Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastapestyt pyykit haisevat homeelle,miksi?

Vierailija
30.06.2010 |

En keksi syytä,olen vaihtanut pyykinpesuainettakin mutta pyykit haisevat silti. Laitan pyykit heti kuivumaan kun kone on pessyt. Mikä avuksi?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että pesuainejäämiä ja/tai hometta kertynyt koneeseen. Lorauta klooria koneeseen ja kuuma ohjelma pyörimään tyhjänä.

Vierailija
2/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae apteekista sitruunahappoa ja pese kone sillä. Eli hapot rmpuun ja 90 asteen ohjelma pyörimään+ zeoliititonta pesuainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pessä aina välillä 90 asteessa ja sitruunahapolla tai etikalla.

Vierailija
4/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos usein pesee pyykkiä 40 tai alle, niin tulee tunkkainen haju. Tulisi muutaman kerran vuodesssa pestä tyhjä kone (valkaisevaa pesuainetta normaali määrä)90 asteessa pisimmällä mahdollisella ohjelmalla ilman esipesua. Jos ei tällä lähde haju pois, sitten vielä apteekista sitruunahappoa, ja pesee sillä uudelleen.

Vierailija
5/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän vaarallista. Siitä erittyy vaarallista höyryä. Sitruunahappoa kehiin.

Kloorista ja kuumasta vedestä varoitetaan jo pullon kyljessä.

Vierailija
6/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että pesuainejäämiä ja/tai hometta kertynyt koneeseen. Lorauta klooria koneeseen ja kuuma ohjelma pyörimään tyhjänä.

Vierailija
7/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan,pesen pyykit aina 40 asteessa. Ei tullut mieleenkään pestä konetta!Kiitos :)

Vierailija
8/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan,pesen pyykit aina 40 asteessa. Ei tullut mieleenkään pestä konetta!Kiitos :)

40 asteessa myös lakanat, pyyhkeet, rätit jne? Kyllä liinavaatteet pitää aina pestä 60 asteessa, ei ihme että haisee.

Vierailija
9/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaan auttoi pelkästään pesu 90 asteessa mitään muita aineita ei tarvinnut käyttää, nykyisin pesen valkopyykkiä säännöllisesti kuumassa ja ongelmasta on päästy eroon.

Vierailija
10/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen KAIKKI pyykit 40 asteessa. Onko ympäristöekologia tuttu termi?

AP

Vierailija
11/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpi onkaan ekologisempaa: pestä kerralla 60 asteessa ja ihan puhtaaksi vai useamman kerran 40 asteessa ja aina jäävät tunkkaisiksi ja likaisiksi

ja tämä siis pyyhkeille ja lakanoille

Vierailija
12/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen KAIKKI pyykit 40 asteessa. Onko ympäristöekologia tuttu termi?

AP

mutta pesen liinavaatteet niin, että ne puhdistuvat kunnolla. Eivätkä pyyhkeet ja lakanat todellakaan puhdistu kunnolla 40 asteessa. Mä oon nähnyt, mitä tapahtuu liian alhaisissa lämpötiloissa pestyille lakanoille, koska mun mies teki poikamiesaikanaan niin: niihin jää rasvakerros. Kun sitten peseskelin niitä 60 asteessa yhteen muutettuamme, pesukoneeseen jäi rasvapalleroita. Kaikki miehen poikamiesajan lakanat ovat myös kuluneet rikki, olen miettinyt, voisko se johtua siitä, että ovat aina jääneet likaisiksi.

Enkä todellakaan pesisi esim. rättejä tai nenäliinoja neljässäkympissä, eihän niistä kuole bakteerit ollenkaan. Pesetkä sä myös vaipat neljässäkympissä?

En usko, että huono pesu ainakaan pidentää liinavaatteiden käyttöikää. Mä pesen vaatteet 40 asteessa, joskus pyöräyttelen miehen kalsareita ja sukkia 60 asteessa. Mutta ehdottomasti liinavaatepyykki aina kuudessakympissä, paitsi tietty pari yötä nukutut vieraslakanat.

Vierailija
13/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pyykit aina 40 asteessa ja puhdasta on silti tullut. Ärsyttää, kun 60 asteen ohjelma kestää n. 1.5 tuntia, kun 40:llä saan pestyä pyykit 30 minuutissa.

Vierailija
14/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehdottomasti liinavaatepyykki aina kuudessakympissä, paitsi tietty pari yötä nukutut vieraslakanat.

omissa lakanoissani ja siksi pesen eriyisesti ne 60 asteessa.

Vierailija
15/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pyykit aina 40 asteessa ja puhdasta on silti tullut. Ärsyttää, kun 60 asteen ohjelma kestää n. 1.5 tuntia, kun 40:llä saan pestyä pyykit 30 minuutissa.

Vierailija
16/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehen poikamiesajan lakanat ovat myös kuluneet rikki, olen miettinyt, voisko se johtua siitä, että ovat aina jääneet likaisiksi. .

poikamiesaikana nääs...

Vierailija
17/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhdasta tulee. Tietenkin jos on vaihtamassa vaatteita, lakanoita ja pyyhkeitä jatkuvasti. Mä saatan joskus pestä vaatteita lyhyemmällä ohjelmalla, mutta en kyllä usein, koska miehen kalsarit alkavat haista (hän hikoilee paljon).

En todellakaan ole mikään hygienia- tai puhtausentusiasisti, mutta mun kokemuksen mukaan liinavaatteet eivät kyllä todellakaan puhdistu neljässäkympissä, eivätkä ainakaan puolen tunnin pesulla. Pyyhkeet jäävät tahraisiksi ja haiseviksi, lakanat kellastuu, ja niihin jää pahimmillaan tuo aiemmin kuvailemani rasvakerros. Enkä vois ikinä kuvitella peseväni nenäliinoja 40 asteessa. Tietty eri ihmisillä on eri käsitys siitä, mikä on puhdasta...

Vierailija
18/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n pyykit ovat likaisia.

Vierailija
19/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuivaa tiivisteet käytön jälkeen myös ja jätä luukku auki. Minäkin ajattelen kyllä luontoa ja pesen pyykit yleensä 40 asteessa. Hyvin ovat puhdistuneet. Silloin tällöin pyöräytän lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa. Kone ei haise, eivätkä pyykit.

Vierailija
20/40 |
30.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuivaa tiivisteet käytön jälkeen myös ja jätä luukku auki. Minäkin ajattelen kyllä luontoa ja pesen pyykit yleensä 40 asteessa. Hyvin ovat puhdistuneet. Silloin tällöin pyöräytän lakanat ja pyyhkeet 60 asteessa. Kone ei haise, eivätkä pyykit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme