Mitä teillä on lastenvaunuissa?! Katselin kaupungilla lastenvaunujen kanssa kulkevia äitejä
ja huomasin, että tosi monella on jotakin "istuimia" ja valjaita kiinni rattaissa + n. viikon matkalle riittävän kokoinen kassi roikkuu työntöaisasta. Onko tosiaan niin että muut ei pärjää minirepulla, jossa 3 vaippaa, vaihtobody, vaipanvaihtoalusta ja maitopullo? Mitä ne lisälaitteet rattaissa oikeen on?
Kysyy uusi äiti ihmeissään.
Kommentit (74)
Tuossa linkissä oli juuri tällainen istuin josta kyselin! ELi se on joku sisaristuin siis - hyvä tietää!
ap
(en nyt ihan puistoreissulle tms.) mukaan pikkutaaperolle pari vaippaa, vaihtovaatteet (voi sotata, kakata... -> vaatteet vaihtoon...) jonkun sideharson pyyhkeen virkaa toimittamaan ja ne kosteuspyyhelappuset, jos sattuu vesihanan ulottumattomissa tulemaan kakki tms. Paria tuntia pidemmälle reissulle mukaan lähtee myös tuttipullo ja joku ruokapurkki.
Keskimmäiselle tarvitaan myös vaihtovaatteet aina ja kaikkialle, kun on vasta oppinut olemaan ylipäätään ilman vaippaa ja aina välillä voi vahinkoja sattua. Yleensä ne vahingot sattuu just sillon, kun mitään vaihtovaatetta EI ole mukana XD
Esikoinen ei onneks tarvi mitään, mutta kyllähän noistakin jo saa ihan kivan kokoisen pakaasin aikaan...
Saati sit jos lähdetään rannalle koko porukka. 5 pyyhettä vie jo niin hitosti tilaa, että heikompaa hirvittää :P
alle vuoden ikäisenä meillä lapsi oli ihan hirveä sotkemaan itseään. Jos ei syödessä tullut sotkua, niin sitten puklut tai selkäkakat. Joten mulla oli sille aina kahdet vaihtovaatteet mukana jo sitä varten ihan parin tunnin reissullakin. Sitten oli kertakäyttöinen hoitoalusta, harso tai pari. Sitten mun paksu lompakkoni ja kännykkä, edellä mainitusta syystä myös joskus itselle vaihtopaita.
Kun lapsi siirtyi kiinteisiin ruokiin, huomattiin allergiat, joten siitä lähtien on pitänyt aina olla mukana lapselle omat ruoat. Koska valmiita sopivia purkkeja ei oikein ole, on yleensä mukana sekalainen kokoelma purkkeja ja pusseja, jotta lapselle on monipuolisempaa ruokaa. (Lapsihan tietenkin halusi syödä usein itse, joten sormiruokia oli syytä olla mukana.) Lisäksi tietty lusikka, juotavaa, ruokalappu ja mitähän vielä.
yleensä on rattaissa, ne valjaat on kiinteästi siinä myös.
Maitopulloa ei ole ollut koskaan, lapsi ei juo maitoa pullosta. Minireppua en käytä, minulla on ilmainen sairaalasta saatu Liberon hoitolaukku, jossa on vaippoja, vaihtoalusta, varavaatteet, harso, nokkamukissa vettä, sosepurkki (monta jos ollaan pidempään liikenteessä) ja lusikka, ruokalappu, aurinkolasit, hattu ja joskus omatkin aurinkolasit (en kuljeta erillistä laukkua aina mukana). Rattaiden "tavarakorista" löytyy myös lisälaitteet; hyttysverkko ja sadehuppu.
Joskus on vielä erillinen kylmälaukku, jos on itse tehdyt lapsen ruoat ja omatkin eväät mukana, mutta silloin ei olla kaupungilla ajelemassa vaan jossakin kauempana kaupoista.
on kyllä aina ihan piukassa tavaraa :). Kunpa osaiskin lähtee vähän vähemmällä. Ei enää meinaa ostokset mahtua, jos tulee ruokakaupassakin käytyä. Tavaraa on tungettuna rattaiden alle ja verkkokassiin.
Mukana on kantoreppu, koska vauva ei välttämättä viihdy mahavaivojen takia rattaissa. Sadevaatteet itselle ja isosiskolle(kerran ei ollut ja sade yllätti, nyt pidän aina rattaissa), vaihtovaatteet lapsille (isommallakin saattaa tulla vahinko), vaippoja, harso, hoitoalusta, vauvan leluja, juomapullot, itselle takki ja sitten aina jotain unohtuu rattaisiin kulkemaan. Ja sitten vielä käsilaukku, joka on oma lukunsa ;) ja seisomalauta...
Itse vasta odotan ensimmäistäni ja silti tiedän mikä on sisaristuin...
