut "kiellettyä uskoani".

Niih... itellä siihen meni vissiin kymmenen vuotta mutta ethän kerro kellekkään... helvetin rankkaa päästä eroon kun lapsesta saakka on siihen kasvanu. Mut mä eEN ITTE valinnut vanhempiani jotka istuttivat minuun sen yhteisön opit. Karmea seuraamus on esim. läheisriippuvuus. Terapiaa on tarvittu ja hynää on siihen menny ihan sikana. Tsemppiä vaan jokaiselle joka pyristelee irti rauhanyhdistyksestä!

Vierailija
62/79 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ne lestadiolaislapset tykkää mennä suviseuroihin. vanhemmat ei piittaa senkään vertaa heistä siellä kuin kotona.

Luin netistä jonkun nuoren "kutsun"

http://freepathways.wordpress.com/2010/04/06/suvareis/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on niin että ihmisten joukkoon mahtuu sairaita ihan uskonnosta ja lahkosta riippumatta. Samanlailla sitä itävallassa ja teidänkin epäuskoisten rippileireilläkin käynyt. Tapahtumat ovat vanhoja mutta erittäin harmillisia koska ei ole helppoa uhrien kertoa asiasta. Ei niitä mitenkään pestä lumivalkeiksi. ihan normaalisti ne saavat rangaistuksen niin kuin normaali suomenkanslainen. He kumminkin saavat synnit anteeksi jos haluavat mutta tuomiot tulevat normaalisti suomen lain mukaan.

No nyt varsin valehtelet. Ensinnäkin joukossa on ollut tuoreitakin tapauksia sanoi tää lastensuojelun tutkija Johanna Hurtig haaastattelussa. Hän sanoi myös että leestadiolaisuudessa anteeksiåpyytämis ja antamiskäytätnö suojelee pedofiileja. kas kun teillä opetetaan että ei saa tehdä rikollisesta ilmoitusta poliisille jos hän sulta pyytää anteeksi jollekin lapselle tekemäänsä rikosta...

Tämä on vastoin Suomen lakia!

Olette te outoa porukkaa kun teillä on omat laitkin. Lueppa esim. "Minnan tapaus" niin ehkä tajuat miten karmeasta asiasta on kysymys.

http://freepathways.wordpress.com/2010/05/07/hyvaksikaytetty-minna/

Vierailija
64/79 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

>> millaiset välit sinulla on nyt perheeseesi ja silloisiin ystäviin?

Vl-ystäviin ei ole välejä mutta heistäkiin osa on ottanut loparit liikkeestä.

Vl-sukulaisiin aika etäiset välit, paitsi kahten veljeen. Vanhempiin aika etäiset välit, sillä ei voi sanaakaan puhua omasta maailmankatsomuksesta ilman että siitä tulee riita.

Mutt aolen löytänyt tosi mukavia ei vl ystäviä. Lämpimiä, suvaitsevaisia, luovia ja hauskoja ystäviä. En kadu hetkeäkään että jätin rauhanyhdistyksen.

Onnea ja elämäniloa jokaiselle irti pyristelevälle. :-) Se kannattaa.

Vierailija
65/79 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme siis sairaita aivopestyjä pedofiilejä, lahkolaisia, meidän tulee poistua tältä palstalta, olemme henkisesti alistettuja yms yms.

En saisi olla palstalla. Minulle on myös sanottu, että en saisi opiskella. Minun annetaan ymmärtää että se lapsimäärä, minkä haluan, on väärä.

Selväksi tuli. Maailma on siis parempi paikka, jos tämä liike lakkaa olemasta. KKK:takin sen perustamiseksi liikkeen poistamiseksi on näköjään tässä ketjussa ehdotettu. Kuuntelin tänään puhetta ja se lohdutti Jeesuskin sanoi, että olemme pilkan kohteina. Aina. En siis edes odota, että ymmärtäisitte, mutta rukoilen puolestanne, itseni ja kaikkien puolesta.

Vierailija
66/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vl-ihminen! Omasta puolestani haluan sanoa sinulle, mistä itse puhun kun puhun vanhoillislestadiolaisuuden ongelmista.

Olemme siis sairaita aivopestyjä pedofiilejä, lahkolaisia, meidän tulee poistua tältä palstalta, olemme henkisesti alistettuja yms yms. - - Maailma on siis parempi paikka, jos tämä liike lakkaa olemasta.

Sitä ei voi kiistää, että herätysliikkeessä on paljastunut vakavia lasten hyväksikäyttötapauksia kymmenittäin, nyt kun niitä on ryhdytty tutkimaan. Tämä on ollut ainakin minulle uutta ja suuri järkytys. En aavistanut koskaan silloin kun olin vielä rauhanyhdistyksessä, että siellä saattaisi olla kulissien takana padofiilien suojelua. Nyt Hurtigin tutkimukset ovat osoittaneet, että juuri liikkeen opilliseen ajatteluun preustuvissa toimintamalleissa on rakenteita jotka ovat tajonneet rikollisille mahtavan helpot pratiisilliset olot. lasten oikeuksista ei ole piitattu, ja liikkeen johtajien ikävät lausumat esim. televisiohaastatteluissa ovat heijastaneet piittaamattomuutta joka on tyrmistyttänyt ainakin minua.

Vasta nyt olen tajunnut sen että liikkeen opetus "rippisalaisuudesta" eli se että vaikenemisvelvollisuus koskisi myös "tavallisia ihmisiä" on Suomen rikoslain vastainen. SILTI SRK:n johtajat ovat vaatineet tätä vaikenemisoikeutta vanhoillislestadiolaisille. miten muka laki ei koskisikaan tietä?

Rikoslain mukaan ilmoitusvelvollisuus rikoksesta koskee kaikkia suomalaisia, ja rippisalaisuus koskee vain pappeja. Ei muita!

Itse olen kokenut vl sukulaisteni taholta leimaamista, julkista häpäisyä perhejuhlissa, nöyryyttävää kohtelua ja eristämistä kanssakäymiseestä. Ei sitä silloin voi mitään sille, että sitten nämä kokemukset leimaavat koko liikettä. Toki siinä on ystävällisiäkin ihmisiä. Mutta jo se lähtökohta että "vain me olemme jumalanlapsia ja vain millä on taivaspaikka" on loukkaava ja ylimielinen. Ei sille mitään voi.

Oma lukunsa on lainvastainen käytäntö jolla alistetaan naisia, se ehkäisykielto. Suomalaiset professoritason juristit ovat todenneet että sellainen painostaminen on lainvastainen teko. naisen itsemäääräämisoiikeus on Suomen laissa määrätty ja laki koskee myös vanhoillislestadiolaisia.

Tällaiset asiat eivät voi olla vaikuttamatta siihen, miten tähän herätysliikkeeseen suhtaudutaan. Ei siis sinuun yksityishenkilönä, sinä olet varmaan ihan OK ihmisenä.

Mutta teidän liikkeen opetus ja käytännöt ovat kieroontuneita ja sairaita.

Vierailija
67/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmästytti ekassa viestissä eniten se, että kuinka kurja tuuri AP:llä on ollut asuinpaikkojensa kanssa. Sama missä asuu ja minne muuttaa, niin naapurustossa on "huumemusiikkia" ja saatanallista mökää.

Minä asun ihan tavallisella ok-taloalueella ihan tavallisessa, pienenpuoleisessa maalaispitäjässä Keski-Pohjanmaalla, lestadiolaisiakin täällä on aika vankasti. En ole kuitenkaan koskaa kuullut naapurustossani ap:n kuvailemaa öykkäröintiä. Ei liian lujaa soitettua musiikkia, ei örveltäviä kaljapirskeitä eikä mitään muutakaan kovin arveluttavaa. Naapurinisäntä nyt toisinaa ajelee romuralliautollaan pitkin hiekkatietä vähän turhan railakkaasti.

Parempaa onnea seuraavan kodin kanssa. Sekin oli kyllä hauskaa, että ap on paremmin selvillä hevibändien nimistä kuin minä, ihan tavallinen kainosti Jumalaan uskova luterilainen.

ps. Emmää kyllä semmoiseen taivaaseen edes haluaisin, jonka Jumala olisi niin ahdasmielinen niljake, että kelpuuttaisi joukkoon vain Lars Levin seuraajat. Minun uskooni ei kertakaikkiaan mahdu niin läpeensä idioottimainen ajatus, että ainoa oikea tie taivaaseen olisi se, että kuuluu siihen maailman väkijoukossa hyvin harvalukuiseen joukkoon, jotka ovat päättäneet seurata 1800-luvulla elänyttä pohjoissuomalaista hörhöä. Huhhahhei sanon minä!

