Mulle ei ikinä löydy töitä
jo vuosia olen töitä hakenut esim.siivous yms työt kävisi vaan kukaan ei huoli töihin, opiskelemaankaan en päässyt ja nuorempana olen yrittänyt koulua käydä en vain ole pärjännyt enkä saanut ammattia. En jaksa ikuisesti olla mieheni elätti.
Kommentit (5)
kukaan ei vaan huoli töihin tuntuu kamalalta olla kohta 40v ja miehen elätti.
saisit työkokemusta ansioluetteloosi. Kannattaa aloittaa sellaisella. Myös on olemassa ihan työelämänvalmennusta, silloin saa käsityksen siitä kuinka työpaikoilla nykyään halutaan joustavia ihmisiä ja millaisia odotuksia muuten työntekijöistä on. Tiedät sitten, miten työnhaussa "piilotat" mahdolliset haittaavat rasitteet itsestäsi paremmin. Esim. jos sun on oltava joka päivä kotona klo 16:00 laittamassa miehellesi ruokaa, niin ei ole ihan hyvä mainita työnhaussa. Tuo nyt oli keksitty juttu, mutta olen kyllä rekrytoidessa kuullut yhtä kummallisia rajoitteita.
Lisäksi voisit käydä kokeilemassa työvoimatoimistossa ammatinvalintatestiä. Ties vaikka sinussa olisi piileviä kykyjä vaikkapa johonkin oudonmpaan ammattiin, etkä ole tajunnut sitä itse. Näin olet hakenut vääränlaisiin opinahjoihin, jos susta pitäisi tulla vaikkapa jonkun lajin taiteilija tai muu nikkari.
Onnea työnhakuun!
saisit työkokemusta ansioluetteloosi. Kannattaa aloittaa sellaisella. Myös on olemassa ihan työelämänvalmennusta, silloin saa käsityksen siitä kuinka työpaikoilla nykyään halutaan joustavia ihmisiä ja millaisia odotuksia muuten työntekijöistä on. Tiedät sitten, miten työnhaussa "piilotat" mahdolliset haittaavat rasitteet itsestäsi paremmin. Esim. jos sun on oltava joka päivä kotona klo 16:00 laittamassa miehellesi ruokaa, niin ei ole ihan hyvä mainita työnhaussa. Tuo nyt oli keksitty juttu, mutta olen kyllä rekrytoidessa kuullut yhtä kummallisia rajoitteita. Lisäksi voisit käydä kokeilemassa työvoimatoimistossa ammatinvalintatestiä. Ties vaikka sinussa olisi piileviä kykyjä vaikkapa johonkin oudonmpaan ammattiin, etkä ole tajunnut sitä itse. Näin olet hakenut vääränlaisiin opinahjoihin, jos susta pitäisi tulla vaikkapa jonkun lajin taiteilija tai muu nikkari. Onnea työnhakuun!
Ei saa työkkäristä työllistämishommia niitä ei kuulemma ole ja olen useamman kerran käynyt ammatinvalintapsykologilla mutta eivätpä nekään tiedä mistä muhun olisi. Tuntuu vaan kamalalta hukata elämänsä kotonaoloon. Kiitos tsempeistä.
pyydät niitä neuvomaan ystävällisesti, mitä sussa pitäisi olla paremmin, jotta kelpaisit töihin. Kerrot, että olet tosissasi ja haluat kehittyä paremmaksi. Kiität mahdollisista vinkeistä ja samalla pyydät suosittelijoiksi työhakemukseen. Aina pitää jälkeensä jättää hyödyllistä verkostoa tuollaisista. Ei saa polttaa siltojaan takaa.
Kyllä varmasti niissä ammatinvalintatesteissä joku tulos tulee. Ilmeisesti ei sellainen, jonka kuvittelisit toteuttavasi. Miksi et kokeilisi niitä ideoita siten kuin ne tilanteeseesi on sopivia? Kerroppa tänne mitä ehdottivat, niin etsitään sulle ideoita. Avaa vaikka uusi avaus aiheesta, niin voit saada paljonkin ehdotuksia, jos tämän otsikon osalta keskusteluaihe menee vähän eri suuntaan.
esim. kauppoihin hyllyttäjäksi, huoltsikalle myyjäksi, ravintoloihin tiskariksi jne.