Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö vuorotteluvapaan työnhakijan olla ensin yhden päivän työttömänä ennenkuin

Vierailija
30.06.2010 |

hän tekee työsopimuksen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän työttömyys riittää.

Vierailija
2/5 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle vain sanottiin (työnantaja) että voisin kirjoittaa sopparin jo etukäteen (alkaisi 1.8.) ja sitten kävisin päivää ennen ilmoittautumassa työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin työnantajan kanssa työsopimuksen valmiiksi, marssin työkkäriin ja ilmoittauduin työttömäksi työsuhteen edelliseksi päiväksi.

Samalla jätin siis työsopparin, ettei tarvinnut uudestaan siellä käydä. Kaikki hoitui kerralla :)

Vierailija
4/5 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kiitos vinkistä, siis tuo työsopimus voi olla päivätty ennen työkkäriin ilmoittautumista,

ok.

Vierailija
5/5 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin se sopimus kirjoitetaan, ei ole oleellista. Tärkeintä on, että on ilmoittautunut työttömäksi viimeistään päivää ennen kuin työsuhde sopimuksen mukaan alkaa.

Eli jos sopimuksessa sanotaan, että työsuhde alkaa 1.8., on sinun täytynyt ilmoittautua työkkäriin viimeistään 30.7. (tänä vuonna vipapäivä on lauantai).

Sopimus voidaan kirjoittaa vaikka heti.

Itselläni työmääräys kirjoitettiin jo kesäkuussa, vaikka itse työ alkaa vasta elokuussa. Sinne asti olen vanhempainvapaalla.