Vierailija
68/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin ja kuka vl liiton on perustanut ja millainen ihminen kyseessä? hänkö on itse tehnyt nämä säännöt alunpitäen? aloin vaan tässä miettimään.

sekin jos kerran taivaspaikat on vain vl:lle niin mites ne miljoonat ja miljoonat ennen ja nykyään maan päällä asuneet ihmiset? jääneet aaveiksi maan päälle jotta "oikeauskoisten" liike perustettu. joku vastasi kysymykseeni miksi vain te pääsette taivaaseen netti sivulla "näin minä uskon" kävin siellä enkä silti saanut semmoista kuvaa että joutuisin kadotukseen vaikka en vl olekaan. taivaastakin sanottiin että osa jää maanpäälle ja osa menee taivaaseen. maan päällä olevat eivät kuitenkaan tunnu olevan sen huonompia Jumalan silmissä. eikö niin?

outoa sanoa että toinen olisi "vääräuskoinen"...samoihin asioihin ja Jumalaankin kuitenkin uskotaan. Vaikka katsonkin telkkaria ja käytän ripsaria, niin ei se tee Jumalan edessä minusta huonompaa. mutta meillä on onneksi uskonnonvapaus suomessa :)

edelleen vannoutunut luterilainen

Vierailija
69/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin ja kuka vl liiton on perustanut ja millainen ihminen kyseessä? hänkö on itse tehnyt nämä säännöt alunpitäen? aloin vaan tässä miettimään.

sekin jos kerran taivaspaikat on vain vl:lle niin mites ne miljoonat ja miljoonat ennen ja nykyään maan päällä asuneet ihmiset? jääneet aaveiksi maan päälle jotta "oikeauskoisten" liike perustettu. joku vastasi kysymykseeni miksi vain te pääsette taivaaseen netti sivulla "näin minä uskon" kävin siellä enkä silti saanut semmoista kuvaa että joutuisin kadotukseen vaikka en vl olekaan. taivaastakin sanottiin että osa jää maanpäälle ja osa menee taivaaseen. maan päällä olevat eivät kuitenkaan tunnu olevan sen huonompia Jumalan silmissä. eikö niin?

outoa sanoa että toinen olisi "vääräuskoinen"...samoihin asioihin ja Jumalaankin kuitenkin uskotaan. Vaikka katsonkin telkkaria ja käytän ripsaria, niin ei se tee Jumalan edessä minusta huonompaa. mutta meillä on onneksi uskonnonvapaus suomessa :)

edelleen vannoutunut luterilainen

eli tämmöinen osoite

http://wapedia.mobi/fi/Lestadiolaisuus

Vierailija
70/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin ja kuka vl liiton on perustanut ja millainen ihminen kyseessä?

eli tämmöinen osoite <a href="http://wapedia.mobi/fi/Lestadiolaisuus" alt="http://wapedia.mobi/fi/Lestadiolaisuus">http://wapedia.mobi/fi/Lestadiolaisuus</a&gt;

Kiitos linkistä!

Lestadiolaisuus on siis 1800-luvulla syntynyt, mutta se on osoittautunut erittäin riitaiseksi. Liike on hajaantunut jo lähes 20 eri ryhmittymään jotka tuomitsevat toinen toisensa kadotuksen. :-)

Vanhoillislestadiolaisuus on suurin ryhmä ja se on ollut erillisenä olemassa 1900-luvun alkupuolelta saakka, mutta se on myös vuorostaan pirstoutunut eri ryhmiksi.

Nykyinen SRK-johtoinen vanhoillislestadiolaisuus mitää sisällään noi 34 000 aikuista paikallisten rauhanyhdistysten jäsentä, ja alaikäisiä eli lapsia ja nuoria lienee yli 50 000. Mutta aikuisia liikkeen kannattajia on paljon enemmän kuin tuo 34 000 sillä kaikki eivät liity rauhanyhdistyksen jäseneksi.

Se on julkisesta keskustelusta tullut esiin että naisten ja lasten ihmisoikeudet ovat heikoilla miesten johtamassa liikkeessä.

http://freepathways.wordpress.com/2010/04/21/alinta-kastia-naiset-ja-la…

Vierailija
71/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tänään puhetta ja se lohdutti Jeesuskin sanoi, että olemme pilkan kohteina.

Vastaavalla tavalla joku pedofiilijärjestö voisi sanoa että "teitä tullaan pilkkaamaan ja haukkumaan ja moittimaan mutta älkää välittäkö, te olette oikeassa".

Vierailija
72/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitahan Raamattua sina luet...? Jotain jehovien omaa muunnosta jonka joku amerikkalainen kirjoitti 1800-luvulla kun ei oikein pitanyt lukemastaan siina oikeassa Raamatussa..? Minakin voisin kirjoittaa oman versioni ja sitten toitottaa etta te epauskoiset, Raamatussahan sanotaan nain !!

Jeesus sanoo olevansa Jumalan poika, ja joka Haneen uskoo, se pelastuu. Jeesus istuu Isan, Kaikkivaltiaan oikella puolella, ja on sielta tuleva tuomitsemaan elavia ja kuolleita. Jumala on Isa, Poika ja Pyha Henki. Jumala lahetti Poikansa maailmaan tayttamaan lain, tulemaan uhrilampaaksi kantamaan meidan synnit, etta meilla olisi hanessa mahdollisuus paasta taivaaseen, koska omien tekojemme vuoksi emme sinne voi paasta.

Mutta naitahan ei sielta 1800-luvun amerikkalasiversiosta loydy. Sinne Jeesus muutettiin profeetaksi, palvelijaksi.

Vierailija
73/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin tänään puhetta ja se lohdutti Jeesuskin sanoi, että olemme pilkan kohteina.

Vastaavalla tavalla joku pedofiilijärjestö voisi sanoa että "teitä tullaan pilkkaamaan ja haukkumaan ja moittimaan mutta älkää välittäkö, te olette oikeassa".

eiköhän tämä julistus tarkoita ihan MUILTA kuin kristityiltä tulevaa pilkkaamista ja etenkin Jeesuksen kuoleman jälkeenhän kristyillä oli kaikkein vaikeinta.

Vierailija
74/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsiäisenä? Jeesus pesi kaikkien muiden jalat kun menivät viimeiselle aterialle. miksi? no siksi kun ei halunnut olla mikään jumalolento ja "pesee" meidän synnit. mutta kukin ajattelee (tai oikeammin kuuntelee mitä toiset on mieltä) mitä haluaa näistäkin asioista.

vieläkään ei kukaan ole vastannut siitä mitä jo ennen herätysliikettä kuolleille on tapahtunut/tapahtuu tai muun uskonnon harjoittajille.

Ai niin...hurskaathan on siellä suviseuroilla. :)

Vierailija
75/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita toivoi meilta ihmisilta. Se joka itsensa alentaa, se ylennetaan. Jeesus opetti meilla noyryytta noyryyttamalla itsensa. Yksikaan ihminen ei ole toisen ylapuolella, me olemme kaikki samalla viivalla Herran edessa. Vain noyrtymalla, tunnustamalla syntinsa ja tuomalla ne Jeesuksen eteen, voi saada armon ja paasta taivaaseen. Ei omilla teoillaan.

Vierailija
76/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tähän Jeesuksen Jumalan Pojan nöyryyteen ja muiden palvelmista korostavaan opetukseen sopii sitten vanhoillislestadiolaisten omahyväisyys ja ylimielisyys toisin uskovia kohtaan?

Vierailija
77/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita toivoi meilta ihmisilta. Se joka itsensa alentaa, se ylennetaan. Jeesus opetti meilla noyryytta noyryyttamalla itsensa. Yksikaan ihminen ei ole toisen ylapuolella, me olemme kaikki samalla viivalla Herran edessa. Vain noyrtymalla, tunnustamalla syntinsa ja tuomalla ne Jeesuksen eteen, voi saada armon ja paasta taivaaseen. Ei omilla teoillaan.

Vierailija
78/79 |
02.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te uskovaiset vaan umpihulluja ootte, toiset enemmän toiset vähemmän, mutta päässä teillä on vikaa kaikilla ja pahasti! tehän ootte pahempia ku mikään järjestäytyny rikollisuus yhteensä. Teistä pitäs tuomita joka ikinen, niin tekijät kun niiden suojelijatki! Mitkä saatanan ihmiset tekee lapsille tollasta ja miten niitä hihhuleita sattuuki tonne uskonnon helmoihin niin paljon.. kai sen sisällä sitten on mukava irstailla kun on selusta suojattu ja kaikki saatanan lampaat vaan lauduntaa päät pusikossa ja eletään siinä uskossa et kaiken ton jälkeen teille koittaa joku taivas.. paskat te mihkään taivaaseen pääsette tai jos pääsette niin se teiän jumala taitaa olla samanlainen lasten paneskelija ku itsekki olette ja kuka normaali ees tommoseen taivaaseen haluais, ei kukaan! mädäntykää helvetissä, sen ootte ansainnu.

Vierailija
79/79 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUURI JOUKKO MIKÄLI MINUSTA ON KIINNI.MIKSI HAUKUTTE NAAPUREITA, TEIDÄNHÄN TÄYTYY VOITTAA HEIDÄT JEESUKSELLE. TYHMÄÄ LEUHKIA ETTÄ PÄÄSEE TAIVAASEEN, JUMALA HALUAA SINNE KAIKKI LUOTUNSA.ELLEI MINULLA OLISI RAKKAUTTA EN MINÄ MITÄÄN OLISI, SANOI PAAVALI,ALKAKAA ALUSTA FARISEUKSET......