Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on kalliimpi: tyttö vai poika?

Vierailija
26.06.2010 |

0-18 v.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa tyttölasten oli todettu tulevan kalliimmaksi. Luki hesarissa tai IL;ssä.

Vierailija
2/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala. Tietty jotkut tytöt saattavat tulla kalliiksi kun pitää jatkuvat parturi maksut maksaa ja kalliit vaatekulut ym. Mutta esim. teinitytöt ostavat iso osa vaatteensa henkkamaukalta ja muista halpakaupoista mutta pojat ostavat paljon merkkivaatteita ja elektroniikkaa. Ja myös todella moni (miksei tyttökin) unelmoi autosta jonka senkin vanhemmat kustantaa.

Eiköhän tuo ole tapauskohtaista. Itse ainakin tulin vanhemmilleni kalliiksi :D Varsinkin teininä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala. Tietty jotkut tytöt saattavat tulla kalliiksi kun pitää jatkuvat parturi maksut maksaa ja kalliit vaatekulut ym. Mutta esim. teinitytöt ostavat iso osa vaatteensa henkkamaukalta ja muista halpakaupoista mutta pojat ostavat paljon merkkivaatteita ja elektroniikkaa. Ja myös todella moni (miksei tyttökin) unelmoi autosta jonka senkin vanhemmat kustantaa.

Eiköhän tuo ole tapauskohtaista. Itse ainakin tulin vanhemmilleni kalliiksi :D Varsinkin teininä.

jotkut poikien harrastukset voi tulla kalliiksi kuten jääkiekko.

Vierailija
4/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka osaa pyytää ja haluata kaikenlaista. Lapsuusperheessäni se oli esikoispoika, joka sai kaikenlaista kallista. Meidän perheessä se on toinen lapsi, tyttö.

Vierailija
5/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain toista sukupuolta omaavat pääsee aina halvemmalla, koska pystyvät kierrättämän juttuja paremmin, käy yhteiset lelut paremmin jne.

Mutta luulen, että jos on vain yksi lapsi niin tyttöjen vanhemmat pystyvät vähän laskelmoimalla pääsemään halvemmalla kuin poikien vanhemmat. Pojat yleensä tykkää kalliista jutuista, poikien harrastukset on kalliita ja mopot, pleikkaripelit yms on kalliita. Tyttöjen vaatteet voi ostaa ihan HM:stä jolloin ei tule kalliiksi ja meikit edullista ja halpaa ja kohtuudella!

Vierailija
6/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi vastustaa tyttöjen kauniita vaatteita.

pojan harrastus ei ole mitään sen rinnalla mitä tyttö ( hänen vaatteet) tulee maksamaan. mutta oma valinta, halvemmalla selviäisi..

Vierailija
7/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulivat jonkin verran kalliimmaksi. Pojille ostettiin harvemmin mutta selvästi kertaostoksena kalliimpia asioita kuin tytöille.

Vierailija
8/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tytöille annetaan enemmän rahaa kuin pojille ja tytöt tulevat muutenkin kalliimmiksi vaatekuluineen yms. Tytöt saavat kalliimpia synttärilahjoja ja pojat joululahjoja. Tuossa on tutkimus joka edellä mainittiin.

http://www.iltalehti.fi/perhe/2010052411722007_pr.shtml

Tutkimusten mukaan pojille ostetaan kalliimpia lahjoja ja annetaan enemmän rahaa kuin tytöille

Vierailija
9/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On 17v tuplat ja selkeästi poikaan menee enemmän rahaa, jos laskee ihan tarkasti kaiken. Pojat kuluttavat enemmän urheiluun... ainakin meillä.

Vierailija
10/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa vanhemmiltaan ja esim. viikkorahansa on huomattavasti suurempi kuin tytöillä.

Vierailija
11/17 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kelpaa henkkamaukat sun muut. Pojalle pitää ollaa kallit kanit, etniekset sun muut.

harrastukset lienevät molemmilla yhtä kalliit, tytöllä ratsastus pojalla jääkiekko.

Vierailija
12/17 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että murrosiässähän kasvavat pojat syövät usein kuin hevoset. Tytöt verrattaen vähemmän.

Noin yleistäen.

Tai ainakin silloin kun minä olin yläasteikäinen...

Vierailija
13/17 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön saavat 20% vähemmän kuin pojat. Näitä tutkimuksia on tehnyt mm. Terhi Wilska ja Nordea. Nordean tutkimuksissa tytöt ovat saaneet viikkorahaa vain yhtenä vuonna enemmän kuin pojat, kaikkina muina vuosina pojat ovat saaneet enemmän. Luotan näihin enemmän kuin amerikkalaisiin tutkimuksiin.

siis tytöille annetaan enemmän rahaa kuin pojille ja tytöt tulevat muutenkin kalliimmiksi vaatekuluineen yms. Tytöt saavat kalliimpia synttärilahjoja ja pojat joululahjoja. Tuossa on tutkimus joka edellä mainittiin.

<a href="http://www.iltalehti.fi/perhe/2010052411722007_pr.shtml" alt="http://www.iltalehti.fi/perhe/2010052411722007_pr.shtml">http://www.iltalehti.fi/perhe/2010052411722007_pr.shtml</a&gt;

Tutkimusten mukaan pojille ostetaan kalliimpia lahjoja ja annetaan enemmän rahaa kuin tytöille

Vierailija
14/17 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu siitä keneen vanhemmat haluavat laittaa rahaa.

olen lukenut että pojille annetaan enemmän. mutta tuossa ulkomaalaisessa tutkimuksessa tytöt olivat tulleet.

Luulen, että suomessa pojat. Pojille ostellaan kalliimpia vaatteita aja tavaroita ja myös sitten aikuisena miehet käyttävät ison osan rahasta itseensä kun taas tyttöön ei sijoiteta, oppii vaatimattomaksi ja käyttää aikuisena rahansa lasiinsa (poikiin)

Vierailija
15/17 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa pojille ostellaan merkkivaatteita, ja joka toinen poika harrastaa jääkiekkoa, jolloin perheen aika ja raha käytetään poikiin

Vierailija
16/17 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muualla arvostetaan ilmeisesti tyttöjä enemmän, kuin suiomessa.

Vierailija
17/17 |
27.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sinänsä mitään muuta vikaa kuin että ne koskevat Amerikkaa eivätkä Suomea... Mutta siis olen itsekin nähnyt tuon Wilskan tutkimuksen, ja noinhan se meni.

Tytön saavat 20% vähemmän kuin pojat. Näitä tutkimuksia on tehnyt mm. Terhi Wilska ja Nordea. Nordean tutkimuksissa tytöt ovat saaneet viikkorahaa vain yhtenä vuonna enemmän kuin pojat, kaikkina muina vuosina pojat ovat saaneet enemmän. Luotan näihin enemmän kuin amerikkalaisiin tutkimuksiin.