Tupakoivat äidit
Onko törkeämpää näkyä kuin lastenvaunuja työntävä tupakkaa polttava äiti? Toinen asia mikä ärsyttää on äidit, jotka mieluummin puhaltavat rahansa savuna ilmaan kuin esim. ostavat lapselleen jäätelön. Lapsi siinä sitten nieleskelee kyyneleitä kun äiti tiuskaisee ein.
Kommentit (49)
syyksi olla paska äiti vain siksi, että jossain on joku vielä surkeampi. Mun lapset ansaitsee vain parasta, siksi en voisi ikinä polttaa. ps. kun rekrytoin, jätän teidän aina huomioimatta, tapanne kertoo myös monista muista ominaisuuksistanne
Et siis todellakaan tuolla kommunikoinnilla tarjoa parasta lapsillesi. Kirjoittamistakin kannattaisi hieman harjoitella.
Esimerkiksi jos kantaa voimakkaasti periytyvää sairautta (esim. monet allergiat ovat tällaisia), niin onko biologinen lisääntyminen silloin järkevää.
Ja on myös paljon muita merkittäviä elintasosairauksia olemassa.
Pepsiä itselleen ja 18v pojalleen viinapullon. Kuopukselleen (alle 10v) ei osta edes sitä jäätelöä.
Jollain äidillä rahat voi viedä viini tai vaikka kosmetiikka.
Tämä on tutkittu fakta. Siis niiden piirien, joissa esim. lukutaitoa ei pidetä kovin tärkeänä asiana.
ns. kaappipolttajaa noissa paremmissa piireissä. Usko pois, tämäntiedän faktaksi. En myöskään itse missään milloinkaan tuo esille, että poltan iltaisin tupakan tai kaksi.
Ihan naurattaa nämä niin sanotut paremmat ihmiset. :) siellä vedetään sätkää minkä keritään, mut ei sitä sanota ees missään tutkimuksissa joissa nämä muka alemman tason ihmiset polttaa enemmän.
Juu ite poltan enkä taatusti ole sen takia huonompi äiti kuin kukaan eitupakivistakaan.
Tämä on tutkittu fakta. Siis niiden piirien, joissa esim. lukutaitoa ei pidetä kovin tärkeänä asiana.
ns. kaappipolttajaa noissa paremmissa piireissä. Usko pois, tämäntiedän faktaksi. En myöskään itse missään milloinkaan tuo esille, että poltan iltaisin tupakan tai kaksi.
Ihan naurattaa nämä niin sanotut paremmat ihmiset. :) siellä vedetään sätkää minkä keritään, mut ei sitä sanota ees missään tutkimuksissa joissa nämä muka alemman tason ihmiset polttaa enemmän. Juu ite poltan enkä taatusti ole sen takia huonompi äiti kuin kukaan eitupakivistakaan.
Ilman muuta olet huonompi äiti kuin ei-tupakoivat, koska altistat lapsesi passiiviselle tupakoinnille, haiset pahalle ja annat lapsellesi huonon esimerkin tulevaisuutta varten. Ja on aivan turhaa vedota siihen, että on olemassa myös huumeita tai viinaa käyttäviä äitejä, ei se tee sinusta yhtään sen parempaa äitiä. Ymmärtäisit edes hävetä tupakointiasi.
Ne isät jotka minä olen huomannut vaunuilemassa ei polta, naisia joskus näkee rööki suussa polttavan.
Epäilen että tupakoivan äidin mies ei paljoa vaunuile, tupakoi kylläkin.
Ne isät jotka tuåakoi on taas valinnu kumppanikseen naisen joka niinikään ei polta myöskään.
Tottakai poikkeuksia löytyy, mutta väitän että vaunuilevat miehet ei polta siinä missä naiset.
15
Ihan naurattaa nämä niin sanotut paremmat ihmiset. :) siellä vedetään sätkää minkä keritään, mut ei sitä sanota ees missään tutkimuksissa joissa nämä muka alemman tason ihmiset polttaa enemmän. Juu ite poltan enkä taatusti ole sen takia huonompi äiti kuin kukaan eitupakivistakaan.
Ilman muuta olet huonompi äiti kuin ei-tupakoivat, koska altistat lapsesi passiiviselle tupakoinnille, haiset pahalle ja annat lapsellesi huonon esimerkin tulevaisuutta varten. Ja on aivan turhaa vedota siihen, että on olemassa myös huumeita tai viinaa käyttäviä äitejä, ei se tee sinusta yhtään sen parempaa äitiä. Ymmärtäisit edes hävetä tupakointiasi.
mä en polta lapseni vieressä. ja se että joku tupakointi tekisi äididtä huonomman kun sellaisesta joka ei tupakoi... heh... ei vissii sullakaa oo asiat ihan kunnossa kun noin kärkkäästi oot arvostelemassa toisia. säälittävää!
Kyllä, poltan. Ei, en tee sitä leikkipaikoilla tai vaunuja työntäessä. Lapset eivät silloin ole välittömässä läheisyydessä kun teen sen.
Meillä jäätelö luetaan karkiksi: karkkipäivä on kerran viikossa. Siksipä meillä saa lapset kitistä sitä jäätelöä viikolla ja tasan varmasti sitä ei osteta muutakuin silloin kun on karkkipäivä.
Meillä nyt ei ole muutenkaan tapana herkutella usein.
Emmekä osta myöskään leluja usein.
Nämä nyt on sellaisia perusjuttuja, ei aikuisetkaan saa aina mitä haluavat.
Ja kyllä meillä on varaa sekä lapsen karkkeihin että minun tupakoihin.
Noista "paremmista ihmisistä" sen verran että yleensä näissä paremmissa piireissähän on tapana piilottaa kaikki paheet. Pidetään sitä kulissiä yllä että me normaalit ihmiset tuntisimme olomme huonommiksi.
töihin niin menee kauhistelusi oikeisiin mittasuhteisiin. Kaikki lapset varmasti olisivat tyytyväisempiä, jos vanhemmat eivät polttaisi. Se on epäterveellinen, huono tapa. Mutta vittu rajansa kaikella jeesustelulla.
Oikeasti ei ole ällöttävämpää näkyä kuin raskaana oleva nainen tupakka suussa, tai lastenvaunuja työntävä tupakkaa polttava aikuinen!!
Tupakoiva äiti vaarantaa tahallaan lapsensa terveyden. Minä en ainakaan haluaisi vaarantaa oman lapseni terveyttä tahallaan! Raskauden aikainen tupakointi saattaa aiheuttaa vauvalle muun muassa hermostovaurioita, kehityshäiriöitä, ja se lisää keskenmenon riskiä.
Sitä paitsi tupakointi aiheuttaa todistusti syöpää ja monia muita sairauksia. Lisäksi tupakoiva vanhempi antaa huonon esimerkin lapselleen. Lapsi ottaa aina mallia vanhemmastaan. Muutaman vuoden kuluttua Ville-Petteri onkin nortti suussa nurkan takana. Vanhemman on tuossa vaiheessa aika hankala vaatia lasta lopettamaan tupakan poltto, jos vanhempi itse on polttanut useita vuosia. Vanhempihan on vuosia näyttänyt lapselle omalla esimerkillään, että tupakointi on sallittavaa ja oikeastaan suositeltavaakin. Ja tupakasta Ville-Petterin onkin sitten helppo siirtyä huumesätkien poltteluun ja siitä kovempiin huumeisiin. Joten miettikääs mammat uudemman kerran, kun polttelette lastenne aikana tai ylipäätään edes sytytätte röökin.
Oikeasti ei ole ällöttävämpää näkyä kuin raskaana oleva nainen tupakka suussa, tai lastenvaunuja työntävä tupakkaa polttava aikuinen!!
Tupakoiva äiti vaarantaa tahallaan lapsensa terveyden. Minä en ainakaan haluaisi vaarantaa oman lapseni terveyttä tahallaan! Raskauden aikainen tupakointi saattaa aiheuttaa vauvalle muun muassa hermostovaurioita, kehityshäiriöitä, ja se lisää keskenmenon riskiä.
Sitä paitsi tupakointi aiheuttaa todistusti syöpää ja monia muita sairauksia. Lisäksi tupakoiva vanhempi antaa huonon esimerkin lapselleen. Lapsi ottaa aina mallia vanhemmastaan. Muutaman vuoden kuluttua Ville-Petteri onkin nortti suussa nurkan takana. Vanhemman on tuossa vaiheessa aika hankala vaatia lasta lopettamaan tupakan poltto, jos vanhempi itse on polttanut useita vuosia. Vanhempihan on vuosia näyttänyt lapselle omalla esimerkillään, että tupakointi on sallittavaa ja oikeastaan suositeltavaakin. Ja tupakasta Ville-Petterin onkin sitten helppo siirtyä huumesätkien poltteluun ja siitä kovempiin huumeisiin. Joten miettikääs mammat uudemman kerran, kun polttelette lastenne aikana tai ylipäätään edes sytytätte röökin.
sehän tiytty automaattisesti tarkottaa sitä että jos polttaa nuorena tupakkaa niin niin kohta käyttää huumeita.
voi vitsi tätä älyn määrää!
Mä tunnen ja tiedän vaikka kuinka paljon tupakoivia ihmisiä, mutta en ees yhtä joka käyttäis huumeita.
Jos on tupakoiva äiti niin se ei kuitenkaan välttämättä tarkpta sit' että kyseinen henkilö olisi polttanut tupakkaa myös raskauden aikana, tai että lastenrattaita työntäessä olisi pakko se rööki sytyttää.
Ihminen joka käyttää aineita ei siitä tavallisesti mainosta..
Lähipiirissäni on yksi kuollut huumeisiin ja pari hikkeä ala-asteella käytti aineita. Ei olis tullu mieleenkään että ne olis jotain käyttäny, yllätti toisensakin kun otti puheeksi lapsuusaikaset käytöt.
"Et siis todellakaan tuolla kommunikoinnilla tarjoa parasta lapsillesi. Kirjoittamistakin kannattaisi hieman harjoitella"
Kiitos huolenpidosta, mutta en kommunikoi lasteni kanssa av:lla.
Ei se välttämättä sitä tarkoitakaan. Mutta aika monen tupakoivan vanhemman lapset polttavat myöhemmin aikuisina. Vai mitä mieltä sinä olet? Minä en haluaisi, että oma lapseni tupakoisi ja sairastuisi sen takia esimerkiksi keuhkoahtaumatautiin, syöpään tai sydän- ja verisuonitauteihin. Haluatko sinä?
mutta kyllä suomessa suuremman loven julkisenterveydenhuollon kuluihin tekee alkoholi ja elintasosairaudet(liikalihavuudesta johtuvat sairaudet)
Joten täälläkin tupakoivia morkkaavat voisivat katsoa peiliin ja jos siellä vastassa on läski, niin miettiä millaisen MALLIN he antavat lapsilleen epäterveellisinä elämäntapoina.
Sitä jäätelöä ei todellakaan kannata niille lapsille syöttää joka päivä, ei edes kesällä.
Ja ei on ihan hyvä sana, kun lapset kinuaa jotain.
Kohtuus niissä herkuissakin.
Ja ei en itse polta säännöllisesti.
Joskus harvoin saatan iltasella yhden savukkeen polttaa, en tee sitä lasten nähden, en kärryjä työntäessä enkä todellakaan raskaus/imetysaikana.
Alkoholia taas en juo ollenkaan, enkä ylensyö. Olen siis hoikka ja hyväkuntoinen.
Tekeekö sattunainen tupakointi minusta sitten huonon äidin, tuskin!
pitäisi olla, mutta kannattaa nyt kuitenkin hieman miettiä, että onko se todellakin maailman kauhein asia. Itse en tupakoi, mutta kyllä mulla riittää empatiaa myös tupakoivia kohtaan.
Ja läskejä kohtaan. Mulla on erittäin lihava tuttu, jolla on pieni lapsi. Mun tekee pahaa joka kerta, kun hän antaa reilun vuoden vanhalle koko ajan jätskiä, sipsejä, karkkia ja pullaa. Ja kyllä antaa niitä ihan joka päivä. Mun mielestä se on yhtä sairasta ja huonoa kuin tupakointikin.
Ei se välttämättä sitä tarkoitakaan. Mutta aika monen tupakoivan vanhemman lapset polttavat myöhemmin aikuisina. Vai mitä mieltä sinä olet? Minä en haluaisi, että oma lapseni tupakoisi ja sairastuisi sen takia esimerkiksi keuhkoahtaumatautiin, syöpään tai sydän- ja verisuonitauteihin. Haluatko sinä?
Tämä siis vastaus 37:lle
Tupakoivilla on havaittu pienentynyttä riskiä sairastua haavaiseen paksusuolen tulehdukseen. Tupakointi vaikuttaa myös hieman vähentävän rintasyövän, Kaposin sarkooman, raskausmyrkytyksen ja atooppisten häiriöiden riskiä.
Tutkitusti tupakoimaton ihminen on jopa kaksinkertaisessa riskissä sairastua Alzheimerin- tai Parkinsonin tautiin. Tämä johtuu mahdollisesti siitä, että nikotiini vähentää aivojen asetyylikoliinin määrää samalla nostaen dopamiinin määrää.Eräät selvitykset kertovat tupakoijan tulevan yhteiskunnalle halvemmaksi kuin tupakoimattoman. Tämä selittyisi tupakoijien lyhyemmällä elinajalla, jolloin terveyskustannukset olisivat pienemmät
no eihän se tupakointi hyväksi ole, mutta kun se on niin hyvää!
Ja jos mä tupakoin, niin eihän se mitenkään mun lapsiini vaikuta!
Ja jos se nyt sattuisikin jollain lailla vaikuttamaan, niin katsokaa nyt miten terhakka veijari tämäkin on! niin tyytyväinen lapsi, että!
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010052611737721_ul.shtml
Ihana terve veijari! Siis mä on niiiiin kyllästänyt tähän tupakan demonisointiin! siis hankkikaa akat oma elämä!
Keuhkosairaudet ovat useimmiten tupakasta johtuvia, mutta perinnöllisyydelle et mitään voi. Teitpä itsestäsi naurettavan.