Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teillä on lastenvaunuissa?! Katselin kaupungilla lastenvaunujen kanssa kulkevia äitejä

Vierailija
01.07.2010 |

ja huomasin, että tosi monella on jotakin "istuimia" ja valjaita kiinni rattaissa + n. viikon matkalle riittävän kokoinen kassi roikkuu työntöaisasta. Onko tosiaan niin että muut ei pärjää minirepulla, jossa 3 vaippaa, vaihtobody, vaipanvaihtoalusta ja maitopullo? Mitä ne lisälaitteet rattaissa oikeen on?

Kysyy uusi äiti ihmeissään.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikissa rattaissa on valjaat, joilla saa lapsen tarvittaessa kiinni turvallisesti. Hoitolaukut ovat isoja, koska niissä on tilaa pulloille ja laukku toimii myös pehmustettuna hoitoalustana, eli kokoa on. Meillä on riittänyt Libero-laukku, mutta kukin taaplaa tyylillään.

Mitähän lisälaitteita oikein tarkoitat?

Vierailija
2/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ne ei just silloin kun sä katsot siinä vaunujen vieressä olisikaan. Eilen matkasin kahden riiviön ja vauvan kanssa uimarannalle, ja aikamoinen lasti sai olla mukana että välttämättömimmät sain mukaan. Vauva nyt ei tarvitsisi kuin sen vaipanvaihtosetin ja varavaatteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mukana 1-3 vaippaa, vesipullot, peppupyyhkeitä ja käsidesiä. Epävakaisella tai viileällä säällä vaunujen alakorissa on myös muovipussi, jossa on itselle sateenvarjo ja lapsille takit.

Kolmen lapsen äiti, joka ulkoilee kesällä päähänpistojen mukaan ja joskus jopa aamusta iltaan.

Vierailija
4/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isohko kassi missä seka vauvan että omat tavarat: vaipat, pyyhkeet, vauvan ruuat, vaihto-body, harso, lompakko, kännykkä, meikkipussi. ja varmaan jotain turhaakin laukun pohjalla on hautautunut. niin ja pari lelua vauvalle:) Sitten rattaissa on makuupussi pehmusteena ja joku ohut peitto tai lakana pyörii myös mukana

en siis pärjäisi minirepulla:D mitään lisälaitteita meillä kyl ei oo rattaissa mukana, ne kulkee autossa, esim. sellainen adabteri millä saa turvakaukalon kiinni rattaisiin

Vierailija
5/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme pois kotoa):

- Kantoreppu (vie aikalailla tilaa)

- Muutama vaippa, sanotaan nyt 3-4

- vaipanvaihtoalusta ja pyyhkeitä

- tuttipullo ja korvikemaitoa

- sosepurkki, lusikka ja kaulalappu

- pari harsoa

- vaihtovaatteet (ns. niskakakkaa varten)

- Muutama lelu

Nämä vie tosiaan melko paljon tilaa, joten meillä on suht. pullea laukku mukana.

Vierailija
6/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yleensä laukussa 1-3 kestovaippaa, vaipanvaihtoalusta, harso, vesipullo, pilttipurkki, lusikka, ruokalappu, pari varatuttia, joku lelu, vaihtovaatteet ja mun kamat eli lompakko, kännykkä, aurinkolasit ja jotain satunnaista roinaa. Että ihan pikkureppuun ne ei mahdu, mutta tavalliseen olkalaukkuun kyllä. Se mulla yleensä roikkuu vaunujen työntöaisasta. Peitto on yleensä jalkopäässä varmuuden vuoksi ja vaunujen verkkopussissa on sadesuoja ja hyttysverkko. Ja jotain roinaakin sinne yleensä on eksynyt. Niin ja tietty koiran kakkapussit!

Vierailija
7/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla sideharsorätti on pingotettu kuomun eteen suojaamaan vauvaa raittiilta ilmalta.

Vierailija
8/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö jokasel saa olla vaunuis mitä on.herranjesta ku mul oli lonkerobäkki vaunun alla.kyl toljotti yks jos toinen ja huom:en aikonu yksin ees juua sitä bäkkiä:DDDDDD että turha leimaa juopox

Vierailija
9/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin taaplaa tyylillään etkä voi millään tietää, millä asioilla ja kuinka pitkällä matkalla he ovat.

Itse kuulun mieluummin parempi vara kuin vahinko -koulukuntaan ja raahaan tyytyväisenä vähän ylimääräistä mukana. Maitopulloa en kuitenkaan.

Suosittelen muuten kosteuspyyhkeitä kakkavaipan varalta...

Vierailija
10/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se muita haittaa jos mulla on kaikkea mahdollista mukana? Mä tykkään olla varautunut kaikkeen ennemmin kuin pulassa ilman varusteita. Itsehän mä niistä tavaroistani huolehdin!

Vierailija
11/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos lähtee koko päiväksi liikenteeseen jne. niin tottakai mukaan enemmän kamaa..

Mutta mitä noissa yleensä emmaljungissa ym. on kiinni siinä ikään kuin vauvan päällä/kuoren päällä? Joku iso systeemi..

ap

Vierailija
12/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyrmäkeläisestä K-marketista kaljakori vaunukorissa pullot iloisesti kilisten.

Vierailija
13/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä noissa yleensä emmaljungissa ym. on kiinni siinä ikään kuin vauvan päällä/kuoren päällä? Joku iso systeemi..

Niin mikä ihme? Jalkapeite? Hyttysverkko? Lelu? Emmätajuu. :D

Vierailija
14/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla sideharsorätti on pingotettu kuomun eteen suojaamaan vauvaa raittiilta ilmalta.

Vierailija
15/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ymmärtänyt hoitolaukunkaan funktiota. Miksi vauvan tavaroita pitää aina olla mukana 3 päivän tarpeiksi vaikka kyse olisi muutaman tunnin kyläilystä?

Vierailija
17/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menepä kolmen kanssa uimarannalle, kyllä sinne tarvii hiemna tavaraa, varsinkin kun ei mennä sinne pulahtamaan vaan viettämään aikaa useampi tunti. Jo on taas ihmettelyt, miten ne on sinun taakkasi? :D

Vierailija
18/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auringonotto ei nyt ole varsinaisesti suositeltavaa pienelle vauvalle. Ja jos hän nukkuu, niin kurjasti saattaa paistaa suoraan silmiin. Noita parasoleja en ole huomannut niin hirveän käteviksi, varsinkin tuulisella ilmalla ne eivät tahdo pysyä ja muutenkin saa vekslata koko ajan.

Vierailija
19/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ymmärtänyt hoitolaukunkaan funktiota. Miksi vauvan tavaroita pitää aina olla mukana 3 päivän tarpeiksi vaikka kyse olisi muutaman tunnin kyläilystä?

niin siellä varmaan saakin pestyä pepun ja lainattua harsoa tms. mutta jos varustautuu ihan kaupungilla ja rannalla hengailuun, niin onhan se kiva ettei tarvitse heti kotiin lähteä, kun vauvalle tulee kakat, jotka nousevat tukkaan ja tahrivat housut...

Vierailija
20/74 |
01.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan ötököitä varten se siitä on, raitis ilma kyllä kulkee sen läpi, kokeile vaikka!