kysymys suurperheiden äideille
millainen periaate sinulla on lasten kavereiden ruokailujen suhteen? annatko välipalaa? entäs ruoka-aikoina?
Meillä tämä on hiukan ikuisuusongelma, kun kotona pyörii joka ikinen päivä 2-6 vierasta lasta.
Kommentit (13)
siksi tämä aina tuottaa päänvaivaa, kun tullaan suoraan koulusta meille ja kotiin on aika pitkä matka. ap
ruuan saa jokainen syödä kotonaan, ja jos kavereita pyöris paljon ni vois olla välipalakin tiukilla;)
Onko joku sovittu juttu, vai ajautuvatko vaan kaikki teille? Hakevatko vanhemmat kotiin myöhemmin, vai menevätkö itse?
Itse haluaisin rauhoittaa koulupäivän jälkeisen ajan omalle perheelle ihan, jos kaveri tulee koulupäivän jälkeen, voi olla vaikka tunnin ja sitten omaan kotiin jo. Omien lasten ei tarvitse viikolla mennä kavereille, kotiin tekemään mahdolliset läksyt ja viettämään loppupäivä oman perheen kanssa.
mitään sovittua ei ole, ja menevät kotiin itse, ketään ei haeta. Väliin sanon joinakin päivinä, että meille ei nyt tulla, mutta ainahan ei voi kieltääkään, täytyyhän kavereita saada käydä. Ja jotkut ovat vaikka 10 tuntia, jos ei heitä aja pois. ap
joskus heillä on myös kaveri mukana. Mun mielestä ihan ok, koska muuten emme tutustuisi heidän kaveripiiriinsä (asuvat eri kaupungissa)
Omasta lapsuudestani muistan, etten ikiä mennyt kavereiden kotiin koulupäivän jälkeen, suoraan kotiin ja sitten leikittiin pihalla.
Milloin sitten on aikaa perheelle, jos koko päivä menee vaan kavereiden kanssa?
Vierailija:
Omasta lapsuudestani muistan, etten ikiä mennyt kavereiden kotiin koulupäivän jälkeen, suoraan kotiin ja sitten leikittiin pihalla.Milloin sitten on aikaa perheelle, jos koko päivä menee vaan kavereiden kanssa?
Niin, ei tokikaan ole perheen kanssa, jos on pihalla.
yhdistin vain kaksi ajatusta selittämättä enempää.
Eli omassa lapsuudessa oli periaatteena, ettei toisten perheitä mennä häiritsemään koulu- ja työpäivien jälkeen, vaan omaan kotiin tai kaverien kanssa pihalle. Omaan kotiin syömään. Itse haluan samaa periaatetta noudattaa, kuitenkin oman perheen kanssa saa enemmän vietettyä aikaa, jos lapset on pihalla tunnin tai pari ja sittenkotiin, kuin että mukana risa 2-6 kaveria mukana...
" jos siellä pihalla on leikkimässä, niin eipä sitä sielläkään ole perheen kanssa"
koulusta tullaan suoraan kotiin. eikä kukaan tule heti koulun jälkeen meille.
viiden jälkeen illalla kun ruoka on syöty ja läksyt tehty voi lähteä kavereille tai meille tulla kavereita.
koska meillä lapsilla on harrastuksia juuri ruoan jälkeen iltaisin.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2013 klo 10:18"]
Menkööt kotiinsa syömään prkl ✌!
[/quote]
Samaa mieltä. Meillä ei pidetä mitään yleistä ravintolaa kenellekään.
olemaan kylässä hekin menevät kotiinsa ainakin ruokailun ajaksi.Sitten on eriasia jos kaveri on kauempaa kylässä.