Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä tätä vaatetarjontaa lapsille - 7-14 vuotiaat samoissa vaatteissa :(

Vierailija
28.06.2010 |

Oikein harmittaa kun oma tyttö joutuu kokonsa puolesta siirtymään tuohon 7-14 vuotiaiden vaatemallisto tarjontaan. Jotenkin ei mene päähän että miksi seitsemän vuotiaan pitäisi pukeutua samoin kuin 12-14 vuotiaat - eli ihan ihmeellisiin pissisvaatteisiin- mustiin, kiiltäviin ihmelurexeihin. Katselin juuri nettikauppoja ulkomailta, ja siellä on aivan eri tarjonta vielä 7-10 vuotiaille. Miksi täällä tungetaan noin iso kehityskaari samiksiin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etsin meidän 6v täyttävälle vaatteita (lähinnä kesähousuja) ja mitään muita ei ollut tarjolla kuin capreja (ihan ok, mutta pitkiä etsin) tai pillifarkkuja/legginseitä. Tytöllä on pituutta jo yli 120 cm eli 122 cm vaattee eivät enää mahdu, ja monessa kaupassa koululaisvaatteet alkavat 128 tai jopa 122 cm koosta.

Mitä ilmeisimmin pitäisi alkaa käydä vaateostoksilla vain Stockalla tai ostaa netistä että saisi järkevämpää vaatetta tulevalle esikoululaiselle...

Vierailija
2/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata käydä hennesillä ostoksilla.siellä onkin tangot täynnä pikkupissisten vaatteita pikkutytöille :( isoissa tavarataloissa tai vaikka ihan Prismassa on muitakin. Meilläkään ei tuo 7v pukeudu teinimuotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vaatteet loppuvat kokoon 152 cm, sieltä saa ainaskin jotain, ostin just tytölle kivoja t-paitoja ja farkkuhameen.

Vierailija
4/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

legginsseissä tai pillirarkuissa? Mun 7v tytöllä on pinkit pillifarkut ja lukematon määrä legginssejä joita käyttää tunikoiden tai hameiden kanssa. Eri asia sitten napapaidat tai hutsahtavat printit mutta niitä en minä ainakaan ole nähnyt tuon ikäisten vaatteissa...

Vierailija
5/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa Sokosta tai ihan Prismaa. Sieltä löytyy lapsellista vaatetta kaikkia kokoja. Ei Anttilankaan tarjonta ihan hirveää ole, ja jos laatua haluat niin valitse Benetton, siellä on perusvaatetta samoin kuin Marimekolla.

Vierailija
6/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

legginsseissä tai pillirarkuissa? Mun 7v tytöllä on pinkit pillifarkut ja lukematon määrä legginssejä joita käyttää tunikoiden tai hameiden kanssa. Eri asia sitten napapaidat tai hutsahtavat printit mutta niitä en minä ainakaan ole nähnyt tuon ikäisten vaatteissa...

mutta kun niitä legginsejä ja pillifarkkuja jo löytyy ja piti löytää muuta. Ja itse asiassa nämäkin mitä jo löysin olivat hyvinkin teinityylisiä eikä kovin sopivia 6-vuotiaalle.

-2

Vierailija
7/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä vois ap:n kanssa olla enempää samaa mieltä. Harmittaa! Ainoa hyvä puoli on, että rahat säästyi ;)

Vierailija
8/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

128 tai 134 koon vaatteita? Onko vinkkejä?

Vierailija
9/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans 130cm pitkä tuleva ekaluokkalainen... Tyttö itse aina haikailee niiden leikki-ikäisten vaatteiden perään, mutta kun ei niistä kokoja enää löydy... Housut pitäs olla 134cm ainakin ja paidat mieluusti 140cm...

Vierailija
10/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko siirtyä kalliimpiin merkkeihin, pois ruots. vaateketjuista, kun 5v:lle tarjolla pelkkää pinkkiä, mustaa ja hopeaa, sellaisia vaatteita, joita madonna käytti 80-luvun alussa. Meillä kun 5-v tarttis jo 128-kokoa monessa vaatteessa.

Eikö tästä saisi jo jonkinlaista adressia liikkeelle, kun ongelma tuntuu olevan sama niin monella?

Vierailija
11/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseäni kyllä harmitti myös silloin, kun jouduin luopumaan näppäristä ja edullisista vaateostoksista Lindexillä, kun (tuolloin) kuusivuotiaamme alkoi käyttää 128-senttisiä vaatteita. Tuolla Lindexillä nimenomaan on niputettu 128-senttisten vaatteiden käyttäjät (eli 6-7 -vuotiaat) samaan kategoriaan 170-senttisten (eli 13-14 -vuotiaiden kanssa). Aikaisemmin ostin suurimman osan tytön vaatteista Lindexiltä, mielestäni siellä oli nättejä ja hyvällä hinta-laatusuhteella varustettuja perusvaatteita, mutta nykyään en löydä lapselleni mitään niiden kullanväristen lurex-toppien ja mustanharmaiden pääkallo-vaatteiden valikoimasta.

Pillifarkut ja caprit ovat mielestäni ihan kivoja 6-7 -vuotiaallekin, mutta kun niitäkään ei enää löydä Lindexiltä, ainakaan ilman reikiä ja rumia printtejä.

Vierailija
12/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotiaalle mm. Bobo, Stocka, pikku-väki, Pikku Kippari ym. käytän paljon ja ostan vain kohtuu hintaisia.

Vierailija
13/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa juuri sellaista kuin itse haluaa. Ja laadukkaampaa, kuin halpisketjujen vaatteet.

Vierailija
14/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotiaalle mm. Bobo, Stocka, pikku-väki, Pikku Kippari ym. käytän paljon ja ostan vain kohtuu hintaisia.

Missähän noita putiikkeja sitten on? Hämeessä aika hiljasta...

Vierailija
15/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tilaankin suurimman osan poikieni vaatteet netistä

Vierailija
16/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa kaipaan helppoja Lindex ostoksia. Bobot ja Stockat on vaan usein kirpaisevan hintaisia ihan perus arkivaatteesta :(

Lindexille adressia, minä liityn mukaan heti!!

Vierailija
17/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkutytöt sit pitäs pukea ku mitkäkin pikkuhutsut vissiin.. (Noin KÄRJISTÄEN sanottuna :P)

Vierailija
18/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän noita putiikkeja sitten on? Hämeessä aika hiljasta...

Lähikauppakeskuksessa on sitten H&R, Lindex ja KappAhl ja siellä on ollut helppo asioida kauppareissulla. No on siellä pari muutakin kauppaa mistä saa lastenvaatteita mutta joko huonommin tai reilusti kalliimmalla.

Vierailija
19/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle Lindexin alesta 134/140cm kivoja paitoja 4kpl. Ei siis mitään teinipaitoja. kpl hinta 3-5 euroa.

Edullisia kauppoja:

Seppälä

Lindex

KappAhl

Anttila

Prisma

Citymarket

Tarjoustalo

Säästöpörssi

Nettikauppoja:

Netanttila

Ellos

Joseffsson

Catalog autlett

Onhan noita.. Itse en koskaan osta lapsille täysi hintaisia vaatteita. Vain ja ainoastaan ale tuotteita ja aina olen löytänyt mitä olen tarvinnut. Koskaan en mene ostamaan vain housuja. VAan aina kun satun käymänä jossain niin samalla katson mitä on alessa ja ostan sen mukaan. Kaapit pursuaa ihania vaatteita :)

Vierailija
20/39 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

122/128cm sekä 134/140cm tyttöjen peruspaitoja. Valkoisia, keltaisia, vaaleanpunaisia. Ei mitään kuvia vaan ihan perus t-paitoja, joissa kauluksessa ja hihansuissa pieni rypytys. 10 eurolla 3 paitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän