Lapsensa kätkytkuolemalle menettänyt äiti vastaa hetken kysymyksiin
Kommentit (55)
Luin jostain tutkimuksesta että poikavauvat ovat alttiimpia kätkyt- ja kohtukuolemille, 60% kätkytkuolleista on poikia.
Kun joku aiemmin kyseli riskitekijöistä niin yksi riskitekijä on siis se että synnyttää poikalapsen. Ennemmin pitäis synnyttää tyttö niin riski kätkytkuolemaan olis pienempi
...että tutkimusten mukaan rokottamattomilla lapsilla ei esiinny kätkytkuolemia suhteellisesti yhtä paljon kuin rokotetuilla. On kuulemma tiedetty jo pitkään, että vauvana annettavilla rokotuksilla ja kätkytkuolemilla on jokin korrelaatio/yhteys, mutta tästä ei saa virallisesti puhua koska vauvoja halutaan kuitenkin voida rokottaa: ilman rokotuksia tulisi sitten tauteja ja jopa epidemioita, joissa kuolisi paljon useampi.
Kerron tämän, koska itse varmaan tuossa tilanteessa haluaisin siitä tietää.
Olen pahoillani puolestasi, ap. Toivottavasti osaat elää elämäsi asian kanssa niin hyvin kuin mahdollista.
Paskapuhetta. Tutkimukset osoittavat juuri päinvastaista, rokotukset vähentävät kätkytkuolemia. Etsi tietosi itse äläkä levitä hysteerisen tuttusi täydellistä huuhaata sureville ihmisille.
jotain perinnöllisiä tai muita sairauksia?
Liittyikö kuolemaan mitään erityistä? Nukutitko mahallaan? Meidän poikaa täytyy nukuttaa mahallaan ja aina sanoyaan että se lisää kätkytkuoleman riskiä. Minkä ikäinen lapsi oli? Miten olet jaksanut?
Aikaa tulee kohta kuluneeksi 2vuotta ja luulin että olen ihan kohtuullisen hyvin toipunut kunnes taas viime yönä se tuska iski täydellä voimalla päälle ja huomasin etten ole toipunut lainkaan. Ja silti tiedän että olen toipunut koska aluksi se tuska piti vallassaan 24/7, nyt vaan enää välillä...:(
Lapsi oli täysin terve (ruumiinavauksessakaan ei löytynyt mitään epänormaalia) eikä vauvalla ollut oireita.
Lähinnä vanhuusiän diabetestä mutta sitä taitaapi olla vähän joka suvussa.
Lapsi nukkui kyljellään. Yhtenä iltana meni nukkumaan, söi vielä kuuden aikaan aamusta ja puoli kahdeksalta oli mennyt pois.
Päivä kerrallaan se on vaan mentävä, koskaan en ymmärrä enkä hyväksy.
näin pari viikkoa ennen lapsen kuolemaa unen jossa soitin miehelleni ja sanoin että tämä lapsi on kuollut eikä kukaan tiedä miksi. Sen jälkeen pelkäsin että jotain pahaa sattuu. Mutta ihan todesta en kuitenkaan osannut untani ottaa.
Miten ensihoidon väki suhtautui tilanteeseen, oliko heidän käytöksensä asianmukaista vai jäikö joku näin jälkikäteen vaivaamaan.
ja heräsivät sinä aamuna siihen kun huusin että X on kuollut, ei tää voi olla, X on kuollu tai jotain.
hakenut syytä kuolemaan omista toimistasi?
Ihan sama mitä riskitekijöitä on kun ne on vaan arvuuttelua. Todellisuutta ei tiedä kukaan. Totta hitossa serotoniini tutkittiin, ruumiinavaushan tehdään kätkytkuolemissa erittäin tarkasti. Samoin kuin myös poliisitutkinta. Sille vaan ei ole syytä.