APUA kahvinkeittoon!!
Hei, mun pitää keittää kohta kavia. En ole kahvin juoja itse, eli miten ne annostukset meneekään. Keittimessä kun on maksimi 12 pientä kuppia/ 8 isoa kuppia. Laitoin maksimimäärän vettä, eli kuinka monta koussikkaa laitan purua? Lusikka on siis se tyypillinen kartion muotoinen.
Nyt on kiire!
Kiitos :))
Kommentit (48)
Kun kahvinkeitossa käytetään kuitenkin tietty sitä kahvimittaa: 1 mitallinen per kuppi. Miksi pitäisi alkaa mittailla ruokalusikoilla?
Kahvimittaan mahtuu vain 0.6 ruokalusikallista. Joko meillä on vääränkokoiset lusikat tai Pauligin kahvimitta on väärässä. Sen sijaan hieman kukkurallinen teelusikallinen on samaa kokoa kuin kahvimitta.
mokkakuppeja ja isojen kuppien mukaan laitetaan poroja, jos halutaan "tavallista" kahvia. Moccamasterissa sitten taas laitetaan yksi mitallinen kahta kupillista vettä kohti... Mutta AP:lle sanoisin, että laita 12 mitallista, se lienee varminta.
Kahvimittojakin on eri kokoja. MoccaMasterin mukana tulee mitta, joka vastaa yllättäen kahta kupillista eli täyteen pannuun tarvitaan vain 6 mitallista kahvia.
Minä keitän isojen kuppien mukaan
Eli yhtä monta "Pauligin kahvimitta"-mitallista kahviaporoa kuin isoja kuppeja vettä.
Eikä ole laihaa.
Kun kahvinkeitossa käytetään kuitenkin tietty sitä kahvimittaa: 1 mitallinen per kuppi. Miksi pitäisi alkaa mittailla ruokalusikoilla?
Kahvimittaan mahtuu vain 0.6 ruokalusikallista. Joko meillä on vääränkokoiset lusikat tai Pauligin kahvimitta on väärässä. Sen sijaan hieman kukkurallinen teelusikallinen on samaa kokoa kuin kahvimitta.
yksi ruokalusikallinen per iso kuppi eli isolla pauligin mitalla 8 lusikallista.
mittaa 1 mitallinen(7-8g) kahvikupillista (1,2dl) kohti.
ja se pikkukuppi siinä keittimessä on ton verran
yksi ruokalusikallinen per iso kuppi eli isolla pauligin mitalla 8 lusikallista.
mä en oo koskaan nähnyt kuin noita normaaleja
vastaa 0,8 ruokalusikallista eli käytännössä 1.
No pauligin isomitta
vastaa 0,8 ruokalusikallista eli käytännössä 1.
on se kuitenkin. Laita 8 ruokalusikallista, ei tartte arpoa.
on se kuitenkin. Laita 8 ruokalusikallista, ei tartte arpoa.
mutta älä murehdi. Kokemus opettaa.
Kahvia laitetaan sileä mitallinen/ kuppi + yksi pannulle, eli sinun tapauksessasi 13 mitallista.
Älä välitä, ap, palstaraivottarista, jotka saavat riidan aikaan jopa tällaisesta asiasta.
Jos kahvi on liian vahvaa, kuppiin voi lisätä vettä/ maitoa/ sokeria. Jos se on liian laihaa, sitä ei pelasta mikään (paitsi ehkä teelusikallinen nescaféta/ kuppi, mutta ei se kyllä hyvää ole).
litraan vettä mieltymyksen mukaan 60-70 grammaa porua.jauhetta siis.