Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökin omistavat: minkä ikäisenä ja millä rahalla olette mökin hankkineet?

Vierailija
27.06.2010 |

Ihan vaan kiinnostaa...

T.ikuisesti mökistä haaveleva, mutta ei taida olla siihen koskaan varaa. Myöskään vanhemmillamme ei ole mökkejä.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienasin myymällä halvalla ostetun kaksioni silloin kun hinnat olivat tapissaan. Asunnon arvo oli noussut 7,5-kertaiseksi.

pitäähän sinne pörssiinkin olla omaa rahaa, eihän sieltäkään tyhjälle voittoa tule. Ja onko kaikki lukiolaiset tosiaan jo taitavia sijoittajia?

Entä mistä se halvalla ostettu kaksio putkahti? Ei ainakaan minun opintotuellani paljon kaksioita osteltu, halpojakaan.

Vierailija
62/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienasin myymällä halvalla ostetun kaksioni silloin kun hinnat olivat tapissaan. Asunnon arvo oli noussut 7,5-kertaiseksi.

pitäähän sinne pörssiinkin olla omaa rahaa, eihän sieltäkään tyhjälle voittoa tule. Ja onko kaikki lukiolaiset tosiaan jo taitavia sijoittajia? Entä mistä se halvalla ostettu kaksio putkahti? Ei ainakaan minun opintotuellani paljon kaksioita osteltu, halpojakaan.

Eikö tähän enää vastata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun v.84 rakennettu kotitalo (124 m2) maalla, järven rannalla. Samassa pihassa on vielä vanha talo 1880-luvulta. Isäni kuoltua v.2000 (äiti kuoli jo kauan sitä ennen) tila jaettiin: veljeni sai pellot ja metsät, mulle jäi talo rantatontteineen. Perintöverot maksettiin myymällä yksi rantatontti. Nyt tuo kotitaloni on uusperheemme lomapaikka, jossa tosin olemme ehtineet olla aivan liian vähän. Juuri vietimme siellä 3 vrk juhannusta lasten kanssa, mutta aina osa ajasta menee pihan ja rannan kunnossapitoon. Joskus toivottavasti siellä ehtisi olla pidemmän aikaa ja ottaa rennosti..! Kotoa tuonne on vain reilu 60 km matkaa, joten ei ole liian kaukanakaan "mökki".

Vierailija
64/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme Uudellamaalla ja meille kelpaisi ihan vain tontti tai vaikka purkukuntoinen rakennuskin siellä. Kunhan olisi ranta. Eikä kovin kaukana... Meillä ei ole mitään suhteita maanomistajiin tms ja tosiaan sukulaisilta ei ole odotettavissa mitään apuja misään mielessä. Rahaa ei olisi paljon käytettävissä. Taitaa jäädä haaveeksi vain vai osaatteko neuvoja että mistä kannattiais alkaa etsimään? On yritetty joiltain nettisivuilta etsiä, mutta valikoima tuntuu suppealta ja kalliikohta tai sitten vaan etsimme vääristä paikoista.

Vierailija
65/73 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökki alkaa olla valmis nyt, mies on 50 ja minä muutaman vuoden nuorempi. Meillekään ei olisi perintömökkejä tulossa.

Vierailija
66/73 |
28.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesämökkimme on Mikkelissä, kuten teillä.

Ostimme uuden, valmiiksi rakennetun mökin johon kuuluu paljon rantaviivaa. Tontin pinta-ala on 1,1ha. Vesijätömaat oli lunastettu. Hinta oli n.12v sitten 53.000€

Tontilla on uutena käyttöön otettu mökki, jossa on aurinkosähkö, vesi haetaan talon rakennusaikaan laitetusta uudesta porakaivosta. Erillinen sauna, 3m rannasta ja saa olla, koska sauna on vanhempaa rakennusta, samoin vanha hirsinen aitta on.

Rakentaja teki myös erillisen rakennuksen, jossa on avovarasto, puuvaja sekä askaretluhuone, siinä voi yöpyäkin jne.

Tulimme kotiin käymään ja lähdemme huomenna takaisin, hyviä ilmojakin on luvattu.

Tänään kävimme Graanissa kaupoissa, mökiltä on matkaa sinnen n.25min. Haukivuoreen on lyhyempi matka.

Mukavia kesäpäiviä kaikille niin kotosalla kuin mökeilläkin.

Vierailija
67/73 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin tulee minusta olla suhteellisen lähellä, max. 100 km säteellä omasta kodista.

Mun isän vanhemmilla on mökki järven rannalla 350 kilsan päässä Vantaalta, jossa asun. Olen matkustanut tuota väliä niin pienestä saakka, etten osaa pitää sit pitkänä matkana. Kun mennään maalle niin silloin todella mennään täysin maalle eikä minnekään 100 km päähän Lahteen ;)

Isäni johdolla käymme siellä miltei joka kesä. Omistan todella pienen osan tuosta mökistä. Muut jaolla olevat ovat isäni, hänen isänsä, isäni viisi sisarusta, heidän lapsensa (5) ja siskoni.

Olen kohta 23-vuotias enkä kyllä keksi, miten ihmeessä olisin saanut tämän ikäisenä ostettua oman kerrostalon. Työt ovat todella kortilla, jos ei ole vielä valmistunut, joten ei tässä pahemmin omilla töillä kämppiä hankita. Omat tulot 480 euron opintotuki, mies saakin sitten about 2500 käteen. Sanotaanko vaikka, että ilman miestäni olisin täysin kusessa ja asuisin vielä vanhempieni nurkissa. Eihän 480 eurolla saa maksettua kuin vuokran (30 neliön kämppämme vuokra on juuri tuo 480 euroa).

Vierailija
68/73 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta loma-asunto toisessa maassa. Jonkin verran lainaa otettiin omien säästöjen päälle. Nelissäkymmenissä oltiin.

Vierailija
69/73 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostin mökin lainarahalla. Se oli riskiostos, hinta oli halpa (80 000), mutta sekä mökkiin että tonttiin sisältyi isoja riskejä, joiden jäljiltä olis voinut olla nollan arvoinen pala maata käsissä. Ei kuitenkaan käynyt niin, nyt sen arvo on kaksinkertaistunut. Uskallettiin ryhtyä tuohon, koska muuta omaisuutta oli kohtuullisesti ja lainaa asunnosta jäljellä hyvin vähän.

Vierailija
70/73 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ostettiin tontti lainalla. Nyt on rakennettu saunamökki ja pari vuoden sisään aletaan rakentaa varsinaista mökkiä.

Talolaina oli maksettu pari vuotta sitten, joten oli helppo päätäs ottaa mökkilaina. Meillä on molempien vanhemmilla mökit, mutta vaikka kuinka sanovat, että saadaan olla siellä kuin kotonamme, niin aina tuli napinaa eikä saatu olla siellä koskaan keskenämme rauhassa ja aina piti paiskia töitä siellä ja kaikki juhla-ajat, kuten juhannus oli luonnollisesti varattu heille.

Vierailija
71/73 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaina kun asuntolaina saatiin maksettua. Otettiin mökkiin vähän lainaa mut suurin osa kustannettiin ihan omilla varoilla ja säästöillä, kotiutettiin vähän osakkeita jne.

Vierailija
72/73 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempani omistavat monta mökkiä, ne ovat siis mökkejä eikä mitään linnoja ja yksikään ei ole veden ääressä, eli ei kovin vakuuttavia.

Yhden antoivat veljelleni ja yhden mulle. Jouduin maksamaan jotain perintöverojuttua muistaakseen 8 tonnia.

Sitten myin kaikki puut tontilta joka oli hyvä pesämuna kun rakennettiin sinne oma mökki, koska vanhempani käyvät kesällä paljon myös siellä, on kaikilla oma soppi.

Ei olla tosin vielä oltu kertaakaan kaikki samaan aikaan paikalla.

Vierailija
73/73 |
04.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nykyään moni sijoittaa ja voinut ostaa vaikka kryptovaluuttavoitoilla järvenrannalta mökin