Tuossa linkissä oli juuri tällainen istuin josta kyselin! ELi se on joku sisaristuin siis - hyvä tietää!
ap
kysymyksestä. taitaa vaivata itseäkin hemmetisti tuo rojumäärä josta ap kyseli.
niin menee herne nenään? Johan on taas "logiikat"... :D
Itse vasta odotan ensimmäistäni ja silti tiedän mikä on sisaristuin...
Tuossa linkissä oli juuri tällainen istuin josta kyselin! ELi se on joku sisaristuin siis - hyvä tietää! ap
Ei ole ollut tarvetta sellaiselle. Ei kai äidiksi/isäksi tulo edellytä, että tietää kaikki lastentarvikkeet a:sta ö:hön?
puuvillapeitto ja sadesuoja. Ei muuta koko vaunuissa. Käsilaukussa on nokkamuki, vaippa ja pikkupyyhe. Hyvin mahtuu.
Stockan hissijonossa on sitten varmaan paljon nuita ötököitä.
Meidänkö pihalla kävit kyyläämässä? :D
joilla sideharsorätti on pingotettu kuomun eteen suojaamaan vauvaa raittiilta ilmalta.
Ja ihan ötököitä varten se siitä on, raitis ilma kyllä kulkee sen läpi, kokeile vaikka!
jonka sai kätevästi käännettyä varjostamaan aina auringon suunnan mukaan. Mikä ihme on parasoli? Vammanen aurinko?
Meidän rattaissa ei ole aurinkosuojaa
joilla sideharsorätti on pingotettu kuomun eteen suojaamaan vauvaa raittiilta ilmalta.
ja auringonotto ei nyt ole varsinaisesti suositeltavaa pienelle vauvalle. Ja jos hän nukkuu, niin kurjasti saattaa paistaa suoraan silmiin. Noita parasoleja en ole huomannut niin hirveän käteviksi, varsinkin tuulisella ilmalla ne eivät tahdo pysyä ja muutenkin saa vekslata koko ajan.
ja minusta ne eivät ole niin käteviä, varsinkaan kun en itse millään viitsi jatkuvasti sitä käännellä auringon mukaan. Eri asia, jos pysytään paikoillaan.
Parasol = aurinkovarjo
Paraply = sateenvarjo eli sontikka
jonka sai kätevästi käännettyä varjostamaan aina auringon suunnan mukaan. Mikä ihme on parasoli? Vammanen aurinko?
Meidän rattaissa ei ole aurinkosuojaa
ja auringonotto ei nyt ole varsinaisesti suositeltavaa pienelle vauvalle. Ja jos hän nukkuu, niin kurjasti saattaa paistaa suoraan silmiin. Noita parasoleja en ole huomannut niin hirveän käteviksi, varsinkin tuulisella ilmalla ne eivät tahdo pysyä ja muutenkin saa vekslata koko ajan.
Mistä sulle tuo vammanen aurinko tuli mieleen?? :D
Ei para-etuliite viitta mihinkään vammaseen!
on mukana mun mielestä suhteellisen vähän tavaraa:
- pari vaippaa, kosteuspyyhkeitä, nenäliinoja
- aurinkolasit lapselle ja pieni tuubi aurinkorasvaa
- kyypakkaus (kuljen lapsen kanssa paljon luonnossa) sekä pieni ensiapulaukku laastareineen ym.
- mehutetra, keksejä ja maissinaksuja, ruokalappu ja lusikka
- pieniä muovipusseja
Tähän pakkaan sitten vielä päälle lapsen vaihtovaatteet ja muut tarvittavat jutut.
..että ne tursuu niskasta ylös. :D
paralympialaiset: vammaisten olympialaiset
Mistä sulle tuo vammanen aurinko tuli mieleen?? :D
Ei para-etuliite viitta mihinkään vammaseen!
meillä menee keskustasta 45 min kotimatkaan. Mun ystävällä ei ole ikinä juuri mitään ja hän joutuu lähes joka kerta ostamaan jotain, esim ei ole varavaatteita ja lapsi kaataa vesipullon päällensä = mennään ostamaan uusi body jne.
Vaunujen alaosassa menee kaikki tosi kätevästi, joten mielummin näin päin.
vauva 6kk ja mukana on ainakin:
Tuttipullo (t) (vesi, maito)
korviketta
kosteuspyyhkeitä
harsoja
vaihtovaatteet
vaippoja
käsidesi
+vielä omat romut on hoitolaukussa: meikit, kännykkä, avaimet, lompakko...
Meille kyllä riittää tuo vaunuissa roikkuva hoitolaukku, jos pitempään ollaan pois niin pakkaan tavarat kassiin ja kassi tavara alustalle
kysymyksestä. taitaa vaivata itseäkin hemmetisti tuo rojumäärä josta ap kyseli.