Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä tätä vaatetarjontaa lapsille - 7-14 vuotiaat samoissa vaatteissa :(

Vierailija
28.06.2010 |

Oikein harmittaa kun oma tyttö joutuu kokonsa puolesta siirtymään tuohon 7-14 vuotiaiden vaatemallisto tarjontaan. Jotenkin ei mene päähän että miksi seitsemän vuotiaan pitäisi pukeutua samoin kuin 12-14 vuotiaat - eli ihan ihmeellisiin pissisvaatteisiin- mustiin, kiiltäviin ihmelurexeihin. Katselin juuri nettikauppoja ulkomailta, ja siellä on aivan eri tarjonta vielä 7-10 vuotiaille. Miksi täällä tungetaan noin iso kehityskaari samiksiin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonne n 122 cm asti. Sen jälkeen teinikuviot..

Vierailija
22/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

122/128cm sekä 134/140cm tyttöjen peruspaitoja. Valkoisia, keltaisia, vaaleanpunaisia. Ei mitään kuvia vaan ihan perus t-paitoja, joissa kauluksessa ja hihansuissa pieni rypytys. 10 eurolla 3 paitaa.

Sen puoleen en ole nähnyt sellaisiakaan Lindexin isojen osastolla, ja värejä siellä on tasan kolmea. Aika ankeaa mielestäni!

Jännä, että joidenkin mielestä on sitten ihan ok, ettei pienille, kuitenkin yli 122senttisiä vaatteita jo käyttäville tytöille ole olemassa kivoja printtikuoseja tai nättejä LASTEN vaatteita. Ilmeisesti itsellä on lyhyitä lapsia, jolloin nuo koot menee 10-vuotiaaksi saakka, tai sitten vain haluavatkin ostaa jo aikuismaisia vaatteita pikkutytöilleen.

Minulle se ei ole ok, ja onneksi voi huomata, etten ole ainoa äiti, joka haluaisi ostaa söpöjä lastenvaatteita 5-vuotiaalleen - joka niitä itsekin haluaisi vielä saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään kuvatonta perusteepaitaa... Muuten ihan kiva.

Vierailija
24/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vaan haalia monesta paikasta tytön vaatteet (menee syksyllä kouluun, vaatekoko alkaa olla 130 cm). Hyvästit voi jättää H&M:n puolivuosittais nettitilauksille, josta sai hyvää vaatetta aikaisemmin.

Olenkin alkanut ostamaan varastoon sopivan näköistä vaatetta, niin ei tule paniikkia, kun jotain pitäisi hankkia.

Vierailija
25/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan sellaisia ajattomia vaatteita, jotka ovat ehkä 10 vuotta vanhoja, mutta hyväkuntoisia. Silloin on vielä ollut asiallisen näköisiä vaatteita lapsilla.

Vierailija
26/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse väliin raivosta kihisten yritän etsiä pojalle vaatteita just h&m:stä, lindexiltä, kapasta jne. Hennesissä on niin paljon hienompia vaatteita pikkupikien puolella kun isojen. Poikakin aina löytäisi jotain pienten puolelta. Toiseksi jos isojen puolella olisi jokin kiva vaate niin siitä ei ole kokoa kun pienet menee nopeampaa.

Olen tässä jokin aika sitten mainaissut asiasta Lindexilla, jossa pienten vaatteet loppuu jo kokoon 122, myyjät oli ihan hoomoilasina. Kukaan ei ollut ikinä sanonut mitään(ihmettelin koska paljon tästä asiasta on ollut marinaa). Myyjä kyllä myönsi itsekin joidenkin vaatteiden kohdalla, että menee turhan teinimäiseksi jo pienestä. Ja esim. star warsia ei ollut isoille mutta n. vuoden ikäisille oli?!? Mitä hittoa vuoden, kahden tai edes kolmen ikäinen ymmärtää moisesta brandista?!

Vierailija
27/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan saman asian kanssa... Meillä eskariin lähtevä tyttö ja haluaisin kyllä jotain nättejä tavallisia vaatteita enkä mitään kimallehörhelöitä arkivaatteiksi... Mä oon tehny paljon ostoksia Seppälästä. Siellä on ihan kivannäköisiä. Pojille oon tainnu lähes kaikki vaatteet ostaa sieltä, mutta myös tytöille on kivoja vaihtoehtoja. Lindexiä olen suosinu myös tosi paljon tyttöjen vaatteissa. Ja just ne perusvaatteet on kivoja, koska niiden kanssa pystyy yhdistellä mitä vaan. Ja mä en tykkää ostaa eskari ikäiselle vielä mitään pillifarkkuja. Mutta nehän nyt on ihan makuasioita. Meidän neidille ei vaan tahdo mistään löytyä farkkuja, kun on niin pienen kokonen ja laiha tyttö (H&M:n farkut on taas tarkoitettu näkönsä puolesta isommille...). Benettonin vaatteita oon aina ostanu, kun on ollu mahdollista päästä siihen kauppaan. Meidän nurkilta kun ei sitä kauppaa löydy... Eikä ole mitään kauheen kalliitakaan.

Vierailija
28/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutytöt sit pitäs pukea ku mitkäkin pikkuhutsut vissiin.. (Noin KÄRJISTÄEN sanottuna :P)

Vierailija
29/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim. star warsia ei ollut isoille mutta n. vuoden ikäisille oli?!? Mitä hittoa vuoden, kahden tai edes kolmen ikäinen ymmärtää moisesta brandista?!

Mulla siis vuoden ikäinen poika eikä tulisi mieleenkään ostaa hänelle jotain Star Wars -vaatteita. Joillekin ala-asteikäisille ne ovat musta ihan passeleita, mutta kyllä tuollaiselle melkein vielä vauvalle haluaisin lapsekkaampia vaatteita.

Toisaalta emme taida olla ainoa, jotka samaa ihmettelevät. Ainakin HM:llä on tarjouksessa roikkunut noita pieniä Star Wars -vaatteita ainakin puoli vuotta. Eivät tunnu kelpaavan muillekaan.

Vierailija
30/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin eilen ostaa kummitytölleni (6-vuotias) synttäriksi toivomiaan vaatteita (farkkumekko), ja kivoja paitoja ei sitten löytynyt lainkaan. Ei ollut kokoja. Kävin läpi Hennesin, Lindexin ja Kappahlin, jonkin retrokaupan ja enempää en sitten ehtinyt. Tyttö ei edes vielä ole niin pitkä, eli 122 riittää hyvin, mutta kun ei löytynyt sitäkään. Täytyy toivoa, että meidän kyläkaupasta löytyy (siellä on Espritin vaatteita aika edullisesti ja oeln kyllä aiemmin löytänyt mutta kokoa 116).

Vierailija
31/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim. star warsia ei ollut isoille mutta n. vuoden ikäisille oli?!? Mitä hittoa vuoden, kahden tai edes kolmen ikäinen ymmärtää moisesta brandista?!

Mulla siis vuoden ikäinen poika eikä tulisi mieleenkään ostaa hänelle jotain Star Wars -vaatteita. Joillekin ala-asteikäisille ne ovat musta ihan passeleita, mutta kyllä tuollaiselle melkein vielä vauvalle haluaisin lapsekkaampia vaatteita.

Toisaalta emme taida olla ainoa, jotka samaa ihmettelevät. Ainakin HM:llä on tarjouksessa roikkunut noita pieniä Star Wars -vaatteita ainakin puoli vuotta. Eivät tunnu kelpaavan muillekaan.

Siis muuten olen aivan samaa mieltä koko ketjun kanssa, on tosi kummallista että lapset ja teinit kuuluvat samaan vaatekategoriaan, mutta Star Wrs -vaatteista pienokaisille eri mieltä. Itse olen SW-fani, ja tosi mielelläni puen lapseni sen aiheisiin vaatteisiin kunhan hän nyt ensin syntyy. Ehkä juuri kahden vuoden ikään asti - ihan vain äidin huviksi. Sitten kun lapsi alkaa itse ymmärtää vaatteistaan, siirrytään muihin.

Star Wars -potkari olisi kovasti mieleen mutta en ole vielä löytänyt...

Vierailija
32/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja harmittaa 5-vuotiaan puolesta, joka haluaisi kovasti esim. littlest petshop -vaatteita, mutta ei löydy koossa 128-134.

Vierailija
33/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muuten olen aivan samaa mieltä koko ketjun kanssa, on tosi kummallista että lapset ja teinit kuuluvat samaan vaatekategoriaan, mutta Star Wrs -vaatteista pienokaisille eri mieltä. Itse olen SW-fani, ja tosi mielelläni puen lapseni sen aiheisiin vaatteisiin kunhan hän nyt ensin syntyy. Ehkä juuri kahden vuoden ikään asti - ihan vain äidin huviksi. Sitten kun lapsi alkaa itse ymmärtää vaatteistaan, siirrytään muihin.

Star Wars -potkari olisi kovasti mieleen mutta en ole vielä löytänyt...

haittaa, jos joku muu niitä SW-vaatteita pienokaiselleen haluaa. SW-faneilta varsinkin sen haluan. (Oikeasti SW-potkari varsinkin olisi makea:) Itse en kuitenkaan halua, ainakaan sillä tyylillä toteutettuna kuin mitä HM:llä on ollut ja myymättä jääneistä päättelin, että aika moni muukin haluaisi lapselleen ennemmin jotain lapsekkaampaa. Ihmetyttää siis lähinnä tämä epäsuhta kysynnän ja tarjonnan välillä.

Vierailija
34/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valikoimat ovat näköjään suorastaan valvat verrattuna kaupunkiin ja Lindexien läheisyyteen. Netistä saa tilattua melkein mitä tahansa, myös "lapsekasta" vaatetta koossa 140 cm. Ei ikinä mitään ongelmia löytää sopivaa ja mukavaa.

Vierailija
35/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä valikoimat ovat näköjään suorastaan valvat verrattuna kaupunkiin ja Lindexien läheisyyteen. Netistä saa tilattua melkein mitä tahansa, myös "lapsekasta" vaatetta koossa 140 cm. Ei ikinä mitään ongelmia löytää sopivaa ja mukavaa.

Anti tulla vaan, jos on varaa kehuskella ettei ole mitään ongelmia löytää - noin 99% äideistä tuntuu olevan!

Vierailija
36/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö, joka käyttää 128cm vaatteita. H&M:n nettikaupasta olen vielä tuon kokoiselle ihan kivojakin löytänyt. Paljon meillä on arkivaatteissa myös Espritin vaatteita, Benettonia, Stockan Bogi -mallistoa ja jotain Lindexiltäkin. Vaikeampaa on kuitenkin löytää neutraalia ja lapsekastakin vaatetta kuin esim 122cm koossa. Ulkomaisista nettikaupoista tykkään Gymboreesta, josta löytyy vielä isommassakin koossa lapsekasta vaatetta.

Vierailija
37/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä yhtään kiinnosta ostaa sellasia aikuisten vaatteita mini koossa 7-8 vuotiaille. Joissain kaupoissa saattaa olla vielä juuri ja juuri sopivia "lpsellisia" vaatteita, mutta ovat aika tyyritä erikoiskaupoissa ja sielläkin on tuuri jos löytyy isoja kokoja. Itse jos osaisi tehdä kaikki niin saisi lapsi olla lapsi eikä pikku pissis...

Vierailija
38/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä kauppoja tosin ei ole kovin monessa paikassa (Sello, Kamppi, Omppu).

Tosi kauniita ja ajattomia vaatteita, paljon mekkoja ja tunikoita ja erilaisia t-paitoja.

Jos ostan uutena vaatteita lapsille, ostan melkeinpä vain tuolta. Ovat laadukkaita ja kauniita - hinta tosin ei ole kovin halpa.

Vierailija
39/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tyttö 145cm ja olen löytänyt HM.ltä, Lindeksiltä, varsinkin anttilasta ja prismasta tosi helpolla perusvaatteita. Vähemmän tässä meidän pikkukaupungissa on mitään lurexia teineille. Ihan kivoja tavallisia tunikoita ja perusmustia leggareita ja farkkuja. Anttilasta löytyi kivoja yksvärisiä huppareita ja sinisiä farkkuja. HM.ltä ostettiin läjä puseroita ja lindexiltä pari tunikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi