Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökin omistavat: minkä ikäisenä ja millä rahalla olette mökin hankkineet?

Vierailija
27.06.2010 |

Ihan vaan kiinnostaa...

T.ikuisesti mökistä haaveleva, mutta ei taida olla siihen koskaan varaa. Myöskään vanhemmillamme ei ole mökkejä.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta kokemusta ja muilta, niin tärkeintä omaisuuden hankkimisessa on aloittaa jo nuorena (20-vuotiaana) asuntojen hankinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudeltamaalta järvenrantamökki 7v sitten 120 000 eurolla, tehtiin uusi huvila muutama vuosi sitten ja arvo nykyään pitkästi yli 200 000 euroa. perintöhuvilakin on tulossa Tammisaaresta, mutta koska appivanhemmat onaika nuoria, päätimme hankkia oman paikan. Vakituinen talomme oli lähes maksettu silloin kun ostimme kesämökkipaikan

Vierailija
24/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kolmen hehtaarin saaressa, nyt vielä myös mun äidin ja enojen käytössä, mutta mulle se ajan mittaan sitten jää.

Vierailija
25/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ennen kuin tekivät rantakaavan. Myin puita metsästä ja ostin hirsitalon.

Vierailija
26/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 33 vuotias kun mökkiä alettiin rakentaa. Molemmat rahotettu velkarahalla, mutta kaikki työt lukuunottamatta sähkötöiden kytkentöjä on mies tehnyt itse. Halvalla ollaan rakennettu.

Mökki ei ole järvenrannalla, mutta kylläkin tunturin kupeessa ja järvikin löytyy 2 km päästä.

Velkaa meillä vielä noin 70tuhatta. Mökkiä voi onneksi rahottaa vuokraamalla viikonloppuja :)

Vierailija
27/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän siitäkin, missä asustelee. Mä en ainakaan jaksais ajella yli 500km mökille. Mökin tulee minusta olla suhteellisen lähellä, max. 100 km säteellä omasta kodista. Mut täähän oli vain mun mielipide, toki sen mökin voi kaukaakin hankkia...

Vierailija
28/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu vähän siitäkin, missä asustelee. Mä en ainakaan jaksais ajella yli 500km mökille. Mökin tulee minusta olla suhteellisen lähellä, max. 100 km säteellä omasta kodista. Mut täähän oli vain mun mielipide, toki sen mökin voi kaukaakin hankkia...

Siis rannalla olevan mökin saa halvalla jostain päin Suomea, mut en halua ajaa montaa sataa km mökille...

Vierailija
29/73 |
16.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v kun ostin järvenranta mökin. en kyllä yksin. mökki ollut meillä 3v

Vierailija
30/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mökki tontteineen on kallis hankinta, etenkin jos sen haluaa veden äärestä tai ylipäätään suositulta alueelta. Kyllä siihen joutuu lainan ottamaan, jos sattuu olemaan tavalllinen ihminen, kuten useimmat sattuvat."

Minulla on mökki veden äärellä ja en ole joutunut lainaa ottamaan.

35 vuotias mies.

Vierailija
31/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ja ostin mökin lainarahalla. Se oli riskiostos, hinta oli halpa (80 000), mutta sekä mökkiin että tonttiin sisältyi isoja riskejä, joiden jäljiltä olis voinut olla nollan arvoinen pala maata käsissä. Ei kuitenkaan käynyt niin, nyt sen arvo on kaksinkertaistunut. Uskallettiin ryhtyä tuohon, koska muuta omaisuutta oli kohtuullisesti ja lainaa asunnosta jäljellä hyvin vähän."

Ai halpa ? No huh huh... Minä ostin rantamökin hyvältä tontilta alle 10 000e:lla ( tuuri kävi ) ihan omilla rahoilla.

Kylläpä sitä jotkut pistää isoja summia menemään..

Vierailija
32/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vanhempani omistavat monta mökkiä, ne ovat siis mökkejä eikä mitään linnoja ja yksikään ei ole veden ääressä, eli ei kovin vakuuttavia."

Tekeekö se ranta niistä sitten muka vakuuttavan ?
 eli maksat maisemasta ?

"Mökki ostettiin halvalla, kun sattui löytymään ja rempattiin itse kuntoon. On järven rannalla."

Minä valitsin mökin joen rannalta. On kaikki sähköineen valmiina rauhallisella paikalla. Eikä ole lilluvaa levää kuten järvissä :)

Vierailija
33/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatulosta saaduilla säästöillä (vaimo opiskeli ja minä asuin vanhempien luona ja mökillä vaimon valmistumiseen saakka) ja pikkulainalla 25 -vuotiaana. 

Ei tiedetty minne elämä kuljettaa ja lainan sai pois maksettua pikaisesti. Nyt on paikka järven rannalla ja uusi mökkikin rakennettuna :)

Vierailija
34/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin kyllä näin että duunari ei pysty ostamaan mökkiä järven tai merenrannalta pääkaupunkiseudulta. Muualta se on täysin mahdollista ja saattaapi olla jopa että kannattavampaa kuin ostaa asunto pääkaupunkiseudulta joiden hinnat ovat jo laskeneet ja tulevat varmasti laskemaan

Vierailija
35/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut mökki nyt 6 vuotta. Järven rannalla, omista puista rakennettu ja velaton

Vierailija
36/73 |
07.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka mökki oli 1.5h ajomatkan päässä, kuivanmaan mökki, aivan ihanalla paikalla ja tosi viihtyisä, tykättiin tosi paljon viettää siellä aikaa. Miehen bonuksilla rahoitettiin osa, anoppi omisti pienen siivun joka lopulta lunastettiin itsellemme ja lainaa ei tarvittu. Ikää oli mulla 26v, miehellä 36v. Myytiin 2v sitten pis ja ostettiin 2h ajomatkan päästä hiihtokeskuksesta aivan uusi loma-asunto kaikilla herkuilla. Omaa rantaa ei saatu mutta on laskettelurinteet, hiihtoladut ja golfkenttä vieressä ja paljon muuta aktiviteettia, todettiin jossain vaiheessa että ei haluta mennä mökille remppaamaan ja kuopsuttamaan kasvimaata vaan harrastamaan, siksi tämä on meille paras vaihtoehto. Lainaa piti ottaa hiukan, maksettiin mökistä reilu 200 000e.

Ikää mulla nyt 37v ja miehellä 47v.

Vierailija
37/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myin puuta ja rakensin mökin. Ilman lainaa.

mökin

Omasta mielestäni ostin ja myin oikeaan aikaan osakkeita. Miksi aina oletetaan, että nuorena hankittu raha on perittyä?

Vierailija
38/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat mökin on perintönä saatu. Olemme molemmat ainoita lapsia. Toinen mökki on isoisän 40-luvulla rakentama, noin tunnin matkan päässä kotoamme. Toiselle on matkaa lähes kolme tuntia, mutta se on isäni (ja minun) rakentama. Molemmat mökit ovat meille tärkeitä. Vanhempamme saattavat käydä mökeillä, mutta ne ovat silti juridisesti ja henkisesti meidän mökkejämme.

Vierailija
39/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä puuta oli saatu?

Vierailija
40/73 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä puuta oli saatu?

Ostin halpoja osakkeita, myin ne isolla rahalla. Suomi meni lamaan. Ostin rantatontin ja 48 ha metsää siihen vierelle, joku oli mennyt konkurssiin ja sen sai halvalla.

Puu kasvoi. Myin puuta. Ostin mökin. Alkupääoman osakekauppoihin olin saanut tekemällä töitä. Työstä sain palkkaa. Elin aika itarasti.