Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, tais mennä juhannus pilalle :(

Vierailija
25.06.2010 |

Ei olla ennen oltu anopilla juhannuksena, vaan kotona, mun vanhemmilla tai kavereilla. Tänä juhannuksena anoppi kutsui luokseen grillaamaan, ja luvattiin mennä. Pettymys oli ihan älytön!!

Anoppi oli grillannut kaiken jo ennen kuin saavuttiin, vaikka oltiin sovittu tietty tuloaikakin! Ruokana oli siis kylmää makkaraa, perunaa, kaupan lihapullia, koppuraksi paistettuja pihvejä ja majoneesisalaatteja. Näitä lämmitettiin sitten mikrossa... Ainut hyvä oli vaniljajätski ja mansikat. Tarjouduin ennen juhannusta tekemään esim. jotain kivoja salaatteja tai jälkiruokaa, mutta ei kuulemma tarvinnut, anoppi kyllä hoitaisi kaiken :(

En tietenkään näyttänyt pettymystäni, mutta kyllä ärsytti, kun olen luullut, että jos kutsutaan grillaamaan, niin grillataan sitten vasta yhdessä vieraiden kanssa ja syödään pitkään ja hartaasti!

ap

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkoisia pyhimyksiä täällä:) En kyllä usko et kaikki muut olis niin maan perin tyytyväisiä kun sais lämmittää juhannuksena kaupan lihapullia mikrossa,jee:) Mä en ainakaan ja eihän ap hauku lyttyyn anoppia vaan harmittelee vaan pettymystään. Menkääs nyt anopin parhaat kaverit lämmittään niitä grillattuja kylmiä makkaroita mikrolla oikein herkullisiksi:)hus hus,kamalaa jos ap tykkää just grillatuista(niinkun mäkin)

Vierailija
2/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kasvanut perunan ja ruskean kastikkeen voimalla. Olisin silti varmaan itsekin vähän pettynyt, tykkään kanssa, että grillaaminen on sosiaalinen ja kulinaristinen tapahtuma. Mutta varmaan tunsit anoppisi jo entuudestaan. Oma anoppini tarjoaisi varmaan pelkkää käristynyttä grillikyrsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida anoppi arvottaa juhannusta kovin korkealle, kun ei jaksanut seurustellakaan, vaan telkkaria vaan tuijotti. Sinänsä mukavaa, että oli vaivautunut grillaamaan kuitenkin monia eri ruokia teille, jos kerran ei mikään "keittiövelho" ole. Luulen myös, että on ajatellut tehdä teille mieliksi, mutta kulinaristisesti rajoittuneena (heh) on mennyt murkinat lievästi sanoen mönkään.

Mekin äidin luona grillattiin vain makkaraa, mutta hyvää oli silti ja oli muutenkin kivaa - kukaan ei paennut telkkarin ääreen. Oli kylläkin useita makkaroita: bratwurstia, ryynäriä, grillimakkaraa jne. Ai niin ja halloumia, jonka minä olen onnistunut lanseeraamaan heidän grilliinsä. Luimistelun jälkeen joutuivat toteamaan, että hyväähän se on ja nyt olivat itse ostaneet sitä, liikkistä.

Vierailija
4/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuollainen olisi ärsyttänyt minuakin. Ja aika montaa muutakin minkään varmasti ;)

Vierailija
5/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niin tosissaan kannata hermostua :)

Vierailija
6/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

närkästyä, pilalle grillattu liha on karsinogeeni.

Vierailija
7/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ois yhtään kiva lämmittää mikrossa jotain makkaraa. Saati koppuraksi grillattua pihviä. Ja juhannuksena olis kiva syödä muutakin kun kaupan valmismajoneesisalaatteja. Kaupan valmislihapullista kyllä tykkään (pitäkää vaan hulluna) eli ne mua ei haittais, mutta tuo kaikki muu kyllä.

Vierailija
8/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä etsit varmaan aina vikoja toisista ihmisistä, etkä huomaa, että itse olet läpimätä-toisten arvostelija.

Vierailija
9/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:ta, grilliruoka ei ole mistään kotoisin uudelleenlämmitettynä.

Ja käsittääkseni missään ei sanottu, että tämä olisi ap:n elämän suurin tragedia.

Vai onko niin että jos ei ole joutunut raiskatuksi tai kokenut vaikka lapsen kuolemaa, ei saa valittaa yhtään mistään?

Elämä ei toimi niin, jokainen saa harmistua ihan mistä haluaa.

Vierailija
10/25 |
26.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin ennen ja niinkuin minä haluan.

Me oltiin vanhempieni rantasaunalla siskon perheen kanssa, kun oli saunottu ja uitu ja syöty kolmeen kertaan kello oli 23. Sisko sanoi että eiköhän se ollut tässä keräsi tavarat ja perheensä autoon, muut oltiin huuli pyöreenä tässäkö oli juhlat. Sisko vastasi kyllä, me muut naurettiin ja siivottiin ja lähdettiin kotiin nukkumaan.

