Mitä teillä on lastenvaunuissa?! Katselin kaupungilla lastenvaunujen kanssa kulkevia äitejä
ja huomasin, että tosi monella on jotakin "istuimia" ja valjaita kiinni rattaissa + n. viikon matkalle riittävän kokoinen kassi roikkuu työntöaisasta. Onko tosiaan niin että muut ei pärjää minirepulla, jossa 3 vaippaa, vaihtobody, vaipanvaihtoalusta ja maitopullo? Mitä ne lisälaitteet rattaissa oikeen on?
Kysyy uusi äiti ihmeissään.
Kommentit (74)
tai laittaa ne teipit vähän kireämmälle niin sonnat eivät mene niskaan, vaan... tursuvat lahkeidensuusta :D :D
Vauva kakkii niin isot ja löysät kakit....että ne tursuu niskasta ylös. :D
auringonvarjo kääntyy :D
ja minusta ne eivät ole niin käteviä, varsinkaan kun en itse millään viitsi jatkuvasti sitä käännellä auringon mukaan. Eri asia, jos pysytään paikoillaan.
Parasol = aurinkovarjo
Paraply = sateenvarjo eli sontikka
Entä mistä tiedät millaisella reissulla kukin vaunuineen on? Jos käydään neuvolassa on erilainen varustus, kuin pikaisella kauppapyörähdyksellä, tai jos ollaan menossa kyläilemään useammaksi tunniksi. Myös säätila vaikuttaa, kyyditettävän ikä ja tosiaan ne muut lapset.
Jos joku ihmetyttää minua, niin se on nämä toisia kyttäävät ja toisten elämää alituiseen ihmettelevät, jotka kuvittelevat omaavansa aivot ainoana ihmisenä maailmassa.
- varavaattee, housut, body, paita (kaksi settiä)
- maito ja vesipullot
- hoitoalusta joka on se kassi
- hiekkaleluja (kyllä, meillä myös 3kk ikäinen leikkii niillä)
- käsidesiä
- vaippoja
- sisarelle lauta
- pyyhkeet ja uimapuvut
- aurinkosuihetta
- alergialääkkeet
- avaimet, kännykkä, kirja/lehti
- muutama lelu
Minä en ole ikinä käynyt edes vauvan kanssa kaupungilla ja meikkipussi (joka ei ole iso) mulla kulkee aina mukana
Siellä sitä Stockan lastenhoitohuoneessa sitten paikkaillaan sotamaalausta ja vauva huutaa punaisena kuumissa kärryissä.
mutta minusta se ei ole mukavaa sitä varjoa säätää enemmän tai vähemmän jatkuvasti. Lisäksi se ei kuitenkaan suojaa niin paljon auringolta, että antaisin 4kk vauvani vain sen antaman suojan turvin esim. nukkua.
Meitä kun on erilaisia, sinua se varjon kääntely ei haittaa, mutta minua taas häiritsee. Ja kyllä - olen kokeillut, en pitänyt siitä. Se on minusta kuitenkin ihan JEES, että sinulle se on oiva ratkaisu. Näin me voimme varmasti elää elämäämme, ihmetellen tai ei-ihmetellen, toisten erilaisia tapoja ja aatoksia.
auringonvarjo kääntyy :D
ja minusta ne eivät ole niin käteviä, varsinkaan kun en itse millään viitsi jatkuvasti sitä käännellä auringon mukaan. Eri asia, jos pysytään paikoillaan.
Parasol = aurinkovarjo
Paraply = sateenvarjo eli sontikka
Itse en ole koskaan ymmärtänyt hoitolaukunkaan funktiota. Miksi vauvan tavaroita pitää aina olla mukana 3 päivän tarpeiksi vaikka kyse olisi muutaman tunnin kyläilystä?
Osa vauvaperheistä tuntuu raahaavan matkasänkyä, kaksia vararattaita ja hoitopöytää matkassaan koko ajan siellä rattaiden "alapohjassa". Miksi ihmeessä mukana pitää olla paketillinen vaippoja ja viikon vaihtovaatteet, jos menee kylään? Suurimmassa osassa kyläpaikkoja on esim. vettä saatavilla, ei ole pakko kylvettää vauvaa kosteuspyyhkeissä.
oli myös kova puklaamaan ja niskakakat tuli päivittäin jopa useamman kerran päivässä. Vaihtovaatteita kannatti olla useammat mukana.
Oli jo vauvana virkeä ja eloisa tapaus niin erilaisia "virikkeitä" yms leluja otin usein mukaan enemmänkin sekä tavarakorissa kulki myös rintareppu johon nostin vauvan välillä kun ei viihtynyt makuulla.
Hassua, että iso kassi voi jotain häiritä.
työnsin vaunun/rattaiden koppaan johonkin väliin vaipan tai kaksi, ja pienen pyyhkeen. Niillä siten pärjättiin päivänkin reissussa. Jos mukana oli joku ruokapurkki, sekin mahtui vaunujen sivutaskuun tms.
Rattaisiin ei nyt ihan vuorta ehkä saa mukaan, mutta voi sitä, kun tulee joku vauvaperhe autolla kylään. Jo löytyy mukana omaa sitteriä, alustaa, pottaa, lelua, peitettä ja vaikka sun mitä kauheat kasat parin tunnin vierailua varten.
Jälleen on löytynyt uusi tapa päteä äitiydessä: se kuinka vähällä tavaralla tulee toimeen liikenteessä vauvan kanssa!
Whippiiiii! Av-mammoilta ei lopu kesken asiat joilla päteä!
*huutonaurua*
kai sitä saa vilpittömästi ihmetellä, miksi sitä tavaraa pitää olla vuori mukana, saahan täällä monista muistakin asioista keskustella.
se johtuu siitä että uimarantaretkeä varten siellä on vesipullot itselleni, kolmelle lapselle, vauvalle, varavaipat vauvalle ja märkäliiat pyllynpesua varten, nenäliinoja, muovipussi (märille uikkareille, tarvittaessa käytetään myös oksennuspussina), vaihtovaatekerta vauvalle, varahousut kuivaksiopettelijalle, astmalääke, uimavaatteet itselleni ja kolmelle lapselle, neljä kylpypyyhettä.
no ei siellä stockan hissijonossa taida paljoa olla sitä raitista ilmaakaan jonka se harso nyt muka estää :D
Tuli hommattua vähän liiankin suuri, kun ostettiin vaunujen merkkinen (Teutonia).
Mutta lähikauppaa pitemmälle en ilman tuota lähde. Siellä on aina tarpeelliset tavarat. Ei tarvitse kotoa lähtiessä miettiä mitähän tälle reissulle tarvitsee ja kauanko aikoo olla liikentessä. Meillä on tapana muuttaa suunnitelmia kesken reissun, jos vaikka kaveri soittaa ja kutsuu kylään tai lähdetäänkin kaupungille pörräämään sen lisäksi, että hoidettiin jokin pakollinen asia.
HOitolaukussa on siis aina edelläkin jo mainittuja vaippoja, pyyhe, vaihtovaatteet (niskakakat usein meilläkin ennen kuin kiinteisiin siirryttiin), peppupyyhkeitä (kaupungilla ei aina mahdollisuutta vesipesuun), ruokapurkki tai pari vauvalle, vesipullo mulle ja mun käsilaukun sisältä (tarvitsisin sellaisenkin aika suuren) jne, jne...
Hoitolaukku on ihan kätevä, kun ei sitä kantaa tarvitse, siinähän se kulkee vaunujen mukana.
Ja PUKLULIINA meilläkin roikkuu vaunujen edessä usein! :P Talvella suojasi viimalta vastasyntynyttä. Meinasin jo luopua siitä, mutta lapsi nukkuu sen suojissa kunnon unet, ilman herää pian ärsykkeisiin. Suojaa tosiaan myös auringolta. En käsitä miksi pitäisi ostaa "kalliilla" varjo, kun kerran äp:sta saatiin ilmaiseksi noita liinoja? ;)
missaan tietyssa kylapaikassa, vaan hengataan kaupungilla, joten on hyva olla mukana vaipanvaihtoalustakin. Kun vauva on viela sen verran pieni, ettei seisaalta ole kateva vaipattaa ja kakkakin on lirua.
Sitteria, pottaa tai peittoa emme tarvitse, mutta vaatekerrasto on mukana sita varten, jos paalla olevat likaantuvat (vauva puklaa paljon ja kakkaa myos).
no ei siellä stockan hissijonossa taida paljoa olla sitä raitista ilmaakaan jonka se harso nyt muka estää :D
Eipä juuri muuta
niin vahan hankala se on sitten alkaa vaihtaa, jos ei ole kenenkaan kotona vaan kaupungilla. Tietysti sen pepun voi vessapaperiinkin kuivata, mutta jotenkin mieluummin en.
tai laittaa ne teipit vähän kireämmälle niin sonnat eivät mene niskaan, vaan... tursuvat lahkeidensuusta :D :D
Vauva kakkii niin isot ja löysät kakit....että ne tursuu niskasta ylös. :D
joka tursuaa merkistä riippumatta. Ei voi vetää teippejä niin kireälle pienellä vauvalla.
Siellä sitä Stockan lastenhoitohuoneessa sitten paikkaillaan sotamaalausta ja vauva huutaa punaisena kuumissa kärryissä.