^^^Pitkään tuhtaavien heinäkuu^^^
Kommentit (70)
Evvu*77: Tervetuloa mukaan tuhtaamaan! Meitä on tosiaan täällä sekalainen joukko esikoisen tuhtaajista kolmosen tuhtaajiin saakka. Yhteistä meille on se, että se nyytin tulo vain jostain syystä kestää! Toivottavasti et joudu kauaa täällä olemaan!
Nelli: Toivottavasti pääset inssiin seuraavassa kierrossa! Ylimäääräinen odottelu ei ole kyllä kivaa!
2poj@näiti: Pahoittelut tädin saapumisesta!
Eemariina: Joko olet testannut?
ON: ovis on hyödynnetty, vaikka en olekaan ihan varma siitä, koska se oli. Oviskipua ei juurikaan ollut ja limatkin tosi vähäiset (melkein olemattomat) verrattuna aiempiin kiertoihin. Hmm... Outoa... Nyt sit vaan odotellaan tätiä ja sit ekaan inssiin! Ellei nyt sit tuu jotain mutkia matkaan (siis lääkäristä tms. johtuvia.
- Ennuli -
kp 18
Tervetuloa mukaan Evvu! Toivotaan, että jää lyhyeksi sun täällä oleminen ja saat plussan testiin =))
Ennuli; mulla ollu koko kesän ovikset oudon laimeita,limoja en oo havainnu kertaakaan. Ja aikaisemmin siis on ihan havaittavissa olevat tullu. Outoa, mistä lie johtuukaan??
Nellille toivotaan inssiin pääsemistä heti seuraavassa kierrossa!
Itsellä ristiriitaiset fiilikset. Onneksi pahin tuska asian suhteen on ilmeisesti surtu ja tilalle tullut olo, että yrityskin saa jäädä. Siis että tulee jos on tullakseen. Toisaalta kutsu inssiin on lokakuulle ja sinne varmaan mennään,muttamutta...Oon tän kaksi vuotta elänyt sellaista jos ja sitten kun elämää, odottanut milloin se raskaus alkaisi ja lykännyt asioita oman elämän suhteen jopa. Nyt sitten keväällä tein päätöksen, että nyt eletään tätä hetkeä ja otin opiskelupaikan amk:ssa vastaan. Sitä olin pohtinut, että ei järkeä aloittaa koulua, jos heti tulen raskaaksi, mutta niinhän ei meidän kohdalla ole käynyt. Joten uusia tuulia kohti. Jos raskautuisin heti syksyllä niin ihanaahan se olisi, mutta nyt saa loppua odottelu ja inhottavassa välitilassa eläminen. Ymmärrätte siskot varmasti tuosta sepustuksesta, mitä haluan sanoa? =))
Rallihumun keskeltä inkeri kp 14
Päätin alkaa purkamaan itseäni kirjoittelemalla blogia. Siellä saa käydä lueskelemassa jos haluaa, varmaan melkolailla siellä kyllä pyörii samat jutut kuin täälläkin. Ja puumerkkejäkin saa käynneistä jättää :)
http://pitkamatkakotiin.vuodatus.net/
tuossa osoite sinne.. Nimimerkki piti vaihtaa kun Nelli oli siellä blogimaailmassa jo varattu :( mutta tervetuloa vierailemaan.
Evvu, tervetuloa joukkoon! Tässä on kiva porukka joka valitettavan vähän vaihtuu... Milloin on ollut viimeinen plussa, kuka muistaa?
Nelli, varmaan ihan hyvä tapa purkaa tuntoja tuo blogi.
Inkeri, kuulostaa hyviltä suunnitelmilta mitä oot miettiny:-) Omalla kohdalla elämää en ole muutoin muuttanut kuin ruokaremontilla, mikä ei tietenkään ihan pikku juttu ole. Mutta varmaan itsekin aloittaisin koulun jne. jos sellaisia suunnitelmia olisi.
Viimeisen Teron otin maanantaina eli nyt tasan 4vrk eikä ole kuulunut vuotoa! Olen jo aivan hermona asiasta. Onneksi työterveyshuolto on samalla käytävällä kuin oma työhuoneeni joten kävin pyytämässä lähetteen testiin (ettei tarvi itse ostaa) ja negahan pissatestistä oli vastaus. Ensi viikolla mun halutessa voidaan ottaa verestä... Eipä varmaan kannata. Jos ei kuulu vuotoa niin soitan polille maanantaina. Olin aivan varma että Terot saa vuodon tulemaan kun aina on tullut pillereilläkin säännöllisesti. Mitä ihmettä tämä on? Onko kenelläkään kokemusta asiasta?
Huomenna punnitus, toivon reilumpaa pudotusta kun ruoka ei helteillä ole oikein maistunut.
Tinsku
kp ainakin 50
yritystä kohta vuosi jonka aikana muutama normaali kierto!!!
Inkeri: kiva kuulla, että muillakin limat vaihtelee. En siis ole ihan poikkeava! Hölmö pääni tosin jo ehti ajatella sitäkin vaihtoehtoa, että jospa olisinkin tädistä huolimatta raskaana, ja tämän kierron ovista ei siksi tulisikaan! Muita ei "oireita" ei ole kyllä raskaudesta ollut...
Tsemppiä Inkeri opiskeluun! Hienoa, jos pystyt ottamaan asian niin, että "tulee jos on tullakseen". Mulla ei tuo vielä ole onnistunut!
Tää kesä on muuten ärsyttävää aikaa! Onneksi tulee pian syksy! Lämpö, aurinko ja loma ovat ihania, mutta vitsi kun noita odottavia mammoja pyörii mahoineen joka paikassa! Ja vaatteet on tietty ohuita (ja niitä on vähän) niin, että mahoja ei voi olla näkemättä! Rrrr! Jos/kun minä olen joskus raskaana, niin kostan mahani kanssa kaikille ja pyörin vaikka joka päivä kaupungilla mahailemassa!!!
Meillä ei ole hirveesti ole siirretty asioita raskauden yrittämisen takia. Yhtä paikkaa tosin jätin raskauden toivossa hakematta työpaikaltamme. Tuntui liian raskaalta tutustua uuteen työtehtävään, kun nuo hoidotkin on samaan aikaan alkamassa. Myös omakotitalon ostaminen/rakentaminen on siirretty tulevaisuuteen. Tuntuisi niin pahalta istua kahdestaan isossa talossa ja katsoa tyhjiä huoneita ja miettiä, että saadaankohan tuonne joskus asukkaita...Ehtiihän sen talon sitten myöhemminkin.
Nelli: kiitos kun kerroit blogistasi. Kävin jo kurkkaamassa ja aion jatkossakin käydä lukemassa. Täytyypä harkita itsekin sellaisen perustamista!
Piti muuten vielä kysyä Nelli sinulta, että minä kiertopäivänä sulle on ne inssit tehty? Mulla näyttäis nimittäin pahasti siltä, että kp 14 osuu elokuussa viikonlopulle, riippuen nyt vähän siitä koska elokuun täti tulee...
Taisi Adalmiksen plussa olla viimeksi. Ja olikohan se touko- vai kesäkuussa?
Tinsku: pystyyköhän Terojen annostusta suurentamaan, jos tuo nykyinen annostus ei tätiä saa tulemaan? Oon itekin miettinyt, että kysyisin lääkäriltä isompaa annostusta, kun tuo kierto ei mulla hirveesti oo Teroista huolimatta tasoittunut... mulla on siis Teroilla kierto 24-29 päivää ja 1 kpl Teron otan kp 15-24.
- Ennuli -
kp 19
2poj@näiti: Kannattaahan se käydä gyneltä kysäsemässä niistä teroista/lugeista!!
Tervetuloa Evvu mukaan joukkoon! Oletkos testin hakenut?
Ennuli: Mullaki monesti vaihtelee limojen määrä.. Tuntuu että tässä kierrossa en bongannut limoja lainkaan nyt jälkeenpäin ajateltuna :/
Inkeri: Minä en aloittanut koulua silloin kun aloimme yrittämään.. Sitten kun sitä aikaa kului ja kului niin lähdinpä sitten koulun penkille kun ei alkanut vauvaa kuulumaan! Jos olisin silloin heti lähtenyt niin olisin valmistunut tänä keväänä!!!!! Prkl! :) Nyt aion pitää taukoa koulusta ja olen ottanut sen oman alan työn vastaan vuodeksi (toisenkin vuoden aivan varmasti saisin vielä sitten olla, mutta toivon olevani raskaana ennen sitä)
Ja näinhän se on että kaikki mitä ehtii sitä koulua käymään ennen mahdollista äippälomaa niin on kuitenkin eteenpäin sitten jatkossa! Varmasti teit oikean valinnan ja onnea ja tsemppiä koulun penkille ja tietenkin myös tähän vauvaprojektiin!
Tinsku: Joo olin jo pitkää miettinyt että alkaisin kirjoittelemaan blogia! Se toimii hiukan itselleni myös sitten päiväkirjana :) Ei ole tinsku valitettavasti kokemusta terot ja vuodon puuttumis tilanteesta! En ole koskaan itse tarvinnut kyseisiä pillereitä...
Niin on muuten Ennuli mullaki niiiiin pistäny silmään kaikki mahat!!! Viime kesänä ei ollut vielä tällaista "ärsytystä", mutta nyt sitten tänä kesänä! Eiväthän he (raskaana olevat) mitään sille voi eikä se ole mitenkään minulta pois, mutta tulee vaan niin kurja mieli :(
Suosittelen Ennuli jos yhtään on kiinnostusta kirjottamiseen niin perustamaan oman blogin! Kuitenkaan sen päivittämisestä ei ole mitenkään vastuussa kellekkään niin kirjottelee ihan sen verran kuin itsestä tuntuu.. Varmaan joinakin päivinä "kirjoituttaa" enemmän (eli vituttaa ja masentaa) ja joskus voi olla aikoja kun ei ole mitään sanottavaa..
Mulle Ennuli jos kierto pysyy samana niin ovis osuu ens kierrossa sunnuntaille :( Ja inssi tehdään perjantaina! Eli jippijaijee vaan (kovin on toiveet korkeella)
Ekassa inssissä mulle tehtiin kp 13 inssi (oli isompi annostus lääkkeitä ja ovis saatettiin aikaan pregnylillä päivää aikaisemmin) se taisi olla maanantai.
Toka ja kolmas on sitten osunut niin että pregnylin pistettyä ovis on ollut lauantai kp14 ja inssi on tehty perjantaina kp13.
Taisipa tulla pitkä viesti! Hyvä että aloitin sen blogin kirjottelun niin en ihan kirjoita tälläsia tänne joka päivä :D
Eikä mittään omaa napaa... odottelen menkkoja joiden pitäis maanantaina alkaa (ja on jo havaittavissa että tulossa on)
Nelli
Kiitos tervetulotoivotuksista! :) Ja heti alkuun sen verran, että ei ollut tarvetta testailla...
Ennuli81 - itse en ole oikeastaan kuin kerran _tuntenut_ oviksen (tai kiinnittänyt huomiota), jännä kyllä siinä kierrossa kun nautiskelin greippimehua. Muuten olen kyllä sen havainnut; tikuilla, eritteillä ja, no, himoista... :)
Inkeri- Tiedän tunteen välitilasta. Sulla onneksi kuitenkin inssit menossa ja sitä myöten suuremmat mahdollisuudet, vaikka olo onkin sellainen että tulee jos on tullakseen. Toivotaan todella että ois tullakseen! :) Välitila on kurjaa, kaiken lykkääminen mahdollisen raskauden vuoksi. Tässä kun useampi vuosi on kulunut tuhratessa, niin realistisesti en edes usko enää raskautuvani, enkä siksi enää elä missään välitilassa siinä mielessä.
Nellin blogi on kiinnostava, kiitos linkistä! :)
Tinsku83 - Ei kokemusta, mutta toivottavasti kierrot tasaantuu.
Joopa joo. Perjantai-iltana (kp 29/28) olin vielä toiveikkain mielin että aamusta testiä hakemaan, kunnes se kirottu tuhru paljasti, että voin säästää nekin rahat. Nyt kp 3. Että mua ärsyttää oma typeryyteni, miksi just nyt ois tärpännytkään! Olen kuin eri henkilö eri kp:nä; nytkin kp 29 pelokkaan toiveikas, voisiko se olla totta... Ja kun kp 1 kajahtaa, olen kyyninen paska. Mrrrh.
Luulen että tänään otan miehen kanssa puheeksi jatkon. Ollaan alustavasti puhuttu (yhteistä yritystä nyt tammikuusta siis, mulla eksän kanssa joitakin vuosia silloisessa suhteessa, syytä tärpittömyyteen ei löytynyt), että kummempiin hoitoihin ei lähdetä. Mutta ehkä tutkimuksiin kuitenkin, tai ainakin haluan keskustella siitä. Hoitlihin en painosta; onhan sitä hoidoissa (2 inssiä) tullut käytyä aikanaan eikä niistäkään ottanut tulta alle, mutta jos tutkimuksissa selviäisi esim. ettei mies voi saada, niin ei tarvitsisi stressata yrityksestä. Se yritys se on kaikkein synkintä, päivien laskemista ja yhtä pettymistä! Jos näyttäisi siltä ettei yhteistä lasta luonnollisesti voida saada, niin voisi olla stressaamatta yrityksestäkään.
Hyvää työviikkoa teille! :)
Ennulille tsemppia inssin odotukseen ja itse inssiin! Jannat paikat! :)
Meinasitteko Inkeri tosiaan, etta ette lahde siihen inssiin syksylla, vai? Tsemppia opintoihin!
Mites Tinskun painonpudotuksen kavi? Paljonko sulla on lahtenyt tahan mennessa ja mika tavote?
Tuliko Nelli tati tanaan? Jos tuli, niin tsempit inssiin! Kiitos tosiaan Blogista, kavin sita jo lukemassa. Samalla kurkkasin yhta sun seuraamaa blogia, nainen joka tekee niita "postereita" ja vau! niin osuvia ovat!
Evvu, taalla kanssa yksi kyyninen paska tanaan...... Harmittelut tadin kohtaamisesta! Mulla muuten vahan sama historia, etta exan kanssa yritettiin aikoinaan lasta.. Puolisen vuotta "vaan" tosin. Ton takia mulla on aina ollu sellanen tunne, et ei tuu tarppaamaan helpolla. :(
Taalla ma oon yrittany kehitella kaikenmaailman raskausoireita tassa kuussa, mutta ainoat todelliset oireet ovat pms-oireet, etta niinpa taas..... Mutta tosiaan, miksi se nyt olis tassa kuussa tarpannyt, kun ei aikasemminkaan. *huokaus*
Pitais yrittaa positive thinking, etta toivon mukaan edes sit ens viikolla paasen siihen aukkariin!
Menkkoja odotteleva Tinttis kp 26 (torstaina alkaa...)
Ennulille tsemppiä! :)
Nellille tsemppistä inssiin! :) Tuo on kyllä hyvä tuo blogin pito. Voi sinne purkailla tuntojaan. Itse olen joskus kirjoittanut päiväkirjaa, mutta nyt siihen ei ole aikaa.
Kävin eilen siellä homeopaatilla. Ilmeisesti alkaa hoitaman tätä endojuttua ihan kokonaisvaltaisesti, kun siis luulin, että saan vaan jotain pillereitä kipupäiville mutta hoidetaankin ensin kuivat limakalvot ja turvotus ja jotain puhui myös verenkierron parantamisesta. Tuli niin paljon asiaa puoleen tuntiin, että ei oikein kaikkea nyt muista. :) Eli sain nyt sitten kahta lääkettä, joista ensimmäistä otan kolme päivää ja toista vaan päivän ja ensi viikolla taas uusi käynti ja katsotaan mikä on tilanne. Aika tyyristähän tämä on, mutta jos tällä saataisiin endo jotenkin kuriin, niin kaipa sitä täytyy vaan maksaa nurisematta (60 e eka käynti ja n. 50 e seuraava). Eli tämä voi kestää n. 2 kk kunnes saadaan jotain tulosta aikaiseksi, näin minä ymmärsin. Ja varmaan auttaa myös tähän lapsettomuuteen. Eli nyt en samaan aikaan voi käydä niitä Teroluteja. Mutta ajattelin, että jos kuitenkin kävisin ensi viikolla gynellä tarkastuttamassa viikon puolessa välissä (jos rahat riitää), että onko ovis tuloillaan ja jos voisivat oviksen jälkeen otaa verikokeen josta näkisi että onko ovis tapahtunut.
Sitä mietin tässä myös, että pitäiskö tässä pari kuukautta vaan tjottailla jos ei edes tuloksia homeopatian puolelta niin nopeasti tule. Kaipa sitten niin. Maltti vaan ei meinaa nyt riittää.
Aurinkoista viikkoa! :)
Kp 5/n. 27
Hei vaan hei! Yritin keskustelua tuonne sekundaarisesti lapsettomien puolelle, mutta ilmeisen hiljaista, joten ampaisen tänne, jonne mut ystävällisesti kutsuttiin. :)
Perusspeksit:
Evvu77, mies -77
Itsellä jo 1 lapsi, miehelle ensimmäinen yrityksessä 1/10 asti.
Aiempaa yritystä muutaman vuoden ajan.
Semmoista. :) Kierto viime aikoina ollut aika tarkkaan 28, jota pari päivää edeltävästi alkaa tuhru (onpa säästynyt raskaustestien ostamiselta). Tosin kalenteria selatessani viime vuodelta on pidempiäkin kiertoja ollut, jolloin menkat ilmoitelleet itsestään vasta kp 30 tai jotain ja pisin kierto kerran 34 päivää. Nyt menossa kp 29, joten toiveet on korkealla, kuten ne lapsenomaisesti on joka kuukausi... Tuhrun viipyessä testasin jo kp 26 ja vartin verran testiä (+ roskiskaivelut, heh) tiirailtuani tuloksena oli se paskin.
Mitään oiretta ei ole mihinkään suuntaan (eiku hei, kerran nipisti rinnasta! :D ), mutta ei mulla oireile menkatkaan ennen kuin ovat kunnolla päällä, eikä oireillut aiempi raskauskaan ihan alussa.
Ajattelin huomenna hakea testin. Vaikka aika lannistunut sitä on, vaikea uskoa että sitä ikinä enää raskautuisi. :( Eksän kanssa käytiin parissa inssissäkin (olimme selittämättömästi epäraskaana...), nykyisen kanssa emme ehkä sen kummemmin tutkimuksiin ole menossa. Ehkä. Toistaiseksi näin.
Kiva tutustua, toivoo Evvu kp 29/28 (-32, 34 tms... :D )