Aamulla sisko toi perheineen meidän makkarat jotka oli kiireessään laittanut omaan kylmälaukkuun ja lähdettiin jatkamaan saunalle meidän muiden mielestä kesken loppuneita juhannusjuhlia.

Joskus väsyttää ja hyttyset vituttaa oli siskon kommentti kun kysyimme miten sitä niin äkkiä piti kotiin illaalla lähteä.

Vierailija
11/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ehtii teidän kanssa jutella kun ei joudu yksin grillin eessä seisomaan sitten..

Vierailija
12/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinun takiasi. Ja sinun pettymyksesi.

Teillä on koko kesä aikaa grillailla ja syödä pitkään ja hartaasti - ei kai se juhannuksena sen kummempaa ole.

Koeta oppia kiitollisuutta, vaikka tulos ei juuri sinun mielesi mukainen olekaan. Anoppisi on aivan varmasti koettanut tehdä parhaansa, se, että se ei sinulle riitä, ei ole anopin vika.

ÄLYTÖN pettymys - voi miten helpolla sinä olet elämässäsi päässytkään!

Vierailija
13/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ihanaa jos edes yksi sukulainen asuisi niin lähellä, että voisi käydä päiväseltän grillaamassa eikä olisi pitkiä ajomatkoja ja yöpymisiä toisten nurkissa.

ja olisin tosi kiitollinen jos anoppi kutsuisi syömään. voin kuvitella että jos oma anoppi olisi yksin (leski) niin olisi ihan maanvaiva ja odottaisi vain passaamista sinnepäin.

mansikat ja jäätelö, ihanaa, muukin oli varmasti ihan hyvää.

Vierailija
14/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut tapana juhannuksena juuri panostaa syömiseen, tehdä parempaa ruokaa kuin pelkkää makkaraa ja italiansalaattia ja jutella yömyöhään. Just tämän takia petyin, koska tykkään juhannuksesta tosi paljon. Anoppi ei edes syönyt meidän kanssa, vaan meni katsomaan tv:tä ja sitä katsoi sitten koko ajan. Yhdessä välissä käytiin miehen kanssa saunassa, juotiin kahvit ja lähdettiin aikaisin kotiin...

ap

Vierailija
15/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettymykset tähän asti olleet jo tämä oli älytön pettymys. No, kyllä se Siperia sinuakin vielä opettaa.. :D

Sitäpaitsi olet mielettömän epäkohtelias, eikö sinulla ole itselläsi minkäänlaisia käytöstapoja? Se, että jollain on eri tavat ja mieltymykset kuin sinulla, ei tarkoita, että ne olisivat huonompia. Ne ovat vain erilaisia. Sinun tulisi aikuisena ihmisenä (?) se käsittää. Tää on ihan sama kun pitää mollata toisten joulunviettotapoja, en ymmärrä sitäkään.. Jos joku ei ole juuri samanlainen kuin minä, on se toinen huono... huoh...

Mutta hyvää juhannusta kuitenkin, superpettymyksistäsi huolimatta! Häntä pystyy, ja usko pois, paistaa se päivä vielä risukasaankin :D:D

Vierailija
16/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna mulle se anoppi. missäpäin asuu?

olen itsekin vähän kulinaristi, mutta ihmiset ovat erilaisia ja ymmärän pointtisi, mutta toivottavasti et näyttänyt pettymystä, koska tarkoitus oli varmasti hyvä. en itsekään osta koskaan valmispullia, en valmismarinoituja lihoja jne.. eli tiedän mistä kiikastaa, mutta olisi niin kiva kun vain saisi tuollaisen kutsun tulla syömään ja se olisi vaan kohtuullisen ajomatkan päässä...

Vierailija
17/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän on kivaa grillata vähitellen, mitä kukakin haluaa ja syödä juuri grillattuna.

Vierailija
18/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan kaikki, paitsi yksi, sitä mieltä, että on ihan kivaa saada kutsu grillaamaan ja sitten syödä mikrossa lämmitettyjä koppuraisia sapuskoja?!

ap

Vierailija
19/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyittekö anopilta? Jotenkin tuntuu että tällainen käåytös oli yllätys, eli kyseessä ehkä väärinkäsitys/virheellinen informointi. Esim. Tulkaa kello seitseman, tarkoittaa kello seitsemäntoista...?

Vierailija
20/25 |
25.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmasti sinua ärsyttää varsinkin tuo, kun anoppi etukäteen sanoi, että ei tarvitse tuoda mitään....ja näköjään olis tarvinnu :/ Kaupan lihapullia en pistäis suuhuni arkenakaa...

Ja te, jotka käsititte asian niin, että ap ei ole elämässä "pahempaa" kokenut: Kyllä minusta ihminen saa valittaa ja purkaa pettymystään, vaikka ei olisikaan kyseessä mikään iso asia, kuten avioero, vakava sairaus, yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän