Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita jotka ei saa ilmaisia lastenvaatteita mistään?

Vierailija
27.06.2010 |

Siis kukaan kaveri/sukulainen tms. ei anna ilmaiseksi teidän lapsille kierrossa? Meillä on näin. Olen oikeasti aika kateellinen niille jotka saa ihan ilmaiseksi (käytettyjä) vaatteita. Meillä ei myöskään isovanhemmat ostele lapsille vaatteita, vaan ihan itse ostan kaiken mitä lapseni tarvitsevat.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ongelma on se, että yleensä niissä kasoissa on aika paljon sellaista jota en ikinä viitsisi lasteni päälle laittaa. Enkä ilkeä sanoa, että "tuota muuten en ota, kun on niin kamala".

Kirpparilta ostan lähes kaiken, alusvaatteita, t-paitoja ja sukkia lukuunottamatta. Ja aina on priimaa ja tilanteeseen sopuvat vaatteet, kun voi ostaa juhliin sopivan värisen mekon, neuletakin ja lakerikengät vitosella.

En ikinä voisi shoppailla kaupoissa kun maailma on pullollaan hyvää tavaraa puooi-ilmaiseksi.

Vierailija
22/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatteita ei todellakaan ilmaiseksi ole mistään tullut. Itse olen lapsille pieneksi jääneet vaatteet lahjoittanut eteenpäin, lähinnä kaverin veljen lapsille ja nyt lähetin yhdelle tutulle säkillisen vaatteita postimaksun hinnalla.

Meillä on se tilanne, että mulla on poikia ja veljellä vaan tyttöjä, joten ei ole oikein vaatteet sopineet. Meilläkään isovanhemmat eivät osta lapsenlapsilleen vaatteita, eikä kyllä isäkään (olemme eronneet), joten itse joudun kaiken kustantamaan ja muotitietoisen murkun vaatteet on aika kalliita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat molempien suujen ensimmäiset lapsenlapset, ei ole serkkuja, ja kavereilla on lapset samassa iässä joten sieltäkään ei irtoa. Itse annan pieneksi jääneet eteenpäin pienemmille serkuille. Annan vain hyväkuntoisia vaatteita, en ryysyjä.

Vierailija
24/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapselleni halua käytettyjä vaatteita. Itse lahjoittelen kyllä pieneksi jääneitä mutta muuten hyviä muille.

En tajua ap'n valitusta että kun kukaan ei anna ilmaiseksi vaatteita. Miksi pitäisi?

Vierailija
25/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.

Me emme ole mitenkään erityisen ekohenkisiä kierrätysintoilijoita, vaan ihan taviksia ja keskituloisia ihmisiä, joilla olisi kyllä varaa ostaa uutta. Mutta miksi ihmeessä pitäisi, jos ei ole pakko?

Meillä toimii naapureiden ja kavereiden kesken sellainen epävirallinen kierrätyspiiri. On ihanaa saada kassillinen nättejä vaatteita ilmaiseksi! Ei kukaan kehtaa meilläpäin mitään rytkyjä lahjoittaa, vaan siistejä ja puhtaita vaatteita vain. Vastapalvelusta ei odoteta, vaan hyvä pannaan kiertämään eteenpäin.

Lahjoitan kavereilleni myös omia vaatteitani, jos olen niihin kyllästynyt. Just sai hyvä ystäväni minulta kahdet lähes käyttämättömät Clarksin sandaalit ja kaikki äitiysvaatteeni myös. On mukavaa, kun toiselle tulee hyvä mieli ja bonuksena luontokin kiittää. : )

Vierailija
26/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kohta 80cm lapsen vaatteita tarjolla... Itsekin tosin otamme käytettyjä vastaan ja käyn jopa kirpparilla.

Vierailija
27/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika usein ne vaatteet on sellaisia ja sellaisessa kunnossa että ei niitä tee mieli lapsen päälle pukea. Siis sen kuntoisia rääsyjä ovat ettei niitä itse viitti eteenpäinkään laittaa.

joskus kyllä ollaan saatu hyvä-kuntoisia ja ihania vaatteita myös, niistä olenkin ollut tosi kiitollinen, ja ne menevätkin sitten eteenpäin kiertoon.

ostan vaatteita myös kirppareilta, tosin olen kyllä aika tarkka siitä mitä lapseni päälle puen:D

Paljon myös uutena ostan vaatteita, ja ne kun pieneksi jäävät niin laitan ne myyntiin jos hyvässä kunnossa (tahrattomina, ehjinä jne)säilyvät.

Niin tosiaan, meillä esikoinen on siis vasta vauva-iässä:)

Vierailija
28/30 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. siskoni on lapseton ja hankkii kierrätyskeskuksesta kauniita

(merkki)lstenvaatteita- yleensä maksan hänelle, koska hän on pätkätöissä

Vierailija
29/30 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilla myyminen on raskasta eikä tuo aina niin suurta voittoa. Muistan että vuosia sitten yh:na tein lähialueen kaksosten äidin kanssa diilin ja hän sai valita ison kassillisen tyttäreni pieneksi jääneitä vaatteita ja maksoi minulle lapsilisäpäivänään 50 € niistä. Mielestäni se oli win-win molemmille.

Tällä hetkellä kun olen työtön, niin tuollainen diili olisi hieno juttu! Kirpparin pöytävuokra maksaa lähes 40 € viikolta, joten hinnat eivät voi olla aivan alakanttiin. Pitäisi löytää joku joka ostaisi edullisesti kasan 80-110 cm pojanvaatteita tai vaihtoehtoisesti vaihtaisi ne pojan 116-122 cm vaatteisiin.

Vierailija
30/30 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa, tosin en ole pyytänytkään. Aika monella tutulla ja sukulaisella on jo isot lapset, niin epäilen kenelläkään olevan vauvan vaatteita kaapeissaan enää. Muutenkin kiva etsiä kirppareilta itselleen mieluisia vaatteita halvalla ja juuri niin paljon, kuin kokee tarvitsevansa.

Toki ottaisin vastaan kiitollisena ilmaisetkin vaatteet, kunhan se ei velvottaisi minua olemaan niille sitten varastona lopun ikää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi